Posities door Lazora

    Welkom spelers van Meldkamerspel!


    VRR & HM & Buren is begin 2016 bij de start van Meldkamerspel opgericht door onze admin die hiervoor het 'Leitstellenspiel' heeft gespeeld.


    Wij zijn een knus, volwassen team geschikt voor jong en oud met spelers die werkzaam zijn of affiniteit hebben met de hulp- en dienstverlening.
    In ons team bouwen wij op realistische locaties, waar de kazernes en posten in het echt ook zijn (of in het verleden waren!).


    Onze regio's:
    Rotterdam-Rijnmond (17)
    Hollands Midden (16)
    En omliggende regio's:
    Haaglanden (15), Zuid-Holland-Zuid (18), Zeeland (19), Utrecht (09), Kennemerland (12), Amsterdam-Amstelland (13) en Gooi en Vechtstreek (14)


    Korte omschrijving VRR & HM & Buren:
    Onze grote Team-inzet start dagelijks rond 16:00u-17:00u in Rotterdam met veel patiënten en arrestanten. Deze inzet staat tot ong. 21:00u-22:00u open, er is daardoor genoeg tijd om mee te doen! Om het ordelijk te laten verlopen zijn er richtlijnen gemaakt wat het voor iedereen eerlijk en leuk moet maken. Vaak slaan wij op zondag de inzet over. Team-Events doen wij in het weekend op aanvraag. Regelmatig delen wij grote meldingen met ons team.


    Elkaar tolereren en respecteren staat voorop zodat het leuk en plezierig blijft. We houden van een goede sfeer en een beetje humor mag er niet aan ontbreken! Daarom hebben wij een paar regels en richtlijnen.


    Onze teamregels:
    - Donatie % geven aan het team is vrijwillig, maar we waarderen spelers die dit doen!
    - Iedereen mag de opleidingskosten en opnamekosten zelf bepalen (teamgebouwen zijn altijd gratis!).
    - Geen spam en overbodige berichten op het teamchat en forum, we gedragen ons volgens de normen en waarden en spreken ABN.
    - Grote meldingen delen in het team juichen we toe!
    - Spraakaanvragen in een gedeelde inzet op tijd (20:00u voor Grote Teaminzet) beantwoorden.
    - Tot 23:00u mag je maximaal 10-15 ambulances/noodhulp voertuigen sturen, na 23:00u staat het vrij om meer te sturen. (Bij 90+ SO mag er 2x 10-15 voertuigen gestuurd worden).


    Wij zijn geduldig en waarschuwen eerst, maar bij aanhoudende overlast is de 'beloning' een verwijdering uit het team. :whistling:


    Op zoek naar een behulpzaam team waar zowel gezelligheid als een rustige sfeer te vinden is?


    Ben je een enthousiaste, actieve of juist rustige speler? Of een leergierige beginner die nog veel vragen heeft?

    Wij heten allen van harte welkom, wij hebben plek voor iedereen! :thumbsup:


    Klik HIER om ons team te bekijken!

    VRR & HM & Buren

    Vergelijkbaar met het politiebureau maar dan zonder wagens en bestemd voor het team.


    Het gebouw kost kaal 100.000 credits in aanschaf, en 25.000 credits per cel wat 7 dagen duurt voor het is gebouwd.


    Wat we in het team al zeiden bij ons, het is best gek om een cellencomplex te bouwen zonder cellen erin... :P

    Naar mijn idee en wat anderen er ook over zeggen is de Natuurbrand dus al is omlaag gegaan in waarde. Ik heb nergens die bevestiging gelezen behalve dat het 'waarschijnlijk' zou gebeuren alleen niet bekend wanneer.


    Vandaar dat de opbrengst minder schommelt. Ik merk zelf dat ik het een stuk minder spannende opbrengst vind, het is allemaal hetzelfde geworden. Eerst was het verschil tussen 22k of 55k, nu is het allemaal wel rond de 30k ongeveer, en of dat nu 5k meer of minder is maakt het niet echt veel spannender. Hiervoor had je het gevoel van: Yes! Jackpot 55k! En balen als het natuurlijk een magere 22k werd. Valt hier nou echt niets aan te doen nog?

    Ik wil even mijn complimenten geven.


    Het spel is voor premium spelers nu interessanter geworden (je hebt er iets aan), én de gratis spelers worden niet belemmerd omdat premium spelers niet 'veel beter' zijn dan gratis spelers.


    Dus het blijft een leuke(re) extra en voor iedereen eerlijk.

    Zoals de knop onderaan de meldingen zegt: "Grote inzet aanmaken", die grote inzet van 1x per 24 uur. Een Natuurbrand in dit geval.


    Iedereen had de opbrengst gekregen/gezien, en ik ging ook kijken maar ik zag geen opbrengst staan. Terwijl een teamgenoot zelfs gezien had dat mijn voertuigen aangekomen waren. Het is allemaal moeilijk te achterhalen lijkt me. Pech gehad.

    We hadden net de grote inzet, ik zie geen opbrengst staan in mijn credits overzichtslijst maar ik was wel aangekomen op de bestemming. Is dit een foutje wat vaker voorkomt (herkenbaar?) of zal het een lichte vertraging geweest zijn in browser/spel o.i.d.? Ik heb het nog niet eerder gehad voor zover ik weet.

