Brandgerucht[104]

  • Brandgerucht heeft op dit moment maar een uitbreidingsmogelijkheid, namelijk brandend dak[115]. In werkelijkheid kan een brandgerucht 101 dingen zijn. Van loos alarm/nacontrole tot allerlei branden of zelfs gevaarlijke stoffen incidenten(denk bijvoorbeeld dampen die rookmelders laten afgaan).

    Ik heb dan ook niet direct een lijstje met mogelijke uitbreidingen, maar de fantasie kan hier lekker zijn gang gaan.

  • Oke, een aantal suggesties dan:


    Loos alarm

    Brandende afvalbak

    Brandende container

    Brandende boom

    Brandend afval

    Brandend hooi

    Brandende bromfiets

    Brandende struik

    Brandende Dixi

    Brandend bushokje

    Brand in landbouwschuur

    Buitenbrand

    Brandend dak

    Schoorsteenbrand

    Natuurbrand

    Heidebrand

    Bosbrand

    Brand in kelder

    Brand in tuinhuis

    Brandend speeltoestel

    Brand in magazijn

    nacontrole brand

    Lekkende LPG installatie

    Brand in transformatorhuisje

    Brand in schuurtje

    Vlam in de pan

    Brand bij zendmast

    Brand zonnepanelen

    Brand in stacaravan

    Duinbrand

    Accu ontploft


    Ik snap dat ze niet allemaal kunnen, en dat er misschien ook nog andere zijn die in aanmerking komen, maar dit is in ieder geval een begin. Als iemand anders toevoeging heeft dan natuurlijk graag.

    Het zal waar van toepassing meestal om de kleinste variant van genoemde inzetten gaan, de grotere varianten worden bij AC vaak duidelijker gemeld. Uiteraard kunnen ze dan wel weer uitbreiden.

  • Alle suggesties zijn welkom. We zullen kijken wat we er mee kunnen.
    Het grootste punt in bovengenoemde lijst is dat brandgerucht overal kan voorkomen en dus opschalen naar een melding met POI, haalt het hele nut van de POI onderuit. Onze voorkeur zal dus wel blijven liggen om op te schalen naar meldingen zonder POI.
    Ook is het opschalen naar een melding van 1TS niet heel effectief, gezien er niks in de inzeteisen veranderd.
    Maar mogelijk zullen we dan een extra versie kunnen maken van een inzet om daar wat verschil in te kunnen maken.

  • Het POI argument begrijp ik.


    Ik heb zojuist de melding Brandend afval gehad voor 1 TS. Welke uitbreidde naar Brand in sporthal voor 1 TS. Hoewel die een kleine kans heeft op een RV, is dat meestal niet. Dus het komt al zo nu en dan voor.


    Maar in ieder geval bedankt voor de reacties tot zo ver!