Posities door Fire-Ard

    Wat betreft het opschalingsmodel vind ik als de kans op succes bij de ontwikkelaar klein is, je beter de tijd kan steken in de dingen die wel anders kunnen. Het mag ook wel eens gezegd worden dat ik elke maandag nieuwsgierig ben welke melding we nu weer krijgen.

    Daarnaast moet ik ook zeggen dat bij een vraag of een probleem er snel gereageerd wordt door het team dus wat mij betreft: petje af.


    En als ik lees hoeveel tijd er in gaat zitten dan ben ik alleen maar blij dat er mensen zijn die dit willen doen.

    Ik voel me bijna bezwaard om te reageren. Ik speel het spel al meer dan 3 jaar denk ik ondertussen. Ben ook lid geweest van een team waar veel gedeeld werd. Vond ik het prettig? Nee, want ik kon het niet laten om naar een melding te rijden en was alleen maar bezig om te kijken wat de opbrengst was aan het eind van de dag.
    Ik gun iedereen zijn plezier in de manier van spelen. Ik heb er toen voor gekozen om alles om te gaan bouwen naar realistisch en op die manier speel ik. Ik heb een klein team waar ik de trotste eigenaar van ben en ik speel het spel met plezier.
    Misschien ook wel omdat ik zelf slecht zie en ik met dit spel nog enigszins wat kan doen. Het spel is namelijk compleet aan te passen.


    Ik vind alleen als er gevraagd wordt om 600 meldingen te doen dan vind ik dat te veel en dan denk ik laat maar gaan. Maar het is soms wel jammer dat je het niet haalt.

    Ik vind de uitleg van JRH duidelijk. Het is een extra motivatie om online te komen maar daar heb ik geen extra taken voor nodig :)


    En verder heeft iedereen recht en zo zie ik het ook om op zijn of haar manier het spel te spelen. Realistisch, veel credits scoren, 10 minuten per dag of 18 uur per dag. Ik ben alleen blij met het feit dat het dus voor meer spelers lastig is om de taken te halen.

    En laten we geen waardeoordeel uitspreken over de ander. Iedereen is verantwoordelijk voor de manier waarop hij of zij het spel speelt.

    Ik ben een liefhebber van het spel en speel het met veel plezier.
    Maar ik krijg toch een beetje een vervelend gevoel bij sommige taken die ik moet doen voor de advent opdrachten.
    Van de week bijvoorbeeld 600 meldingen op 1 dag. Het duurt alleen al (met premium) ruim 3 uur om die meldingen open te krijgen. Ik snap dat het een uitdaging moet blijven om het te halen. Maar als je overdag aan het werk bent dan kan je dit dus bijna niet fatsoenlijk halen.

    Daarnaast krijg je als grote speler dus ook een grotere hoeveelheid gebouwen die je moet bouwen> Maar 6 brandweerkazernes kost al snel meer dan 10 miljoen credits. Als je dan niet de hele dag speelt, slaat het wel erg snel een gat in de financiën van je spel.

    Zeker als je op een bepaald moment zoals in de afgelopen weken, er 4 verschillende events draaien. (Kerst, Sinterklaas, WK Voetbal en je weekendopdrachten) dan gaat de lol er toch een beetje van af en dat vind ik persoonlijk erg jammer.

    Ik weet dat ik de keuze heb om zelf te bepalen waar ik wel aan meedoe en wat ik niet doe. Ik wil het ook niet neerleggen als klacht want ik heb er aan de ene kant wel begrip voor maar de overdaad en de hoeveelheid werk voor opdrachten om ze te halen (of te kunnen betalen) wordt wel erg veel. Misschien kan er bij een volgende keer wat meer naar gekeken worden?

    Als echter blijkt dat dit voor veel spelers geen probleem is dan is het wat mij betreft ook prima.

    Ik heb een opmerking bij deze meldingen. Als je een patiënt hebt die naar een kustgebouw moet dan staat er als je met een reddingsboot komt aanvaren dat je moet aanrijden naar de kustwachthaven. Dit hoort toch eigenlijk aanvaren of aanvliegen te zijn.
    Ik dacht in dit geval als je transporteren neemt i.p.v. aanrijden je dit bij elke melding kan gebruiken (ik ga er voor het gemak van uit dat dit niet te veel aanpassingen vraagt in het spel)

    Het feit dat een speler meedoet aan het spel, heeft als gevolg dat je op de hoogte wordt gebracht van een event. Net zoals ik elk weekend een knipperende button heb om coins te kopen. Ze zijn weer in de aanbieding...


    Koop ik ze nu elke week? Of koop ik te veel zodat ik geen eten kan kopen? Nee. Want hoewel ik 40% meer krijg dan normaal, geef ik niet meer uit dan ik wil.

    Er zijn echter mensen die veel geld kwijt zijn geweest aan het kopen van aanbiedingen van een spel wat gespeeld wordt. Geen reclame meer maken maar?


    Een uitslag van een voetbalwedstrijd voorspellen is geen gokken. Dat is dus een compleet verkeerde inschatting. Daar gaat de vergelijking met elk gokspel mis.

