Posities door ArrowXT

    Hallo allemaal, Is dit de enige suggestie over een GGB voertuig?


    Ik wil dit graag steunen. Ik stond op het punt deze suggestie zelf ook te doen, gezien de schaal van de incidenten die voorbij komen.


    Misschien is het handig om dit te doen in de vorm van een voertuig (zoals in de eerder geposte afbeelding) waarin 4 tot 6 ambulanceverpleegkundigen getransporteerd kunnen worden. Deze kunnen dan op het plaats incident ieder een slachtoffer volledig verzorgen, waarna een arriverende ambulance gelijk kan aanrijden naar een ziekenhuis. Dit bevordert dan de snelheid van gewondentransport.


    Eventueel is het misschien een optie om ook een PM voertuig of aanhanger optie toe te voegen met "gewondennest", een incident kan dan ook specifiek vragen voor de inzet van een dergelijk PM voertuig of aanhanger.


    Ik ben benieuwd wat jullie ermee gaan doen en hoop het ooit geïmplementeerd te zien in het spel.


    PS: Leuk om de te zien dat jullie de laatste tijd zo hard werken aan nieuwe voertuigen en incidenten!

    Oké


    Misschien is het handig om dat in de handleiding te vermelden bij "5 Bureaus"?


    Uitbouw voorstel politie:
    1 Bureau: Koop 1 of meerder Noodhulp, soort maakt niet uit.
    5 Bureaus: Koop met je 5e Bureau gelijk een Hoofbureau en koop daar ten minste 1 OVD-P. <-- Hier


    Je schaft dus je 5e bureau aan + 1 hoofdbureau + politieacademie + OVD-P opleiding personeelslid.


    Bovendien kost dit nogal wat: 100.000 credits + 400.000 credits + 500.000 credits + (opleiding van 7 dagen?).
    Je kan dan bijvoorbeeld beslissen om als eerste een Academie aan te schaffen en al een personeelslid op te leiden terwijl je doorspaart voor de bureaus.

    Heeft de OVD-P een opleiding nodig van de politieacademie voordat ik deze kan inzetten?


    Ik heb onlangs mijn veiligheidsregio voorzien van een aantal eerste politiebureaus, bij het aanschaffen van mijn 5e opkomstbureau heb ik ook een hoofd-bureau aangeschaft (volgens de handleiding). Nu heb ik automatisch een OVD-P gekregen. Het automatische 1e personeelslid van mijn hoofdbureau heb ik toegewezen aan het OVD-P voertuig. Deze kan ik echter niet inzetten, krijg melding: "...heeft geen geschikt personeel beschikbaar (minimaal 1 persoon) of het personeel heeft niet de juiste opleiding.". In de handleiding staat niet dat ik een politieacademie moet aanschaffen en de officier moet opleiden. Bij de brandweer behoeft OVD personeel geen opleiding van de academie... Wat is hier aan de hand?

    Ik heb wat vragen over MMT's, iemand die mij hiermee kan helpen?


    In de handleiding Ambulance staat een lijst van traumacentra (met en zonder Lifeliners):


    Traumacentra
    In totaal zijn er elf traumacentra in Nederland:
    Amsterdam (AMC)
    Amsterdam (VUmc) Lifeliner 1
    Enschede (Medisch Spectrum Twente)
    Groningen (Universitair Medisch Centrum Groningen) Lifeliner 4
    Leiden (Leids Universitair Medisch Centrum)
    Maastricht (Academisch Ziekenhuis)
    Nijmegen (Radboudumc) Lifeliner 3
    Rotterdam (Erasmus MC) Lifeliner 2
    Tilburg (St. Elisabeth Ziekenhuis)
    Utrecht (Universitair Medisch Centrum Utrecht)
    Zwolle (Isala-klinieken)


    Ik speel zelf momenteel in regio 24 (Zuid Limburg).
    Ik weet dat hier de Christoph Europa 1 uit Würselen wordt ingezet voor MMT-incidenten.
    Maar kan het ook voorkomen dat er een trauma arts per auto ingezet wordt vanaf het UMC Maastricht?
    Ik heb ook ergens gelezen dat bij een GGB (Grootschalige Geneeskundige Bijstand) een Trauma-arts ingezet wordt. Wordt deze dan ook door de Christoph Europa 1 ingevlogen, of wordt deze bijvoorbeeld door een GGB voertuig ter plaatsen gebracht vanuit het UMC Maastricht?


    Ik kan hier niks over vinden op het internet, maar ben wel nieuwsgierig over hoe dit precies zit.


    Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?


    Bij voorbaat dank.

    Ik vraag mij ernstig af wat de toegevoegde waarde is van awards.
    Je merkt er inderdaad niks van als ik er een behaal.
    Bovendien vind ik het pas waarde krijgen als je er ook een leuke vergoeding voor krijgt, bijvoorbeeld coins of credits.
    Op die manier kan het de spelers ook aanzetten om naar een bepaald doel (award) toe te werken.

    Is het een idee om bij het scherm waar je de opleiding kunt kiezen erbij te zetten dat je MMT-personeel alleen op een MMT standplaats kunt opleiden? Dan is het probleem met heel weinig werk een heel eind opgelost denk ik. Zie bijlage.

    Lijkt mij een prima (tijdelijke) oplossing.


    Het beste zou zijn als er een rode melding komt wanneer je op "opleiden" klikt als er personeel geselecteerd wordt van ambulanceposten. (net als de meldingen bij het inzetten van voertuigen die geen of verkeerd opgeleid personeel hebben.) Dit soort meldingen gebruiken jullie al veel en schept duidelijkheid. Ik probeer gewoon even mee te denken vanuit mijn eigen ervaring hier... ;)


    De opleidingstijd is voor mij het probleem niet, het gaat mij puur om de communicatie (een functie die een mogelijkheid suggereert die er niet is).

    Je kan de post van je MMT op niet beschikbaar zetten en gewoon personeel werven tot je genoeg heb dan opleiden en klaar. In de Heli en mmt-auto zetten en dan weer op beschikbaar zetten.


    Tja de personeel die je nu heb voor de mmt kan je weg doen je heb daar niks aan.

    Waarom bestaat de mogelijkheid om personeel van ambulanceposten op te leiden tot MMT-personeel dan? MMT personeel is MMT personeel en moet je dan ook over kunnen nemen met een MMT-standplaats. Dit is dus eigenlijk gewoon een fout in het spel. Ik heb volgens mij ook nog 6 coins betaald om deze opleiding vroegtijdig af te ronden... :thumbdown:

    Eerder heb ik personeel van mijn ambulanceposten een MMT-opleiding gegeven (omdat dit 7 dagen duurt), met het vooruitzicht een MMT-standplaats te gaan bouwen zodra ik daar genoeg credits voor had. Inmiddels heb ik mijn MMT-standplaats gebouwd en een Lifeliner gekocht. Nu kan ik echter mijn MMT personeel niet overplaatsen van mijn ambulanceposten, hoe doe ik dit? Indien dit niet mogelijk is, kan dit aangepast worden? Nu moet ik eerst wachten tot ik genoeg personeel verworven heb (omdat je standaard slechts één porsoneelslid krijgt op een MMT-standplaats) én daarop nog eens een 7 dagen durende opleiding starten. Bovendien, wat heb ik nou aan mijn MMT personeel op mijn ambulanceposten... Niks?...