    De hoogste Natuurbrand die ik gezien heb was 55k een aantal keren. Maar nu inderdaad nog maar rond de 30k of zelfs minder.


    Maar het verschil tussen een 'makkelijke' grote inzet Natuurbrand van 30k in 10 minuten of een eigen inzet met 3-4x zoveel voertuigen met politie/ambu die 30 minuten duurt van 12k, dan hebben de meesten geen zin meer in de eigen inzet :p

    Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet.


    De opbrengst moet wel omhoog als het in populariteit wil winnen. Net een opbrengst gehad van 12k terwijl we ongeveer zoveel mogelijk erin hebben gestopt (uitgezonderd losse opbrengst van alle patiënten). Er zijn gewone meldingen die dat zelfs bijna opbrengen.

    Ik zou wel willen zien dat je een aantal eigengemaakte team inzetten zou kunnen opslaan, het is namelijk zoveel werk om al die voertuigen handmatig in te voeren. En vooral omdat de grote inzet qua tijd dan zoveel sneller uitloopt en je dan weer een dag moet overslaan om hem weer op de gewenste tijd te krijgen.


    Verder zeg ik ook een maximum van bijv. 25 op speciale voertuigen, en max. 10 voor de nog 'exclusievere'. Ik vind 100 echt te extreem. En mensen willen nu eenmaal graag een hoge opbrengst dus krijg je van die absurde inzetten daardoor.


    Wat misschien wat eenvoudiger zou zijn is dat je niet een precies getal zou kunnen invoeren maar een vaste selectie, dus 5, 10, 15, 20, 25 voor een bepaald voertuig.

    Ik zat te kijken bij de 'Eigen inzet', en het viel me op dat je helemaal geen Commandovoertuig (CO) kan toevoegen, is dit bewust, komt dat later of is het toch 'vergeten'? De CO bestaat al langer dan de WO dus vond het een beetje vreemd deze niet in de lijst te vinden.

    Mooi dat er nog wat reacties zijn!


    Google Drive vind ik niet handig omdat je dan toch weer aan iets vast zit (en ik gebruik dat niet).


    Maar wat @juriaanvv zegt zocht ik eigenlijk. Dat is inderdaad dan wel openbaar, maar voor mijn doeleinde is dat nu de beste oplossing.


    Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en zoeken!

    @raf Als ik 3 verschillende notities of papiertjes moet gebruiken dan word het niet echt prettiger en overzichtelijker, vandaar. En ik ben ook niet van plan om een notitieblok overal mee naartoe te nemen voor dit spel haha.


    @fernando Ik verwachtte ook niet heel veel enthousiasme ervoor, maar persoonlijk zou ik er wel iets mee kunnen dus ik heb het toch voorgesteld.


    Maar goed als ik de enige ben met interesse dan zou het wel heel exclusief worden... :p

    Zelf heb ik een tekstbestandje gemaakt van alle kazernes en de wagens waarmee ik wil uitbreiden. Maar ik speel op verschillende apparaten soms en het beste is om zulke gegevens bij je account samen te hebben.


    Mij lijkt het een vrij simpele toevoeging om een tab of iets aan te maken waar je notities in kan zetten. Bijvoorbeeld onder "Profiel -> <Spelersnaam>" of via je Meldkamer een tab daar kunnen neerzetten. Het forum leent zich er net niet voor vind ik zelf.


    Is het een optie? ^^

    Valsspelers kom je bij veel spellen tegen, en cheats kunnen soms heel leuk zijn (denk aan spellen waarbij je alleen speelt of met iemand samen de boel op stelten wilt zetten). Maar juist bij een online multiplayer spel is dit 'schadelijk' omdat je de balans kwijtraakt, en je credits oneerlijk verkregen hebt.


    Het oplossen is niet altijd makkelijk, maar sommige spellen hebben wel trucjes die het moeilijker maken voor mensen om misbruik te maken van 'nep accounts'.
    Zo kan je misschien instellen dat nieuwe spelers geen coins kunnen gebruiken of krijgen (in het team maar alleen voor zichzelf) totdat ze bijvoorbeeld 5 miljoen credits hebben opgebouwd. Tot die tijd zijn team-functies geblokkeerd. En/of kan je instellen dat een account minstens een maand actief moet zijn geweest. Daardoor is de winst die je hebt opgegaan aan de moeite die je daar weer in moet steken.


    Zo is er genoeg te verzinnen, ik zou zoiets wel beter en mooier vinden zodat eerlijke spelers zich niet belazerd voelen. Wat vinden jullie van mijn ideeën?

    Mag van mij die toevoeging op prio 2-3. Het is ergens wel interessant maar om nog meer knoppen te bedienen (en zien) per melding dan word het spel onrustig en intensief. Ik speel het veel tussendoor andere werkzaamheden dus nog meer klikken word dan minder prettig ipv prettiger. En als er al gematigde interesse in is...


    Off-topic:
    @Kevej UGS vind ik persoonlijk wel een fijne toevoeging omdat je dan als teamleden elkaar soms wat extra kan helpen.