Posities door CreditCollect

    In deze discussie ook maar eens gestemd. En gestemd voor laat het maar zo.
    En dat heb ik nu echt bewust gedaan.

    Speel je realistisch, helemaal prima.
    Accepteer dat in je realistische spel het spel niet realistisch is. Aantallen en type meldingen zijn verre van realistisch. De afhandeling van meldingen is verre van realistisch. Zeer grote branden die in 15 minuten afgehandeld zijn.


    En dan klagen over aan rijtijd. Dat is een consequentie van realistisch spelen. Dan moeten er meer voertuigen van verder weg komen. Wel eens op de snelweg achter een crashtender gereden? Die is met een lichte overschrijding van de maximale snelheid redelijk goed bij te houden.

    Kortom,

    Nee laat het maar zo!

    Volgens mij wordt de dagelijkse gratis teammelding in ons team niet eens gebruikt... Maar kan het mis hebben...
    Als je een melding start, de gratis melding, dan kan je toch ook zeggen de melding mag pas naar x uur afgesloten worden zodat anderen er ook kunnen zijn...

    En nee, ik zeg niet dat het moet. IK zeg dat het kan. Nee ik ben niet tegen de optie, mij maakt het niet uit...

    In het verleden is inderdaad geroepen dat de basis zou bestaan uit politie, brandweer en ambulance. In de tussentijd is er veel veranderd, ook qua ontwikkelaar en team, en zijn de visies van beiden verder uitgebreid dan alleen dat stukje hulpverlenen.

    Nou in het verleden.. Ik noem 2/3 maanden geleden de statement van de ontwikkelaar niet in het verleden. Het is wat Rene-MKS zegt en waardoor ik ook reageerde....
    Als gameteam verwoord je dat standpunt 2/3 maanden geleden nog. Dan moet je nu niet als gameteam zeggen... ja maar er veranderd veel.

    Dat is wat Rene zegt: Het is niet chique om te pas en te onpas een argument te gebruiken. Ik zou het als gameteam niet zo brengen. En het gameteam kan in sommige gevallen, als ik het een beetje goed begrijp, wel degelijk wat invloed uitoefenen bij de ontwikkelaars.


    En ik vind het prima dat er ontwikkelingen zijn en er iedere maandag nieuw meldingen zijn. Ik vind het fantastisch dat het spel zo wordt door ontwikkeld. Ik heb alleen een beetje moeite met tegenstijdige dingen zeggen ook al wordt je als gameteam hiermee geconfronteerd vanuit de ontwikkelaar.

    ProRail gaat taken overnemen van de brandweer voor op het spoor dit is al is besproken binnen game team zij leiden het incident ter plaatse.

    Dus dat ProRail er bij komt is alleen maar goed.

    Zo werkt dat ook met de RWS zij moet in het echt ook aanwezig zijn voor de veiligheid op snelwegen.


    Wees blij dat er nog steeds ontwikkelingen zijn en dat we kunnen uitbreiden met nieuwe toevoegingen

    Vind ik een heel klein beetje kort door de bocht....
    Omdat het gameteam slechts de spreekbuis is voor de Nederlandse spelers.
    De ontwikkelaar bijvoorbeeld een 'bug" hersteld omdat het niet de bedoeling is om bij grote meldingen wel de patiënten af te handelen en geen kleinere meldingen omdat het het "farmen" van patiënten zou zijn en en het niet in de lijn is met de originele intentie van het spel. Maar het genereren van een enkele arrestant terwijl alle politiebureaus ook uitstaat wordt niet gerepareerd.


    Ik heb bijzonder veel bewondering voor het gameteam en de tijd die ze er in steken. Maar stop met populistisch gelummel. ProRail gaat inderdaad steeds meer taken overnemen, maar wordt niet organiek vanuit een meldkamer 112 aangestuurd. Net als kustwacht en RWS. Het spel is het meldkamerspel en ziet primair op de noodhulp toch?

    Want anders wordt het tijd om ook beveiligingsbedrijven in te gaan voeren in het spel.
    Omdat die na een brand mogelijk een gebeid beveiligen.
    Omdat die bij evenementen een steeds grotere rol gaan spelen....

    In middels zijn er verschillende manieren in gebruik genomen door spelers om op een andere manier te spelen dan hoe het spel oorspronkelijk bedoeld is. Hierdoor krijg je dus afwijkingen in verwachting en praktijk.

