Posities door Timo641

    Dit betreft geen bug, bewust ingebouwd.


    Zoals ook in diverse andere topics aangegeven: hij rijdt in een rechte lijn van A naar B. Gebeurt wanneer de route (in het geval van een rivier komt dat vaak voor) langer dan 35% is, dan een rechte lijn. Dit om foutmeldingen, wegen via Rome en omrijd tijden van uren te voorkomen.

    Als aanvulling op het duidelijke verhaal va @Data wil ik nog graag de volgende extra toelichting geven:


    We beseffen ons namelijk ook dat het spel al redelijk complex begint te worden. Het spel kent veel functies die niet bij alle spelers bekend of duidelijk zijn. Het toevoegen van een tweede type brandweerpost waarbij het verschil niet direct duidelijk is, levert in onze ogen mogelijk alleen maar meer vragen op.

    Zojuist heb ik dit even voor je gecheckt in de bij ons bekende export voertuigen van Sebastian.


    De "bluskracht" van de tankautospuiten verschilt op dit moment enigzins. Dat wil globaal zeggen dat een TS8/9 de meeste kracht heeft, een TS6/7 iets minder en een TS4 ongeveer de helft van een TS8/9. Dit zou alleen op moeten gaan als deze volledig bezet zijn.


    Samen met @Data ga ik z.s.m. kijken naar de huidige instellingen van alle voertuigen, nemen we meteen even mee wat we vinden van dit huidige systeem ;)

    Zojuist even voor je nagekeken in de incidentencodes.


    Klopt het dat dit alleen optreedt bij dit incident "verkeersongeval met beknelling"? Het lijkt er namelijk op dat er in dit geval een foutje zit in de code, waardoor deze ook wordt gegenereerd bij posten die geen uitbreiding hebben. Mocht dit ook bij andere incidenten optreden, dan hebben we mogelijk te maken met een andere oorzaak.


    Het probleem ligt in ieder geval niet direct bij de POI.

    Op dit moment zitten er ongeveer 390 meldingen in het spel. De kans dat je dit incident krijgt is dus ongeveer 4/390.


    Soms krijg je hem snel, soms niet. In de toekomst zul je zien dat je nieuwe meldingen steeds minder snel krijgt, omdat er steeds maar meer nieuwe meldingen komen.


    Als mensen de melding wel hebben ontvangen is er voorlopig geen reden tot paniek en zie ik persoonlijk ook geen reden om nu in actie te gaan komen. Tenzij mijn collega's daar natuurlijk anders over denken.

    Het uitgangspunt voor het spel is inderdaad dat men op de meldkamer is, maar de binnenkomende incidenten in het scherm simuleren een telefoontje van een beller, niet de doorzet naar de voertuigen. Althans, dat is het uitgangspunt dat wij hebben gehanteerd en daar gaan we ook niet van afwijken.


    Voor de incidenten voor de rode tak werkt dit hetzelfde. Meldingen komen binnen als bijvoorbeeld "Brand in woonkamer", dat is ook niet hoe het via bijvoorbeeld P2000 naar de blusgroepen en het voertuig wordt gestuurd, maar simuleert de omschrijving die een melder kan geven bij het bellen.


    Dat de huidige ambulancemeldingen wellicht niet helemaal goed zijn, ja daar kan ik het zeker mee eens zijn. Dat er zaken veranderd kunnen worden, ook helemaal mee eens. Wij hebben niet de kennis in het team om dat helemaal perfect te maken, dus zoals @Data heeft aangegeven staan wij open voor aanpassingen. Het uitgangspunt blijft dat de tekst de melder simuleert, ingewikkelde medische termen passen dus ook niet helemaal. Zeker niet als we ook nog eens rekening moeten houden met de speelbaarheid van het spel voor iedereen.

    Bij het invoeren van deze uitbreiding hebben we goed over de beide zaken die jij noemt nagedacht, met de volgende conclusies:


    - Rescuestair kennen we in Nederland alleen op Schiphol. Dat vinden we te weinig om deze in het spel te brengen. Alle spelers op andere vliegvelden zouden dan in de problemen komen wanneer realistisch wordt gespeeld. Evengoed kan hiervoor een AL worden gebruikt met een andere naam.


