Posities door lametje06

    zie hier: [FT-008] Afbeeldingen, tabellen en meer opties voor het Teamforum


    Trouwens GT, deze suggestie is samen met een heleboel andere suggesties "verstopt" op het forum. Gaat er nog wat gebeuren met al deze honderden suggesties die goed-/afgekeurd zijn of zelfs nog helemaal niet goed-/afgekeurd zijn?

    Sinds deze nieuwe suggestie vorm er is gekomen zijn alleen de voertuigen suggesties meegekomen en zijn de functie suggesties allemaal op verborgen gezet. Ik kwam alleen nog bij dit topic terecht door te googlen (want ik wist dat dit topic bestond) of door mijn bookmark te gebruiken die ik bij het introduceren van deze suggestie vorm voor het gemak maar even heb aangemaakt.

    Viel mij ook al op. Ik heb al eens eerder gevraagd om een verbetering van het team-forum. Zeg maar meer zoals het lijkt op dit MKS-spelforum. De opties zijn helaas momenteel maar beperkt in het spel, maar lijkt mij een gave update!

    In verband met het wijzigen van de suggestie pagina op het forum, ter herhaling onderstaande suggestie.

    Sinds kort loop ik tegen het probleem aan dat ik alle sneltoetsen in gebruik heb bij de inzetvoorstellen/uitrukregels. Al helemaal sinds de komst van de kustwachtvoertuigen.

    Echter heb ik nog voertuigen over waar ik graag sneltoetsen aan wil verbinden, wat nu dus niet mogelijk is.


    Zodoende kwam ik met de volgende suggestie:

    • Leestekens en cijfers kunnen gebruiken als sneltoetsen voor de inzetvoorstellen/uitrukregels (1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 -,=,[,],\,;,',.,/)

    • Een tweede sneltoets op inzetvoorstellen zetten, dat één van beide toetsen tegelijk ingedrukt moet worden met een letter voor dat specifieke inzetvoorstel.


    Zijn er meer spelers met ditzelfde probleem die ook baat hebben bij deze toevoeging? Ik ben benieuwd en hoop dat dit toegevoegd kan worden!

    Met nu de kustwacht er ook nog eens bij is het tekort aan sneltoetsen toch echt wel zeer acuut aan het worden.


    Kunnen we als oplossing een tweede sneltoets op inzetvoorstellen zetten, dat beide toetsen (en de alt toets ook nog steeds) teglijk moeten ingedrukt worden voor dat specifiek inzetvoorstel?

    Voor dan met een toets een inzetvoorstel te maken kun je de tweede toets leeg laten, en de speler kan zelf bepalen welke toetsen dat hij geen inzetvoorstel maakt met 1 toets die een combinatie is voor een ander.

    Dat is nu inderdaad zeker wenselijk! Ik zou ook graag meer sneltoetsopties krijgen, en het lijkt mij prima om daar een tweede toets aan te verbinden.

    Er zijn plannen bij de ontwikkelaar om aan het "uiterlijk" van het spel dingen aan te passen, maar dit staat niet hoog op de kaart. Vandaar dat er nog niks mee gedaan is, hier zijn we afhankelijk van wat zij willen. Ik weet dat ze op de achtergrond met dingen bezig zijn, alleen ik weet ook niet precies wat. Enige wat ik kan doen is nogmaals vragen, en dan is het wachten.

    Als je nogmaals de punten over de teamchat en het teamforum zou willen doorgeven, graag!

    Naast nieuwe meldingen en nieuwe voertuigen moet het spel zelf uiteraard ook bij de tijd blijven ;)

    Via deze weg wil ik nogmaals aandacht vragen voor bovenstaand onderwerp. Ik heb de functie nog niet gevonden, is deze er inmiddels?

    Naast voertuigen en uitbreidingen van het spel zou ik graag zien dat er nog wat meer gefocust wordt op de inrichting van het spel zelf en de weergave ervan.


