Posities door Piet2001

    Je kunt iedere opleiding waaraan je deelneemt versneld afronden met coins.
    De opleiding moet hiervoor weg al gestart zijn. Wanneer een opleiding dus x tijd voor teamleden open staat moet je wachten tot de tijd om is of de opleiding vol is.
    Zodra de opleiding loopt kun je onder opleidingen de opleiding vinden waar je aan bezig bent en kun je hem afronden.

    Iets met een ontwikkelaar die het verschil tussen een 3 en 4 niet weet

    Voor zoals ik nu lees, lijkt het er op dat dit alleen geweest op automatisch werven.
    Bij spelers die handmatig werven lijkt het wel gewerkt te hebben.
    Over dat laatste ben ik niet zeker, maar kreeg van iemand die ik er over sprak terug dat hij bij zijn gezin wel gewerkt had.

    Voor nu is er ook een melding gemaakt bij de ontwikkelaar.

    Beste allemaal,



    Ik had gehoopt dat er vanuit mijn mede admins een reactie zou komen, maar aangezien deze uitgebleven is en ik vind dat er toch vanuit GT een reactie moet komen bij deze vanuit mij een reactie. Hierbij wil ik wel benadrukken dat deze niet via de andere mensen is gelopen.


    Maar inhoudelijk. Ik heb het voorval niet direct meegekregen door drukte die ik momenteel heb. Ik maak lange dagen en heb dus beperkte tijd om alles bij te houden. Dit is ook de rede geweest, waarom ik minder snel op het forum reageer. Ik heb begin september intern aangegeven me meer in te zetten op de content en communicatie met de ontwikkelaar en daarom het community contact over te laten aan de rest. Met de ontwikkelaar heb ik gemiddeld een 3 a 4 keer per week contact over verschillende zaken. Wel probeer ik tussendoor vragen te beantwoorden. Mede doordat ik gemerkt heb dat van het complete GT de reacties beperkt zijn.


    Ondanks dat ik ook de kwestie die hierboven besproken wordt niet volledig heb meegekregen begrijp ik wel de ontstane frustraties. Er zou geen verschil moeten zijn dat mensen uit het ene team meer info krijgen dan mensen uit een ander team. Dit probeer ik ook zoveel mogelijk te voorkomen, waardoor ik deze situatie ook betreur. Nu ga ik hierbij niet zeggen dat mij niet overkomt, want zelfs via de facebook komen er ooit berichten waar ik op reageer “Daar is de ontwikkelaar mee bezig” en ik dan achteraf denk, dat was niet zo slim. Maar helaas gebeuren die dingen wel eens. En wanneer er vragen over komen zal ik er ook eerlijk over uit komen dat het voorgevallen is.


    Vanuit mijn achtergrond kennis kan ik wel inschatten welke “update” mogelijk bedoeld wordt. Ik heb deze info immers van de XY chat naar de GT chat gehaald. De inhoud lijkt hier alleen spannender dan wat het in mijn ogen is. En natuurlijk, als er dingen wijzigen aan bestaande elementen zal er altijd kritiek zijn, omdat enkele spelers zich benadeeld voelen. Maar ik probeer dit altijd zoveel mogelijk te beperken. De update waar ik nu tegen aan kijk is ontstaan bij de release van de OVD-P functionaliteiten voor automatisch spraakaanvragen afhandelen. Hierbij zijn voor het eerst algemene voertuiginstellingen gemaakt om dit te regelen. Op dat moment heb ik bij de ontwikkelaar ook het verzoek neergelegd om te onderzoeken of dit ook voor de OVD-G nodig gaat zijn. Een aantal weken terug zijn hierover eerste signalen gekomen dat er voortgang zit in de case. Echter is dit door een aantal problemen die tijdens het testen naar boven kwamen niet online gekomen. Momenteel wacht ik dus op de vervangende datum van deze update.

    En ja ik snap dat dit in het nadeel is voor spelers die alles al ingesteld hebben, maar toch ben ik van mening dat dit een mooie verbetering kan zijn.


