meldingen RR/ambu ideën

  • ik probeer ambu omdat ik soms te kort kom in een regio af te wisselen door een RR naar een melding te sturen. ik heb alleen hier een paar opmerkingen over na nader spelen en dingen opmerken.


    als er een ambu nodig is om de patiënt te vervoeren/behandelen na er een RR aangekomen is krijg je daar geen spraakwens (status 7) van maar moet je zelf naar de melding terug gaan kijken. dat zou handig zijn als de melding rood werd omdat er geen voertuig meer onderweg is en er wel een nodig is. helaas merk ik ook op dat al word de patiënt behandeld door het personeel van de RR en er is geen ambu nodig, de melding nog steeds rood word ipv de verwachtte groen. bij een MMT arts benodigdheid krijg je ook geen status 7 van de ambu. net gekeken in de instellingen van de meldkamer klopt dit feit en heb ik het niet uit staan. ik had status 7 bij uitbereiding uit staan omdat er geen verschillend geluid is. patientvervoer of meldinguitbereiding is hetzelfde en/of niet te onderscheiden. daarnaast vind ik de duitse "sprechwunsch!" leuker dan de "ding-dong" die wij hebben. maar dat terzijde. er zijn ook nog een paar meldingen waar het mij onlogisch lijkt om met de ambu een persoon te behandelen voor de HV bij het incident of de AGS bij het incident is aangekomen. dit zou ongeveer alles wat ik opmerk moeten concluderen. ik hoop dat jullie je in een paar kunnen vinden en dat er evt een paar verbeteringen komen op den duur.

  • Van de motoren krijg je geen meldingen omdat deze niet kunnen vervoeren. Is bij ambu en politie zo. Ik weet niet of hier mogelijk iets aan te veranderen is, maar persoonlijk heb ik hier weinig last van.


    Ook moet je er rekening mee houden dat patiënten een los element zijn van de melding. Hierdoor wordt dit niet gezien als een uitbreiding. Dus krijg je ook geen melding. En kan het gebeuren dat de ambu eerder weg is dan de andere voertuigen TP zijn.


    Voor een andere geluid, dacht ik dat er ook een topic was. Maar kan deze zo niet vinden.