Top! Bedankt voor de snelle antwoorden, ik kan weer aan de slag
Posities door Haarlem112
-
-
Geachte lezer,
Ik vroeg me af, valt een VWS post ook onder de ambulancestandplaatsen? Daarmee bedoel ik of die in het rijtje wordt toegevoegd en dus ook wordt opgeteld bij het aantal standplaatsen dat je bijvoorbeeld nodig hebt voor een bepaalde melding.
Alvast bedankt!
-
Mannen,
Haarlem heeft 2 beroepskazernes,
Haarlem-West met een TS en WO bemanning. (wisselend inzetbaar)
Haarlem-Oost met een TS, Al en SIE bemanning. (SIE=Snelle Inzet Eenheid > Voertuig bestemd voor gevaarlijke stoffen) (TS en SIE zijn wisselend inzetbaar)Op Haarlem-West staan ook ambulances, 2 tankwagens, enkele slangenwagens, standaard de arbeidshygienecontainer, etc.
Kazerne Haarlem-West is eigenlijk het hart van de regio's Kennemerland, Zaanstreek-Waterland en Noord-Holland Noord. Hier zijn vooral voor de officieren, commandanten, leiders, etc., de werkplekken. Maar uit mijn ervaring en diverse stages stationeren zij zich ook in Beverwijk, Velsen, Heemstede en Hoofddorp. Zelf stationeer ik ze gewoon op mijn thuisbasis: Kazerne Haarlem-West. Als je op de kaart gaat kijken zijn ze qua inzet snelheid zo op plaats van bestemming door over de randweg te rijden. Mocht je dan nog in vertwijfeling raken, dan kan je ervoor kiezen om een reserve voertuigen op andere plekken te stationeren. Ik ga nog een rondvraag voor jullie doen in de hoop een concreet antwoord te vindenGroetjes,
Haarlem112 -
@RM12 Inmiddels is het Hazardous Area Response Team in t leven geroepen
Hij kan als de 12-318 worden toegevoegd aan t rijtje -
Mijn voertiug-bak staat nog steeds vast. Kan hier nog naar gekeken worden??
Alvast bedankt!!
Bedenk dat ze ook vakantie hebben, ze hebben er misschien al naar gekeken, en zullen t dan zsm oplossen. Kwestie van geduld.
-
Ik heb een haakarmbak die blijft al een paar dagen hangen op status 6. Ik kan er helemaal niets mee en kan hem ook niet verwijderen!!
Status 6 is buiten dienst, je zal m eerst in dienst moeten zetten. Als dat niet kan is dat inderdaad een rare verschijning. Maar voor de zekerheid, check t even.
-
We hebben dit vanavond even kort besproken, nog niet heel inhoudelijk; in ieder geval het volgende:
- Om te beginnen, het volgende met betrekking tot reacties op Facebook: Soms kan het voorkomen dat je na een bericht op Facebook wel de markering "als gelezen" te zien krijgt en niet direct een antwoord krijgt. Omdat we overdag gewoon aan het werk zijn, scannen we in de regel de berichten op grote problemen; zoals bijvoorbeeld het niet werken van het spel. Sommige simpele vragen kunnen we direct beantwoorden, maar voor grotere vragen, zoals deze, moeten we even overleggen. Dat komt tijdens de werkdag in de regel totaal niet uit en doen we dus op een ander moment. Geduld is dus soms even het beste, als we na een paar uur nog niet gereageerd hebben, is er geen nood aan de man.
- Het volgende, klinkt misschien enorm hard, maar in de basis is meldkamerspel.com gericht op de Nederlandse hulpdiensten. Uiteraard zijn we ons ervan bewust dat er een hoop Belgische spelers zijn, maar dat is niet primair hoe we het spel inrichten. Dus niks voor de Belgen? Dat zeg ik dus specifiek niet. Als we kleine aanpassingen kunnen doen om het spel voor de Belgische spelers ook normaal speelbaar te maken, zullen we daarnaar kijken. Ik kan me voorstellen dat het voor de Belgische spelers dan ook een beetje karig overkomt dat de Rapid Responder in het spel wordt gebracht terwijl deze in België niet voorkomt. Maar omdat de basis het Nederlandse systeem is, voegen we deze zeker wel toe.
