Posities door Lazora

    Gewoon iets wat ik mij afvraag en als iemand het leuk vind reken maar met mij mee.


    Een tijdje terug heb ik nog eens naar het rangensysteem gekeken. In het begin gingen de rangen erg snel. Misschien wel iets te snel gezien de vereiste credits verdeling, ze komen niet meer zo vlug.


    Ik speel nu 1+ jaar en zit momenteel op 28 miljoen credits (totaal verdient). Dat is misschien niet erg veel, factoren die meespelen: in het begin verdien je ook minder, had een paar maanden vakantie genomen van het spel en je hebt vaak ook wel iets anders te doen zoals werk, privéleven enzovoorts. Maar er zijn zat anderen die het nog minder goed doen. Als ik afgelopen jaar wat zou opkrikken dan zou ik geschat 40-45 miljoen credits in een jaar krijgen.
    Even van het positieve uitgaan dat het allemaal zo loopt. Als ik 5 Miljard (5.000.000.000) wil verdienen om Erelid (de rang) te worden, dan deel ik dat door 45 miljoen (45.000.000), dan kom ik uit op 111 jaar speeltijd. Dan moet ik wel een heel bijzonder Erelid worden als ik iemand in mijn testament moet nalaten om dit voor mij te behalen.


    Het kan natuurlijk sneller door meer te verdienen, ik heb het wel eens uitgetest wat mijn inkomsten zijn als ik redelijk volop speel op een dag, met een beetje dingen tussendoor wel dat vind ik wel zo reëel. Ik neem hem dan op ongeveer 400.000 credits op 1 dag (dat houd ik niet lang vol). Als ik tot het maximum wil gaan en elke dag het hele jaar door speel dan kom ik uit op zo'n 120-140 miljoen credits per jaar volgens mijn schatting, maar dan moet je veel vrije tijd hebben lijkt me. Opnieuw: 5 miljard delen door 140 miljoen = 35+ jaar.


    Ik kan mij zo voorstellen dat er onder ons hele tactische spelers zijn die denken: 'Je kan er meer uit krijgen'. Hun som hoor ik dan ook graag. Maar voor wat ik zie is dat het grootste team hier op MKS met 200+ leden een 4,2 miljard nu hebben van de 5 miljard na meer dan een jaar. Laat staan dat 1 persoon dat alleen moet halen.


    Is er voor de toekomst nog een reeks updates die de inkomsten sterk laten groeien (waardoor het zo hoog ligt)? Een redelijk schappelijk termijn om de hoogste titel te halen vind ik wel maximaal 10 jaar met gewone, acceptabele dagelijkse speeltijd. Dan kom ik uit op ongeveer 1 miljard credits i.p.v. 5 miljard.


    Sommigen zullen het niet belangrijk vinden, maar het is leuk om het hoogste doel enigszins te kunnen bereiken voor 'trouwe' spelers, waarom zit het anders in het spel?

    Dit spel heeft niet als doel om maar het grootste team te krijgen, het is slechts een klein deeltje ervan. In dit spel spelen veel mensen die betrokken zijn bij de hulp- & dienstverlening en zijn het ook vaak van beroep.


    Het nabouwen van de realiteit: Kazernes, posten, voertuigen, en meldingen van de meldkamer. Dat motiveert hier de spelers. Je leert wat van elkaar en je kan ook je eigen inbreng geven. Dat zie je ook terugkomen in het team. Het team is om elkaar te ondersteunen. Het is zoveel meer dan alleen maar 'zo groot mogelijk' proberen te zijn.


    Als dat je niet aanspreekt dan zal je er vroeg of later achter komen dat je dit spel speelt om de verkeerde redenen.

    Valsspelers kom je bij veel spellen tegen, en cheats kunnen soms heel leuk zijn (denk aan spellen waarbij je alleen speelt of met iemand samen de boel op stelten wilt zetten). Maar juist bij een online multiplayer spel is dit 'schadelijk' omdat je de balans kwijtraakt, en je credits oneerlijk verkregen hebt.


    Het oplossen is niet altijd makkelijk, maar sommige spellen hebben wel trucjes die het moeilijker maken voor mensen om misbruik te maken van 'nep accounts'.
    Zo kan je misschien instellen dat nieuwe spelers geen coins kunnen gebruiken of krijgen (in het team maar alleen voor zichzelf) totdat ze bijvoorbeeld 5 miljoen credits hebben opgebouwd. Tot die tijd zijn team-functies geblokkeerd. En/of kan je instellen dat een account minstens een maand actief moet zijn geweest. Daardoor is de winst die je hebt opgegaan aan de moeite die je daar weer in moet steken.


    Zo is er genoeg te verzinnen, ik zou zoiets wel beter en mooier vinden zodat eerlijke spelers zich niet belazerd voelen. Wat vinden jullie van mijn ideeën?


    @Woukaa Een poos geleden had ik deze ideeën geopperd tegen valsspelers, maar had toen geen reacties ontvangen. Is dit te implementeren?

    Ik ben blij dat we zo een eventuele nieuwe toevoeging hebben bedacht. Dat het niet snel lukt is natuurlijk wat anders. De notities (mijn eerdere suggestie) zijn er ook bijgekomen waar ik weer heel blij van werd maar dat duurde ook even. En nu is net die nieuwe layout uitgebracht, maar dit idee kan er mooi bij voor als de profielpagina een opknapbeurt krijgt!

