Posities door Runnie

    eventjes gaan kijken op de website. Als ik me niet vergis wordt er hiervoor in België dan bijstand gevraagd aan de helikopter van de politie.
    Ik weet niet hoe dit in Nederland zit.

    In Nederland wordt op dit moment ook nog vaak de Politiehelikopter gevraagd voor bijstand, maar door de invoering van de Drone-Teams zal dit juist geleidelijk afnemen, doordat er natuurlijk een landelijk dekkend netwerk van Drone-Teams zal komen en mede door het kostenvoordeel dat de Drone heeft ten opzichte van de Helikopter. ;)

    Is het misschien een idee om (in een later stadium) de zogenoemde "Drone-Teams" aan het spel toe te voegen. Op dit moment zijn er nog maar drie teams aanwezig in Nederland (namelijk Twente, Midden- en West-Brabant em recentelijk ook Rotterdam-Rijnmond), maar het (landelijke) plan is al om minimaal 7 van deze teams op te richten, verspreid over Nederland. Zo is bijvoorbeeld de Brandweer Haaglanden al bezig om een Drone-Team te introduceren.


    Natuurlijk kan het Drone-Team door deze lage aantallen niet als verplichting gesteld worden, maar kan misschien wel als optionele uitbreiding ingevoerd worden, ondanks het probleem dat er dan natuurlijk aanzienlijk weinig incidenten worden gecreëerd, terwijl de uitbreiding hoge kosten met zich meebrengt, zoals ook het geval is/was bij bijvoorbeeld de Waterongevallenuitbreiding.


    Het voertuig voor dit Team betreft een Dienstbus (DB), welke wordt gebruikt voor het transport van de drones en van waaruit de drones eventueel ook bestuurd/gecontroleerd kunnen worden. Eventuele inzetten voor het Drone Team zijn diverse grote branden, waar de Drones worden gebruikt om de situatie te overzien/oberserveren vanuit de lucht, of vermissingen, waar slachtoffers opgespoord kunnen worden door middel van de warmtebeeldcamera's (goed voorbeeld van zo'n incident zijn de vluchtelingen die laatst vastzaten in de container in de Rotterdamse Haven, waar het Drone-Team overigens ook ter plaatse is gekomen, maar niet ingezet. Maar ook vermissingen op het Water behoren tot de mogelijkheden).


    Graag ik hoor jullie mening hierover. :)


    Toevoeging: op deze webiste https://www.brandweer.nl/ons-werk/drones-bij-de-brandweer staat overigens enige informatie over de inzet van drones en ook over het landelijk dekkend netwerk van Drone-Teams, waarin 7 van deze teams zijn voorzien.

    de 19-8920 staat nog niet in het systeem van de VRZ. Wellicht dat deze nog niet in dienst is en nog toegevoegd moet worden??

    Kan zijn dat deze inderdaad nog niet in dienst is, de haakarmbak is namelijk ook nog splinternieuw. ;) Wanneer de 19-8920 de 19-4320 vervangt zou ik ook niet weten, maar dat kan natuurlijk t.z.t. verandert worden, wanneer de 19-8920 officieel in dienst treed.

    Is het overigens misschien een idee om de huidige districten van de VRZ te gebruiken voor dit materieeloverzicht i.p.v. alleen de eilanden om de kazernes onder te verdelen?

    Wellicht dat @firerobin meer weet van bovenstaande wijzigingen?
    Het schema zou in principe namelijk actueel moeten zijn

    Toch niet helemaal :whistling: , de (nieuwe) Basis Ontsmettings Eenheid (B.O.E.) haakarmbak van de brandweerpost Goes-Oranjeweg met het roepnummer 19-8920 ontbreekt namelijk ook nog. Deze haakarmbak vervangt overigens de 19-4320 DECO, welke hierboven in het materieeloverzicht is vermeld.


    Toevoeging:
    -Ook ontbreekt nog de TS 19-6636 (voormalige TS 19-5639 van korps Zaamslag) van korps Axel welke sinds enige tijd in dienst is en de oude 19-5636 heeft vervangen.

    Misschien is het ook nog interessant om te vermelden in het overzicht dat de HV 19-4570 (Middelburg-Stromenweg) en HV 19-4970 (Goes-Troelstralaan) een combinatie betreft van een HA + HVH, voor de realistische spelers onder ons. ;)


    Tevens staat er nog een Schuimblusvoertuig (SB) bij de Krammersluizen, misschien dat deze ook in het overzicht opgenomen kan worden. Roepnummer van het voertuig betreft 19-4860.

    Voor de geïnteresseerden: dit nieuwe voertuig zal (zeer waarschijnlijk) ook te zien zijn tijdens de Wereld Haven Dagen in Rotterdam aankomend weekend op 7, 8 en 9 september, aangezien het Drone-Team van de Gezamenlijke Brandweer ook hier aanwezig zal zijn.


    Trouwens nog even terugkomend op het bericht van @pavdhu over de nieuwe vrachtwagens ten behoeve van het vervoer van de nieuwe boten, deze voertuigen betreffen de:
    - 17-1113, Vrachtwagen-Kraan (VW-KR), kazerne Slotlaan (11).
    - 17-3113, Vrachtwagen-Kraan (VW-KR), kazerne Spijkenisse (31).


    Verder ontbreekt in het overzicht nog:
    - 17-0412, Brandweervaartuig (BV), kazerne Schiedam (04).


    Brandweer Schiedam zal overigens, in tegenstelling tot Spijkenisse en Cappelle a/d IJssel, geen Vrachtwagen-Kraan krijgen, omdat hun vaartuig een vaste plaats krijgt in een haven in Schiedam (aldus de brandweer Schiedam op Instagram).

    Welk voertuig is de 17-1682 ?

    Dat vroeg ik mij laatst dus ook al af, heb nog geprobeerd te zoeken naar het voertuig op internet, maar niks kunnen vinden...


    Voertuig is ook pas 1 keer gealarmeerd tot nu toe:


    Maar bij deze melding is ook niks uit de capcodes af te leiden...



    Dus misschien dat iemand anders meer weet? :whistling:


    PS: Mocht ik het voertuig in de komende weken tegenkomen, zal ik het type voertuig doorgeven :)

    mag ik wel toevoegen dat het aantal uitbreidingen van de haakarmbakken niet toereikend is om mijn post haarlem west compleet realistische na te bouwen.

    Ik heb enkele weken geleden ook al eens voorgesteld om het aantal haakarmbak-standplaatsen te verhogen van 6 naar 9, zoals ook al in het Duitse spel is gebeurd. Dit wordt als ik het goed heb onthouden (kan het onderwerp niet meer vinden, is waarschijnlijk 'verwijderd' na herstructurering van de suggesties) niet gedaan, omdat er in het Nederlandse spel maar weining verschillende bakken beschikbaar zijn en er ook weinig kazernes zijn in Nederland met meer als 6 haakarmbakken.

    Stond er in de melding misschien bij dat het een OMS-Melding was? Dan kan de melding namelijk 'vervallen', waardoor de melding vrij snel opgelost is. ;) (Dit wordt trouwens ook weergegeven bij je verdiende credits als 'naam melding + loos alarm' en het daarbij verdiende aantal credits :) )

    Volgens mij heb je ook ooit een SL nodig

    Klopt helemaal, had de SL over het hoofd gezien. :whistling: Deze is inderdaad ook nodig bij het teamevent 'hittegolf', maar dan alleen bij het incident 'bosbrand' als ik het goed heb onthouden. (Met maar 10% kans dat je de Slangenwagen ook daadwerkelijk nodig hebt ;) )


    Bij het teamevent 'storm' heb je af en toe ook een SL nodig bij wateroverlast-gerelateerde meldingen. :)

    ik wil graag namens ons team vragen welke voertuigen er nodig zijn voor het teamevent hittegolf?

    Voor het teamevent 'Hittegolf' heb je als voertuig alleen Tankautospuiten nodig. Meeste meldingen kunnen ook afgehandeld worden met een enkele Tankautospuit, alleen de melding 'heidebrand' die gecreëerd wordt tijdens het event dient bestreden te worden met twee Tankautospuiten.


    Voor het teamevent 'Storm' heb je naast een Tankautospuit wel andere voertuigen nodig, daar heb je namelijk bij sommige incidenten een Hulpverleningsvoertuig of Autoladder nodig.

    Waarschijnlijk wordt met die melding bedoeld dat je geen personeel heb toegewezen aan het voertuig die beschikken over een AGS-opleiding. Om een AGS voertuig uit te laten rukken, moet je eerst personeel laten opleiden aan de "brandweerschool" en de opleiding AGS laten behalen. Dus ik weet niet of je deze opleiding al hebben laten doen? Zo niet, dan zal daar waarschijnlijk de oorzaak liggen van deze melding liggen. ;)

    Alle laatste informatie is verwerkt, sorry voor de vertraging


    Twee opmerkingen:
    - Ik heb op Vlaardingen nu zowel een TS-HV als een HV staan. Is dit hetzelfde voertuig, of twee aparte eenheden?
    - Wat is het roepnummer van de dienstbus Mijnsherenlaan, die een aantal posts terug genoemd werd? Gewoon 17-xx01?

    -De voertuigen op Vlaardingen betreffen twee aparte eenheden, namelijk de TS-HV 17-0331 en de HV 17-0371, zoals nu ook in het schema staat. Vlaardingen heeft nog beschikking over deze HV, wegens de BV 17-0311, aangezien de HV een kraan heeft om deze te water te laten. Voertuig wordt overigens ook nog gebruikt voor technische hulpverlening. ;)
    -Het roepnummer van de dienstbus op de Mijnsherenlaan zou ik zo even niet weten, dit zou ik even moeten controleren. Wel weet ik dat deze dienstbussen een tweecijferig nummer hebben, genummerd vanaf 01 tot ergens in de 20 18 als ik het goed heb onthouden. Er zijn overigens ondertussen ook meerdere van deze dienstbussen binnen de VRR, gestationeerd op verschillende kazernes.


    Verder dank voor het verwerken van de info. :thumbsup:


    Toevoeging:
    -Tevens is er op de kazerne Coloradoweg (14) een AS gestationeerd met het roepnummer 17-1461, de SVH is omgenummerd naar 17-1462.

    Twee kleine wijzigingen voor het Gezamenlijke Brandweer - Hoofdkantoor (16):
    -Combinatie-Eenheid 17-1632 is buiten dienst gesteld.
    -Er sinds enige tijd ook een nieuwe Tankautospuit in dienst, roepnummer is 17-1631. Dit houdt in dat er zowel een TS als CE met het roepnummer 17-1631 bestaan op het moment (naar alle waarschijnlijkheid zal 1 van de 2 wagens dan ook omgenummerd worden).

    En de Gezamenlijke Brandweer in Rotterdam bijvoorbeeld, met uitzondering van Rozenburg (en ik dacht nog 1'tje) alles beroeps gezien het risicoprofiel van de haven.

    Er is inderdaad naast het VG Rozenburg nog een vrijwillige brandweerkazerne bij de GB, namelijk het VG Hoogvliet. :)
    (Dit heeft verder niet heel veel met het topic te maken, maar goed ;) )

    Enigste extreem afwijkende korps waar ik zo snel op kan komen is de bedrijfsbrandweer van BP in het Rotterdams Havengebied, door hun SB/HW (een combinatie tussen een hoogwerker en schuimblusvoertuig). Volgens mij is dit echter wel het enigste korps met zo'n voertuig in dienst.


    Enigste afwijkende voertuig van de GB dat mogelijk nog interessant zou zijn om in te voeren is de (industriële) "Autospuit", aangezien de "Combinatie-Eenheden" al vervangen worden en langzamerhand gaan verdwijnen bij de GB. De overige voertuigen van de GB zijn trouwens (zoals ook het geval is bij meerdere bedrijfsbrandweren) ook in de rest van Nederland te vinden, zoals de normale Tankautospuiten en Schuimblusvoertuigen, wat de uitbreiding bedrijfsbrandweer voor de GB/bedrijfsbrandweer eigenlijk een beetje overbodig maakt, zoals hiervoor eigenlijk al benoemd is.

    Ik zal binnenkort even kijken of ik deze info ook in de lijst kan verwerken, zodat het wat duidelijker is.


    Ik ben zelf niet zo'n fan van de benaming CT, omdat die ook voor de Crashtenders wordt gebruikt. Dus dan zal t CE of gewoon Combi-TS worden.


    Data

    Het beste is om, zoals @1-1-2Papendrecht eigenlijk al benoemd, de officiële benaming voor dit type voertuig te gebruiken, oftewel TS-HV. Een CT is inderdaad een Crashtender en een CE is, zoals hiervoor ook al genoemd en zeer duidelijk omschreven, een Combinatie-Eenheid van de GB. Tevens gebruikt de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond zelf tegenwoordig ook de aanduiding TS-HV voor dit type voertuigen. ;)

    Hoi ik heb gekeken op twee site en van het forum zelf hier nu zegt de een dat er op mijnsherlaan of siv of een dienstbus moet staan op groene tuin een hv moet staan en op oostvoorne een hv moet staan en op
    Spijkenisse moet er een staan
    En er staan meerde combinatie voertuigen van ts/hv in een klop dat en zo ja wat zijn de roepnummers

    De SIV staat niet op de Mijnsherenlaan, maar op 1 van de 2 SIV-posten in Rotterdam (Albert Plesmanweg (17-3561) of Keyenburg (17-3361)). De Mijnsherenlaan beschikt sinds kort wel inderdaad over een dienstbus, zoals vele andere kazernes sinds kort in de VRR. De HV's van de kazernes Groene Tuin, Oostvoorne en Spijkenisse zijn buiten dienst gesteld en vervangen voor Combinatie-TS'en, namelijk de 17-3731 (Groene Tuin), 17-2431 (Oostvoorne) en 17-3131 (Spijkenisse). Verder Cominatie-TS'en (TS/HV) staan op de kazernes Vlaardingen (17-0331), Frobenstraat (17-0531), Metaalhof (17-1031), Hellevoetsluis (17-2531), Goedereede (17-4031), Dirksland (17-4331) en Den Bommel (17-4931).