Posities door Piet2001

    Er lijkt idd iets mis te gaan met deze voertuigen.
    Op een of andere manier wordt de uitzondering op de automatisch terug-alarmeren niet gebruikt.
    De ontwikkelaar is hiervan op de hoogte en doet onderzoek.
    Zodra ik meer weet stel ik jullie op de hoogte.

    De meldingen van afgelopen maandag zijn ook weg geweest uit de lijst.
    Maar we halen de meldingen offline om er zeker van te zijn dat niemand ze krijgt terwijl ze niet aan de eisen voldoen.
    Ook heb ik gekozen de updates in delen te doen, zodat niet ineens alle grote meldingen weg gaan.

    Dus nog even geduld en dan komen ze weer in de lijst met de eisen voor de GGB en NHT.

    En mogelijk zullen andere meldingen dan weer gaan verdwijnen voor een tijdje.

    Dit gebeurd al het gehele jaar met verschillende meldingen.

    Dan is het misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar mijn logica zou dan zijn:
    stop even met de huidige updates, alleen nog bug fixes, en ga het hele spel op een stabiele manier opnieuw coderen.

    De prio ligt merendeels ook op de verbeteringen, maar je kunt geen spelers behouden als er geen nieuwe dingen komen. Want dan raken spelers ook uitgekeken. Daarom zullen er altijd updates gaan komen. Spelers hebben wensen om het spel beter te krijgen. Door ook zichtbare wijzigingen uit te voeren laat je zien dat de ontwikkeling nog actief is. Wanneer je alleen updates aan de achtergrond doet (die er momenteel het meest zijn) waar spelers niks van zien, ga je ook spelers krijgen die gaan klagen en vragen voor nieuwe content.
    Daarnaast worden deze "huidige updates" ook gedaan omdat ze in vele gevallen het gevolg zijn van een verbetering.
    Zo hebben we dit afgelopen jaar ook gezien bij het genereren van meldingen. Die structuur is volledig omgegooid, waardoor we nu ook de melding categorieën hebben gekregen.
    Is dit een verbetering? Ja en Nee. Maar het was nodig voor een backend technische verbetering voor optimalisatie aan de servers.


    Het verder ontwikkelen en verbeteren van het spel blijft dus een gevarieerde inzet. Het ene moment gebeurd er iets op de voorgrond en de andere keer weer de achtergrond.


    En volledig opnieuw coderen wat je noemt is ook niet makkelijk. Want dan zou alles op deze manier moeten blijven draaien tot alles verbouwd is. Een tussentijdse change aan het huidige spel, haalt heel de rewrite onderuit. Daarom wordt alles nu echt in kleine elementen bijgewerkt. Dit om er voor te zorgen dat alles zo goed mogelijk blijft werken.

    hellemaal mee eens maar ben nu 1 maand denk ik de missionchief van USA aan het spelen

    en het is precies of daar zitten niets van bugs in

    dus zoals eerder al aangeleerd ik ben voorstander van blij de voorstellen geven en laten we ze blijven opslaan maar voor nu herstel eerst de bugs

    en dan de nieuwe content die iedereen nog steeds aan het doorgeven is

    persoonlijk denk ik dat dit spel dit momenteel nodig heeft voor een goede een vlottere werking te hebben een paar maanden zonder nieuwe inzetten of voertuigen moet zeker lukken denk ik dan

    US geen issues?

    Ook daar barst het van de problemen. En de adviseurs van daar lopen tegen dezelfde beperkingen aan als wij doen.
    Een groot deel van de problemen komt overal terug. Dit omdat alle spellen in de basis op dezelfde code draaien.

    Vandaag heeft er een kort update gesprek plaatsgevonden met de ontwikkelaar over dit onderwerp. Daarom even snel een kleine update hierover.

    Aan de hand van de feedback en klachten hebben ze de volgende wijzigingen afgelopen tijd uitgevoerd.

    - De sortering op basis van tijd is terug gebracht naar hoe het voorheen was. Dit is een tijdelijke oplossing, momenteel wordt ook nog gewerkt aan een nieuwe sorteeroptie, namelijk "Classic sorting". Welke de oude sortering zoals jullie gewend waren zou moeten gaan dekken.

    - Er zijn diverse patches uitgevoerd om de snelheid te bevorderen. Daarbij is de ontwikkelaar zich er van bewust dat de snelheid nog steeds verminderd is ten opzichte van voor de update.

    - De volgende en vorige knoppen werken nu weer in afgesloten lijsten, met aparte filters.


