Posities door DaanLoman

    staat zo ook in het eerste bericht, haarlem west (12-30) daar zit de meldkamer en de ambustandplaats. en haarlem oost (12-31) dat is volgens mij een kleinere post tussen hoofddorp en haarlem west in. als ik alle voertuigen wil plaatsen op haarlem west is dat alleen niet mogenlijk vanwege het limiet aan voertuigen per post

    @Minsev na wat zoeken op brandbase en brandweervoertuigenonline ben ik tot dit lijstje gekomen.
    geen aanduiding achter het voertuig betekent dat het roepnummer niet terug komt op een zoekopdracht (voertuig niet gevonden/bestaat niet (meer))
    (REG) achter een voertuig betekent dat het voertuig regionaal inzetbaar is en er geen post voor is aangegeven via mijn bronnen
    de TS 1532 en 1533 hadden vroeger een standplaats op die plek, het zijn nu nieuwe TS geworden maar ik heb ze zelf die plaats gegeven aangezien er geen info is over de standplaatsen van die voertuigen
    de 12-1294 is volgens mij omgenummerd naar 12-1699. die staat dus ook zo veranderd in deze lijst


    ik vraag me af waar @RM12 de haakarmbakken van post Haarlem-West heeft gevonden, als ik de voertuignummers opzoek krijg ik alleen een resultaat bij 12-1586 AHH (standaard op HA 12-1283), 12-1382 ABH (standaard op HA 12-1284) en 12-1060 DPH (standaard op HA 12-1286). de rest van de haakarmbakken zijn nergens op het internet terug te vinden



    Regionaal (12)
    12-1201 DA-VL CoPI (haarlem-west)
    12-1202 IMR
    12-1204 IMC (haarlem-west)
    12-1205 F-LOG (REG)
    12-1221 DA-CVE (haarlem?)
    12-1283 HA (REG)
    12-1291 DB-OvD Noord (beverwijk-oost)
    12-1292 DB-OvD Midden (haarlem)
    12-1293 DB-OvD Zuid (hoofddorp)
    12-1295 DA-BD (zandfoort)
    12-1296 DA-AC-B (haarlem?)
    12-1297 CvD (haarlem-west)
    12-1298 DA-HOvD (REG)
    12-1532 TS7 Techniek & Materieel (REG) Hoofddorp
    12-1533 TS7 Vakbekwaamheid (REG) Heemskerk
    12-1534 TS7 Vakbekwaamheid (REG)
    12-1535 TS7 Vakbekwaamheid (REG)
    12-1536 TS7 Vakbekwaamheid (REG)
    12-1537 TS7 Techniek & Materieel (REG)
    12-1681 VW Logistiek (velsen)
    12-1682 VW Logistiek (haarlem-west)
    12-1683 VW Logistiek (hoofddorp)
    12-1685 PM-TD Brandkraancontrole (heemstede)
    12-1686 PM Technische Dienst (velsen)
    12-1687 PM Technische Dienst (velsen)
    12-1688 PM Vakbekwaamheid (REG)
    12-1689 PM Vakbekwaamheid (beverwijk-oost)
    12-1691 DAT OvD Stage (beverwijk-oost)
    12-1693 DA-TBO (REG)
    12-1696 DA (heemskerk)
    12-1697 DV
    12-1698 DV
    12-1699 DA-HOvD (haarlem-west)

    hallo allemaal,


    Ik dacht laat ik even zoeken maar ik kan nergens mijn vraag vinden op het forum. ik vroeg me af of er nog plannen waren voor de limiet aan uitbereidingen vergroten. ik probeer realistisch het spel te spelen maar ik heb nu een paar posten die ik niet of net vol kan krijgen. vooral post haarlem west (12-30) [18 voertuigen en 17 haakarmbakken] met de hoeveelheid haakarmbakken is daar een probleem. schiphol sloten (12-92) [13 brandweer + 4 ambulancevoertuigen], amstelveen (13-51) en zeist (09-66) [22 voertuigen en 2 haakarmbakken] zijn ook niet helemaal mogenlijk met deze limiet. ik denk dat een limiet van ongeveer 20 voertuigen en 8-10 haakarmbakken per post die problemen zou fixen.

