Posities door Timo641

    Meldkamers hebben contact met netbeheerders. Netbeheerders nemen geen stroom af en leveren ook geen stroom, zij verzorgen alleen de infrastructuur rondom de kabels en leidingen. Ditzelfde geldt ook voor gas.


    Meldkamers hebben ten alle tijden dus ook contact met de door Wouter aangegeven beheerders.


    Tennet beheert het hoogspanningsnetwerk. Bij incidenten rond dit netwerk wordt dus Tennet gealarmeerd.
    Het kan dat Liander beheerder is van het netwerk tussen de hoogspanning en de plaatselijke middenspanning en laagspanning, maar Liander heeft niets te maken met incidenten waarbij het netwerk van een regionale netbeheerder als Stedin betrokken is, tenzij het natuurlijk gaat om het gebied van Liander zelf.


    Conclusie: we zouden de netbeheerder dus in kunnen voeren, maar in ieder geval niet als Liander. En nogmaals betwijfel ik of we dusdanig ver moeten gaan in dit spel...

    Erg goed en leuk om te lezen, bedankt!


    We proberen zo veel als mogelijk om dingen mee te nemen. En dat kan erg goed, omdat jullie allemaal met goede tips, ideeen en opmerkingen komen!

    POI voor dat vliegtuigje zou wat mij betreft een mooie toevoeging zijn voor de toekomst. Mogelijk inderdaad vliegveld en bijvoorbeeld weiland. Maar daar zullen we zeker verder over nadenken.

    We kunnen in mijn ogen ook te ver gaan. Eerst de algemene brandweer/ambulance/politie zaken regelen en dan misschien verder kijken.


    Idee Rijkswaterstaat heb ik al eerder voorbij zien komen, door de kaart is dit nauwelijks haalbaar. De kaart herkent namelijk niet het verschil tussen een 'normale' weg en een autosnelweg.


    Verder hebben we voor netbeheerders te maken met diverse door het land, en mogen we geen bedrijfsnamen gebruiken. Dan zou een voertuig netbeheerder een functie kunnen zijn, maar daarvan zie ik de meerwaarde nog niet helemaal.


    Berger ook voorbij zien komen, maar ook daarbij denk ik: het spel draait om brandweer/ambulance/politie; laten we dat dan ook eerst goed maken.

    In het ene topic geef je aan dat je graag zou zien dat er op een later moment om extra mensen gevraagd wordt, in wezen gebeurd dat hier, en dan wordt de melding als fout omschreven, beetje vreemd?


    Voor wat betreft de TS bij schoorsteenbrand, interessant verhaal, vraagt om een nader onderzoekje van ons denk ik.


    En algemeen over het aantal personen dat wordt gevraagd: persoonlijk ben ik daar ook niet gelukkig mee, juist omdat dit inderdaad niet overeenkomt met het aantal gevraagde voertuigen. DA en DB zijn hier wel de oplossing voor, maar zouden in mijn ogen niet de oplossing moeten zijn. Wordt nog over nagedacht/gesproken.

    De omschrijving bij brand in keuken is op dit moment onjuist. VC-2 moet zijn HOvD, ook in de toekomst. Het is dus niet zo zeer zo dat je momenteel voor de VC de HOvD moet gebruiken.

    Melding ziekenhuisbrand komt nog uit de eerste snelle vertaling, deze melding is dus nog niet aangepast. 2x HV is inderdaad niet realistisch en zal dan ook gewijzigd worden.


    Op de lijst met haakarmbakken staat op dit moment ook een HVH, maar we moeten de lijst met haakarmbakken nog een keer grondig bekijken.

    Het is bekend dat de beginfase van het spel wat lang duurt. Als je eenmaal wat meer kazernes hebt, gaat dit sneller. De Duitse eigenaar van het spel hanteert echter ditzelfde model in de Duitse versie, en daar werkt het blijkbaar prima. We willen allemaal wel meer voor minder of sneller meer geld, maar dat gaat simpelweg ook ten kosten van het inkomen van de eigenaar.

    Op dit moment hebben we het aantal haakarmvoertuigen slechts op één staan. De toevoeging haakarm met kraan is mogelijk, maar ik denk dat we dan misschien iets te veel in de details gaan. Valt wel over na te denken.

    De Duitse eigenaar van het spel gaat hierover. Aangezien hij het zelfde model toepast voor de Duitse versie, zal hij hier goed over na hebben gedacht.


    Iedereen zou het fijn vinden als je meer voor minder zou krijgen, maar zo simpel ligt dat nou eenmaal niet.

    Dat er pas wat gebeurd als er een bepaald OvD nodig is, kunnen we niets aan doen inderdaad. Zo is het spel nou eenmaal.


    Dat er bij veel incidenten een OvD nodig is, is bekend. Dit komt omdat veel meldingen uit een eerste snelle vertaling van de Duitse versie een OvD vragen, omdat dat bij de Duitse meldingen ook het geval was. Dit moeten we nog aanpassen.
    Verder moeten er nog veel nieuwe meldingen in het spel komen, om de balans met kleine incidenten terug te krijgen. Dit komt dus vanzelf goed.


    Verder is het wel zo dat de incidenten die je als voorbeelden noemt, gewoon zo zullen blijven. Boom op persoon betreft een ongeval, daar is volgens ons een OvD benodigd. Brand in keuken vraagt vanaf middelbrand een OvD, conform Nederlands model.

    Je kunt Meldkamerspel overal op de wereld spelen. Je kunt posten bouwen in elke plaats die jij wilt. Je zult alleen wel altijd te maken hebben met de Nederlandse voertuigen, maar dat spreekt voor zich.

    Daadwerkelijk koppelen tussen teams zal nooit mogelijk worden, simpelweg omdat het dan veel te complex wordt. De hoeveelheid data die ermee gemoeid gaat, weegt niet op tegen de voordelen.


    De enige oplossing is binnen het eigen team een betreffend voertuig aanschaffen.