fout in alarmeren haakarmbak via alarm en uitrukregels

  • Ik krijg regelmatig als ik via mijn alarm en uitrukregels voor een grote natuurbrand gebruik de volgende melding:


    147066 DPH: Het trekkende voertuig bevind zich niet in de post.147063 WTH: Het trekkende voertuig bevind zich niet in de post.147085 SBH: Het trekkende voertuig bevind zich niet in de post.


    die 3 bakken zijn op dit moment niet op te halen terwijl er elders nog wel vrije haakarmvoertuigen zijn.


    Ik heb alle 3 de bakken nagekeken en er staan 2 vinkjes aan.
    Haakarmvoertuig automatisch toewijzen
    Dragendvoertuig ook van een andere post toelaten.


    Ik heb namelijk al mijn haakarmbakken zo ingesteld dat het haakarmvoertuig retour gaat en dat bij alarmeren automatische een haakarmvoertuig wordt toegewezen en van een andere post mag komen.


    Ik vind het vreemd dat ik dan de melding 'Het trekkende voertuig bevind zich niet in de post.' krijg dat terwijl ik wel nog haakarmvoertuigen beschikbaar heb.


    wat ik nu doe om toch een dph slh of gelijke voertuig opgeropen te krijgen is dat als er 1 haakarmbak niet gealarmeerd kan worden door die melding om er dan 2 op te roepen en als er 2 haakarmbakken niet opgeroepen kunnen worden om er dan 4 te alarmeren. dit is erg omslachtig.