    Regionale voertuigen staan meestal bij de persoon die ze die dag/week bestuurt. Dus ze hebben niet echt een vaste post. Bijvoorbeeld de 09-8191 die zie ik op meerdere plekken door de week in maarssen terug. Er zijn ook meerdere personen die dat voertuig door de week heen gebruiken. In MKS heb ik het voertuig maar op de post neergezet van maarssen maar daar staat hij zelf zelden. Als je een beetje zoekt op het internet en bronnen zoals brandbase.nl en brandweervoertuigenonline.nl gebruikt zijn er best een aantal standplaatsen te vinden.


    Qua crashtenders kan ik je helaas niet verder helpen. Aangezien er de nieuwe E-one Titan’s komen heb ik ze allemaal 8x8 staan.

    Ik denk dat als je het op die manier erin zet dat het net zoals de Prio 1/2 optie door maar een paar spelers word gebruikt. Ik denk dat er net wat meer aan gedaan moet worden om het interresanter te maken. Bijvoorbeeld de ambulance die wat sneller rijd als hij met begeleiding rijd. Of bijvoorbeeld MICU transport die een begeleiding benodigd ipv dat het een vrije keuze is. Maar ik vraag me nog steeds af hoe ver het nu staat met het triage idee wat ook op het forum staat. Ik denk dat na de grote hoeveelheid verschillende versies van MKS er nu wat minder tijd is voor updates wat ik wel jammer vind. Maar ik wacht gerust af

    Ben eens gaan kijken naar P2000 in Hilversum. Vandaag een oefening grote brand en wat extra meldingen. Volgens mij is de SIV in Hilversum 14-7163 ipv 7162. De 14-2132 vgm een tweede TS van hilversum staat er ook niet in. Tot slot de 14-7074, 14-7088 en 14-7182 zie ik ook niet terug. De 74 is vgm een HV en de 82 een HA. 88 weet ik niet.


    Ik zag ook dat er geen forum bestaat met de ambu’s van regio 14. Maar die zijn best op het internet te vinden en komen ook langs op P2000

    ik probeer ambu omdat ik soms te kort kom in een regio af te wisselen door een RR naar een melding te sturen. ik heb alleen hier een paar opmerkingen over na nader spelen en dingen opmerken.


    als er een ambu nodig is om de patiënt te vervoeren/behandelen na er een RR aangekomen is krijg je daar geen spraakwens (status 7) van maar moet je zelf naar de melding terug gaan kijken. dat zou handig zijn als de melding rood werd omdat er geen voertuig meer onderweg is en er wel een nodig is. helaas merk ik ook op dat al word de patiënt behandeld door het personeel van de RR en er is geen ambu nodig, de melding nog steeds rood word ipv de verwachtte groen. bij een MMT arts benodigdheid krijg je ook geen status 7 van de ambu. net gekeken in de instellingen van de meldkamer klopt dit feit en heb ik het niet uit staan. ik had status 7 bij uitbereiding uit staan omdat er geen verschillend geluid is. patientvervoer of meldinguitbereiding is hetzelfde en/of niet te onderscheiden. daarnaast vind ik de duitse "sprechwunsch!" leuker dan de "ding-dong" die wij hebben. maar dat terzijde. er zijn ook nog een paar meldingen waar het mij onlogisch lijkt om met de ambu een persoon te behandelen voor de HV bij het incident of de AGS bij het incident is aangekomen. dit zou ongeveer alles wat ik opmerk moeten concluderen. ik hoop dat jullie je in een paar kunnen vinden en dat er evt een paar verbeteringen komen op den duur.

    Hallo allemaal,


    ben aan het brainstormen over een paar ideeën voor team-inzetten van mijn team en de mogenlijkheid om die te implementeren ingame. Ik kwam tot de conclusie dat er voor politie de optie is om een noodhulp en ovd-p te kiezen maar de andere eenheden zoals hondengeleider, ME en zulu waren niet aanwezig. Ik denk dat het hier het beste is om aan te geven. Als het toepasselijker is mag deze issue best naar fouten worden verplaatst.

    Ik heb hier nog een geupdate lijst van brandweer maarssen



    De 5 auto’s achterin op de post staan hier niet bij. Ik weet niet uit mijn hoofd welke dat zijn. OvD 09-8191 staat ook vaak in de wijk naast de post, maar dat is een regionaal voertuig.