    Teamchat -> waarom kunnen we als staf geen berichten beheren en verwijderen?

    Het teamforum -> waarom kunnen we daar niet meer mee, zoals afbeeldingen en klikbare links gebruiken (zonder LSS-manager)?


    Ik zou die opties graag zien, en weet dat er velen met mij zijn!

    Rene-MKS probleem met de sneltoets `n` is opgelost. Zal in de volgende update ook voor jullie beschikbaar komen.


    lametje06 Ik heb het probleem zelf niet met LSSM aan, kan je aangeven welke instellingen je aan hebt staan van Uitgebreid meldingsvenster.

    Eventueel een export van de instellingen kan je ook toesturen (eventueel privé) indien je dat makkelijker vindt.

    Heb vandaag weer eens geprobeerd maar het lijkt nu ineens opgelost te zijn. Ik hou je op de hoogte als het weer raar gaat doen, maar ga er vanuit dat het klaar is.

    Ik heb hetzelfde probleem met de sneltoets N, en daarnaast ook een probleem met ALT+O (sneltoets voor inzetvoorstel OVD-H). Die werkt sinds de update van LSS-manager ook niet meer bij mij. Ik vermoed dat er daarvoor een soort gelijk iets geldt. Ik heb LSS-manager uitgezet en dan is het probleem opgelost. Verder heb ik in LSS-manager geen sneltoetsen ingesteld die dit kunnen verstoren. Een snelle oplossing zou mooi zijn!

    Als 1 team het nodig vindt om het spel te vertragen voor al de rest mag het toch gesignaleerd worden... Als ze zelf het in een post beschouwen als voor de een gewoon grappig en voor de andere een droom....
    Misschien moet er een maximum komen op het aantal gedeelde meldingen want als elk team zo zou werken dan crasht het spel altijd.

    Aiaiai.. dus iedereen moet een maximum limiet krijgen omdat 1 team ZOGENAAMD de servers expres bestookt? Volgens mij moet er dan echt aan de server gewerkt worden.. Xyrality krijgt immers gewoon geld van dit ene team die ZOGENAAMD de servers bestookt, zo is nou eenmaal het verdienmodel.


    Het lijkt mij niet normaal om als maker van het spel een 'regel' op te moeten leggen om zo je eigen spel te ontzien als een soort politie. Dat is naar mijn idee de verkeerde aanpak. Een spel moet gespeeld kunnen worden tot zijn maximale capaciteit. Dat betekent dat servers vaak flink ondergebruikt worden, maar op momenten dat het nodig is moet de server het nou eenmaal aankunnen.


    Update: ik sluit mij aan bij de opmerking van MPR. Laten we gewoon hopen dat het zo spoedig mogelijk opgelost wordt zodat iedereen het spel weer kan spelen naar onze verwachtingen. Daarnaast: iedereen staat vrij om gratis of betaald het spel te spelen. Ben je het er niet mee eens maar koop je wel regelmatig coins? Dan is dit nog altijd een eigen keuze. Het spel kan gespeelt worden zonder te betalen, daar horen eenmaal wel eens problemen bij. Spellen van grote gamemakers liggen er ook wel eens uit, toch?

    Dank voor de ophelderingen MPR!

    Tot aan 17.00 uur inderdaad ook geen problemen ervaren. Daarna echter wel weer.. met zojuist (22.18 uur) nog een 504 gateaway error.


    Zoals eerder in deze thread benoemd vinden foutmeldingen vooral plaats na 22.00 uur 's avonds. Ik gok dat dit te maken heeft met grotere teams die soms de regel hebben dat inzetten pas vanaf 22.00 uur afgerond mogen worden, waardoor er een grote belasting ontstaat.

    Kleinere meldingen mogen inderdaad wel wat meer gaan opleveren. Je mag zowat de hele dag wel spelen als je een beetje vooruit wil komen met het plaatsen van gebouwen (als gevorderde speler).


