Posities door Timo641

    Verplaatst naar "Fouten".



    Vertaling bij politiemeldingen heb ik aangepast naar "Noodhulpeenheid" en "Noodhulpeenheden". Er kan enige tijd overeen gaan voor dit daadwerkelijk in het spel verwerkt is.


    Tekst op het forum lijkt te zitten in de forumsoftware, met wet zoeken toch nog opgelost.



    Bedankt voor het melden :)

    Op het moment nog niet over nagedacht. Punt nemen we zeker mee, zeker met de nieuwe teamsamenstelling. We moeten nog doornemen wat we inhoudelijk qua updates nou echt van plan zijn.

    Voor zo ver ik weet wordt de CCFM enkel gebruikt als bosbrand, compact en gewone versie zijn enkel tankautospuiten die overigs het zelfde bepakt zijn, ccfm zou een tankinhoudt van 3000 liter hebben.
    In Baarn hebben we een basis voertuig staan en deze is naar mijn idee niet 4x4 uitgerust

    De recent geleverde MB Atego Ziegler 09-0331 betreft inderdaad een TS Basis. 4x2 aangedreven dus inderdaad.


    Naar mijn weten staat deze op dit moment nog niet op de uitruk. Zoals ik aangegeven heb in bovenstaande reactie, pas ik TST-NB aan zodra de nieuwe auto in dienst is. Op dit moment verwijst TST-NB zoals gezegd naar de oude 734. Dit betreft wel een NB auto, in ieder geval een TST.

    Aanpassing in de lijst te laat gezien ;)


    - 09-0331 TST-NB (dit moet een gewone tankauto zijn)


    De huidige 09-0331 betreft de voormalige 734 van de post Baarn, 4x4 TS MAN. Ondanks het roepnummer om vreemde reden wel gewoon een TST-NB. De nieuwe MB Atego Ziegler Basis TS is recent geleverd, zodra deze op de uitruk staat wordt de lijst aangepast, dit nieuwe voertuig betreft inderdaad een gewone TS.


    Voor zover bekend is de 09-0331 (MAN 4x4) op dit moment niet aanwezig op post Baarn en wordt uitgerukt met de 09-8632, bedrijfsvoering TS Eemland.




    Klopt inderdaad. Met enkele verschuivingen, het is dus niet zo dat één op één alle gewone tankautospuiten vervangen worden door een basis en alle TST-NB's door de twee genoemde voertuigen. Een goed voorbeeld is de post Maartensdijk, die in plaats van de huidige TS 09-1031 wel een CCFM en een compact krijgen.


    Voor zover ik weet heeft dit te maken met de verdeling van de voertuigen. Enkele posten hebben op dit moment namelijk 2 TST-NB's, die niet worden vervangen door 2 CCFM's. In plaats daarvan vinden dus enkele verschuivingen plaats.



    Qua roepnummers:
    De basis TS'en krijgen gewoon een 09-xx31 roepnummer. Dit zal dus grotendeels gelijk zijn aan de huidige roepnummers, met enkele verschuivingen meegenomen.


    De CCFM's krijgen een 09-xx44 roepnummer. Recent geleverd onder andere post Maartensdijk 09-1044 en Driebergen-Rijsenburg 09-5144.
    De compact TS'en krijgen een 09-xx34 roepnummer.



    wat ik zo in de wandelgangen gehoord hebt blijven de roepnummer grotendeels het zelfde. Alleen met de bosbrandvoertuigen en compact worden de inzetprotocollen veranderd.


    Dus mocht een compact-auto uitrukken dan moet het bosbrandvoertuig mee van dezelfde post vanwege het feit dat de bosbrand kan ondersteunen met spullen die niet in de compact zitten.


    Wat ik heb begrepen is het zo dat een CCFM mee gaat rijden met een compact als tankwagen.


    Een compact TS is gewoon conform BIZA bepakt. In een CCFM zitten juist beperkte materialen die alleen bij natuurbranden noodzakelijk zijn, dat is immers het hele idee achter de opzet. Alle benodigde middelen voor een niet natuurbrand zouden gewoon in de compact moeten zitten. Alleen is uiteraard zeker sprake van een zeer beperkte watertank en voor zover ik weet een mindere hoeveelheid slangen etc.

