Posities door koenb

    Om het realisme te houden zou ik het laag inzetten. Als ik kijk naar de praktijk en hoevaak mijn collega's ingezet werden was dit eens per twee weken een voetbalwedstrijd/demonstratie of uitzonderlijk eens per week in de feestende zomerperiode. Het blijven toch de geplande inzetten, vermiste personen is echt een uitzondering. Het is en blijft een nevenfunctie, dus mijn mening is dat dit in het spel niet moet voorkomen dat er in verhouding net zoveel ME inzetten zijn als noodhulp meldingen.


    Voor de melding straatroof vraag ik mij af of er ook een melding komt zonder helikopter, aangezien het in 95% van de daadwerkelijke gevallen ook zonder afgehandeld wordt. Helikopters werken zo dat zij aangevraagd worden door de regionale eenheid bij de landelijke eenheid of dat zij zelf meeluisteren bij de meldkamer in het gebied waar ze vliegen. Elke agent zou wel een helikopter willen bij elke melding, helaas is er weinig capaciteit (24/7 minimaal eentje, afhankelijk van geplande inzetten een extra).

    In principe zijn de OVD-P en noodhulp eenheden overbodig bij de geplande inzetten voetbalwedstrijd en ontruiming kraakpand. Een OVD-P is juist voor de dagelijkse noodhulp en niet bij geplande inzetten, hetzelfde als noodhulpeenheden. Extra capaciteit wordt hier voor vrijgemaakt.


    Zo is bij een voetbalwedstrijd vaak een SGBO actief waar de algemeen commandant de leiding heeft en waar de ME dan onder valt. Een ontruiming van een kraakpand wordt uitgevoerd onder opdracht van het bevoegd gezag, waar de commandant van de ME in de driehoek zit met de burgermeester en officier van justitie.

    Vliegvelden zijn teveel op micro niveau. Daarnaast is het gewoon de Marechaussee die de politietaken daar uitvoert. Medic is niets anders dan een rapid responder en douane valt niet onder de meldkamer (trouwens ook een hele andere tak van sport). EOD heeft niks met een vliegveld te maken, de Marechaussee beschikt over explosievenverkenners die de landelijke EOD inschakelen als zij dit niet vertrouwen. Maar dat is uitzonderlijk.

    Spoor:


    Handhaving: NS S&V
    Incidenten: Prorail incidentbestrijding
    Criminaliteit: LE Dienst Infra


    Als je kijkt naar de grotere treinongevallen, buiten de aanrijdingen met personen om, worden deze opgepakt door Inspectie Leefomgeving en Transport of zelf de Onderzoeksraad voor de Veiligheid. Onderzoeken bij aanrijdingen met personen is vaak door Forensische Opsporing en lokale politie op basis van getuigenverhoor.

    nieuwe of oude bus maakt toch niks uit? zijn beide gemaakt voor hetzelfde doel enige verschil is het uiterlijk. en de speler kan zelf een afbeelding kiezen

    Het gaat om het systeem, 8 of 11 man in een bus, 6 of 4 voertuigen in een peloton. Voertuigafbeelding is inderdaad zelf te kiezen en zou niet uit maken.


    Oude systeem is 4x11 + commandowagen, nieuwe systeem is 6x8 + commandowagen in een peloton.

    Wat ook wel eens gebeurd is dat er ME ingezet wordt bij plaats delicten om bijvoorbeeld gebieden af te zetten. Eventueel te doorzoeken op voorwerpen bijvoorbeeld in bossen ezv. Daarvoor worden dat soort teams ook ingezet.

    Even een simpele schets van hoe het ME systeem in elkaar zit:


    - De ME functie is een neventaak van agenten. Dit doen zij op geplande basis zodat alles ook makkelijk te organiseren is.
    - Enkele steden (volgens mij Den Haag, Rotterdam en Amsterdam) hebben een peloton flex ME paraat staan. Dit betekent dat zij gewone politietaken uitvoeren (in ME uniform zonder de zware bescherming en lange wapenstokken) op straat. Als er ordeverstoringen plaats vinden, gaan zij over in hun ME functie en kunnen zij ook in uitrusting opschalen. Daadwerkelijke inzet van ME moet namelijk goedgekeurd worden door de burgemeester (verantwoordelijk voor openbare orde in de gemeente), vanwege de zwaarte van het middel en kan dus niet zomaar worden ingezet.
    - Elke eenheid heeft een peloton op piketbasis waarbij de afspraak is dat zij binnen anderhalf uur ingezet kunnen worden. Het kan zijn dat de betreffende ME-ers dienst hebben of van huis moeten komen.

    Dat is inderdaad wel een puntje Koen. De bussen zouden dus tot op zekere hoogte ook gewone NH-taken kunnen doen. Of In ieder geval de plek kunnen overnemen van de NH’s bij de geplande sportevenementen in het spel.

    Inderdaad, denk bijvoorbeeld aan de voetbalwedstrijden, demonstraties, ontruimingen, evenementen etc. Bepaalde pelotons hebben ook een week lang piket. Dit betekent dat zij oproepbaar zijn voor directe inzet als dit nodig is, maar dit komt weinig voor aangezien de meeste openbare orde verstoringen afgedaan worden met noodhulp uit de regio.

    Naar mijn mening zal de ME wel alleen bij geplande inzetten voor moeten komen. Behalve in enkele grote steden rijdt er nergens standaard ME rond (deze vallen op dat moment gewoon onder de flex en vervullen op die momenten geen ME taak uit). De ME inzetten volgen altijd vanuit geplande acties.


