Posities door Bakingdutchman

    Hoi,


    Afgelopen woensdag ben ik een beetje gaan rond snuffelen op de duitse-, engelse- en amerikaanse- Meldkamerspel. En ik weet dat hier al een paar suggesties zijn geweest bij de voertuig suggesties (maar daar kan ik op het moment niet bij), maar ik vind dit toch niet erg eerlijk...


    Op het Nederlandse spel hebben we alleen de WOA (Waterongevallen Aanhanger).


    Op de duitse- en amerikaanse- MKS hebben ze wel boten die echt op water kunnen voor patrouille of meldingen van de brandweer, politie en reddingsbrigade (rescue). Ook hebben ze vliegtuigen en helikopters van de brandweer en ook droneteams.


    Als zij het wel kunnen toevoegen waarom kan het dan niet hier? Het basis concept is toch in principe hetzelfde, alleen per land is het iets anders ingedeeld naar hun eigen wensen...


    Met vriendelijke groet,


    ShelledLocket32

    ik heb hele lijsten waarop voor allerlei regio's ambulances vermeld staan

    Ja jij hebt die lijst😅🤔, timo heeft het over de regio's die op het forum staan.


    Daarnaast het zal voor een aantal mensen die hier dagelijks mee te maken hebben, erg logisch zijn dat iedereen weet welke regio's er zijn en welk nummer erbij hoort.

    Maar anderen die daar totaal niet mee bezig zijn of nieuwe spelers weten dat niet 😉

    (zoals ik een paar maanden terug: "regionummers? Wat is dat dan.")



    Maar de reden waarom ik dit hier vraag is om het iets overzichtelijker te maken, net als wat piet doet met de Lifeliner registratie. Maar dan als een kaartje.


    Sommige regio's zijn erg logisch zoals utrecht, groningen of flevoland. Maar anderen zoals IJsselland, Gooi en Vechtstreek of Kennemerland dat weet niet iedereen snel te vinden.


    Ook staan hierbij de nummers op van de politie die weet een apart verhaal zijn...

    “Toon voertuigen van inzetten die niet mee doen.” is een instelling die een betere verwoording kan gebruiken. Het gaat om het tonen van teamvoertuigen onderweg naar (gedeelde) inzetten waar je zelf (nog) niet aan deelneemt.


    Ik stel voor dat de tekst op die optie veranderd wordt naar "Toon teamvoertuigen van inzetten waar je niet aan deelneemt"

    Maakt het wel duidelijker dan hoe het er nu staat.😉👌🏼

    De PH-OOP en PH-HOW zijn van origine ambulancehelikopters, geen traumahelikopters. Zij vliegen afwisselend als Medic01 op de waddeneilanden vanaf Vliegbasis Leeuwarden, om patiënten die naar het ziekenhuis moeten te vervoeren via de lucht ipv het vaste land wat in dat geval vaak moeilijker is. De laatste tijd doet de dienstdoende heli ook dienst als Lifeliner 5 voor het overplaatsen van IC-Covid patiënten. Hij is dus niet voor reguliere lifeliner inzetten bedoeld. Snap je het zo beter?

    Jazeker dankjewel😉

    Hoi,


    Ik heb op internet een erg handige link/foto gevonden van alle veiligheid regio's. Van de brandweer/ambulance en van de politie, ik zit alleen met een probleempje😅.


    Ik heb geen idee waar ik hem kan plaatsen...


    Ik wil hem graag op een logische plaats zetten op dit forum, ergens bij de voertuig registratie. Zodat het makkelijk te vinden is op het forum voor andere (/nieuwe) spelers.

    Bij de brandweer staat er een apart topic waar dat goed wordt uitgelegd hoe die roepnummer daarbij werken.


    Echter staat er bij ambulance alleen iets over de Lifeliners en bij politie alleen iets over de LE, verder niet in een aparte topic hoe het werkt.


    Kan iemand mij hierbij helpen?


    Mvg,


    ShelledLocket32

    Hebben we nou 5 lifeliner standplaatsen of begrijp ik het verkeerd?😅


    Zit sinds een paar dagen op flightradar24 te kijken en zie ze allemaal ook PH-OOP (lln5) en de laatste reacties hier hebben me een beetje in de war laten raken😅😂

    Zal ff antwoord geven😂:

    Vraag 1:

    Moet iemand anders je bij helpen, want daar ben ik zelf ook nog niet achter gekomen😂


    Vraag 2:

    Je hebt 1 OvD-G nodig vanaf 3 patiënten😉


    (In de handleiding staat dat je per 3 patiënten 1 OvD-G nodig heb, daarbij dacht ik eerder dat je dus bij een inzet van 9 patiënten, 3 OvD-G's moest sturen. Maar nee 3+ patiënten = 1 OvD-G)


    MMT is een ander verhaal naar mijn ervaringen😅

    Normaal gesproken ben ik zeer blij met elke instelling die ik kan aanpassen, de snelheid, de kleuren van mijn uitrukregels, mijn eigen plaatjes bij de meldingen, de kazernes en de posten.