    Het punt is dat je het anders op geen enkele andere manier direct kan aangeven dan al die mensen zomaar te blokkeren ook al wisten ze niet beter. Ik weet van sommigen dat die er echt geïrriteerd van raken en die sfeer heb ik ook meerdere malen geproefd op het forum hier. Dit kreeg ik als los idee er nog bij, dat als iemand op je profiel klikt je direct in het scherm kan aflezen of iemand daarvoor openstaat. Niemand zal klikken bij je tekst en foto om daar eens te lezen of je dat misschien niet wilt en dat is ook niet duidelijk genoeg.


    Het gaat mij dus ook niet erom dat iets verboden, geblokkeerd, tegengehouden of gescand moet worden, maar dat je zonder te hoeven reageren die team wervers kunt blokkeren omdat ze desondanks wat je hebt aangegeven je lastigvallen. Dus puur alleen voor de duidelijkheid.


    Nieuw/extra idee dat wat minder 'extreem' is misschien: Een soort persoonlijke onderschrift onder de spelersnaam, waar je allemaal leuke dingen kan schrijven wat je zelf wilt, een citaat, spreuk, mop enz. Maar dat mensen hier ook kunnen schrijven niet gestoord te willen worden door teamverwerving. Dus vrij om te gebruiken hoe de speler het wil.

    Het kan als lastig worden ervaren, maar uiteindelijk beslist de speler of ie gaat overstappen of niet. Beetje rondwarrelen tussen teams is helemaal niet verkeerd en je moet gewoon ergens uitkomen waar je je het prettigst voelt.


    ik moet helaas bekennen dat ik weleens een team heb uitgenodigd om in mijn oude team Emergency Responders bij te springen omdat hun verzoek om extra spelers niet werd ingevuld, dus heb ik de vraag andersom gesteld en zijn ze allebei gewoon gekomen.


    Dus uiteindelijk heb hun vraag naar meer voldoening geleidt door hun aan te vullen in een ander team.


    Het is voor een groot deel van de mensen ook storend, denk je een privé bericht te krijgen, is het weer 'reclame'. En het probleem was ook vooral dat het niet bij 1 bericht bleef of dat iemand interesse had, maar dat je 'nee' zegt en dat ze dan niet stoppen.


    Dan heb ik gelijk een suggestie/vraag aan @Woukaa of een andere admin? (ik wil er maar niet gelijk een topic voor openen): Is het een optie om een status aan je profiel toe te voegen waarin je kan instellen of je openstaat voor andere teams/reclame? Een status als: "Ik wil wel/geen teamuitnodigingen ontvangen". Het idee van dat je bij huizen ook NEE/NEE stickers ziet dat je kan instellen of je voor bepaalde doeleinden 'gestoord' wilt worden, dus nieuwsbrieven, reclame voor andere teams. Het blokkeert niets, maar dan weet een ander gelijk of het nuttig is om een bericht te sturen. Ik denk dan als plek op je profiel in het rijtje waar je rang/credits/team staan?

    wij hebben als groep vandaag ook mee temaken gehaderg vervelend en ik heb zelf geen idee wat je er mee kan

    Op de spelersnaam klikken, en in dat scherm heb je rechtsboven de optie: 'Speler negeren'. Zo kan die speler je niet meer lastigvallen.



    Gewoon negeren al je spelers moeten hun negeren


    één TEAM stopt ermee

    Ja, zijn jullie daarmee gestopt? Goed gedaan dan :)

    Ik en meerdere begrijpen goed je frustratie, maar dit is vrij recent al besproken in deze topic: Wervingsberichten


    Je kan spelers negeren door hun naam te klikken en dan speler negeren aan te klikken. Verder bestaan er geen regels en is het in principe niet verboden, maar wel zoals je zegt: "Niet chique".

    Ik ben wel benieuwd naar die V3 hiervan, maar een vraagje: Is dit puur 'layout' of kan het in sommige opzichten ook bepaalde problemen in de traditionele layout oplossen? (Bij teveel activiteiten begint hij soms een beetje te hangen bij mij).

    Heb je het personeelslid met de opleiding WVD gekoppeld aan het WVD voertuig? Niet dat hij met een TS is meegegaan of een andere wagen?


    Je kan bij het voertuig "Personeel toewijzen" selecteren en daar je personeelslid vastkoppelen aan het voertuig. Ik begrijp uit je tekst dat je dit misschien wel gedaan hebt maar ik zou het toch nog eens dubbel nakijken voor de zekerheid.

    Een 'dislike' knop is erg demotiverend, omdat het ook op een verkeerde manier gebruikt kan worden zoals het ergens niet mee eens zijn of iemand willen afbranden.


    Maar heel soms is dat wel de manier om aan te geven dat het een echt onwenselijk bericht is, al zijn die berichten wel minimaal, er zou daar misschien een iets andere knop voor kunnen komen.


    Dus een voorzichtige 'Ja: Alleen Like' van mij.

    Deze kwam ik nergens tegen dus heb er zelf 1 gemaakt van een plaatje op internet. Misschien dat iemand dit beter kan dan zou ik graag de verbeterde versie zien/gebruiken. Voor nu deel ik mijn versie mocht er iemand naar op zoek zijn! :)


    = Alrijne zorggroep (ziekenhuis)


    = VeiligheidsRegio Hollands Midden


    = VeiligheidsRegio Haaglanden


    = MMT


    = Zulu


    of = 112/Meldkamer

    Zou je het brandweerlogo willen aanpassen/aanvullen met rood? Dus alleen de binnenkant van het logo rood maken (inclusief het 'vlammetje' als dat kan).


    Hij is erg mooi, maar het is wat onopvallend en lastig te zien op de map.


    Edit: En/of anders het logo in rode kleur, ik weet niet wat mooier uitkomt.