Posities door Inspecteur Clouseau

    Blij dat het nu het eindelijk terug over de essentie gaat.

    Ik wil even zeggen dat ik zeker voor een extra tutorial ben, en niet enkel voor de teamfuncties. Ik heb al meerdere spelers in het team geholpen als ze nieuw waren want ze hebben hetzelfde probleem als ik had: een tekort aan concentratie voor instructiefilmpjes. Sommige mensen zijn nu eenmaal beter af met een geschreven tekst en eventueel een paar screenshotjes erbij.

    Als spraakaanvraagadmin kan ik ervan meespreken dat dit enorm tijdroved kan zijn om te doen.

    Wanneer ik dit doe op mijn pc is er niet veel aan, ik houd ctrl ingedrukt terwijl ik de voertuigen aanklik en dan openen ze in andere tabbladen.

    Op de GSM is er echter geen mogelijkheid om andere tabbladen te openen en moet de inzet keer op keer opnieuw geladen worden, de voertuiglijst uitbreiden en scrollen naar beneden want je kunt niet sorteren op voertuigstatus.

    Om die voertuigen bovenaan te zetten klinkt als een goed idee, dan moet je ook niet steeds de lijst uitbreiden want dan staan ze in de eerste 5.

    Terwijl die opmerking over de anticheat als bijkomstig bedoeld was en niet mijn eigen reden voor die functie, ben ik het echter oneens dat het valsspelen in de hand werkt. Het anticheatmechanisme is om te voorkomen dat mensen een hele hoop meldingen op eenzelfde locatie creeren. De voorgestelde functie voor 'geen inzet' die vermijdt dit perfect. Dat het gemakkelijker is om inzetten dicht te rijden vind ik ook achterhaald want je kunt genoeg voertuigen op 1 post zetten om minstens 95% van de inzetten dicht te rijden met 1 post. Volgens jouw redenering zouden er dan niet eens 2 posten naast elkaar mogen staan.

    Misschien eerder gaan naar een manier dat de NH benodigheid pas zichtbaar wordt als de lifeliner ter plaatse is, en de lifeliner niet kan beginnen werken zonder die NH. Ook zou ik die dan in het benodighedenkader van de patient die MMT hulp nodig heeft zetten ipv dat van de inzet. Op die manier blijven MMT-auto's gevrijwaard van die benodigheid en ook patienten die geen MMT bijstand nodig hebbben. Deze manier van werken kan dan ook opleveren dat als je 2 patienten met lifeliners moet doen, je 4 NH nodig hebt, welke ik een pluspunt vindt omdat je dan zogezegd een grotere landingsplaats moet bewaken. Over het aantal NH per lifeliner ga ik me echter niet uitspreken.

    Huidige functionaliteit

    Momenteel heb je slechts 2 opties voor een meldkamer wat het inzetbereik betreft:

    • of de meldkamer heeft een eigen inzetbereik,
    • of zijn inzetbereik is cumulatief met alle meldkamers die niet enkel op eigen bereik ingesteld staan.


    Gewenste functionaliteit

    Hier zou ik graag een iets uitgebreider systeem hebben met verschillende opties:

    • Eigen inzetbereik
    • Cumulatief inzetbereik met alle 'vrije' meldkamers
    • Cumulatief inzetbereik met een beperkt aantal meldkamers
    • Geen inzetten


    Eigen inzetbereik

    Het eigen inzetbereik zoals het nu bestaat. De meldkamer maakt enkel inzetten gebaseerd op eigen gebouwen


    Cumulatief inzetbereik met alle 'vrije' meldkamers

    Net als de instelling die momenteel meldkamers hebben die geen instelling hebben betrekkende het inzetbereik.

    Die tellen hun gebouwen samen op om te zien welke inzetten ze creëren en waar ze dit doen.


    Cumulatief inzetbereik met een beperkt aantal meldkamers

    Deze instelling zou nieuw zijn.

    Deze instelling zou dan een beetje een combinatie zijn van de vorige twee. hierbij bepaal je zelf met welke meldkamers de meldkamer wiens instelling je verandert zou samenwerken voor het Cumulatief inzetbereik zoals uitgelegd hierboven.

    Voor de praktische uitwerking hiervan stel ik voor dat je een getal kunt invullen en alle meldkamers met dat getal werken dan samen voor hun inzetbereik.