    Een oranje balk bovenin is geen probleem want dan kan ik die net uit beeld scrollen. Maar nu had elke melding (ik hoop echt eenmalig) een fel oranje balk onderin. En dat was jammer. En normaal zou ik denken, ach wat maakt het uit, maar dubbel credits en allemaal opdrachten die ik nu niet heb gedaan vind ik erg jammer. Meer is het niet..

    Ik hoop alleen dat ze een volgende keer de balk bij de melding onderin niet mee kleuren met de activiteit die er die dag is, zoals wellicht 5 mei of zo.. En anders is het zo als het is.

    Ik snap het wel ergens, maar vanuit mijn kant van dit probleem kan ik alleen maar denken: "de kleur is voor 1 dagje anders, daar kan je toch wel mee leven?"

    Voor de rest van het jaar is het altijd dezelfde kleur.

    persoonlijk zie ik er geen voordeel in en ze kunnen beter de fouten oplossen die er in het spel zitten dan zulke dingen toe te voegen

    Wauw nooit gedacht dat ik het ooit eens zou kunnen zijn met jou🤔😜 maar ja hier ga ik in mee😂😉


    Allebei kan toch ook? Kleine foutjes oplossen maakt voor de meeste spelers niet veel uit. Updates van het spel maken het juist voor die groep spelers leuk samen met de spelers die zich er wel aan ergeren.

    Wat er eventueel aan toe kan worden gevoegd is een soort beta versie🤔 gelinkt aan je account de nieuwste functies uit proberen.


    Zie je het niet zitten zet je die functies uit en vind je het wel wat ga je ermee door.


    Maar: Het moet niet zo zijn dat je als beginner een opstapje krijgt van 5 miljoen, dit haalt gelijk een deel van het plezier eraf.

    Mooi dat het weer werkt!
    kayom De ontwikkelaar gaf aan dat het in dit soort gevallen kan helpen om de app-cache te legen of de app opnieuw te installeren.
    Mocht dit probleem in het vervolg terugkeren dan horen we het graag.

    Kan het ook ergens ermee te maken hebben dat je mobiel te vol zit of iets in die richting?

    Heb verder geen idee hoor, bij mij doet die het gewoon.

    ik weet de fout als ik op on of met de hand alles bij meldingen in de filter en dan reset zet die alles weer uit en als je er 1 niet aanvinkt blijft die zo staan


    (vanochtend dan probeerde het net en hij bleef zo staan dat alles aangevinkt was)

    Dus alles werkt weer zoals het moet?😅🤔 Of is het nog te vroeg gejuichd?

    Kan het zijn dat je in de inzetvoorstel een gebouw of meldkamer hebt geselecteerd waar die het alleen van selecteert?

    Of staan beide voertuigen toevallig op negeren in inzetvoorstellen.


    Voor de instelling van het gebouw kan je hier kijken, zo staat die als je geen posten hebt geselecteerd en neemt die alle posten mee in de inzetvoorstel.

    Oh wauw thanks 😅 Blijkbaar heb ik daarmee zitten klooien toen ik voor het eerst bezig was met die A&U😅. Heb hem nu aangepast en het werkt weer zoals het moet😂😉

    Hoi,


    Ik heb in mijn inzetvoorstellen (A&U) een speciale knop gemaakt voor mijn Mobiel Medische Teams (MMT's) om ze snel en gemakkelijk aan een melding te koppelen.

    Ik merk nu sinds een weekje dat niet alle teams reageren... Ik heb in totaal 3 standplaatsen waarbij elk een MMT-auto en een Lifeliner staat. Dus in totaal 6 teams (niet heel realistisch maar I don't care😅😂). 2 voertuigen reageren structureel niet toevallig van het zelfde gebouw...


    Voertuigen staan niet op status 6, gebouw is ook beschikbaar en het kan niet aan het aantal km liggen want staat op 200 km...

    Heeft iemand een ander idee waar dit aan kan liggen?


    Mvg,


    Sem V.

    (Shelledlocket32)