    Ook ik vind dit een beetje heel kort door de bocht. Het spel is bedoeld als meldkamerspel voor noodhulpen. Rene merkt dat ook terecht op. Je kan niet (zeker als gameteam niet) het argument gebruiken dat spelers het spel anders spelen als de bedoeling is... door op verzoek van diezelfde speler dan wel te roepen, we passen het aan omdat het een vraag is...


    En de vraag is niet om geen patiënten te genereren. De vraag is om in die meldingen waar ze in voorkomen ze weer gewoon te krijgen als je de ambulanceposten wel hebt, maar die geen meldingen laat genereren.


    Het klopt niet, en daar ga je steeds vakkundig omheen, dat als ik alleen met mijn brandweermeldkamer speel de meldingen geen patienten vraagt (omdat de meldkamer uit staat), deze meldingen wel andere diensten genereren zoals RWS en Politie. Die staan namelijk ook uit. Wil ze wel gebruiken maar niet om die specifieke meldingen te genereren.


    Daar moet dan ook eenduidigheid in zitten...

    En ik vind het kort door de bocht om te roepen dat je geen probleem ervaart in het spel. Ieder heeft zijn eigen manier van spelen. En ik ervaar ook geen probleem, krijg geen patiënten. Dat vind ik een gemis. En dat is hier nou vaker onderwerp van discussie. Hoe moet je het spel spelen....

    Oke Piet2001, is snap wat je zegt.... Kloppen doet het niet... Want ik heb vervolgens wel een ambulance nodig die uit staan....

    Maar goed, andersom staat het ook niet goed...


    Ik doe ambulancemeldingen, al mijn posten in een separate meldkamer voor ambulances.

    Brandweer en politie staan uit (in hun eigen meldkamers)...

    Hoe kan ik dan wel meldingen krijgen waar politie en brandweer voor nodig is? Of geld het dan weer niet?

    En hoe kan het dat als de ambulances uit staan er plotseling wel weer slachtoffers gegenereerd worden als uitbreiding bij brandweermeldingen? Dat zou met het gevoerde beleid dus ook niet kunnen volgens mij? Vergiftiging door natuurbrand bijvoorbeeld?


    Verzoek deze omissies dan ook onder de aandacht te brengen bij de ontwikkelaar.


    Kortom,


    Het blijkt dus dat je met die uitleg de SO's bij die meldingen niet uit kan zetten.

    Dan zou ik namelijk ook geen politie moeten/hoeven sturen bij meldingen die door de brandweer gegenereerd worden (zelfde principe, als ze uit staan zouden ze niet mee moeten doen, net als ambu's)


    Net als RWS in meldingen.


    Alles wat in een aparte meldkamer staat zou dus geen kruismeldingen kunnen genereren. Ik snap die dat de ontwikkelaar dat dan wel zo beredeneert met ambulances.

    Piet2001
    Met veel aanpassingen ben ik blij....

    Deze is onbegrijpelijk en naar mijn mening slaat de ontwikkelaar weer eens de plank mis!


    Maar goed... nu er dus voor deze lijn gekozen is...
    Dan moet er nog iets aangepast worden...

    Want ik krijg bij kustwachthavens die ik heb, waar geen ambulanceposten bij zitten wel de onwelwording op schip met patient.....

    Dat zou dus volgens de redenering van de ontwikkelaar niet kunnen... Want mijn meldkamer met ambulances staat uit

    Het lijkt mij verstandig dat de discussie tussen CreditCollect en Inspecteur Clouseau privé voortgezet wordt. De inhoud voegt weinig tot niets toe aan het topic.

    Discussie was reeds van mijn kant beëindigd en met een inhoudelijk reactie waarom de suggeste door mij als speler niet gesteund wordt, afgesloten Rene.
    En die sluit aan bij een reactie waar hij inhoudelijk wel blij mee was, namelijk die van Delta.

    Bravo...

    Je bent het sop voor de kool niet waard om inhoudelijk nog verder op je te reageren... Temeer omdat je jezelf tegenspreekt!

    --> inderdaad, dit volstrekte minachting voor jou op dit moment!


    Maar terug naar het topic....


    Dan zeg ik als speler, mijn mening is dat het voor mij totaal niet hoeft. Voorstel met weinig meerwaarde naar mijn mening. Ik zie liever dat de ontwikkelaars zich bezig houden met lang verwachte voertuig voorstellen en updates die op de 3 kolommen zien die de 1e lijns noodhulp leveren.


    Ik zie er vooral geen meerwaarde in omdat de vertraging die er nu is zeer goed past in de manier waarop meldingen aanwezig zijn, gegenereerd kunnen worden en afgehandeld worden.