    Dit is dan ook de reden waarom gigantisch veel beginnende spelers zo snel afhaken.. het gaat niet snel genoeg.

    Dus: meer inzetten met een hogere opbrengst, en de opbrengst van de kleine meldingen met een x percentage verhogen.

    Dan moet je meer / bekwamer / prof. personeel inhuren en geen vrijwilligers (waar ik mijn bedenking al bij heb) als je de klachten en fouten niet kunt bijhouden. Niet altijd verschuilen dat wij rustig moeten zijn, geduld etc want het zijn oooh VRIJWILLIGERS ... Dat is een bedrijfskeuze leg die last niet (NOOIT) bij spelers.

    Wel de vruchten plukken maar niet de risico's ?? Het boeit mij ook geen enkele moer meer vrijwilliger miljonair paard koe zebra of zwerver. Er zit een bedrijf achter dat goed verdient, dat brengt ook verplichtingen met zich mee. Niet alleen graaien... Het is na jaren ellende wel een keer goed geweest!

    Ook dit bericht kan je beter richting op Xrality. De vrijwilligers kunnen hier niks aan doen. Ik denk dan ook dat de fout niet ligt in het feit dat er vrijwilligers zitten op het NL gameteam. Ik denk dat het probleem ligt in de bevoegdheden die deze vrijwilligers krijgen. Helaas hebben ze te weinig mogelijkheden om zelf problemen aan te pakken waardoor hun enige optie is om het door te zetten naar Xrality.

    Helaas heeft Xrality een hogere prioriteit bij het uitbrengen van nieuwe updates (in voertuigen en meldingen etc.) dan het aanpakken van oude problemen..
    Er zijn genoeg updates die ze op hun systeem eens zouden moeten uitbrengen, ipv de voertuigen en meldingen aan te pakken.


    Mijn respect naar het NL gameteam is groot, maar naar Xrality niet!

    Meer sneltoestcombinaties zou inderdaad fijn zijn.
    Maar, óók wanneer ze nu uitgebreid worden, zal je weer tegen een tekort aanlopen. Er komen immers steeds meer voertuigen bij.

    Ik ben zelf aan het omschakelen naar meer voertuigen onder één knop. Bij een TS gaan standaard een HV en Red mee. Daar heb ik dus 2 toetsen mee "vrijgemaakt".
    Lukt uiteraard alleen als je daar voldoende voertuigen voor hebt.

    Uiteindelijk zal het inderdaad weer tot een tekort lijken maar het zou nu in ieder geval zorgen voor 20 extra sneltoetsen, best veel dus.

    En inderdaad: voertuigen combineren is een goede optie maar dan moet je wel echt genoeg van elk voertuig hebben en dat is bij mij nog niet altijd het geval.

    Sinds kort loop ik tegen het probleem aan dat ik alle sneltoetsen in gebruik heb bij de inzetvoorstellen/uitrukregels.

    Echter heb ik nog voertuigen over waar ik graag sneltoetsen aan wil verbinden.


    Zodoende kwam ik met de volgende suggestie:

    • Leestekens en cijfers kunnen gebruiken als sneltoetsen voor de inzetvoorstellen/uitrukregels (1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 -,=,[,],\,;,',.,/)


    Zijn er meer spelers met ditzelfde probleem die ook baat hebben bij deze toevoeging? Ik ben benieuwd en hoop dat dit toegevoegd kan worden!

    Ja, maar dat de links klikbaar worden door LSSM doet niet af aan het feit dat iedereen het bericht te zien krijgt in codevorm, en tijdens het maken/bewerken van het bericht je de tekst te zien krijgt op de manier dat het resultaat hoort te zijn. LSSM verandert de tekst niet, maakt hem alleen maar klikbaar en alleen voor wie LSSM met die functie heeft.

    Nee exact. Dat is ook het hele probleem zoals ik hem heb aangekaart op dit forum. Ik hoop dat dit nog eens verbeterd gaan worden!