    Het gaat na mijn inschatting dus niet over de ambulance update die in de wandelgangen wel ter spraken is. Aangezien hierover nog weinig details beschikbaar zijn, omdat deze door xy al meerdere keren terug gezet is en momenteel heb ik de bal weer naar xy gegooid. Ik hoop hier snel progressie in te kunnen krijgen, maar ik verwacht met de naderende feestdagen dat dit tot volgend jaar gaat blijven liggen voordat ik er iets op terug ga krijgen.



    Ik hoop dat ik met dit bericht wat duidelijkheid heb kunnen scheppen. En toch een stukje tevredenheid terug heb kunnen brengen. En we toch weer wat rustiger het jaar uit kunnen gaan.

    Bij invoering van de waterwerper heeft de ontwikkelaar zelf wat dingen zitten veranderen.

    Echter heb ik nooit de tijd gehad om deze allemaal na te rekenen.
    Maar als ik in mijn tool kijk waarin ik alles bereken krijg ik op alle inzetten een afwijking.
    Voor basis kom ik namelijk op 3770 uit.
    Echter is alles overnieuw berekenen niet direct mogelijk. Wanneer we aanpassingen doen aan de inzetten zullen hier wel weer wijzigingen aan komen.


    De opschaling kan alleen op basis melding. We schallen dus op naar 492 waarbij het systeem dan random een versie pakt. Dit is hoe het technisch in elkaar zit.

    De credits voor de 492 kloppen op de versie 492-1 na wel.

    Dit voertuig is in het verleden idd afgekeurd. Dit omdat het buiten scope viel doordat het defensie was en niet veel voor komt binnen Nederland.
    Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en zijn de mogelijkheden van implementaties veranderd waardoor we de druk konden verlagen.

    Zo is eerder dit jaar ook geweest met de signalisatie en RWS.

    Daardoor hebben we de suggestie herzien toen de een update gingen doen voor de natuurbranden, om deze nog realistischer te kunnen maken. Vandaar deze aanpassing. En aan de reacties te zien die we kregen bij de release werd het gewaardeerd.


    Maar dan over de suggestie. Bij de hoeveelheid water wordt er gesproken over een watertank. De FBO heeft geen watertank. Het water wordt verzameld bij een plek in de buurt van de brand. Hierdoor is er geen waterwaarde toegevoegd aan het voertuig. Daarnaast vragen we voor waterdragers weinig specifieke voertuigen om spelers de vrijheid te geven om deze zelf in te vullen. Dit zou dus bij toevoeging effect hebben dat we de FBO niet specifiek gaan vragen. We hebben dus bewust gekozen om geen watertank te definiëren bij dit "voertuig".

    Blijkbaar was dit alleen in het weekend.
    Heb de ontwikkelaar aangegeven dat dit dan eigenlijk gecommuniceerd had moeten worden.
    Verder geen reactie gehad hierop.
    Ik hoop dat het nog een keer aan kan zodat mensen hun award kunnen voltooien, maar ik heb hier zelf naast dat ik het een keer extra kan vragen geen invloed verder op.

    10.44 is er een fix uitgerold door de ontwikkelaar die het verholpen zou moeten hebben.

    Mocht dit niet zo zijn. Graag een link naar de inzet dan kunnen ze er verder naar kijken aan de hand van die inzet.

    Het is altijd zo geweest dat je een de ovd-p vanaf 5 posten nodig hebt.
    Echter voegen we de laatste tijd bij meldingen waar een ovd-p nodig is ook de requirement toe voor een HB om beginnende spelers extra te helpen met het krijgen van meldingen die ze niet kunnen afronden.


    Echter blijven er dus bij de oudere meldingen dit soort punten inzitten. We kunnen namelijk niet in een keer de ontwikkelaar alle inzetten bij laten werken.
    Wanneer er nu een verandering aan de inzet zal komen zal dit opgelost worden.


    De link van de melding verwijst overigens naar het spel en niet naar de melding.
    Maar ik heb ze even met de hand bekeken. Naast dat het HB niet benoemd staat zouden we volgens nieuwe berekeningen ook meer politie posten vragen voor deze melding. En zouden er ook meer credits aan verdiend worden.