    Een aantal dingen zijn dus min of meer terug bij het oude, maar dan in een nieuw jasje.
    Ook is er met de ontwikkelaar gesproken over de sortering van de teaminzetten gezien deze nog niet optimaal werken. De meldingen staan bij het laden van het spel nog door elkaar, en de meldingen komen pas op hun plek wanneer voertuigen worden gestuurd. Dit is uiteraard niet hoe het zou moeten werken. De ontwikkelaar is er mee bezig om te achterhalen waar dit vandaan komt en probeert dit z.s.m. op te lossen.


    Daarnaast is ook gesproken over de communicatie bij dit soort wijzigingen, zodat ik hopelijk in de toekomst eerder bericht krijg als bepaalde fixes live komen. Dit is nu namelijk niet optimaal verlopen.

    Verder heb ik over dit onderwerp ook nog even een algemene/huishoudelijke mededeling.

    Ik weet dat er veel mensen zijn waar de update niet naar wens uit pakt. Ik ben er zelf ook niet tevreden over. Helaas moeten we het doen met wat de ontwikkelaar levert. Alle klachten en verbeterpunten die er mogelijk zijn worden doorgegeven, maar de ontwikkelaar is uiteindelijk de partij welke de wijzigingen moet uitvoeren.

    Daarnaast heb ook ik de druk op de server gemerkt. Ook dit is bij de ontwikkelaar doorgegeven.
    Ook heb ik diverse meldingen over de performance via DM/Spel/Discord ontvangen.
    Ondanks dat ik de frustratie begrijp, gaat mij prive volspammen weinig nut hebben.
    Ook de vraag om hier met spoed naar te gaan kijken, lijkt me niet nodig.
    Dus voor de personen waarvoor het nog niet duidelijk was:
    Ik doe dit vrijwillig, dat betekend dat ik dus naast het spel ook een baan/prive leven heb. En hierdoor dus niet 24/7 online ben om alles te kijken.
    Ik lees veel en verwerk de info zo snel mogelijk op momenten dat het nodig is. Bij dit soort problemen vind ik het daarbij dan ook belangrijker om eerst de ontwikkelaar te berichten i.p.v. hier een bericht gaan sturen dat ik het door ga geven. Ook omdat ik dingen vaak tussendoor even snel via telefoon oppak.

    En ook wanneer je geen reactie krijgt op DM of iets over iets algemeens is dat mogelijk, omdat hierover communicatie is geweest op de officiele kanalen en ik niet de kans krijg om alles te lezen gezien de behoorlijke lijst nieuwe gesprekken op prive kanalen. (Voor jullie beeldvorming ik heb ongeveer een 50 PM's gehad op discord over dit onderwerp)

    Dus laten we meldingen rondom problemen die niet vertrouwelijk zijn lekker op de officiële kanalen houden. Mij vol spammen gaat niet bijdrage aan een snellere oplossing.


    Alvast dank voor jullie medewerking,

    Ik was gewend met 3 browsers open het spel te spelen. Daardoor kon ik team en eigen meldingen tegelijk de meldingen op het scherm hebben, Of, in de ene browser meldingen wegklikken, de andere browser DA event meldingen en de laatste browser TS naar team meldingen.
    Het voordeel was dat ik de laadtijd van het ene scherm niet hoefde af te wachten, maar gedurende die tijd een andere melding te doen.

    Dit is sinds de nieuwe update niet meer mogelijk, omdat de keuze voor een bepaalde meldingsoort (eigem/team/event) én de gekozen sortering één op één wordt overgenomen in de andere browser. De keuze is dus vastgelegd op "hoog" nieveau en bepalend voor de andere browsers.

    Een optie om de nieuwe update te voorzien van een vinkje "uitgeschakeld" zou zeer welkom zijn. Hoeft overigens niet, wanneer de laadtijd aanzienlijk verbeterd wordt. Die laatste optie opteer ik omdat ik mij bewust ben dat niet veel spelers met meerdere browsers tegelijk open zullen spelen. Minder laadtijd heeft dus voor iedereen voordeel.

    De verdeling per sessie is iets wat ik ook in Duitsland als klacht voorbij heb zien komen en ook heb doorgeven aan de ontwikkelaar.

    Het werken aan ander mans code kan ook eenvoudig zijn, hangt af van hoe het opgezet is.
    Nadeel is dat het een beetje als een zolderproject is begonnen.
    1 persoon die alles maakt. Nu zit er een heel team achter die alles over moeten nemen.
    Dit kost dus tijd om de code te leren en alles beter schaalbaar te maken.
    Dus ook performance hangt deels vast aan de wijze waarop de code is geschreven.

    Uiteindelijk is wel het doel ook dit soort wijzigingen eenvoudig en met beperkt risico uit te voeren, maar helaas is de ontwikkelaar nog niet zo ver.
    Dit omdat er meer aan elkaar gekoppeld zit dan je zou verwachten.