- We hebben destijds, mede door een door Belgische spelers opgezet document, onderzocht in hoeverre het Belgische systeem met ander type ambulances in te passen was in het spel. Daar is ook met Sebastian over gesproken, maar dat heeft niet geresulteerd in een oplossing. Met andere woorden; het was niet haalbaar een dergelijk systeem in te bouwen. Dat resulteert in mijn ogen in het feit dat dit verder een suggestie blijft zoals alle anderen. Zoals bekend is de lijst met suggesties lang. Dat zal altijd de grote uitdaging blijven.
- Een, in mijn ogen in ieder geval, ander spoor is het aantal beschikbare te plaatsen MMT-voertuigen. Die de Belgische spelers dus in willen zetten als MUG voertuig en waarbij het aantal te plaatsen voertuigen niet toereikend is. Wouter en ik hebben dit vanmiddag even kort besproken en zien wel mogelijke oplossingen voor het verhogen van het aantal; met nog twee uitdagingen. Enerzijds zou het mogelijk gemaakt kunnen worden om MMT-voertuigen op een normale ambulancestandplaats te zetten, maar dit kan resulteren in niet meer bouwen van helikopterplaatsen. Anderzijds kan het getal van 1/25 heliplaatsen worden aangepast, daarvoor moet eerst gekeken worden wat de reden is van dit getal.
Kunnen we hier dus direct een antwoord geven op alle vragen: nee zeker niet. Met het bovenstaande hopen we wel enigszins iets te verduidelijken. Mochten @Woukaa of @Data nog aanvullingen hebben, graag.
Voel vrij te reageren.
Ondanks alle bijkomende reacties, mooie toevoeging voor t spel
-
Werkt VRK in Cluster of iets dergelijks? Aangezien ze wel een OvD Noord, Midden, Zuid hebben.
VRK heeft 4 gebieden
IJmond-Noord (boven t kanaal) en Noord-Kennemerland > OvD Noord (12-1291)
IJmond-Zuid (onder t kanaal), Zandvoort, Heemstede(-Centrum), Spaarndam/Spaarnwoude, Halfweg-Zwanenburg (afhankelijk van locatie), Gem. Bloemendaal (de dorpen aangrenzend van Haarlem, bijv. Overveen, Santpoort, etc.) en Haarlem. > OvD Midden (12-1292)
Gem. Haarlemmermeer (inclusief enkele gedeeltes rondom Schiphol, enkel voor basis incidenten zoals ongevallen op rijkswegen en enkele OMS locaties. Word bij middel-incidenten samen met de AFO-OvD meegestuurd), Gem. Bloemendaal (Alles onder Aerdenhout/Bentveld, bijv. Vogelenzang, Bennebroek, etc.). > OvD Zuid (12-1293)
Schiphol (Gem. Haarlemmermeer), Boesingheliede, Lijnden, Schiphol-Oost, Schiphol-Rijk, Oude Meer. AFO-OvD (BRW1AFO,BRW2AFO) (Enkel voor incidenten op de vluchthaven of incidenten die daar invloed op kunnen hebben.)Op de AFO-OvD's na zijn alle OvD's regionaal inzetbaar.
-
Ik zag net op deze website dat er op post Zandvoort-Noord in de zomer periode een ambulance staat. Weet iemand van welke ambulance standplaats deze ambulance word gestald?
Als de ambulance niet in Zandvoort staat dan denk ik dat ie staat in Haarlem-West, is ook het dichtstbijzijnde.
-
Kom er een beetje laat mee, maar ter toevoeging.
Het klopt wel dat de kazerne niet snel te vinden is via de map in t spel, omdat ie niet word erkend. En ook via GoogleMaps is ie moeilijk te zien, hij zit een beetje weggedrukt in een hoekje.
Als je vanaf het Zijkanaal C richting de kazerne kijkt zie je m wel, met DB 12-3201 aan de buitenkant van t gebouw. De kazerne is ook zeer klein, vergeleken met andere posten in de regio, en heeft eigenlijk maar plek voor 1 voertuig.
Als je er ooit bent geweest is ie te herkennen, maar ik snap dat t zoeken was
Veel plezier met de inzetten in Spaarndam!
Groetjes! -
Bij het invoeren van deze uitbreiding hebben we goed over de beide zaken die jij noemt nagedacht, met de volgende conclusies:
- Rescuestair kennen we in Nederland alleen op Schiphol. Dat vinden we te weinig om deze in het spel te brengen. Alle spelers op andere vliegvelden zouden dan in de problemen komen wanneer realistisch wordt gespeeld. Evengoed kan hiervoor een AL worden gebruikt met een andere naam.
