Posities door CreditCollect

    Het gaat dus ook om het teammenu, eventueel de chat, waaronder het envelopje en slotje e.d.

    Tja ik reageer op wat jij schrijft. Je had het hier toch echt over een slotje....


    Dan staat er: Bouw je eerste brandweer kazerne met een pijl naar de goede knop. Zo'n soort tutorial wordt er bedoeld.

    Alleen moet je voor die turorial in een team zitten... en gaat die tutorial dan iedere keer lopen als je opnieuw in een team komt, als je van team verandert?

    Of gaat die tutorial meteen aan het begin spelen...

    Nu zat ik te denken is het dan niet handig op het moment dat iemand in een Team komt dat er dan bij de knoppen een korte uitleg komt wat deze doen en waar ze voor zijn.

    Kiek schrijft een korte uitleg als je in het team komt.... Dus je krijgt ineens midgame een tutorial te doen. Dan zou ik eerder opteren om deze zaken te laten ontdekken via "taken en evenementen"

    Blijkbaar vind je het makkelijk om je bericht steeds aan te passen tussen andere berichten. Dat is het juist niet voor de begrijpelijkheid....

    Iemand die nu weer gaat lezen, snappen het straks helemaal niet meer. Daarnaast was de eerste keer aanpassen ook al even na mijn reactie.

    Blijkbaar val jij graag in herhaling...


    aanpassing 1 --> Dat was niet meer dan de link op een juiste manier.

    aanpassing 2 --> uitleg van de knopjes (ongeveer gelijktijdig met jouw reactie)

    aanpassing 3 --> De uitleg weer verwijderd omdat het te ingewikkeld werd.... De aanpassing maar even in een nieuwe reactie gezet.

    Omdat het te ingewikkeld wordt anders....


    Hier de uitleg van de knoppen...


    Overigens wel grappig... Want de hele discussie gaat over slechts zes knopjes....

    De knop alarmeren ---> Alarmeert geselecteerd voertuigen

    De knop hoorn/pijltje ---> Alarmeren en volgende melding

    de knoppen Pijltje links en pijltje rechts --> melding verder of melding terug

    Het deelteken ---> Exact hetzelfde teken wat het op social media ook is... Delen van een melding

    De knop hoorn/deelteken/pijltje ---> Alarmeren, delen en volgende melding.


    Voel je vrij om deze uitleg te knippen en te plakken in een berichtje naar die nieuwe leden...

    Het is geen hele lap tekst het zijn 5 regels!


    Het eerste knopje ontdek je meteen... bij je allereerste alarmering. Anders gaan je voertuigen niet

    Deze hele discussie is terug te brengen, en dat schrijft Kiek ook, naar een uitleg van de knop "Met name delen van meldingen."

    Terwijl de deelknop juist een zeer universele knop is...

    Namelijk de knop die je op social media ook vindt om.... Juist ja te delen.

    Wel fijn dat je een oud bericht gaat aanpassen..

    Ik zal het niet meer doen, goed... Maar ik kan niet weten dat jij een bericht al aan het beantwoorden bent en je dan geen extra zaken er meer bij kan zetten.


    Volgens mij heeft Kiek het nadrukkelijk over onder andere de knop delen.

    De chat volgen ze niet...

    En de PB die Kiek aanduidt is niet het slotje in de chat.....

    een PB in het team "Prpmeldkamer Nederland/België" is een "ingame mail". En die lezen ze niet. Dat klopt want ook daarin staat het bericht om even op het forum te kijken omdat daar heel veel uitgelegd wordt.


    Maar goed. De mail lezen ze ook niet. Net zo min als het forum. Ik vind het wel grappig dat gedacht wordt dat een tutorial ineens dan wel gekeken gaat worden door een speler.....

    Misschien kun je in het "Nieuws" topic in het team iets kunnen zetten als: "welkom in ons team! Zou je in ons forum je zelf kunnen voorstellen? En ook je onze regels alvorens even kunnen lezen?"


    Als het goed is -wanneer je nieuw bent in een team- gaat de knop "Team" groen knipperen. Wat vaak voor hopelijk de meeste mensen betekent "oh ik heb een melding gekregen"

    De nieuwe dingen staan in het groen en zijn dus ook makkelijk te vinden😉

    [/sarcasm on] Oh werkt het zo.... Dat wist ik niet... Bedankt voor de uitleg..... [/sarcasm off]

    Het probleem is dat ze de basisregels van het team al niet eens lezen!

