Posities door jxn_30

    Ik had een opmerking. Ik gebruik LSS manager 4. Daarbij heb ik standaard de hulp bij inzet aanstaan (wat er allemaal nodig kan zijn) In die lijst staat echter een uitgebreide omschrijving van het signalisatievoertuig. Ik weet niet of dit vanuit LSS manager gegenereerd wordt want dan kan misschien de naam in die lijst worden aangepast.

    Zie bijgevoegde afbeelding...


    https://prnt.sc/pOjVgDZSBoum

    zoals correct vermeld door Schollekop79 , staat de fix hiervoor al online op de beta-versie.

    De release naar stable versie staat echter gepland voor binnenkort :)

    Ik ben met de nieuwe uitbreiding van de melding brand in het station aangelopen tegen het feit dat de inzethelper de voertuigen voor de versie van 31k aangeeft, terwijl het spel voor mij een melding van 2k heeft gegenereerd. Ook onder hulp voor deze inzet krijg ik enkel de voertuigen voor de melding van 2k aangeduid.

    Ook heb ik de mogelijkheid aanstaan vanuit de uitgebreide meldingenlijst om direct meldingen vanaf 10.000 credits te delen en krijgt deze melding ook de optie om direct gedeeld te worden.

    In de bijlagen even de inzethelper + hulp bij inzet naast elkaar van 1 en dezelfde melding.

    Ik heb zojuist de op de achtergrond opgeslagen missiegegevens bijgewerkt (ik neem aan dat de wijziging van de missie van gisteren nog niet in ons systeem is opgeslagen). Dan zou de LSSM ook deze missie correct moeten afhandelen (herlaad indien nodig het spel met Ctrl+F5 en de herlaadknop in de missiehelper).

    Als een reddingsboot een afvoer doet naar het vaste land, dien ik altijd LSS af te zetten anders krijg ik een foutmelding.

    Ook al was het niet meer vrijdag zoals aangekondigd: De bugfix is zojuist online gegaan op de stable-branch.



    Dat is een goed idee en ik heb het toegevoegd aan de lijst met suggesties :)

    Het zijn niet de sneltoetsen van LSSM die niet goed samenwerken met de redesign, maar de de sneltoetsen van het spel (bv alt+H), simeplweg doordat een scherm dat pas opend, niet door het spel wordt genomen als het scherm waar je in actief bent. Ik moet namelijk eerst een in het incidentscherm klikken nadat ik het opendoe, eer de sneltoetsen (van het spel) werken, dan blijven ze wel werken zolang je van incidentscherm naar incidentscherm gaat.

    bedankt, ik zal hier zo snel mogelijk naar kijken. Ik hoop dat er een gemakkelijke manier is om dit probleem op te lossen :S



    Als een reddingsboot een afvoer doet naar het vaste land, dien ik altijd LSS af te zetten anders krijg ik een foutmelding.

    Ik heb een preview-branch ingezet met een bugfix voor dat probleem, maar het moet nog goed getest worden, daarom zet ik het nog niet op beta en stable.

    U kunt wisselen en testen door naar instellingen te gaan en de branch pr2017 te kiezen in de "Kies branch" instelling.

    De teksten zijn nog in het Engels maar wij (Jrh ;) ) zullen ze vertalen voordat we de functie vrijdag op stable zetten.

    Die redisign gebruik ik niet omdat de sneltoetsen niet goed werken ermee. Het incidentscherm is niet geselecteerd waardoor de sneltoetsen niet registreren in het incidentscherm.

    Dat is interessant, daar heb ik nog nooit van gehoord. Kun je me een voorbeeld geven van welke sneltoetsen niet werken wanneer herontwerp is ingeschakeld?


    Ik weet dat er problemen zijn als het venster niet goed scherp is (bijv. na het wisselen van tabblad in de browser), maar dat is een probleem aan de browserkant en heeft ook invloed op de bestaande ingame sneltoetsen.

    Als er echter problemen zijn met Redesign en Hotkeys, wil ik die graag onderzoeken.


    Jrh1997 kun je me informeren of er iets nieuws is in dit topic? Ik kijk niet regelmatig op NL Forum.



    Als een reddingsboot een afvoer doet naar het vaste land, dien ik altijd LSS af te zetten anders krijg ik een foutmelding.

    Ik ben momenteel bezig met het herschrijven van het herontwerp voor voertuigen en het is bijna klaar (alleen het sorteren en filteren ontbreekt nog).

    Zodra dat klaar is, zal ik de herschrijving inschakelen voor Beta-testen en daarna zal ik de oplossing voor het aanhoudende probleem implementeren.

    De fix zou voor de kerst live moeten zijn op de stable branch ;)

    Misschien heb ik het nog niet gevonden maar kan je meldingen ook filteren dat niet gealarmeerde incidenten bovenin komen te staan?

