De brandweer wagens rijden over voetpaden en voetgangers gebieden waar je totaal in het echt niet kan rijden met een auto
[SOLVED] Hulpverleningsvoertuigen over Voetpaden
-
-
Heb je hier toevallig een screenshot of iets dergelijks van? Waarschijnlijk denkt het spel dat het (voet)pad een goede weg is om te rijden, en zoals je misschien snapt zal hij dan automatisch die route kiezen.
-
Zal ik zodra het weer voorkomt proberen te maken.
-
hierbij 2 screenshots in het echt is dit een voetgangers / winkelgebied
-
Als het een winkelgebied, is het dan een mogelijkheid dat de brandweer daar wel gewoon ter plekke kan komen ten tijde van een calamiteit?
Mocht dit het geval zal, zal er in het spel niet rekening gehouden worden, dat dit officieel een voetgangers pad is. Aangezien de brandweer hier gewoon langs kan, wordt de kortste route gekozen naar de calamiteit. -
Duidelijk. Ik herken het zeker sinds die bij ons soms ook voor de korte route door de winkelstraat kiest.
Toch is wel de snelheid aangepast. In het spel rijd momenteel elk voertuig even hard, maar de snelheid past wel aan op welk weg type gereden wordt. Zo zal hij door de winkelstraten stukken langzamer rijden.
Hier is momenteel weinig aan te doen. Weg is een weg. Heeft ook met de bron, de kaart te maken. -
Oke dan snap ik hem helemaal nu. Dan wordt er nog wel een oude kaart gebruikt van ongeveer 2012/2013 als ik me niet vergis maar dat is niet zo erg
-
Oke dan snap ik hem helemaal nu. Dan wordt er nog wel een oude kaart gebruikt van ongeveer 2012/2013 als ik me niet vergis maar dat is niet zo erg
http://www.openstreetmap.org -> Layers -> MapQuest
Men, het publiek, is zelf verantwoordelijk voor het aanpassen. De 'standaard' laag van OSM is erg bij de tijd, heel erg zelfs. Maar is wel erg druk om te gebruiken. Dat zou de keuzen kunnen zijn voor MapQuest. -
Ook ik heb het probleem dat de brandweerauto's een weg pakken die niet toegankelijk is. Op het screenshot rijdt een brandweerauto overeen voetpad waar paaltjes en hekken staan en geen enkele auto kan komen.
-
Zoals dus eerder is aangegeven, een voertuig kies voor de kortste/ snelste route. Een voetpad heeft een beduidend lagere snelheid dan overige wegen. Als het dan toch sneller is kies hij toch voor dit voetpad.
Om eerlijk te zijn, zijn wij niet van plan dit aan te passen. De lokale situatie is gewoon te verschillend. Bij mij is de winkelstraat ook als voetpad getekend, toch is het vanzelfsprekend dat een voertuig daar rijden kan wanneer er brand in de winkelstraat is. Dat ze hier ook doorheen rijden omdat dat een kortere route is naar de andere kant van de stad, neem ik voor lief.
Ik ben blij dat fouten gepost worden, maar dit is gewoon een missende 'functie' die niet aangepast kan/gaat worden.Wanneer iets echt niet correct is verwijs ik je weer naar het materiaal dat gebruikt wordt. Openstreetmap.org