Toevoeging NRK Noodhulp Team UGS(Haakarmbak)

  • is het mogelijk dat NRK Noodhulp Team UGS word toegevoegd die word meestal bij grootschalige Ambu inzetten rondom evenementen ingezet of als er veel slachtoffers zijn bij grote branden

    NHT wordt in de basis niet ingezet bij evenementen. Daarnaast wordt het NHT eigenlijk nooit ingezet, behalve in Rotterdam. Ik zie daarin ook geen meerderheid voor een UGS voor het NHT in het spel.

  • NHT wordt in de basis niet ingezet bij evenementen. Daarnaast wordt het NHT eigenlijk nooit ingezet, behalve in Rotterdam. Ik zie daarin ook geen meerderheid voor een UGS voor het NHT in het spel.

    misschien is het juist een goed punt dat het weinig word ingezet maar het behoord wel standaard bij de ambulance he. maar in de tijd dat wij hier in breda hem hebben mogen inzetten was sws 1x maar als het mis gaat tijdens evenementen maar dan ook een echt goed mis word die container standaard ingezet

  • misschien is het juist een goed punt dat het weinig word ingezet maar het behoord wel standaard bij de ambulance he. maar in de tijd dat wij hier in breda hem hebben mogen inzetten was sws 1x maar als het mis gaat tijdens evenementen maar dan ook een echt goed mis word die container standaard ingezet

    Het Rode Kruis is een internationale onafhankelijke organisatie die niet onder een ambulancedienst valt.


    Het Rode Kruis heeft in Nederland diverse NoodHulpTeams (NHT's), die waar nodig ingezet kunnen worden ter ondersteuning van de ambulancedienst in het geval van veel slachtoffers (30 of meer).


    Bij evenementen worden zulk soort NHT's niet ingezet, dit is een andere tak van het Rode Kruis. Als een evenement wel uit de hand loopt, dan zal in eerste instantie de opschaling plaatsvinden vanuit de reguliere ambulancedienst.


    Het NHT wordt al zeer weinig ingezet, laat staan de speciale NHT-containers, die niet elke NHT inzet worden ingezet.

  • maar kijk per regio is het ook nog zo dat het rode kruis bij evenementen onder de MK valt he

    Negatief.


    Ik draai zelf evenementen voor het Rode Kruis. Evenementen die zijn aangemeld als risico-evenement (vaak 10.000 personen of meer, of met een verhoogd risico voor deelnemers; motorracen etc.) hebben standaard op de centrale post een OvD-G zitten. Deze heeft contact met de meldkamer, en eigenlijk de regie over het evenement samen met de OvD-P.


    In werkelijkheid heeft het Rode Kruis een eigen organisatie, met einde communicatieapparatuur en een eigen inzetleider. Dat betekent dat het Rode Kruis doet wat ze zelf wilt, en alleen hulp inschakelt van de OvD-G als de Rode Kruis medische dienst een transportje nodig heeft of het medisch niet aan denkt te kunnen.


    Het is zelfs zo dat het Rode Kruis hier in de buurt veel met de reddingsbrigade samenwerkt, en dan neemt het Rode Kruis het over van de meldkamer. Dat betekent dat als reddingsbrigade eenheden buiten het evenement om een melding krijgen, dan belt de MK naar de centrale post Rode Kruis, zodat deze de reddingsbrigade kunnen aansturen.

  • ik zeg toch dat het per Regio verschilt