    Denk hierbij aan een veelvoud van grotere en complexe branden in verzorgingshuizen en hotels (die in de praktijk niet zo heel vaak voorkomen) die je dagelijks wel 1x kan krijgen.


    Dagelijks grote ongevallen met touringcars waarin een melding bij het aanwezig zijn van de gevraagde voertuigen in maximaal 20 minuten is afgerond.
    Als je de meldingen in dat licht bekijkt lijkt mij een langere instelbare uitruktijd niet in verhouding met het spel.

    Niet relevant daarbij is of je het spel realistisch speelt of vrij speelt. De afhandeling en de generatie van specifieke meldingen blijft een speltijd en geen real time tijd waarin een zeer grote brand een hele dag en nacht in beslag kan nemen met eenheden.

    Van het feit dat de langere uitruktijd etc. wel voor premiumspelers beschikbaar is, wist ik niks van. Eerste keer dat ik dit hoor, dus mijn excuses voor de verwarring.

    Jij hoeft je niet te verontschuldigen. In tegendeel. Mijn reactie was niet helder. Het is geen premiumfunctie.
    Ik heb er geen probleem mee als het zou worden toegevoegd, uitgebreid of wat dan ook....


    Ik wilde er meer mee aangeven... Als ze zoiets zouden doen het mij niet zou verbazen om het als premium beschikbaar te maken.


    Dus sorry voor de verwarring.

    Waar heb jij het in hemelsnaam over Inspecteur Clouseau? Ik ken je niet, ik weet niet wie je bent. Ik mag je niet? Ik val je aan? Als ik je aanval zeg ik wel wat ik van je denk.... Maar met liefde zal ik je antwoord even ontleden...

    Ik ben zelf ook premium speler en we hebben het in dit topic niet eens over een premium functie. Bij mij is het maximum ook 300 seconden.

    Ik snap dat je het zo uitlegt. Wat ik wilde zeggen is... Langere uitruktijd, helemaal prima maar dat is dan een premiumfunctie. Dus ook bij mij is hij gewoon 300 seconden. En ik klik ze aan en gaan met die banaan.


    Maar maak me niet wijs dat je constructief bezig bent door te zeggen dat we zelf maar onze eenheden wat later moeten aanklikken dan de andere ipv de bestaande uitruktijd een hoger maximum te geven.

    Ik maak je helemaal niets wijs. Het was niet mijn idee. Het werd gewoon aangereikt om het zo eventueel te kunnen toepassen om zo een latere alarmering te krijgen.


    We vragen hier niet om nieuwe diensten enzovoort.

    Dat doe je wel. Ieder verzoek om iets aan te passen is vragen om iets nieuws dan wel te veranderen. Als je het forum een beetje volgt lees je dat dingen er nog niet zijn en op een ellelange wensenlijst staan. Er wordt geklaagd over dingen die er al hadden moeten zijn, waarin het gameteam met engelengeduld blijft uitleggen dat iedere verandering in de code gevolgen kan hebben in het hele spel. Van dingen die compleet herschreven moeten worden tot zaken die dan niet meer werken... Zo zeg ik dat ook in mijn reactie.

    Dus bedankt Creditcollect voor weer eens een aanval zonder enige inhoud op mij omdat je mij niet mag.

    Volgens mij moet je leren om onderscheid te maken tussen op de man spelen en op de bal spelen.... Er is geen sprake van een aanval er is slechts een volledige inhoudelijke reactie op een reactie die de aanval kiest.... Ik zal even citeren

    Ik snap ook niet waarom iets dat je niet verplicht bent te gebruiken moet tegengewerkt worden, door te zeggen dat je maar wat later moet alarmeren.

    En let op nu wordt het dus een persoonlijke aanval.....
    Jij bent degene hier die vind dat er sprake is van tegenwerking. Jij zegt dat het tegenwerken is. Het is een forum. Op een forum worden dingen geschreven. Daar zijn mensen het mee eens of niet mee eens. Jij reageert op iemand die aangeeft dat het voor hem niet hoeft en dat je het resultaat anders kan bereiken. Heb je enig idee wat tegenwerken is? Ben jij ook maar een klein beetje in staat om onderscheid te maken tussen een mening en opmerking of een tegenwerking?
    Waarom mag jij wel roepen dat het van jou wel mag en mag een ander niet zeggen dat het voor hem niet hoeft? Waar haal je uberhaupt dat stupide lef vandaan.
    Dit bovenstaande, Inspecteur Clouseau, dat is een persoonlijke aanval (Ja admin, ik ben het me volledig bewust)

    Je toont weer eens je ware gelaat dat je iedereen die anders speelt dan jou minacht.

