• Ik ben niet helemaal bekend met hoe olieschermen geregeld zijn?
    Ik weet dat Rotterdam hier een aantal haakarmbakken ergens voor heeft staan (zover ik weet zonder brandweerstriping en roepnummer), maar de overige regio's?

  • Ik ben niet helemaal bekend met hoe olieschermen geregeld zijn?
    Ik weet dat Rotterdam hier een aantal haakarmbakken ergens voor heeft staan (zover ik weet zonder brandweerstriping en roepnummer), maar de overige regio's?

    In de regio Rotterdam-Rijnmond zijn inderdaad enkele haakarmbakken aanwezig ten behoeve van olieschermen, welke inderdaad geen brandweerstriping en roepnummer hebben. Dit komt omdat deze 15 haakarmbakken niet specifiek tot de VRR behoren, maar tot de organisatie Schermenpool Rotterdams Havengebied (SRH), welke een samenwerking is tussen de Divisie Havenmeester (DHMR), het Havenbedrijf, verscheidene petrochemische bedrijven verenigd in Deltalinqs en de Gezamenlijke Brandweer. Mocht iemand geïnteresseerd zijn in meer informatie over de Rotterdamse Schermenpool over bijvoorbeeld de organisatie of het materieel, dan kan je het beste op de officiële website van het SRH kijken: https://www.schermenpool.nl/


    Overigens zijn bij mij ook geen verdere plaatsen in Nederland bekend waar olieschermen zijn. :huh: