Posities door Lazora

    Niet dat de award mij veel kan schelen, maar nu kon er alleen op zondag coins gekocht worden (wat ik niet doe) en vond het op zich wel een leuk initiatief voor een goed doel. Van mij had deze actie 3 dagen mogen duren. Vanaf vrijdag bijvoorbeeld. Maar goed dat is niet mijn verlies.


    Laten we wel even realistisch blijven, het was maar een kleine actie, met een simpel plaatje als toevoeging op je award pagina.

    @Woukaa graag hoor ik nog de reactie hierop, en ik heb nog een aanvulling qua wens:


    Graag bij de teaminzet 'Eigen inzet' een toevoeging maken dat er een preset/instellingen opgeslagen kunnen worden zodat je niet elke keer al die getallen per keer hoeft in te voeren, dat is na een paar keer al niet leuk meer. Die suggestie heb ik al eens eerder gegeven zie hier: Eigen inzet


    Zo kunnen we tenminste wat meer variëren weer qua inzetten lijkt me.

    Fijn dat je inziet waar het probleem in zit @Woukaa. Graag wat meer transparantie voortaan. Uiteindelijk is het voor niemand leuk dat het zo veranderd is maar dat was al eerder besproken. Dat kan je hier teruglezen: Eigen teaminzet


    Ik denk persoonlijk dat focussen op de teaminzet natuurbrand geen zin meer heeft zoals je zelf aangeeft. Het word tijd voor nieuwe inzetten om deze achter ons te laten. Hierover heb ik al ideeën/suggesties voorbij zien komen. Geen idee hoe Sebastian het voor ogen heeft, maar om Erelid te kunnen worden is een boost zoals de (oude) natuurbrand wel nuttig. In mijn topic had ik al enige berekeningen laten zien en is het behoorlijk fors om dat te behalen.


    Voor zover ik kan verzinnen heb ik wel een aantal ideeën (en niet alles is bruikbaar):


    - Nieuwe team inzetten met meer uitdaging en opbrengst (en iets exclusiever), waardoor teaminzet het gemiddelde van 30k heeft en er weer random 50k opbrengsten terugkomen in de toekomst
    - Meer rangen toevoegen zoals ik in reëel rangensysteem genoemd heb zodat er wat meer is om naartoe te werken
    - Minimum van random opbrengst wat minder laag laten zijn
    - Extra bonussen bij opbrengsten die ik heb voorgesteld in: Tijdsgebonden meldingen
    - Geheel nieuw idee: Een willekeurige team inzet knop met kans op een exclusieve verborgen inzet die je normaal niet kan krijgen!


    Hiermee mogen jullie het doen van mij.

    Niet teveel uitwijken naar redenen die er niet toe doen.


    Het komt erop neer dat in het Duitse spel de inzet ook niet zoveel opbracht zoals bij ons. En het niet de bedoeling was dat de NL versie een 'betere' opbrengst heeft dan de Duitse variant, dus moest het gelijkgetrokken worden (Natuurbrand omlaag). Een verkeerde inschatting bij het ontstaan van de Natuurbrand waarin spelers een lange periode in weelde hebben geleefd. Waar ik en vele anderen aan storen is dat de inzet zijn coins niet meer waard is en dat er totaal niet duidelijk gezegd is wanneer het zou veranderen. Ik had bijvoorbeeld nog wel het idee om coins te kopen om af en toe eens een inzetje weg te geven, als ik dat had gedaan dan zou ik nu met coins gezeten hebben die ik nergens aan zou willen besteden... Dus een goede reden om er geïrriteerd over te zijn? Ja ik denk van wel voor diegenen. En als iedereen dan ook nog het stempel 'gierig' hier krijgt dan ben je fout bezig.


    Waarom de team inzet Natuurbrand nu haast nog minder oplevert dan de oude meldingen is me ook een raadsel hoor, ik zie nu opbrengsten van 14k...

    Ach me lieve Woukaatje, zeg het niet tegen papaatje. Ik zal zoet naar MKS gaan, en de inzetjes laten staan.


    Niet zo generaliseren, sommigen doen zo af en toe zijn of haar zegje. Eerder was er sprake van dat het omlaag zou gaan qua opbrengst, maar toen gebeurde het niet. Daarna is daar vrij stilletjes (en je kan het opvatten als geheimzinnig) over gedaan, en dan is het een keer opeens verlaagd waar velen door verrast zijn. Dan krijg je gewoon zulke topics en reacties... Maar bedankt voor het bevestigen.

    De reden waarom de opbrengst omlaag is gehaald? Vanwege het gelijktrekken met de opbrengsten van de Duitse variant van dit spel. Maar goed als je nagaat dat we een paar jaar later zijn begonnen dan zou je zeggen dat we zo'n extra hoge inzet wel gebruiken kunnen.


    Bij de 'hulp bij deze inzet' knop klikte ik wel eens om te kijken naar opbrengsten, vandaar dat het mij toen ook opviel dat er eerder 35.000 stond en nu nog maar 21.000, vind het verschil nogal groot.

    Via de iOS app zag ik dat een patiënt naar een ziekenhuis moest, maar overal stond: Afdeling gebouwd 'Nee'.


    Ik dacht bijna dat er een nieuwe toevoeging was geweest en liet de melding staan om op de pc te kunnen bekijken, blijkbaar geeft de app dus aan dat je de afdeling niet hebt als hij in feite 'Niet nodig' is. ?(

    Mij leek het ook niet iets voor alle meldingen, maar bijvoorbeeld een kat uit de boom als je daar niet snel genoeg op reageert dan is hij zelf al uit de boom gesprongen bijvoorbeeld. Verder dat je een mens z.s.m. uit een huis kan redden of een patiënt verzorgen voorkomt erger en is dus een betere prestatie = bonus. Zo moet je het denk ik invullen.

    De meesten zullen het misschien wel herkennen: Je bent afgeleid van het spel en als je terugkomt staat je lijst vol met meldingen, je kan ze even klikken en klaar. Toen bedacht ik me dat of je nu snel of langzaam reageert niets uitmaakt voor het spel. Daarom dacht ik aan een soort reactie timer bij bepaalde meldingen. Op dit moment blijven de meldingen standaard 24 uur staan geloof ik. Je kan hier genoeg opties voor verzinnen.


    Bijvoorbeeld:
    1. Dat er een tijd(sbalk) gaat lopen wanneer een (speciale) melding komt. Er moet binnen die tijd iets gestuurd worden anders verdwijnt hij.
    2. Omdat idee 1 best wel veel impact heeft dacht ik ook aan een soft versie: Als de tijd van de melding gaat lopen en je binnen X tijd reageert, je een % of een vastgestelde hoeveelheid credits krijgt als bonus op de melding.


    Volgens mij zijn er veel dingen mogelijk waarmee je kan variëren of combineren qua ideeën. Mij leek dit wel iets spannends om erbij te doen (hoe actiever je speelt, hoe meer je ervoor kan worden beloond). Maar het kan wel de chemie van het spel ontregelen dus ik denk persoonlijk dat dit niet voor alle meldingen moet gelden. Verder vraag ik me ook af in hoeverre dit uitvoerbaar is.


    En vooral het belangrijkste, wat vinden jullie ervan? :) idee 1, idee 2, allebei gecombineerd of beter helemaal niet?

    Het punt is dat dit personeel nergens voor inzetbaar is. En het spel speelt zich af in de meldkamer (vandaar de naam Meldkamerspel). Daar heeft een personeelslid van een cellencomplex naar mijn idee niets mee te maken. Dan zou het eerder een gevangenis simulator moeten zijn.

    Ik heb daar ook wel eens last van gehad, wat voor besturingssysteem (OS) en internetbrowser gebruik je? Bij mij is het na een lange periode ook zomaar weer verdwenen of in elk geval een stuk minder erg.


    Een 'trucje' wat ik gebruikte om mijn meldingen te kunnen afmaken in de situatie dat heel het spel/scherm niet reageert was om volledig in te zoomen op de map, daardoor laad hij het minste en werd bij mij de vertraging een stuk minder lang en kon je tenminste een beetje fatsoenlijk die meldingen doen. Ideaal is het niet nee.

    Al een hele tijd geleden is er hier gesproken over de Prio 1/2 functie, velen waaronder ik vonden het niet perse het belangrijkste. Maar goed, het mocht nu een keer ervan komen. Hiermee kan deze vraag van de lijst af voor de mensen die ernaar uit zaten te kijken. Zo snel kwam deze update nog niet eens!
    Het is verder geen storende functie naar mijn idee en hiermee is weer een hoofdstuk afgesloten waar geen aandacht meer aan gegeven hoeft te worden (en dat scheelt ook weer tijd door er geen vragen meer erover te zien).


    Dus laten we het een beetje positief houden mensen! Dat lijkt me Prio 1 overigens. ;)

    Kort gezegd komt het erop neer dat als je een beetje standaard en/of realistisch wilt spelen je haast niet zoveel kan verdienen om de 5 miljard te bereiken in 10 jaar tijd.


    Als de beste speler van Duitsland 2,1 miljard heeft behaald in 4 jaar (zolang bestaat de Duitse variant) dan moet hij nu nog steeds zo keihard spelen om het in 10 jaar speeltijd te bereiken, en dan is hij een van de uitzonderingen die 'extreem' speelt. Iets waarvan ik zeg dat je het niet daaraan moet meten als benodigde prestatie (1,4 miljoen credits per dag).


    Ik vind het leuk om bij een spel zo goed als alles te kunnen uitspelen/bereiken, maar zoals het nu is ligt de grens zo hoog dat dit iets is wat ik niet ga bereiken, ook al zou ik 10 jaar elke dag spelen. Ik zou er serieus 30+ jaar over doen. Tenzij er nog updates ooit aankomen die het qua inkomsten kunnen veranderen maar daar ga ik niet vanuit. Gelukkig vind ik dat niet het ergste/belangrijkste en zal mijn focus liggen op de één na hoogste rang als 'uitgespeeld' nu, maar toch blijft het een beetje jammer. Deze topic was bedoeld om mensen hiervan bewust te maken dat deze titel een levenstaak is qua omvang en dat je je er niet op moet verkijken. Het is dan wel echt een 'exclusieve' titel.


    Overigens, de Nederlandse Meldkamerspel heeft veel minder titels dan de Duitse variant. Mochten jullie daar toch nog iets in willen gelijk trekken, dan zou ik willen voorstellen om Erelid onder te verdelen in meerdere titels (en ik over 10 jaar toch 'Erelid' kan worden :P):
    1 miljard = Bronzen Erelid
    2 miljard = Zilveren Erelid
    4 miljard = Gouden Erelid
    5 miljard = Platina Erelid