Posities door Wickad

    in Real Life Rijd de gene van de rapid responder dan mee met de Ambulance en rijd een Politie of Brandweer Medewerker de Rapid responder naar het ziekenhuis

    Sowieso geen vaste werkafspraak, maar goodwill onderling. In de praktijk blijft de RR ook vaak achter en na de rit wordt de verpleegkundige door de ambu weer afgezet.

    Wel lastig als de 2de arts mee moet in de ambu. Hoop dat z’n motor dan mee kan op het fietsenrek.

    Op een RR zit een verpleegkundige, geen arts. Echter zal de functie in de toekomst in veel regio's gaan veranderen als PA's deze functie van de RR gaan overnemen.

    Lastigste qua inzetcriteria voor dit spel blijft dat de inzet enorm regionaal bepaald is. In sommige regio's rijdt de RR als ALS-wagen volledig mee, in andere regio's wordt de RR ingezet voor ritten waarbij de kans zeer aannemelijk is dat vervoer niet noodzakelijk is en voor VWS. In de meeste regio's is het zelfs zo dat er geen 24-uurs bezetting qua RR is (alleen overdag en avond). Plus dat sommige regio's ook daarbij de combi RR/OvDG nog eens maken, waardoor het nog lastiger wordt om dat eenduidig in dit spel te implementeren.

    Lekker in dit spel de RR laten zoals deze nu is. Mooi voertuig om bijstand te verlenen in het team en punten te verzamelen. :-)

    met de OVDB ben ik het niet helemaal mee eens in werkelijkheid kan een OVDB soms ter plaatsen komen bij een kinder reanimatie heb het in real life al een aantal x mee gemaakt

    En besef dat een melding kinderreanimatie landelijk maar ongeveer 100 keer per jaar voorkomt (gelukkig). Dat is eentje per drie dagen gemiddeld. Ik heb er dan - hopelijk begrijp je dat - een klein beetje moeite mee als mensen roepen dat ze er al een paar hebben gehad. In 15 jaar tijd (fulltime + functie als OvDG) in al die jaren gelukkig slechts drie.

    Zo loop ik ook weg bij instructeurs BHV/EHBO die zeggen dat ze er al meer dan 15 hebben gehad in een jaar tijd. In mijn ogen zeer onwaarschijnlijk. Daarnaast is de melding ook nog vaak anders dan dat er in de praktijk wordt aangetroffen (denk aan koortsstuip bijvoorbeeld).

    met de OVDB ben ik het niet helemaal mee eens in werkelijkheid kan een OVDB soms ter plaatsen komen bij een kinder reanimatie heb het in real life al een aantal x mee gemaakt

    OvD-B heeft 0 meerwaarde. Hooguit kan ik me voorstellen dat een OvD-B wordt gealarmeerd als hij/zij piket heeft vanuit thuis en eventueel als eerste ter plaatse kan zijn. Kinderreanimatie is een proces van de witte kolom, daar heeft een OvD-B 0,0 meerwaarde en zal een OvD-G de coördinerende en leidinggevende taak vervullen. Dat er een OvD-B staat in de praktijk wil niet zeggen dat dit conform regelgeving is, immers is dit absoluut geen inzetcriteria. Vanuit mijn eigen praktijk zie een liever een OvD-P bij dergelijke meldingen, wat overigens ook niet standaard is.

    Ik vraag me oprecht af wat een OvD-B bij dergelijke meldingen komt doen.........en zou willen doen...... Een HW regelen kan een ambulanceteam ook zelf verzoeken en zelfs de keuze maken of hierbij een TS voor 'handjes' gewenst is. Daar heb je in de praktijk zelfs niet eens een bevelvoerder voor nodig.


    Rekensom:


    2x ambu = 4 personen (zonder evt. stagiaires/nieuwe collega's mee te rekenen)
    1x TS = min. 4 pers.

    1x. OvDG = 1 pers.

    1x MMT = 2 pers. (de piloot blijft bij de heli)
    1x NH = 2 pers.

    Dan zit je al op 13 personen. Voeg daar gemiddeld 2 AED-alerts bij en je zit al op 15 personen voor 1 reanimatie. Teveel mensen wil niet automatisch zeggen dat het ook beter is......


    Maak daar een TS-6 van, plus een HW en een OvD-B en 3x NH: dan zit je op 26 personen. Waarom?

    Wickad, misschien weet jij dat.

    Zijn het landelijke richtlijnen/protocollen.

    Of staat elke regio vrij om te bepalen wat er minimaal gestuurd wordt?


    Weet dat er iig bij de politie vaak meegereden wordt. dus daar heb je verder geen invloed op.

    Die kunnen zowel als landelijk als regionaal zijn. Zo zijn er regio's in Nederland waar het MMT standaard meekomt bij reanimaties en andere regio's niet. Bij (kinder)reanimaties is de minimale eis 2x ambu en in sommige regio's te vervangen door 1x RR. Bij kinderreanimaties komt standaard een MMT mee. Je hebt onder aan de streep gewoonweg twee ambulanceverpleegkundigen nodig.

