Posities door Haarlem112

    Mannen,


    Haarlem heeft 2 beroepskazernes,


    Haarlem-West met een TS en WO bemanning. (wisselend inzetbaar)
    Haarlem-Oost met een TS, Al en SIE bemanning. (SIE=Snelle Inzet Eenheid > Voertuig bestemd voor gevaarlijke stoffen) (TS en SIE zijn wisselend inzetbaar)


    Op Haarlem-West staan ook ambulances, 2 tankwagens, enkele slangenwagens, standaard de arbeidshygienecontainer, etc.
    Kazerne Haarlem-West is eigenlijk het hart van de regio's Kennemerland, Zaanstreek-Waterland en Noord-Holland Noord. Hier zijn vooral voor de officieren, commandanten, leiders, etc., de werkplekken. Maar uit mijn ervaring en diverse stages stationeren zij zich ook in Beverwijk, Velsen, Heemstede en Hoofddorp. Zelf stationeer ik ze gewoon op mijn thuisbasis: Kazerne Haarlem-West. Als je op de kaart gaat kijken zijn ze qua inzet snelheid zo op plaats van bestemming door over de randweg te rijden. Mocht je dan nog in vertwijfeling raken, dan kan je ervoor kiezen om een reserve voertuigen op andere plekken te stationeren. Ik ga nog een rondvraag voor jullie doen in de hoop een concreet antwoord te vinden :)


    Groetjes,
    Haarlem112

    Ondanks alle bijkomende reacties, mooie toevoeging voor t spel :thumbsup:

    Werkt VRK in Cluster of iets dergelijks? Aangezien ze wel een OvD Noord, Midden, Zuid hebben.

    VRK heeft 4 gebieden
    IJmond-Noord (boven t kanaal) en Noord-Kennemerland > OvD Noord (12-1291)
    IJmond-Zuid (onder t kanaal), Zandvoort, Heemstede(-Centrum), Spaarndam/Spaarnwoude, Halfweg-Zwanenburg (afhankelijk van locatie), Gem. Bloemendaal (de dorpen aangrenzend van Haarlem, bijv. Overveen, Santpoort, etc.) en Haarlem. > OvD Midden (12-1292)
    Gem. Haarlemmermeer (inclusief enkele gedeeltes rondom Schiphol, enkel voor basis incidenten zoals ongevallen op rijkswegen en enkele OMS locaties. Word bij middel-incidenten samen met de AFO-OvD meegestuurd), Gem. Bloemendaal (Alles onder Aerdenhout/Bentveld, bijv. Vogelenzang, Bennebroek, etc.). > OvD Zuid (12-1293)
    Schiphol (Gem. Haarlemmermeer), Boesingheliede, Lijnden, Schiphol-Oost, Schiphol-Rijk, Oude Meer. AFO-OvD (BRW1AFO,BRW2AFO) (Enkel voor incidenten op de vluchthaven of incidenten die daar invloed op kunnen hebben.)


    Op de AFO-OvD's na zijn alle OvD's regionaal inzetbaar.

    Kom er een beetje laat mee, maar ter toevoeging.


    Het klopt wel dat de kazerne niet snel te vinden is via de map in t spel, omdat ie niet word erkend. En ook via GoogleMaps is ie moeilijk te zien, hij zit een beetje weggedrukt in een hoekje.


    Als je vanaf het Zijkanaal C richting de kazerne kijkt zie je m wel, met DB 12-3201 aan de buitenkant van t gebouw. De kazerne is ook zeer klein, vergeleken met andere posten in de regio, en heeft eigenlijk maar plek voor 1 voertuig.


    Als je er ooit bent geweest is ie te herkennen, maar ik snap dat t zoeken was :)


    Veel plezier met de inzetten in Spaarndam!
    Groetjes!

    Bij het invoeren van deze uitbreiding hebben we goed over de beide zaken die jij noemt nagedacht, met de volgende conclusies:


    - Rescuestair kennen we in Nederland alleen op Schiphol. Dat vinden we te weinig om deze in het spel te brengen. Alle spelers op andere vliegvelden zouden dan in de problemen komen wanneer realistisch wordt gespeeld. Evengoed kan hiervoor een AL worden gebruikt met een andere naam.


    - Het aantal benodigde uitbreidingen. Bij het invoeren hebben we rekening gehouden met kleine en grote vliegvelden en hierbij de geldende regels voor vliegvelden mbt aantal inzetbare Crashtenders voor de meldingen bepaald. We hebben het nu zo gemaakt dat de incidenten realistisch speelbaar zijn voor grote en kleine vliegvelden. Meer posten vereisen sluit dan ook nooit aan op het toegepaste systeem. Dit levert eveneens problemen zoals door Centralist18 geschetst op. We houden het dus ook hierbij. Extra inzetten sluiten we aan zodat het altijd realistisch mogelijk blijft.

    Oke, jullie mening is helder, wel jammer. Wellicht later in de toekomst, mocht dit voertuig wel op Eindhoven en Groningen ooit komen te staan.


    Bedankt!

    Wellicht dat je teamleden dan kunnen helpen, team leden met 1 vliegtuigbrandbestrijdingsuitbreiding kunnen dan alsnog op de grote meldingen meerijden. Tevens hoeft een grote melding niet persee uit meerdere crashtenders te bestaan, maar dit kan ook bijvoorbeeld met een extra HV, een extra SB, etc. Zelf heb ik meerdere crashtenders op 1 locatie staan, had laatst 3 meldingen waar 2 crashtenders benodigd waren.

    Geachte Lezer,


    Ik ben uitgegroeid tot een heuse veiligheidsregio, met veel eenheden, veel posten, en veel voertuigen. Helaas mis ik er wel een paar, die toch reeds veel gebruikt worden. Onder andere op Schiphol. Bij de meldingen 'Vliegtuig probleem met landingsgestel' en 'Vliegtuig met brandmelding in vrachtruim' word gebruik gemaakt van een autoladder/hoogwerker. Op de kazerne Schiphol-Sloten staat naast een speciaal schuimblusvoertuig en hulpverleningsvoertuig, die zich nog niet in het spel bevinden maar wel op de lijst staan, staat er ook op kazerne Sloten een Rescue Stair. Ik ben nu op weg naar me 2e vliegtuigbrandbestrijding, en ik denk dat het voor velen anderen ook mooi zou zijn om de Rescue Stair op zijn of haar wagenpark te hebben. Ik hoor graag jullie mening.


    Het brengt me wel op het tweede. Bij de waterongevallenbestrijding krijg je pas grotere meldingen zodra je meer posten met deze uitbreiding hebt, maar bij vliegtuigbrandbestrijding is dit niet het geval. Is hier speciaal voor gekozen? En kan dit eventueel ook onder meerdere uitbreidingen verdeeld worden?


    Met vriendelijke groet,
    Haarlem112