Op post Eelde staat zo te zien in het overzichtslijst een voertuig met roepnummer 03-???? VKE
1) wat is dit voor voertuig?
2) waar staat VKE voor?
3) staat er echt een voertuig VKE op Eelde? kan hier verder niks over terugvinden
Bedankt!
Op post Eelde staat zo te zien in het overzichtslijst een voertuig met roepnummer 03-???? VKE
1) wat is dit voor voertuig?
2) waar staat VKE voor?
3) staat er echt een voertuig VKE op Eelde? kan hier verder niks over terugvinden
Bedankt!
Wellicht een correctie waard:
Post Hoogeveen:
03-8910 staat niet meer op de post Hoogeveen maar heeft nu als standplaats Kijfhoek in Zwijndrecht (bedrijfsbrandweer Falck/Pro-rail rangeerterrein).
Zie ook deze link:
Brandweer Voertuigen Online, de meeste brandweervoertuigen op één site
Effe een vraag:
welke voertuigtype moet ik nemen in het spel voor een PM (Personeels/Materiaalvoertuig)?
Is dat de DB-VEB?
Allen,
Ik zie net dat een OvD op Heerenveen (02-6493 DA-OVD) niet meer op de post is/bestaat???
Overzicht van 2 augustus 2020 laat wel een OVD zien voor Heerenveen
Overzicht van 27 maart 2022 laat geen OvD's meer zien voor Heerenveen.
Klopt dit?
Waar staan in Friesland nu de OvD's voor de brandweer? En de HOvD's?
is het overzicht van 27 maart nu de meest actuele?
Hallo allemaal,
Ik heb bij de Eemshaven een KNRM post geplaatst, dit heb ik enkele weken gelden al gedaan. Ik heb hiervoor meldkamer Noord a,ls meldkamer toegewezen.
Maar nu ik deze post al enkele weken heb, valt het mij op dat ik geen enkele melding in het pel krijg voor bv. drenkelingen of schipbreuk of schip in nood of zwmmer in nood waarvoor ik de voertuig/boot voor kan toepassen.
Hoe zit dit?
De instelling zijn als volgt:
Brandweer Drenthe is gestopt met het afnemen van het drinkwaterleiding ten tijden van een inzet en hebben een als alternatief TW aangeschaft, Zo hebben ze altijd voldoende water bij een inzet
Nu ga ik toch even de advocaat van de duivel spelen... Waar worden die tankwagens mee gevuld??? Wedden dat het gewoon drinkwater is...?
Ik heb nog een vraag, hoe kan het dat bij de brandweer van Drenthe zoveel watertankwagens (TW of WT) staan? Haast elke post heeft er wel 1...
In Emmen staat een arbeidshygiëne voertuig die volgen mij ook flessen komt brengen.
Wat is de roepnummer hiervan? is dat 03-8621 of 03-8602? of andere roepnummer voor Emmen/bovenstaande voertuig?
Op post Vries staat deze voertuig/haakarmbak:
03-9779 HVH-RTV
Wat HVH betekend weet ik, maar wat betekend de RTV?
Ook hier: Afkortingen – Brandbase (hetbrandweerforum.nl) kan ik niks over vinden. En de lijst met Afkortingen Roepnummeroverzichten Brandweer werkt nog steeds niet (ik zie geen lijst staan).
Werkt nog steeds niet.
Bij het tabblad uitbreidingen (waar je normaal uitbreidt voor waterongevallen) zie je beschikbaar en niet beschikbaar staan.
Net ff alle kazernes nagelopen en overal staat de knop beschikbaar op groen...
Maar goed, tis ook weer niet zo'n ramp. het viel me alleen ineens op.
Ze zijn nog steeds actief hoor ik heb er vandaag verschillende gehad; en ook de voorbije dagen. Heb je voldoende POI rond je kazerne binnen 10 km ?
Zat POI's! Van alles en nog wat. OOk bij meren/sloten/kanalen/havens/etc,.
Ik zelf heb ze ook regelmatig.
Ik weet niet of je bij de desbetreffende kazernes de optie waterongevallen op beschikbaar hebt staan?
Anders kan je de uitbreidingen wel hebben maar dan worden ze niet gegenereerd.
Hoe doe ik dat dat beschikbaar hebben staan? Geen idee wat er veranderd is, maar van het ene op het andere geen waterongevallen meer zonder iets geiwjzigd te hebben...?
Hoe kan je deze gebouw iconen downloaden?
Hallo allemaal,
Het is me nu een al een tijdje opgevallen dat er totaal geen waterongevallen meer plaatsvinden. Ik heb enkele kazernes volledig uitgerust met waterongevallen voertuigen/aanhangers/etc en tot ergens half/eind vorig jaar had vrij regelmatig meldingen van personen te water, boot aan het zinken, zwemmer in nood en dat soort dingen. Nu dus niet meer.
Waar ligt dit aan? Hoe komt het dat ik dergelijke waterongevallen meldingen niet meer krijg?
Iemand enig idee welke bureau's er allemaal een OvD-P heeft?
OVD-P kan je alleen verkrijgen als je een Hoofdbureau plaatst. Een hoofdburfeau kan (dacht ik) maximaal 2 OVD-P's hebben.
Okay, net ff gekeken en klopt!
Hallo allemaal,
Ik heb ene volledige arrestatie team opgezet (AT-C / AT-M + 2x AT-0) echter nog geen enkele melding gekregen voor deze team. Welke meldingen horen bij een arretatieteam? Idem voor de DB-AV (arrestantenvervoer).
bedankt!
Heb je de uitbreiding op beschikbaar staan?
Voldoe je aan alle eisen(meldingen groen in lijst mogelijke inzetten: https://www.meldkamerspel.com/einsaetze)Zo ja, dan zou je ze moeten krijgen.
Arrestantenvervoer wordt niet specifiek gevraagd in meldingen. Deze kun je naar eigen inzicht inzetten bij meldingen met meerdere arrestanten.
Wat moet ik daar precies zien? Zat net die lijst te bekijken maar heb geen flauw idee wat ik hier mee aan moet. Wist trouwens niet eens dat er zo'n lijst was...