    Dit is nog niet mogelijk. Er is een filter gepland, maar dat zal nog enige tijd duren.



    Mag ik een vraag stellen voor de mensen die LSS 4 gebruiken. Ik vind vooral de layout die in LSS 3 zit (nummer 2) erg prettig omdat ik dan de 4 kolommen heb, waarbij ik een overzicht hou.

    Voor alsnog heb ik die functie niet gezien in LSS4. Kijk ik niet goed (zou heel goed kunnen) of is die functie niet meegenomen in 4?


    Want dan weet ik dat ik voor de lay-out 3 moet blijven draaien..

    De lay-outs zijn nog niet overgezet naar V4, maar u kunt V3 en V4 tegelijk gebruiken om de voordelen van beide versies te benutten

    Helaas geven nieuwe voertuigen vaak problemen met die module, vooral met de instellingen.

    De paardenupdate is nu online en alles zou moeten werken, maar een bugfix om problemen te verminderen zal ook binnenkort worden vrijgegeven (hopelijk)

    Ik ben momenteel aan het zoeken (instellingen aan en uit zetten) welk onderdeel wellicht de oorzaak is.
    Bij een kale installatie van V4 vertraagd het spel al, maar vind ik nog steeds acceptabel.

    Wat wel opviel. In een andere browser had ik de instellingen geëxporteerd en de exportfile was 1Kb groot....
    Daar gaat al iets niet goed

    Dank u voor uw hulp bij het vinden van de oorzaken 👍 Wat is de inhoud van de instellingen export? Er staan waarschijnlijk enkele individuele ID's in.

    We hebben een kleine update uitgebracht die enkele van de problemen moet oplossen en de prestaties moet verbeteren.

    Er zijn echter helaas nog steeds enkele problemen.

    Dank je voor je verslag!

    We hebben een tweede, soortgelijke melding ontvangen, maar we hebben de bron van het probleem nog niet kunnen achterhalen.

    Aangezien er slechts 2 van de meer dan 1000 spelers dit gemeld hebben, zal het moeilijk zijn en enige tijd duren om dit op te lossen.


    Sorry voor de problemen!

    Belangrijke informatie over het verzamelen van metadata

    Vanaf versie 4.5.10 (voor beta's al vanaf nu, gezien het feit dat de onofficiële update is geïnstalleerd), wordt de versie van het geïnstalleerde gebruikerscript ook bijgehouden samen met de vorige metadata.

    Deze informatie is al ingebouwd in onze verklaring over het verzamelen van metadata en zal ook worden ingebouwd in de volgende release notes.


    Waarom doen we dit?

    In de volgende updates zullen er waarschijnlijk meer updates van het userscript zijn. Om het oplossen van problemen hier te vereenvoudigen, kunnen we dan eenvoudig via telemetrie zien of de update bij een gebruiker is aangekomen of niet.


    Automatische popup

    Ook zal LSSM een popup laten zien als een belangrijke update van het userscript nog niet is geïnstalleerd.

    We zijn ons ervan bewust dat dit vervelend kan zijn, maar de popup komt maximaal een keer per release en alleen voor releases waarbij het userscript is geupdate.

    Ja, Tampermonkey informeert ook uit zichzelf over userscript updates, maar dit kost altijd tijd en kan theoretisch worden uitgeschakeld. Echter, omdat LSSM misschien niet meer werkt zonder deze userscript veranderingen, is deze popup erg nuttig.


    Weigeren van metadata

    Natuurlijk kunnen metadata nog steeds op elk moment worden gedeactiveerd via de LSSM-instellingen en kunnen reeds verzamelde metadata worden verwijderd via een kort, informeel verzoek aan het team.

    Gebruikers die het niet eens zijn met de uitbreiding van het verzamelen van metadata kunnen op elk moment LSSM de-installeren of het verzamelen deactiveren.


    Met vriendelijke groet

    uw LSSM-team


    🇩🇪 Bericht op DE-Forum

    🇬🇧🇺🇸 Bericht op EN-Forum

    dus dat is waarschijnlijk een bug in LSSM.

    Helaas weet ik op dit moment niet waar dit vandaan zou kunnen komen.

    Als je v3 op je tablet hebt geïnstalleerd, zou je dan kunnen testen of het probleem is opgelost, als je v3 uitschakelt?


    welke instellingen van "Uitgebreide meldingenlijst" hebt u ingeschakeld?

    De laatste dagen wat problemen met LSSM.
    - Regelmatig niet laden (rode voertuigenscherm blijft ingeklapt en geen button inzetvoorstellen terugzetten)

    yes, there unfortunately is a bug currently but we were not able to fix it yet.