    Het grote verschil tussen gokken en een voorspelling doen is dat je hier geen enkele inzet hebt. Als je het fout hebt dan verlies je niets. Kenmerken van gokken is dat je kan inzetten en alles kan kwijtraken.
    Dat spelers al dan niet minderjarig een melding krijgen op facebook of via een pb is een gevolg van het spel. Als je 18 moet zijn als je dit spel mag spelen dan zou je genoeg kennis moeten hebben om te zien of het om een gokspel gaat of om een eenvoudige voorspelling.

    Daarnaast is het risico van het gokken (wat dit dus niet is) en herhaling niet aanwezig omdat je maar een eenmalige voorspelling kan doen. Je kan ook niet met een eventuele winst verder spelen. Nee bij elke wedstrijd die je kan voorspellen, heeft iedereen evenveel kans om iets te winnen.


    Ik vind het idee wat genoemd wordt dan ook zwaar overtrokken.

    De kleine en grote reddingsboot hebben minimaal 2 opgeleide personen (Kaptein) nodig.

    (Ik heb bij de instelling van de boten ook maximaal 2 personen ingesteld en de juiste personen toegewezen aan de boten.)


    Voor de KW-Boot (Kustwachtboot) heeft je personeel (Minimaal 2) de opleiding Kaptein EN Waterhandhaving nodig!!!

    Terwijl iedereen weet dat je maar 1 kapitein op een schip moet hebben anders klopt het spreekwoord niet... :);)

    Ik had een vraag over de kustwacht. Er moest een gewonde vervoerd worden van een schip. Daarna moet je deze vervoeren tot je kustwachtgebouw. Tot nu toe niets aan de hand.

    Alleen als je deze dan moet vervoeren naar een ziekenhuis moet je een ambulance hebben die hem ophaalt.


    Nu heb ik een premium account en worden mijn ambulances automatisch teruggestuurd als ze niet nodig zijn. Maar dat betekent dus ook dat de ambulance niet blijft wachten. Of doe ik het op een bepaalde manier verkeerd?

    Een korte vraag.
    Ik heb mijn eigen verzameling van afbeeldingen voor de incidenten.
    Nu had ik overdracht van een patiënt als missie. Maar ik kan deze niet aanpassen.
    Hetzelfde geldt voor een eigen gecreëerde inzet.
    Is er misschien een mogelijkheid dat dit wel mogelijk zal zijn. De reden dat ik het vraag is dat ik flink verminderd zicht heb en ik met een feller contrast werk in de afbeeldingen om het goed te zien.

    Goedenavond allemaal,


    Ik heb op 3 hoofdbureaus maar een Arrestatieteam staan. Terwijl ik in totaal 10 Hoofdbureaus heb. Nu krijg ik echter wel meldingen vanuit een hoofdbureau die geen arrestatieteam heeft waarbij het team wel nodig is.
    Is dat pas sinds kort anders geworden omdat ik dit tot kort geleden niet zo heb ervaren? Of heb ik geluk gehad dat mijn arrestatieteam niet door heel Nederland hoefde te rijden?

    Ik sluit me aan bij de rest. Het is grappig hoor pompoenen verzamelen, dubbele credits, weekendopdrachten en opdrachten voor Halloween maar het resultaat is dat spelers die vaak ook nog geld in het spel stoppen al is het alleen maar vanwege een premiumaccount, niet eens gewoon kunnen spelen. Of het nu is dat de server te weinig capaciteit heeft of omdat de acties er voor zorgen dat iedereen aan het spelen en aan het delen is, interesseert me eigenlijk niets.


    Ik vind dat als zoveel spelers in een weekend last hebben van dit probleem en het probleem al vaak is aangekaart er op zijn minst toch verwacht mag worden dat er iets aan gedaan zal worden.


    Dat het buiten de macht van het gameteam ligt, is voor hun net zo vervelend als voor ons maar dat neemt niet weg dat het spel op deze manier voor steeds minder spelers leuk zal blijven.

    Ik ben geen computerexpert en ik snap weinig van hoe de dingen werken met betrekking tot een server maar als blijkt dat deze elke keer het niet aan kan (dat is een server failure namelijk) dan moet er een sterkere en betere server komen.
    Of men geeft aan vanuit de ontwikkelaar van het spel dat ze er niets aan gaan doen want dan weten we ook waar we aan toe zijn.


    Maar het elke keer op deze manier niet oplossen en de speelvreugde bij veel spelers danig naar beneden halen, kan nooit het doel zijn van een spel.


    Nogmaals het gameteam kan hier niets aan doen want de randvoorwaarden, waar binnen het spel gespeeld kan worden, voldoen blijkbaar niet aan de eisen en de behoefte van de spelers.

    Ben nog ff snel gaan kijken en onderzoeken.
    Ik zie nu idd dat er verschillen zijn.
    Zojuist nog snel contact gehad met de laatste van de ontwikkelaar die nog online was voor zijn weekend.

    Er is voor de grotere spelers idd iets mis gegaan. Dit is verhopen. En deze spelers zullen morgen extra taken hebben om het weer recht te trekken.

    Dank je wel.

    Wilde net een screenshot gaan maken toen ik je tweede bericht las. (soms reageer ik te snel....)


    Maar wel leuk dat ik volgens het spel een grote speler ben. Mijn dag kan niet meer stuk...:thumbsup: