Posities door Cahjo

    Ik vind het jammer dat je alles zo kort door de bocht ziet en wel jezelf de credits kan geven. Er is al vaker gezegd dat het opschalingsmodel stil ligt omdat het hele spel verbouwd moet worden, en dat XY dat niet gaat doen. Dus zoals besproken komt het opschalingsmodel niet! Wel proberen we, met elke contentupdate iets toe te voegen waardoor het spel dynamischer wordt. Er liggen updates klaar die vorig jaar juni zijn ingediend, maar het is technisch nog niet mogelijk om dit in te voeren.


    Misschien lijkt het alsof er niks gebeurd, maar we zijn 100% afhankelijk van de ontwikkeling van XY. Die tegenwoordig op alle versies hetzelfde wil kunnen invoeren.


    Daarnaast over de suggesties. Toen we een paar maanden geleden het nieuwe gedeelte hebben geopend, is er aangegeven dat de oude suggesties niet allemaal opnieuw doorlopen zullen worden, omdat een deel niet meer relevant is, of omdat het ondertussen is ingevoerd of wat dan ook. Er is ook aangegeven dat als je wat mist, je deze opnieuw kan indienen om ze naderhand te beoordelen.


    Wij zijn niet meer dan een doorgeefluik. Dus als je wat vind van de ontwikkelsnelheid dan verwijs ik je graag door naar de ontwikkelaar. Zo niet, speel dan alsjeblieft het spel zoals het nu is en laat ons ons best doen het spel zo te houden dat het uitdagend blijft, binnen de mogelijkheden die we nu hebben.

    Schepen


    NaamFunctieEigenaarStandplaats
    ArcaMeet en oliebestrijdingRijkswaterstaatScheveningen
    Barend BiesheuvelKustpatrouilleKustwachtScheveningen
    Frans NaereboutBetonningsvaartuig (Buitenwateren)RijkswaterstaatVlissingen
    GuardianNoodhulpsleperKustwachtDen Helder
    Multraship CommanderNoodhulpsleperKustwachtRotterdam
    Multraship ProtectorNoodhulpsleperKustwachtTerneuzen
    MS RotterdamBetonningsvaartuig (Buitenwateren)RijkswaterstaatRotterdam
    MS TerschellingBetonningsvaartuig (Buitenwateren)RijkswaterstaatTerschelling
    VisarendKustpatrouilleKustwachtHoek van Holland
    ZeearendKustpatrouilleKustwachtHoek van Holland
    ZirfaeaMeet en oliebestrijdingRijkswaterstaatScheveningen
    Nieuwe DiepBetonningsvaartuig (Binnenwater)RijkswaterstaatRijswijk
    SchuitengatBetonningsvaartuig (Binnenwater)RijkswaterstaatRijswijk
    VliestroomBetonningsvaartuig (Binnenwater)RijkswaterstaatRijswijk
    WaddenzeeBetonningsvaartuig (Binnenwater)RijkswaterstaatRijswijk


    Vliegtuigen

    NaamMerkStandplaats
    PH-CGDDash-8Schiphol
    PH-CGEDash-8Schiphol
    PH-NCGWestlandAgustaDen Helder
    PH-SARWestlandAgustaMidden Zeeland
    PH-BSRWestlandAgusta
    Den Helder (Reserve) Wordt voorjaar 2023 vervangen voor PH-RSQ


    We hebben wel onze gedachten gelaten over hoe we een TST-NB van een gewone TS kunnen onderscheiden, maar eerlijk gezegd zou ik het momenteel nog niet weten wat leuk is. Dus wellicht komt de ontwikkelaar in de toekomst met iets of komen we zelf op een goed idee.

    Vraag: Ik kan me herinneren dat er een tijdje geleden een discussie was over het delen van credits met andere spelers. Dit werd toen resoluut door het GT afgewezen vanwege mogelijk in de hand werken van valsspelen. Nu zie ik bij toeval als ik op de naam van een teamlid klik dat ik een cadeau naar diegene kan versturen in de vorm van coins. Met coins kan je ook van alles aanschaffen in het spel of zelfs versnellen (denk aan opleidingen/uitbreidingen). Werkt deze vorm van "een cadeau versturen" dan ook geen mogelijk valsspelen in de hand? Wat denkt het GT hiervan? Ik vind het op zijn minst opmerkelijk, maar misschien til ik er wel te zwaar aan en zit hier een andere reden achter.

    Hier verdient de ontwikkelaar aan, en je kan alleen gekochte coins schenken, niet gratis ontvangen coins.

    Oke, het blijft tegen elkaar ingaan, hier dan een reactie van mij:


    Een paar weken geleden kregen wij als GT het idee om voor de GP van België en Nederland een evenement aan te vragen. Na wat wikken en wegen ging de ontwikkelaar hier meer akkoord. Wij zijn toen meldingen gaan schrijven en tevens heeft XY ook een paar meldingen aangeleverd. Zij zijn dit gaan uitwerken en uiteindelijk kregen we groen licht dat vorig weekend het event in het spel zou komen. Ik kreeg een bericht van de ontwikkelaar om een Facebookbericht te vertalen, heb nog wat aanpassingen gestuurd maar deze zijn niet meer opgenomen in de post. Halverwege het weekend werd ons bekend dat het verkeerde POI aan de meldingen hing. (Als vorig weekend de POI was gebruikt, dan had de server al lang kunnen "wennen" aan de nieuwe POI en zou de generatie van meldingen beter gaan). Op maandag is dit doorgegeven aan de ontwikkelaar en op donderdag is nogmaals gecontroleerd of nu alles goed stond in het systeem. XY zei van wel en heeft zelf een Facebookbericht ingepland. Hier hadden wij van te voren geen inzicht in.


    Dit is hoe het race-event is ontwikkeld.


    Verder lees ik argumenten van te weinig "echte circuits" in Nederland, en dat het niet realistisch is als je niet rond een circuit bouwt. Straks in oktober, zijn we weer met z'n alle heksen uit bouwen aan het halen, of koken de pompoenen over. Deze meldingen klikken we toch ook gewoon weg zonder dat er commentaar op realisme is?


    Zie de speciale events als extratje in het spel, vind je het niks, dan stel ik je voor om ze niet te klikken, na een paar dagen zijn ze weer weg.

    Je kan in totaal 3 paardenvoertuigen kopen, dus 1,2 of 3 vrachtwagens en 3,2 of 1 aanhangers, afhankelijk van wat je al hebt. De NH kan je er standaard 3 van kopen

    Beste spelers,


    Wij kregen het verzoek jullie te informeren dat het spel forum morgen (16 augustus) een paar uur offline zal zijn vanwege onderhoud. Dit begint om 09.00 uur.


    Hopende jullie genoeg te hebben geïnformeerd.

    Ik zag het voorstel nog niet staan tussen de andere suggesties, daarom dat ik een nieuw topic open:


    Een fuif of festival als nieuwe melding, eventueel als gepland incident: enkele noodhulpeenheden (hondengeleiders?) en ambulances.

    Zou het ook niet leuk zijn om spraakaanvragen bij geplande incidenten in te voeren (voor zowel politie als ambulance) of is dat technisch niet mogelijk?

    Goedgekeurd

    Zie citaat voor reactie

    Zie citaat voor reactie