    Verder gaat alles goed met je? Het zal mij volledig aan mijn anus oxideren (en als je het niet begrijpt aan mijn reet roesten) hoe iedereen zijn spel speelt. Iedereen speelt het zoals hij of zij zelf wil. Dat is het mooie, dat mag. Ik heb daar 0 waardeoordeel over, Je ziet het graag anders geen probleem dat laat ik aan jou. Daar zit geen enkele minachting in.


    Het wordt wel tijd voor jou Inspecteur Clouseau dat jij je gaat realiseren dat als je op een forum zit, je reageert op topics daar ook weer reacties op komen. Actie is reactie. Als dat je niet zint... en nee dat is geen minachting... reageer dan niet op topics.


    Succes verder en veel speelplezier!

    Ik snap ook niet waarom iets dat je niet verplicht bent te gebruiken moet tegengewerkt worden, door te zeggen dat je maar wat later moet alarmeren.

    Ik snap niet dat als er een oplossing aangedragen wordt om je doel te behalen er meteen gesproken wordt van tegenwerking.
    Ik snap niet dat als er mensen vinden dat het spel aangepast moet worden omdat het beter in hun speelstijl past dat dan maar moet gebeuren.

    Ik snap niet dat mensen die vinden dat het niet hoeft dat ook niet mogen ventileren.

    Bovenal.... ik snap totaal niet waarom het meldkamerspel aangepast moet worden met spelelementen die mijn inziens helemaal niets te maken hebben met de landelijke meldkamers, omdat mensen dat nou eenmaal leuk lijkt....
    Nee Prorail, RWS, bergingsbedrijven, uitvaartondernemers, rode kruis etc. etc worden niet aan gestuurd door de LMS organisatie. Die hebben hun eigen meldkamers die gebeld worden door de noodhulpverlening (hulde aan het Gameteam dat ze aan de ontwikkelaar vragen het wel in te bouwen).
    En ja ik moet ze bouwen, omdat als ze in het spel geïntegreerd worden, ze ook in de meldingen verwerkt worden terwijl ik die diensten helemaal NIET interessant vind.

    En wat ik ook niet snap, helemaal niet snap, is dat we van alles willen, op van alles commentaar hebben, in sommige gevallen geen coins willen kopen maar niet snappen dat er maar een beperkte capaciteit is om gebruikswensen in te voeren.

    Kortom accepteer als iemand schrijft dat hem iets leuk lijkt en accepteer dat er dan ook een reactie op komt dat het voor anderen niet hoeft. Het werkt twee kanten op!
    En wat mij leuk lijkt....

    Het spel terug brengen naar de basis....
    Wil je langere uitruktijd, prima die functie is er maar moet je premiumspeler zijn;
    Wil je een andere dienst, prima die functie is er maar moet je premiumspeler zijn;

    Wil je automatisch patiënten en arrestanten vervoeren, dat is mooi, die functie is er echt al, wel premium speler worden...


    Ik heb er geen moeite mee, ben premiumspeler.
    Ik bedoel maar, het zou een wens van mij kunnen wezen. Zullen veel spelers het niet mee eens zijn omdat ze dan wel voor functies moeten betalen...


    Just my two cents


    Of dat is toegestaan in dezelfde spelversie, zal het gameteam wel een antwoord op weten.

    Nee dat mag niet.... staat gewoon in de algemene voorwaarden van het spel.

    Het hebben van multi-accounts is verboden


    1. SHPlay’s Games include elements of interaction of players with one another. In order to enable fair competition among the players, the following activities are not permitted:
    • Use of multiple Accounts:A Game may contain multiple game worlds, that are separate from one another. Users are prohibited from setting up multiple Accounts in the same game world.

    Volgens mij bestaat dat filter niet... "enkel polititevoertuigen met een arrestantenplaats"

    De DAT-NH (Dienstauto-noodhulp) telt al sinds de invoering als noodhulpvoertuig.

    De enige oplossing? Op voertuigniveau in de opties aanvinken dat het voertuig genegeerd moet worden bij de uitrukregels.

    In de Amerikaanse versie zit dit al. En het lijkt mij wel een leuke uitdaging in het spel.



    We kunnen inderdaad nog naar andere voertuigindelingen kijken. Zo heb je in US bijvoorbeeld een Type 3 die kan en normale en natuurbranden doen, een Type 1 die kan alleen normale branden en Type 5,6,7 alleen natuurbranden.

    Ik doelde meer hierop dat ze er later een ander typenummer aan geven....