Posities door Lazora

    Gezien er nog verder geen reactie op is gegeven wil ik nog het volgende erbij voorstellen (mocht de knop om welke reden dan ook absoluut niet optioneel kunnen worden):


    1. Maak de combi-knop kleiner (alleen bovenin)
    2a. Geef de combi-knop een andere plaats, helemaal links of erboven/eronder een rij met bijzondere knoppen bijvoorbeeld (want naast de nieuwe combinatieknop zal er vast in de toekomst meer bij verzonnen kunnen worden en toegevoegd waarbij een aparte rij benodigd is).
    2b. Maak een kleine tussenruimte (net zoals nu bij de 'vorige/volgende pijltjes' ernaast zit) zodat deze knop nog een beetje apart staat van de andere knoppen


    Uiteraard mochten anderen nog meer ideeën hebben dan hoor ik die ook graag erbij, maar ik hoop echt dat er iets nog eraan veranderen kan, gezien ik deze knop voor 99,99% niet ga gebruiken en hij wel nutteloos dominant erbij blijft staan. Wat ook storend is: Bij meldingen die niet gedeeld kunnen worden of al zijn staat deze knop er NIET bij, dus het verschilt ook elke keer weer (en wisselt het op die manier continu) waar je moet klikken.

    Ik vind het super handig.
    Waar de knop staat maakt me eigenlijk niet uit gezien ik steeds met het keyboard speel.

    Dat betekend dat je vooral de functie erg handig vind, dus niet over de knop zelf.


    Als je veel met de sneltoetsen speelt heb je er inderdaad weinig last van.
    Ik speel zelf vaak op de laptop met een touchscreen en merk dat ik er dan vaak op klik (gebruik de laptop dan al tablet)
    Denk dat het dus gewoon wennen word en anders meer met de sneltoetsen spelen.


    Voor mij is het de laatste optie, dan maar minder de tablet functie gebruiken.

    Het laat wel zien op welke manier we spelen! :P Maar op de tablet/mobiel kan je ook geen sneltoetsen gebruiken en ik gebruik dan nog wel eens de app op de iPhone (dat is al zo'n klein scherm) en loopt ook snel vast. Om wat voorbeelden te geven: Soms vond ik het al vervelend om per ongeluk op de naam van het voertuig te klikken i.p.v. het hokje markeren waardoor je uit de melding gaat, en dan vooral bij die grote meldingen waarbij je 20 voertuigen moest sturen en dan op het laatste moment mis klikt en alles opnieuw kon doen. Of als het spel een beetje vastloopt met veel meldingen/voertuigen en dat de knoppen dan slecht reageren, dan gaat het ook wel eens mis.


    Door deze knop is er voor mij (en ook anderen in ons team die ik hierover heb gehoord) weer iets bijgekomen dat ik meer fouten maak, het kost me extra inspanning om daar niet op te klikken. Deze keer vind ik het erger omdat ik niet alleen mijzelf tot last ben, maar ook het team onnodig meldingen in hun scherm laat zien hierdoor. Ik had nu ook weer best veel zin om MKS te spelen, heb het even geprobeerd maar ben er nog steeds niet blij mee. || Totale ontspanning is weg.

    Ik snap wel dat er dingen zijn waaraan je even moet wennen, maar ik klik ook wel eens per ongeluk op de gewone Alarmeren knop en moet dan nog het pijltje drukken om verder te gaan, zoiets is niet erg. Ik klik niet altijd geconcentreerd omdat het een snel ontspanning/tussendoor spel voor me is. Maar dat heeft dus niks met wennen te maken.


    Met deze grote, nieuwe knop betekend het dat ik het team onnodig tot last ben hierdoor (en andere leden andersom ook). We zitten in een beetje verspreid team en als je dan meldingen openzet van kilometers ver weg dan hebben anderen daar echt niets aan. Het is bij ons een teamregel om die meldingen niet open te zetten om een overvolle meldingslijst te voorkomen. Daarom dat ik nu al met een bericht hierover kom, want op dit moment kan ik haast niet meer ontspannen spelen en juist in deze periode wanneer ik weer wat meer tijd heb om lekker te spelen en van plan was om flink uit te breiden, is er iets dat mij daarin belemmerd.


    Daarom, de suggestie om de knop te verwijderen/optioneel te maken bovenin is voor mijn speelstijl belangrijk, het is voor mij storend genoeg dat ik deze verdere avond dit spel niet meer ga spelen om deze reden.