    - Benodigde tankautospuit staat wel in gele scherm, maar niet in benodigde voertuigen (zie screenshot https://prnt.sc/rDvE99a-xi2r)
    Zodra de de SL aangekomen is, wordt de tankautospuit wel gevraagd bij benodigde voertuigen (https://prnt.sc/W8G02O9c5ZG5)

    That is a bug of the game, which does not always show the Tankautospuit requirement in the red box

    krijg ik helaas de laatste tijd vaker

    Although XY does not want to realize that, this is an error we cannot fix. It is just an alternative way of the "Serverfehler" view.

    After 32 seconds of request, the response "service unavailable" has been returned instead of the expected vehicle.

    However, we cannot change that unfortunately ?(

    Sorry for het engels, ik spreek geen Nederlands ;)


    We would like to communicate with our Beta Testers in a simple way without having many different platforms.

    You can apply, but please add a short note, that you're on NL Forum only, so that we remember that. For few active players we can do that ;)


    Greetings from LSSM-Headquarter

    Jan :)

    Liebe LSSM-Nutzer,

    Schon lange wartet ihr auf den Tag, an dem der Startschuss für die V.4 fällt! Wir möchten euch hier eine kleine Roadmap geben, wie das ganze aktuell geplant ist. Leider läuft auch bei uns privat nicht immer alles so wie wir es uns wünschen, deshalb sind wir leider nicht ganz so weit, wie erwartet.

    Dennoch werden wir euch ein Produkt liefern können, auf das wir zumindest stolz sind :)

    Die aktuellen Planungen und Termine:

    **19.09.2020:** Start der Bewerbungsphase für Beta-Tester. Details folgen dann rechtzeitig.

    **24.10.2020:** Beta-Release für angenommene Bewerber.

    **21.11.2020:** Stable-Release für die komplette Community.

    Warum jeweils 1 Monat Zwischenzeit?

    Somit haben wir jeweils die Zeit, noch mehr Features fertigstellen zu können, Fehler bei Übersetzungen etc.


    Die Termine können sich leider jederzeit kurzfristig verschieben, man weiss ja nie, was einem so privat dazwischen kommt.


    An dieser Stelle schon ein sehr großes Dankeschön an Tester und Helfer @Ron31 @CSA-Verweigerer und das (Co-)Admin-Team des LFV Baden-Württemberg.



    ===


    Dear Users of LSSM,

    You've been waiting a long time for some information on LSSM V.4! We're presenting you a quick roadmap today that should give a short overview on what's planned. Unfortunately our private life also did not always fit our plans for development and thus we were not able to be as far as we wanted to.

    Nevertheless we will be able to deliver a product we're proud of :)

    Currently planned dates:

    **19.09.2020:** Start of Application phase for Beta-Users. Details will follow.

    **24.10.2020:** Beta-Release for accepted Beta-Users.

    **21.11.2020:** Stable-Release for complete Community.

    Why always 1 Month of Distance?

    We simply want to have enough time to complete as much as possible as well as finishing translations.


    Dates may change at any time, dependent on what happens in our private lifes!


    At this point a huge thanks to @Ron31 @CSA-Verweigerer and the (Co-)Admin-Team of my alliance.



    ===


    Beste gebruikers van LSSM,


    U hebt lang gewacht op wat informatie over LSSM V.4!

    We presenteren u vandaag een planning welke een kort overzicht geeft van wat er is gepland.

    Helaas paste ook ons privéleven niet altijd bij onze ontwikkelingsplannen en konden we dus niet zo ver komen als we wilden.

    Toch kunnen we een product leveren waar we trots op zijn :)

    Momenteel staan de volgende data gepland:

    ** 19.09.2020: ** Start van sollicitatie voor bèta-gebruikers. Details volgen nog.

    ** 24.10.2020: ** Beta-release voor de geaccepteerde Beta-gebruikers.

    ** 21.11.2020: ** Stabiele release voor volledige community.


    Waarom altijd 1 maand verschil? We willen zeker genoeg tijd hebben om de vertalingen zo goed mogelijk af te ronden.


    Datums kunnen op elk moment veranderen, afhankelijk van wat er in ons privéleven gebeurt!


    Op dit punt een grote dank aan @Ron31 @CSA-Verweigerer en het (Co-) Admin-Team van mijn Team.

    Ik heb de manager geinstalleerd en hij loopt volgens Tampermonkey ook. Maar ik zie op meldkamerspel.com geen uiterlijke veranderingen. Doe ik iets verkeerd en moet ik nog iets aanzetten? Ik heb mijzelf al opnieuw in- en uitgelogd alsmede de cookies/cache-gegevens verwijderd.


    Ik heb een telemetrie-invoer voor gebruiker Einschtein. Dus de manager is zeker actief geweest.
    Ziet u een groen vakje in de rechterbovenhoek met "LSS Manager"?