    Sommige regio's werken met een FRB, die een TS dan vervangt. In principe is 1x NH de (regionale) afspraak, maar in de praktijk zie je vaak een overkill aan hulpverleners. Een OvDG kan dit proces eventueel stroomlijnen om ook hulpverleners met vervolg te laten gaan.

    Voor kinderreanimatie in de praktijk:

    • 2x ambu (+ evt. RR)
    • 1x MMT
    • 1x OvDG
    • 1x TS (regio afhankelijk) of indien aanwezig FRB
    • 1x noodhulp


    Voor reanimatie in de praktijk:

    • 2x ambu of 1x ambu en 1x RR
    • 1x TS (regio afhankelijk) of indien aanwezig FRB
    • 1x noodhulp
    • sommige regio's koppelen MMT aan reanimatie melding met/zonder OvDG


    Noot: een OvD-B heeft zowel in de praktijk als in dit spel geen enkele meerwaarde.

    Zullen we stoppen met discussie voeren en het topic laten voor wat hij is, het melden van een storing o.i.d.
    Wil je samen discussiëren? stuur elkaar dan lekker berichten zonder dat andere daar last van hebben.


    Alvast dank!

    Zullen we weer on topic gaan met z'n allen? En hier verder gaan over server issues. Ik denk dat we alles wel gezegd hebben.
    'Nough said

    Idd gebed zonder end dit

    Laten we ons geschil rusten en ons glas legen - Alfred de Musset (1857)

    Jullie zijn alleen de trols die er onmiddellijk op springen omdat jullie credits in gevaar komen, kwestie dat je je prioriteiten kent en geen moer scheelt om andere spelers hé.

    Ik ga het nu toch even opnemen voor 'mijn' team. Sinds een paar maanden zit ik in dit bewuste team en ben zeker geen 'grote' speler. Speel voor mezelf realistisch en doe mijn eigen ding, net zoals de rest dat ook doet op hun manier.

    Dat ze 'niets' zouden geven om andere spelers is de grootste kolder en nergens op gebaseerd. Kleine spelers, minder fanatieke spelers en realistisch-spelende spelers krijgen meer hulp dan ik welk team dan ook. Hierbij spreek ik uit eigen ervaring. Niets is teveel en alle hulp wordt geboden. Vooralsnog denk ik juist dat RescueNL als een weinige - niet als enige - weet waar team voor staat: Together Everybody Achieves More. Teamdoelstellingen zijn prima geformuleerd en eenieder wordt in het team in zijn/haar waarde gelaten, ook de 'kleinere' spelers.

    De wijze waarop jij reageert zegt meer over jezelf dan het hele fijne team waar ik dit leuke spel kan spelen.

    De groeten.


    Niet ieder ziekenhuis heeft een helidek, en misschien belangrijker, een traumateam.

    Klopt, NL werkt met level 1 tot en met 3 ziekenhuizen. Level 1 zijn doorgaans ziekenhuizen met trauma-opvang. Een regio zoals Brabant Zuidoost heeft geen enkel level 1 ziekenhuis en zal bijv. al snel moeten uitwijken naar Nijmegen, Tilburg of Maastricht.


    Echter kan er wel door het MMT gekozen worden om met een trauma-patiënt (instabiel) naar een level 3 ziekenhuis te gaan: ter stabilisatie. Vervolgens zal doorgereden/gevolgen worden naar een level 1 ziekenhuis. Het MMT kan in theorie dus ieder ziekenhuis aandoen in Nederland. Het ophalen van de arts is dan vaak een creatieve oplossing.

    Laatste verschuivingen:

    ALS:


    Standplaats Eindhoven Noord; ambulances 22-101, 22-102, 22-103, 22-104, 22-105, 22-106, 22-107,


    Standplaats Eindhoven Zuid; 22-108, 22-109, 22-110, 22-111, 22-112, 22-114


    Standplaats Helmond ; ambulances 22-123, 22-124, 22-125, 22-126, 22-127, 22-128, 22-129, 22-130.


    Standplaats Eersel ; ambulances 22-115, 22-116, 22-117, 22-118


    Standplaats Valkenswaard ; ambulances 22-119, 22-120, 22-121, 22-122,


    BLS:


    Zorgambulance Eindhoven 22-401, 22-402, 22-403, 22-405 (wordt t.z.t. 22-404)


    Zorgambulance Helmond 22-404 wordt t.z.t 22-405


    Babylance


    Babylance 22-310 MMC Veldhoven


    OvDG

    Standplaats Eindhoven Noord: 22-801, 22-802


    Standplaats Eindhoven Zuid: 22-805


    Standplaats V'waard: 22-804


    Standplaats Helmond: 22-803, 22-806, 22-807