Posities door Timo641

    Oh sorry, verkeerde persoon dan ;).


    Verkenners gevaarlijke stoffen zijn gelijk aan de WvD. De AGS is adviseur die is opgeleid om advies te geven voor de ongevallen bestrijding gevaarlijke stoffen. Niet de daadwerkelijke bestrijding.


    En volgens mij is een chemicalien overal een standaard BIZA bepakkingsonderdeel. En anders voor een HV.


    Genoemde beschrijving komt niet overeen met de AGS.


    Brabant Noord kent dacht ik wel gewoon een AGS. Ik zal eens zoeken.

    AGS in een TS komt nergens voor. Dit betreft een speciale functie binnen de brandweer met een volledig eigen opleidingsmodule.


    Jij speelt in Kennemerland toch? Als het goed is hebben zij een regeling met de Amsterdam-Amstelland en komt hun AGS in geval van een incident.

    Inzet van dergelijke voertuigen wisselt sterk per regio. We proberen het spel speelbaar te houden voor alle regio's.


    Bij de vaststelling van de voertuigen voor meldingen ga ik er op dit moment vanuit dat een melding waar het opschalen naar GRIP 1 of hoger zeer realistisch is een VC wordt gevraagd.


    Aangezien niet alle regio's gebruik maken van VC, of in regio's als Rotterdam VCU, is het huidige plan om een COH dezelfde functie te geven als de VC. Echter zullen de haakarmvoertuigen met bakken pas later in het spel komen. Je kan er dus vanuit gaan dat de VC in eerste instantie in het spel komt.

    goedemiddag iedereen,
    laatst heb ik al een suggestie gedaan om bij teaminzetten na een bepaalde tijd aflossing te moeten sturen. nu heb ik er over na gedacht. als het niet mogelijk is om aflossing te moeten sturen is het misschien een nieuwe team inzet te maken genaamd aflossing grote brand of iets dergelijks.
    groeten
    dirk


    Dat klinkt als een goed idee eigenlijk, ik zal het meenemen en kijken of het uiteindelijk in het plaatje past!

    Voor de melding brand in opslagloods kan ik alleen mogelijk een aanpassing doen in de hoeveelheid gevraagde HOvD, verder is de melding qua gevraagde voertuigen realistisch.


    Verder kan ik toch nog zeggen dat mijn mening is: niet toevoegen deze mogelijkheid.

    Kettingbotsing, opzich mee eens. Zit er een beetje mee dat het wel een teaminzet moet blijven, dus veel materieel, maar ben het wel mee eens dat de verhouding TS - slachtoffers niet goed is. Inhoudelijk zal ik nog eens naar deze melding kijken. Heb je bij de andere meldingen ook opmerkingen dan?


    Wat je aangeeft is opzich waar denk ik ja, alleen loop je wel het risico dat je dus ook onrealistische meldingen kunt samenstellen: dus in mijn ogen voeg je het niet toe voor realisme. Uiteraard ken je de meldingen op een gegeven moment, maar daarvoor zal er denk ik dan toch meer variëteit in de meldingen moeten komen. Wellicht is het technisch wel mogelijk om bij de keuze voor kettingbotsing een soort kans in te bouwen dat een bepaalde melding komt. Dat er dus bijvoorbeeld vier meldingen kettingbotsing bestaan en na keuze voor kettingbotsing het systeem één van deze meldingen kiest.


    En daarbij vindt ik ook dat de teammeldingen niet de overhand moeten krijgen, niet voor niets is het maar één keer per 24 uur mogelijk een melding aan te maken. De teammeldingen zijn in mijn ogen leuk voor erbij, niet iets waar het spel ook om moet gaan draaien. Persoonlijk ben ik wel voorstander van grotere meldingen dan de huidige, als extra toevoeging om echt iets met het team te doen, maar echt veel verschillende meldingen bieden ook niet echt een meerwaarde. Dan liever extra inzetten die je zelf kunt afhandelen.


    Maarja zoals al gezegd, ik ken de mening van de rest ook niet ;)

    Ik ben dan voornamelijk benieuwd op welke fronten de huidige teammeldingen onrealistisch zijn. Wellicht kan hier dan in eerste instantie iets aan gewijzigd worden.


    In mijn ogen is het zelf kunnen componeren van meldingen geen geweldige toevoeging, de kans op verlies van realisme is dan alleen maar groter. Een uitgebreider pallet aan teammeldingen zou in mijn ogen een betere oplossing zijn. Maar zoals gezegd is dat mijn mening, ik ken de mening van anderen niet ;)

    Als het goed is moet de inhoud van de meldingen bij stormschade nog worden aangepast. Ik ben persoonlijk zelf ook niet helemaal gelukkig met de huidige meldingen in het event, maar dit heeft nu even geen prioriteit.

    De basisvoertuigen zullen dan inderdaad eerst moeten.


    Nadeel aan optioneel voertuig is natuurlijk dat het directe nut er niet is, dat zou jammer zijn.




    Heb je misschien een foto van die adembeschermingsaanhanger, want voor zover mijn informatie gaat, bestaan die dingen in Nederland niet.

    Een adembeschermingsaanhanger? Bestaan die dan?


    Maar ook wat mij betreft goede toevoeging.


    Rietenkap ben ik het zeker ook mee eens, alleen vraagt nog wel wat extra aandacht, aangezien niet alle regio's hiermee werken.