    Helemaal mee eens. De knop is handig, maar alleen onder aan het scherm.

    Hiermee eens, ik zou graag alleen de knop bovenin weg willen hebben, die onderaan is wel handig voor de enkele keer dat ik dat graag wil openzetten.


    Intussen spam ik zinloze meldingen in het team, terwijl we een regel hebben dat we niet zomaar meldingen openzetten en dit zorgt daar wel voor. Net had ik 1 ambu melding en diegene die een ambu stuurde was offline gegaan, dus ook dat zijn nieuwe problemen waar je niet op zit te wachten...

    Ik druk echt continu op de nieuwe knop die voor mij geen toegevoegde waarde heeft, kan dit optioneel worden en uitgeschakeld worden? Het is best wel lastig en storend.

    Een beetje contact zoeken prima, maar het forum voldoet aan al mijn 'eisen'. Officieel vanuit het Meldkamerspel zie ik er niet zoveel nut in, maar uiteraard kan het wel leuk zijn om als 'fan' je eigen Discord server open te zetten voor mensen die het leuk vinden om wat met elkaar te praten/delen en vragen te stellen? Misschien dat er wel anderen zijn die dit leuk vinden en die je via dit forum kan uitnodigen daarvoor?


    Succes ermee! :)

    Het lijkt mij in elk geval erop dat hier nog wel eens naar gekeken kan worden. Vooral om een langdurig speelplezier te bevorderen, en in dit geval mag je 2 opties dus hebben:


    Hard reset - Je wilt je hele proces kwijtraken zo ook awards etc. maar met behoud van coins/premium en betaalde zaken
    Soft reset - Je levert je kazernes/credits in (verder behoud je alles) en bouwt de waarde ervan op met een aparte teller die aangeeft hoeveel je opgespaard hebt, en deze kan besteden voor speciale doeleinden (nader te bepalen) OF dat deze waarde blijft staan en dat je daarvoor meer mogelijkheden krijgt hoe hoger dit komt?
    Graag ook met een extra beveiliging dat je niet per ongeluk erop klikt zomaar.


    Je speelt om te bouwen en persoonlijk wil ik iets opbouwen wat blijft (zonder dat weer kwijt te raken) zodat ik hoger kan komen. Wij mensen hebben soms behoefte aan verandering ook.


    @Woukaa Moet ik deze suggestie nog even apart posten of is het hier goed genoeg?

    Een soft/hard reset optie van je account is niet zo heel gek en zou voor nog best wel wat spelers een uitkomst bieden, je ziet het wel vaker bij spellen... en regelmatig hoor je dat beginners hier (waarvoor het spel al best moeilijk is om mee te starten) een slechte start maken door iets verkeerds te bouwen en dan weer opnieuw moeten beginnen door het account te verwijderen. Dat is ook een vreemde manier vind ik zelf.


    Verder zou je dan ook eraan toe kunnen voegen dat wie een reset doet, zijn waarde aan kazernes/credits als bonuspunten krijgt waardoor je bonussen ontvangt (bij 5 miljoen credits kan je in het begin 5 gratis kazernes plaatsen of dat je een 'korting' krijgt op je gebouwen ik noem maar wat).


    Met creatief nadenken kan er misschien wel meer uitgehaald worden dan je denkt, en het spel kan echt nog wel wat extra's gebruiken vind ik. Het enige wat ik momenteel doe met credits is het oppotten ervan en verder bouwen heb ik ook niet zo'n zin in. Dus het resetten van mijn account waardoor ik bonus credits krijg waar je weer andere bonussen van krijgt (of kan kopen) is dan ook wel iets wat mij leuk lijkt om eens te doen en weer echt opnieuw kan beginnen met bouwen/spelen.

    Zijn de deurtjes voor iedereen gelijk qua opbrengst per dag?


    Want anders heb ik ook net als @bramweer een coin te weinig gekregen voor gisteren. Ik hoor iedereen ook zeggen dat ze 2 coins gisteren gehad hebben. Dus graag voor mij dan ook nakijken. Heb nu 3 coins in 3 dagen tijd dus elke dag 1 coin.

    Ik snap het wel, maar dit is voor mij een van de weinige meldingen die ik niet hoef. Deze periode doet me al tegenwoordig meer denken aan het gezeur erover dan aan het feest zelf, daar hoef ik niet perse aan herinnert te worden hier in het spel eerlijk gezegd. :( Al die aandacht eraan geven is gewoon slecht. ||