    Geen inzetten

    De gebouwen gebonden aan deze meldkamer creëren geen inzetten,

    en worden ook niet meegeteld om het aantal maximum inzetten te bepalen.

    Redenen:

    Voor de optie 'Cumulatief met een beperkt aantal meldkamers:

    Het is handig om meer instellingen te hebben dan 'alles of niets'.

    Als je meldkamers hebt zowel in NL als BE kun je zo gemakkelijker alle NL meldkamers een inzetbereik laten hebben zonder alle BE, en toch nog alle BE meldkamers laten samenwerken met alle NL meldkamers.

    Ook spelers die hun Politie, brandweer, en ambulanceposten liever op een aparte meldkamer zetten kunnen momenteel geen meerdere 'inzetbereikzones' maken als ze op een groter gebied spelen.


    Voor de optie 'geen inzetten':

    Wanneer een speler posten bouwt die louter als reserve dienen, is het soms ongemakkelijk dat op basis van die posten inzetten gecreëerd worden

    Zo'n post mag dan niet meetellen in het maximum aantal inzetten om misbruik te voorkomen, waarbij spelers een hoop lege posten bouwen onder deze instelling voor hun max te verhogen.

    Dit kan ook een oplossing bieden voor spelers met een situatie zoals beschreven in Meldingen ver weg. Voor hun zou die anticheat dan niet meer nodig zijn wanneer hun kazernes in een inactieve meldkamer zitten. Als die niet meetellen voor het maximum is die anticheat namelijk niet meer nodig tegen die posten.

    ik moest 5 milj verdienen en haalde dit niet. Ik verklaar dit ook doordat ik net deze week te weinig tijd had om veel online te zijn. Daarom noem ik het nog niet onrealistisch. Wel lerkte ik een paar onregelmatigheden op.

    Zo had ik de opdracht 5 ambus te kopen en de opdracht 5 ambu standplaatsen te plaatsen. Bij het plaatsen van die standplaatsen werden de gratis 1e ambus van iedere post meegeteld.

    Ook werden de creditverdiensten van taken meegerekend als verdiende cresits in het behalen van andere taken.

    Op welke veranderingen doel je precies...

    Elke verandering is wel erg ruim. En waarom zou je die willen hebben?

    Wanneer kleinere ingrepen gebeuren zoals het toevoegen van regels in de inzetvoorstellen, het toevoegen van biketeam bij verschillende meldingen, etc.

    Ik weet dat je die niet zelf in de hand hebt wanneer ze uitkomen, maar als Xyrality iets vaker zulke changelogs naar het NL team zou kunnen sturen opdat ze het hier in de forums ergens kunnen plaatsen zou het tof zijn.

    volgens mij hebben de meeste biketeams geen aangewezen voertuig omdat ze doorheen de steden rijden op de fiets ipv met de auto ergens heen te rijden.

    Ik heb wel een afbeelding gevonden van een politiezone die hun fiets op een pickup heeft staan, al denk ik dat er niet veel zones zijn die een pickup hebben.

    http://1.bp.blogspot.com/_nC-r…/vlas%2Bmazda%2BB2500.jpg


    hier is een artikeltje over de antwerpse fietsbrigade. https://www.gva.be/cnt/dmf20200717_96324002

    • Het maximum aantal tekens voor een eigen inzet bij het maken van een grote inzet, zijn we steeds een beetje te beperkt in het aantal tekens voor de titel. Het zou leuk zijn als de huidige 30 tekens uitgebreid wordt tot zeker 45 misschien zelfs 60 tekens.


    • Ook is het interessant om bovenop het aantal voertuigen, ook een minimaal aantal benodigde personeelsleden voor brandweer en politie te kunnen invullen. Dat kun je dan een eventueel een maximum voor instellen dat we kunne invullen zoals we nu max 100 voertuigen per soort kunnen doen.


    • Het max aantal voertuigen zou ik veranderen van 100 max per soort naar een kleiner aantal, vermenigvuldigt met het aantal teamleden.


    • En een herinnering naar DE om AT en Heli toe te voegen mag ook altijd.


    • Op een inzet telt de hondengeleider zowel als een hondengeleider als een noodhulpeenheid. De Hoofdofficier van dienst doet ditzelfde voor de gewone Officier van dienst (brandweer).
      Is dit bedoelt gedrag of een ongewenst effect?