    De functie is destijds verwijderd gezien het veel problemen met zich meebracht. De manier hoe de POI's zijn geimplementeerd is na mate het spel is gegroeid niet optimaal. Het behouden van de functie voor controle stond de overige development in de weg. Daarom heeft XY destijds besloten om deze functie uit te zetten i.p.v. verdere development van andere functies stil te leggen. Dit zou ook invloed hebben op andere content en bepaalde wijzigingen aan inzetten voor zover ik begrepen heb.

    Op de achtergrond is XY bezig met een onderzoek naar hoe ze het POI systeem willen vormgeven, gezien de huidige implementatie ook niet stabiel is. Er moet dus gekeken gaan worden of de huidige manier met aanpassingen verbeterd kan worden. Of dat ze het systeem mogelijk beter kunnen vervangen.
    Zodra ze hiervoor hun plannen gereed hebben. Zal verder gekeken moeten gaan worden. Tot die tijd blijven de foutieve POI's een punt op moment dat je de publieke blijft gebruiken.

    wel lijkt mij dat dit niet een al te ingewikkelde uitbreiding zal zijn

    In deze aanname gaat het technisch gezien mis.
    Tijdens de eerste development van het spel is alles aan elkaar geknoopt. Een wijziging in 1 file kan dus het hele spel om laten vallen. Zelfs een wijziging in naam van een voertuig kost aardig wat tijd.
    De ontwikkelaar is op de achtergrond druk bezig alles uit de knoop te halen om kleine wijzigingen sneller uit te kunnen voeren.

    Daarnaast vraag ik me af hoeveel meer orde dit gaat geven. Ieder extra tabje kost weer ruimte. Waarbij voornamelijk voor mobiele spelers het weer meer scrollen wordt.

    Het verschil met brandweer TS en overig is ontstaan uit het verleden. In de orginele duitse versie was vanwege de verschillende type voertuigen hier al onderscheid in gemaakt. Deze tabjes zijn destijds met het vertalen/bouwen van de nederlandse versie overgenomen.
    Over een los NH tabje is intern al eens vaker besproken. maar dit blijkt onderwater nog een lastig punt te zijn, zonder een groot risico te hebben om andere zaken te slopen.

    heel goed idee maar dan gelijk bij posten ook een paar vakjes creëren dat RWS en Kustwacht ook onder een categorie valt


    ik bedoel dus hier

    Er lopen hier 2 suggesties door elkaar, maar om even op deze comments in te gaan.
    Kustwacht valt onder de waterredding. RWS is al een kopje voor.

    Dat het het screenshot wat aangeleverd wordt een script wordt gebruikt om deze te verbergen of dergelijke valt niet onder de verantwoording van Meldkamerspel.

    maar het gaat over je eigen inzetten en geplande inzet

    Het gaat hier over meerdere dingen. Ook de sortering van teaminzetten.
    Dat incidenten gemixt staan in de lijst, heb ik gister ochtend al bij de ontwikkelaar gemeld. Het is aan hun om dit op te pakken.

    Volgens de ontwikkelaar zouden deze allemaal in eigen secties moeten staan. Maar zijn de lijsten wel aan elkaar gekoppeld. Dit lijkt in de praktijk in het verzendscherm anders uit te pakken.

    Als de sorteeroptie zo ingame blijft zou ik graag een extra toevoeging zien:

    Niet op generatie tijd sorteren maar op deeltijd sorteren. Dan staat de laatst gedeelde melding onderaan en verspringt het niet zo vaak

    Volgens het duitse forum zouden de teammeldingen al op deeltijd weer gesorteerd moeten staan.
    Binnen de NL communicatie kanalen heb ik nog niks gelezen, maar als ik zo snel kijk lijkt dit ook bij ons al zo te zijn

    Helaas kunnen we niet opschalen naar een specifieke overlay.
    Hier is wel vraag voor geweest, maar technisch niet mogelijk. Er is dus gekozen voor een opschaling naar 306, wat zou betekenen dat je alle versies van 306 kan krijgen.

    Insgelijks voor 307.

    Correct. Beide zijn voorbeelden van technische beperkingen welke we hebben geaccepteerd bij de implementatie.
    De inhoud van de nablus melding zouden we kunnen voorkomen door meerdere individuele nablus meldingen te maken.
    Maar dan komen we op veel maatwerk en 1 gefixeerde nablus melding op een type inzet. We hebben deze structuur gekozen om er voor te zorgen dat er ook bij het nablussen nog wat spanning is voor welke versie je krijgt.