    - Het aantal benodigde uitbreidingen. Bij het invoeren hebben we rekening gehouden met kleine en grote vliegvelden en hierbij de geldende regels voor vliegvelden mbt aantal inzetbare Crashtenders voor de meldingen bepaald. We hebben het nu zo gemaakt dat de incidenten realistisch speelbaar zijn voor grote en kleine vliegvelden. Meer posten vereisen sluit dan ook nooit aan op het toegepaste systeem. Dit levert eveneens problemen zoals door Centralist18 geschetst op. We houden het dus ook hierbij. Extra inzetten sluiten we aan zodat het altijd realistisch mogelijk blijft.

    @Timo641 Misschien een gek idee, maar is het misschien niet handiger om hiervan een excel bestand te doen ?
    Zo kun je de roepnummers behouden, en paar cellen ernaast opmerkingen doen zoals voertuigen die het een en ander vervangen.


    roepnummers blijven over het algmeen het zelfde, de bedrijfsvoering auto's wisselen veel door de jaren heen, op deze manier blijf je aan de gang met aanpassen :)
    Ik stel voor om gewoon een aparte lijst met bedrijfsvoering voertuigen op te stellen ter ingaven, anders ben je enorm druk met het telkens aanpassen van.


    Aanpassen blijft het altijd ;)


    In dit geval volg ik graag de andere voertuiglijsten, om alles nog enigszins gelijk te houden.




    Klein foutje hersteld in de lijst 09-9098 -> 09-9089

    Nieuwe posten Ex-Zuid-Holland-Zuid zijn toegevoegd.


    Enige onbekende daarbij is het bijbehorende district, reservevoertuig is namelijk genummerd als 84, maar gezien de ligging en het district van Vianen zou 83 meer in lijn der verwachting liggen. Momenteel dan ook als beide in de lijst aangegeven.
    Zoals bekend zonder eventuele dienstvoertuigen en voertuigen die niet voorzien zijn van een 09-#### roepnummer.



    Verder:
    09-8432 toegevoegd. 09-9081 toegevoegd, nu tijdelijk op post Leusden.

    Allen,


    Iedereen bedankt voor het stemmen.


    Zoals bovenstaand te zien is hebben we een uitslag van 103 voor het opschalingsmodel vs. 0 tegen het opschalingsmodel. Wij gaan de komende tijd aan het werk met het definitief maken van de plannen en gaan vervolgens nogmaals met Sebastian in gesprek.


    1 speler heeft aangegeven graag nog belangrijke wijzigingen te willen zien. Wij nemen aan dat deze reeds zijn aangegeven in het daarvoor bestemde topic.



    Zodra wij zaken met jullie willen of kunnen delen, gaan we dat doen. Voor verdere reacties graag in het daarvoor bestemde topic.




    Alvast een fijne jaarwisseling ;)

    Ah check, ja ik weet niet beter dat de laatste 1 in de xx-xx3(1) te maken moet hebben met het X aantal voertuigen. Allen dat verhaal zal dan niet opgaan voor de CCFM binnen de VRU, meende dat die voertuigen zou beginnen met xx-xx3(4)


    Het is inderdaad in zoverre niet verplicht bij de 1 of de 0 te beginnen.


    Inderdaad goed voorbeeld voor de VRU, met bijvoorbeeld:
    CCFM -> 09-##44
    TS-Compact -> 09-##34
    AL -> 09-##52


    En zo nog vele andere voorbeelden...

    Misschien een hele domme opmerking (mocht dat zo zijn, vergeef me), maar kan het te maken hebben met het aantal TSen in die gemeente? Zo heeft de gemeente Moerdijk (let op: de gemeente, niet het dorp) 9 TSen. Zou je nummeren vanaf 1 (dus 20-1131, 20-1132 etc), dan kom je in de knoop. Dan zou er immers een 1140 of 1141 moeten zijn - maar roepnummers met xx4x zijn, in ieder geval in MWB, gereserveerd voor terreinvaardige TSen. Oftewel, om toch 9 gewone TSen te kunnen nummeren, moet er bij 0 begonnen worden.


    Kan zijn dat dit alleen zo werkt in MWB, verder reikt mijn kennis helaas niet ;)


    Volgens mij is het in dit geval meer toeval. MWB heeft zelf gekozen om de gehele gemeente dezelfde eerste twee cijfers te geven, als ze hadden gekozen elke post een eigen nummer te geven, was er vrij weinig aan de hand geweest ;)

    Volgens mij is dat een vrije keus van de regio.


    Ik meen mij iets te herinneren dat in het eerste nummerplan stond dat het eerste voertuig altijd een 1 als laatste cijfer had, maar dat dit vervolgens in een volgende versie is aangepast naar 0 of 1.


    Wat precies de reden is voor een regio om te beginnen bij 0 of 1, dat zou ik ook niet weten.