    UPDATE 03-07-2018:


    Ook vandaag hebben we gedurende enkele tijd problemen ervaren. Op het moment van plaatsen van dit probleem worden er, voor zover bekend, geen problemen ervaren.


    Compensatieregeling


    Ook op deze plaats: Onze welgemeende excuses voor de problemen die zich hebben voorgedaan, zowel vandaag als gister. Er is hard aan het probleem gewerkt, voor zover de problemen bij ons lagen. Om jullie tegemoet te komen mogen we alle spelers 10 Coins aanbieden.


    Je kunt ze ontvangen door deze via onderstaande link aan te vragen.



    https://www.meldkamerspel.com/compensation/index



    Voor verdere vragen: stuur één van ons een privébericht.

    UPDATE 02-07-2018, 22:15:


    Alles lijkt weer naar behoren te werken. Sebastian controleert alle systemen. Het kan zijn dat alsnog problemen ervaren worden. Geef Sebastian even de tijd het één en ander goed op te lossen.


    Mocht je alsnog grote problemen ervaren, stuur iemand van het team dan even een bericht.

    Op dit moment worden problemen ervaren in het spel. Onder andere het niet genereren van meldingen, niet afronden van meldingen en niet ter plaatse komen van voertuigen.



    Er wordt gewerkt aan een oplossing. Voor het meest actuele nieuws verwijzen we naar de Facebookpagina. Bij belangrijke updates zullen we deze, mogelijk met enige vertraging, ook hier plaatsen.



    Onze excuses voor het ongemak.

    Op deze plaats ook nog even een bericht m.b.t. tot de problemen:


    Op dit moment worden problemen ervaren in het spel. Onder andere het niet genereren van meldingen, niet afronden van meldingen en niet ter plaatse komen van voertuigen.



    Er wordt gewerkt aan een oplossing. Voor het meest actuele nieuws verwijzen we naar de Facebookpagina. Bij belangrijke updates zullen we deze, mogelijk met enige vertraging, ook hier plaatsen.

    Zoals hierboven al aangegeven, sommige meldingen zijn nou eenmaal niet gekoppeld aan een POI. Dat komt vanzelfsprekend omdat ze simpelweg niet aan een POI te koppelen zijn. POI gaan plaatsen voor woningen zit niemand op te wachten.


    Dit gaat echt niet de laatste keer zijn dat je dit gaat zien. Je kunt het een fout noemen, groot woord, maar helaas zullen we het ermee moeten doen. Ik zeg daarmee niet dat het klopt, maar dat was immers al bekend.


    We ervaren dit allemaal, dus ik zie niet helemaal de meerwaarde om daarvan een screenshot te plaatsen met "fout!". Maar goed, dat is even mijn persoonlijke mening tussendoor ;)


    Volgens mij is er ook ergens een topic met bijzondere meldingen op bijzondere locaties, dat lijkt me een mooie plaats voor de volgende screenshots :)

    Sebastian is bekend met het feit dat wij op dit moment niet kunnen "gokken" op WK wedstrijden.


    Na aankomend weekend bekijken we alsnog de mogelijkheden.

    Overzicht is weer bijgewerkt, op dit moment zijn de volgende regio's vrij:


    01 - Groningen
    02 - Friesland
    05 - Twente
    08 - Gelderland-Zuid
    11 - Zaanstreek-Waterland
    12 - Kennemerland & Schiphol
    13 - Amsterdam-Amstelland
    14 - Gooi- en Vechtstreek
    18 - Zuid-Holland-Zuid
    23 - Limburg-Noord
    24 - Limburg-Zuid

    Beste spelers,


    3 juni is alweer bijna een week geleden, dus het wordt toch wel tijd om de winnaar bekend te gaan maken (ondanks dat jullie dat natuurlijk allang gezien hebben ;) )


    De duidelijke winnaar is: Arno de Jaegher



    Gefeliciteerd!



    Iedereen bedankt voor de stemmen en onze excuses dat het bekendmaken van de winnaar zo lang moest duren :)

    Excuus, dan had ik dat verkeerd begrepen.


    Maar ook in dat geval: ook daar zullen we ten alle tijden twee kampen houden. We verplaatsen een knop en mensen willen het niet verplaatst hebben tegen mensen die het wel verplaatst willen hebben. Uiteraard mag je hier alles aangeven wat een verbetering op het spel kan zijn, maar laten we het grote doel niet uit het oog verliezen...