    Er zijn nog genoeg spelers die alleen de handleiding lezen, zonder idee het spel beginnen of die alleen de updates volgen op Facebook😉😅

    Want het is ook helemaal niet zinvol om als je een spelletje begint in ieder geval even de handleiding door te kijken.... Want dan kom je aan het eind van het blokje "handleiding Ambulance" hele interessante info tegen. "Let Op! Leidt het MMT-Personeel altijd op de MMT-Standplaats zelf op! Er is geen overplaatsing mogelijk tussen de ambulancestandplaatsen en de MMT-standplaats." aldus dat blokje.


    Dat scheelt een hoop frustratie van opgeleid personeel waar je geen ruk mee kan...

    En ik mag het ook zo zeggen.... Ik heb op één van mijn eerste posten namelijk ook de best opgeleide verpleegkundige die er maar zijn kunnen. Ze kunnen zo aan de slag als MMT arts....

    Want ook ik had de handleiding niet gelezen. ;)

    Ik ben van mening dat als je een spel gaat spelen dat je eerst een uit gaat zoeken wat het spel doet, wat de bedoeling is en hoe het werkt. En zoals we nu al heel veel zien in het team, slagen teamleden er al niet eens in om even simpel de regels door te lezen. Laat staan dat ze de uitleg op diverse fora gaan lezen. Overigens door boven de knop te gaan zweven kot er een "pop up" waarbij staat wat de knop doet....

    Dit kan ook een oplossing bieden voor spelers met een situatie zoals beschreven in Meldingen ver weg. Voor hun zou die anticheat dan niet meer meetellen wanner hun kazernes in een inactieve meldkamer zitten. Als die niet meetellen voor het maximum is die anticheat namelijk niet meer van nodig tegen die posten.

    Ja dan maakt het weer makkelijk om "vals te spelen" de voertuigen blijven immers wel te gebruiken om snel die meldingen dicht te rijden. Nee geen goed idee om iets te bedenken waarmee je een anticheatmechanisme kan uitschakelen!

    Even een voorstel/vraag tussen de berichten dat sommige het halen en andere niet.

    Is het niet een leuker idee dat je met deze taken meer coins kunt verdienen, i.p.v. credits?


    Nu krijg je een opdracht van bijvoorbeeld bouw 1 kazerne (100.000 credits), je beloning is dan bijvoorbeeld 10.000 credits.

    Ik zie er dan geen echte uitdaging in... Want je maakt eigenlijk verlies.

    Nee ik heb liever de credits... alle beetjes helpen in de bouw van de volgende kazerne. Vergeet niet dat "coins" het verkoopmodel zijn van de ontwikkelaar. Die zien liever dat je die coins koopt.


    En verlies maak je niet... Want je kan het ook zien dat je "volgende" kazerne niet 100.000 credits heeft gekost maar slechts 90.000. Of dat je de eerste uitbouw op die kazerne gratis hebt. Maar verlies maak je niet. Als je een kazerne hebt kan die weer credits opbrengen in ieder geval.

    Kan ik je uit de droom halen... Ze bleken (wel met dubbele credits, toegegeven) alle 10 haalbaar voor mij.... Inclusief de 10 kazernes die ik ook moest bouwen.... 20 miljoen inclusief de eerst standaard uitbouwen die ik doe...


    Zelfs de verdien 25 miljoen voor 5 coins was haalbaar (met de dubbele credits)

    Wanneer kleinere ingrepen gebeuren zoals het toevoegen van regels in de inzetvoorstellen, het toevoegen van biketeam bij verschillende meldingen, etc.

    Ik weet dat je die niet zelf in de hand hebt wanneer ze uitkomen, maar als Xyrality iets vaker zulke changelogs naar het NL team zou kunnen sturen opdat ze het hier in de forums ergens kunnen plaatsen zou het tof zijn.


    Kijk eens op facebook zou ik zeggen

    "Alleen als eigen voertuigtype alarmeren. (Als deze optie is geselecteerd wordt het voertuig alleen gealarmeerd als het eigen type. Als dit voertuig ook moet worden gealarmeerd als het originele type moet deze optie niet worden geselecteerd)"

    Deze aanvinken bij het voertuig en dan wordt hij alleen geselecteerd als je daadwerkelijk een biketeam selecteert

    Alleen als eigen voertuigtype alarmeren. (Als deze optie is geselecteerd wordt het voertuig alleen gealarmeerd als het eigen type. Als dit voertuig ook moet worden gealarmeerd als het originele type moet deze optie niet worden geselecteerd)