Posities door Gieske1985

    Ik heb een poging gewaagd inderdaad. Helaas is er niet positief gereageerd, en heeft het zelfs stof doen opwaaien waardoor een andere kleine verzameling die hier reeds beschikbaar was ook verwijderd werd.
    Men is in duitsland blijkbaar doodsbang voor copyright.

    Oke in ieder geval dankjewel voor de moeite :)

    Nee helaas!!....
    Ik hoop dat het vanavond nog lukt om het aan de praat te krijgen.
    Ik had al het een en ander geprobeerd maar het mocht niet baten.
    Het ligt toch echt iets achter de schermen.
    Ik weet ook even niet wie we hierover kunnen aanspreken dat het ''verdwenen'is....

    We kunnen altijd een postje plaatsen op het Duitse forum toch?


    Hoe had je het eigenlijk zelf willen zien? Want een van de redenen dat wij zijn begonnen met meldkamerspel is dat wij ons eigen verzameling niet genoeg konden laten passen met het Duitse systeem. Er zit een degelijk verschil tussen Duits en Nederlandse voertuigen.


    Om een idee te krijgen, kun je eens kijken naar onze verzameling op Leitstellenspiel: https://www.leitstellenspiel.de/vehicle_graphics/1183

    @Woukaa nog nieuwe ontwikkelingen??
    EEven terugkomend op je vraag hoe ik het zou zien: eigenlijk hetzelfde als de voertuigverzameling die wij in de Nederlandse versie gebruiken alleen dan met Duitse voertuigen.

    Zet hem voor nu even als goedgekeurd op de lijst.
    Moeten we nog wel bedenken wat voor Awards dat dan precies worden...
    Bedankt voor het idee, in ieder geval


    Data

    @Data ik neem aan dat je de benaming bedoelt?
    Je zou kunnen zeggen orde handhaven, boeven vangen, veiligheid waarborgen...
    Deze schieten me zo even te binnen.

    Vind dit een twijfelgeval, voor nu toegevoegd aan de lijst goedgekeurd.


    Dan wel algemeen als team verkeer, niet specifiek van LE.

    @Timo641 even een aanvulling op mijn topic verkeers handhavings team een toegevoegde waarde is in het spel.
    Allereerst heeft iedere regio een VHT. De meldingen zijn voornamelijk diegene die het verkeer betreft en je zou het VHT kunnen toevoegen bij de meldingen achtervolging en plofkraak (daders vluchten per auto). Verder zou je de verkeerscontrole alsnog kunnen toevoegen in het spel als geplande inzet en het VHT deel van uit laten maken. Betreft de gebouwen kun je ze eventueel op een politiebureau of hoofdbureau toevoegen. Verder zou uiteindelijk het VHT ook deel kunnen uitmaken van de LE en niet alleen meer van de regio.

    Soms wordt een HAP voertuig toch ook door de Meldkamer aangestuurd. Bijvoorbeeld er is iemand die tijdens het aanrijden naar het adres blijkt meer last te krijgen dan kan die persoon dat doorgeven aan bijvoorbeeld 112 en dan gaat het HAP voertuig met spoed rijden en eventueel wordt er al een normale ambulance naar hetzelfde adres gestuurd ter ondersteuning.


    Wat @Henkhamburger zegt klopt ook. Alle HAP voertuigen met de striping hebben roepnummers. Deze die zijn dan toch ook gekoppeld aan de meldkamer?

    Het klopt dat ze dezelfde stripring hebben en opgenomen zijn in het roepnummerplan.
    Echter zover ik weet worden deze voertuigen niet door de meldkamer aangestuurd.
    Als je naar de HAP belt die stuurt de auto met dokter aan, mocht het spoed zijn dan kan deze ook met voorrang rijden en zal er direct ook een ambu worden aangestuurd. Dit alles gebeurd op de HAP en niet op de reguliere meldkamer.

    Maar deze wordt niet door de meldkamer zoals in het spel aangestuurd.
    Prorail werkt als ik me niet vergis met een eigen soort van meldkamer.

    Volgens mij blijft het in Nederland inderdaad bij die dompelpompen, die @juriaanvv genoemd heeft.
    Zandzakhaakarmbak of enig ander voertuig/aanhanger/haakarmbak met zandzakken of vergelijkbaar materiaal ben ik in Nederland nog nooit tegengekomen.
    Is naar mijn informatie dus ook geen taak van de brandweer, en eigenlijk zou ik geen andere instantie weten die dat wél als taak heeft (We hebben geen Civiele bescherming, THW o.i.d.)


    Al met al lijkt me dit niet reëel om toe te voegen om bovenstaande reden ( @Timo641 ???)


    Data

    @Data het bestrijden van hoog water ligt in Nederland bij Korps nationale Reserve oftwel Natres van defensie.
    Ik heb er zelf bij gezeten enal een aantal keren in Maastricht er bij geweest als het water dreigde te overstromen.

    Ik zeg ook niet dat ik je niet begrijp....
    En er zal waarschijnlijk zeker een mouw aan te passen zijn.
    Dus je hebt ontruiming kraakpand nog niet gehad begrijp ik?

    Ik vindt het niet zo heel erg dat er niet veel geplande inzetten zijn...
    Zeker niet als ik kijk hoeveel inzetten ik heb waarbij ik ME nodig heb....
    Ik snap dat het voor de grotere spelers onder ons misschien weinig is maar voo de kleine spelers juist genoeg.
    Of dit aantal moet aanpassen naar rato posten weet ik niet, misschien dat je dan toch in de knoei komt met de speciale voertuigen om het zo even te noemen.