- Het aantal benodigde uitbreidingen. Bij het invoeren hebben we rekening gehouden met kleine en grote vliegvelden en hierbij de geldende regels voor vliegvelden mbt aantal inzetbare Crashtenders voor de meldingen bepaald. We hebben het nu zo gemaakt dat de incidenten realistisch speelbaar zijn voor grote en kleine vliegvelden. Meer posten vereisen sluit dan ook nooit aan op het toegepaste systeem. Dit levert eveneens problemen zoals door Centralist18 geschetst op. We houden het dus ook hierbij. Extra inzetten sluiten we aan zodat het altijd realistisch mogelijk blijft.
Oke, jullie mening is helder, wel jammer. Wellicht later in de toekomst, mocht dit voertuig wel op Eindhoven en Groningen ooit komen te staan.
Bedankt!
-
Rescue Stair hang ik even geen oordeel aan, daarvoor weet ik er te weinig vanaf.
Wat betreft grotere meldingen bij meer vliegtuigbrandbestrijdingsuitbreidingen (wat een heerlijk woord):
Dat is niet heel handig denk ik. Als ik kijk naar mijn eigen regio, dan hebben vliegbases Gilze-Rijen en Woensdrecht brandweerposten. Als meerdere uitbreidingen (in dit geval: 2) zou leiden tot grotere meldingen, zou ik op een gegeven moment CT's van Gilze-Rijen naar Woensdrecht moeten sturen en vice versa. Dat is natuurlijk niet heel praktisch en erg tijdrovend
Dus mijn mening: ik snap je redenering, maar ik zeg, lekker laten zoals het is.
Wellicht dat je teamleden dan kunnen helpen, team leden met 1 vliegtuigbrandbestrijdingsuitbreiding kunnen dan alsnog op de grote meldingen meerijden. Tevens hoeft een grote melding niet persee uit meerdere crashtenders te bestaan, maar dit kan ook bijvoorbeeld met een extra HV, een extra SB, etc. Zelf heb ik meerdere crashtenders op 1 locatie staan, had laatst 3 meldingen waar 2 crashtenders benodigd waren.
-
Geachte Lezer,
Ik ben uitgegroeid tot een heuse veiligheidsregio, met veel eenheden, veel posten, en veel voertuigen. Helaas mis ik er wel een paar, die toch reeds veel gebruikt worden. Onder andere op Schiphol. Bij de meldingen 'Vliegtuig probleem met landingsgestel' en 'Vliegtuig met brandmelding in vrachtruim' word gebruik gemaakt van een autoladder/hoogwerker. Op de kazerne Schiphol-Sloten staat naast een speciaal schuimblusvoertuig en hulpverleningsvoertuig, die zich nog niet in het spel bevinden maar wel op de lijst staan, staat er ook op kazerne Sloten een Rescue Stair. Ik ben nu op weg naar me 2e vliegtuigbrandbestrijding, en ik denk dat het voor velen anderen ook mooi zou zijn om de Rescue Stair op zijn of haar wagenpark te hebben. Ik hoor graag jullie mening.
Het brengt me wel op het tweede. Bij de waterongevallenbestrijding krijg je pas grotere meldingen zodra je meer posten met deze uitbreiding hebt, maar bij vliegtuigbrandbestrijding is dit niet het geval. Is hier speciaal voor gekozen? En kan dit eventueel ook onder meerdere uitbreidingen verdeeld worden?
Met vriendelijke groet,
Haarlem112 -
Mooi getekend c:
-
In de meldkamer hoor je toch ook geen verschillende geluiden.
Dit is dan meer voor de voertuigen van de post en dan niet voor vanuit de meldkamer.
Dus ik zie hier dan niet echt het nut van.Dit is prima mogelijk, misschien niet die aparte geluiden maar wel andere geluiden.
-
-
Je laat je hond toch niet buiten in de storm?
die moeten toch ook hun behoefte doen?
-
Die raap je na de storm wel weer op
Tot je merkt dat je buurvrouw dr hond eronder ligt.
-
Dan wacht je tot de storm is gaan liggen toch?
Tot dat ie bij je buurvrouw in de tuin ligt.
-
Nee, die wordt gedeeld door Kennemerland, Amsterdam-Amstelland en ???
Roepnummer van de AGS is 12-xxxx, dus staat bij Amsterdam op de lijst
Data
Zaanstreek-Waterland*