    Mochten er vragen zijn over de blauwe kolom ben ik altijd bereid te helpen met mijn blauwe ervaring.

    Om ons plaatje compleet te checken:
    Hoeveel voertuigen maken een sectie/pelton etc?

    Nieuwe systeem:


    1 compagnie is minstens 2 pelotons
    1 peloton is 2 secties en 1 commandovoertuig (chauffeur, pelotonscommandant en tweetal centralisten).
    1 sectie is 3 groepen (voertuigen) van 1 chauffeur, 1 groepscommandant en 6 manschappen (+ 1 plek voor arrestant). Een sectie heeft ook een sectiecommandant die de 3 groepscommandanten aanstuurt.


    Afhankelijk van de situatie worden ze aangevuld met honden, paarden, waterwerper, AE, extra cellenbussen etc.


    Ja inderdaad. Is ook dat de arrestanten na de aanhouding met elkaar geen informatie meer kunnen uitwisselen. In verband met de bewijslast van de politie tegen de verdachten.

    Klopt, anders kan je ze net zo goed samen in een cel zetten. Dat doen we ook niet in de praktijk.




    Het twee punt zou je wel zo een busje kunnen introduceren voor bijvoorbeeld het vervoer van vier arrestanten bij bijvoorbeeld een demonstratie. Daar ben ik het helemaal mee eens @koenb. Leuk idee!

    Het zegt niet dat ze de vier plekken ook vol moeten krijgen. Ze vervoeren net zo goed een arrestant, lastig of niet. Ook kunnen ze vervoer tussen cellencomplexen verzorgen.


    Busjes van de noodhulp worden bij voorkeur wel gebruikt bij lastige arrestanten aangezien er een dikke plexiplaat tussen de bestuurder en achterruimte zit. Bij een normaal voertuig is dit vervoer te riskant.

    Er worden geen twee of meer arrestanten vervoerd in een standaard noodhulp politiebus. Dit in verband met het gescheiden houden van arrestanten.


    De arrestantenbussen rijden voornamelijk in de drukke regio's (lees grote steden) en bieden plaats aan vier arrestanten. Deze bussen rijden alleen ter vervoer en voeren geen noodhulp uit. Kunnen ook preventief ingezet worden bij geplande evenementen (festivals, demonstraties ect.) waarbij arrestanten verwacht worden.

    ach gossie wil je een discussie prima


    ik dacht dat je eerst wat wilde weten...maargoed je zegt dat je 90 miljoen heb....echter je heb maar 84 miljoen...zelfs met je andere 4 accounts kom je niet eens in de buurt van de 90 miljoen. maargoed laten we dat maar vergeten .


    Ik haak hier af. Jammer dat er niet normaal inhoudelijk gediscussïeerd kan worden zonder persoonlijk iemand proberen af te branden. Succes met je frustraties.

    Er zit een verschil tussen iets niet weten en een nieuw idee opperen. Vandaar dat hierover gediscussïeerd kan worden op dit discussieforum zoals MPR bijvoorbeeld doet.


    Het laten zien waar jij gebouwen hebt staan of het idee van het updaten van de blogs mag je in een ander topic doen, dat voegt hier niks toe.

    Ik zal het even wat simpeler uitleggen:


    Ik heb een gebied, Amsterdam. In Amsterdam heb ik een stuk of 16 politiebureaus conform de realiteit. Het idee van dit spel is dat er rondom een gebouw meldingen worden uitgegeven waar je voertuigen naar moet sturen om het op te lossen. Ook heb ik 3 cellencomplexen staan in het gebied Amsterdam.


    De 3 cellencomplexen zijn allen uitgebouwd met cellen. Deze zijn bedoeld voor arrestanten. Ondanks 16 politiebureaus kreeg ik nooit arrestanten. Toen kwam ik op het idee om een politiebureau uit te breiden met een cel om zo arrestanten te krijgen.


    Nu heb ik bij het uitbouwen van het politiebureau inderdaad een arrestantenaanbod gekregen, helaas alleen bij meldingen rondom dat ene bureau met die cel.


    Wat probeer ik te bereiken?


    Het zou het spel naar mijn mening ten goede komen als er niet alleen arrestanten volgen uit meldingen rondom een met een cel uitgebreid politiebureau, maar rondom elk politiebureau. In de realiteit hebben weinig bureaus namelijk nog cellen, waardoor er vanuit een gebied vaak een eindje gereden moet worden om een arrestant onder te brengen. Nu valt dit in de randstad nog wel mee, maar ik ken gevallen in het noorden en oosten van het land waar je zo een uur onderweg bent, enkele reis.


    Dit maakt leuk voor de mensen die realistisch spelen in verband met het aanbod en het realisme dat je een voertuig een tijdje niet kan gebruiken. En voor sommigen niet te vergeten; dat kleine aantal extra credits bij een arrestantenvervoer.


    Op meteen een probleem te tackelen: als je geen cel hebt om een aangeboden arrestant te vervoeren dan klikt men gewoon op het knopje waarbij de arrestant wordt vrijgelaten.


    - Topictitel aangepast in verband met specifieker probleem wat geen betrekking heeft op het eerdere probleem.

    Team staat inderdaad los van je eigen account. Dus in theorie werkt het spel prima.
    Of dat aangepast moet worden, zou op de lijst van suggesties kunnen inderdaad.

    Dank. Als je kijkt naar realisme zou dit meer naar voren komen als er geen onderscheid gemaakt wordt tussen het aanbieden van arrestanten bij een bureau of hier ver vandaan. In de praktijk komt het ook voor dat je een eindje moet rijden met een arrestant.