Posities door Lazora

    Zojuist een Hardloopevenement weer als melding, maar je leest (nog steeds) dit:


    Begint: 02:13:07
    Duur: 4 uur
    Verdiensten: 2.590 Credits
    Benodigde politieauto's: 2
    Benodigde Ambulances: 3

    Top! Ik zie dat het aangepast is.


    Nog iets: Bij Begeleiding orkest, Hardloopevenement en andere soortgelijke geplande inzetten lees je ook nog "Benodigde politieauto's:".

    Bij de politiemeldingen lees ik nog steeds, benodigd: "3 Noodhulp auto's". Gezien de motor erbij gekomen is zou een term als "Voertuig" niet beter zijn? Of iets anders zoals: Politie-eenheden?


    En nog een kleinigheid: In het rode vlak voor de suggestie topic: "19-07-2018 Mededeling Suggesties" lees je "Meededeling", een foutje.

    Als je de kazerne verwijderd, betekend dat alles inclusief. Alles wat bij die kazerne hoort zal dus weg zijn en je zal er niets voor terugkrijgen.


    Meeste beginners die een fout maken verwijderen het hele account en starten nog eens opnieuw. Maar misschien is dat ook geen goede oplossing voor je. Dus dan moet je ofwel coins kopen, of even door de zure appel heen bijten... Maar dat heb je zo terugverdiend meestal hoor. :)

    Dit is niet echt een suggestie maar meer een gewone vraag voor het forum denk ik.


    Wat betreft je vraag over 2 meldkamers, vanaf 25 kazernes kan je een 2e meldkamer plaatsen. Hiermee kan je dus kazernes toewijzen aan verschillende meldkamers, dat wil je bijvoorbeeld als je 2 verschillende gebieden hebt en je niet wilt dat de meldingen door elkaar lopen (dus dat je opeens een voertuig moet sturen dat in je andere gebied zit en de melding lastig op te lossen is bijvoorbeeld).


    Verder dan dat weet ik eigenlijk niet nog meer 'voordelen' van de meerdere meldkamers, dan zou ik die ook graag willen lezen! :)

    Dit idee is al eens eerder voorgesteld, zie ook deze topic waar ik toen suggesties gedaan heb voor premium spelers, waaronder ook het idee om een premium lid de optie te geven een gratis Teaminzet te laten doen. Zie hier: https://forum.meldkamerspel.com/index.php/Thread/1517-Aanvulling-op-Meldkamerspel-com/


    Je wilt alleen voorkomen dat betaalde spelers niet opeens echt 'veel beter' worden dan de normale spelers. Verder is het de vraag of die suggesties nog echt gebruikt gaan worden. In elk geval is het geen must om premium aan te schaffen, dus voel je daarin ook niet verplicht natuurlijk! :) Maar als je het geld hebt en je wilt het spel steunen is het natuurlijk in dat opzicht een mooi gebaar.

    Wij zitten meer rond Rotterdam dus dat lijkt me niet handig, maar ik vraag me alleen af hoe je 'serieus' precies bedoeld. Serieus kan van alles betekenen: Realistisch spelen, Een team dat zich volwassen gedraagt (in forum/chat), actieve spelers... Of misschien wel allemaal. Succes met zoeken en veel speelplezier verder!

    In dat geval inderdaad een nuttige update om het spel te optimaliseren, dat is zeker belangrijk. Maar dan zou ik graag willen voorstellen om met dit nieuwe systeem de oude lijntjes na te maken die niet grote stappen naar links schokken.

    De pijltjes die het spel hinderen is een groot woord, maar mooi vind ik het niet. Ik vraag me vooral af of dit een waardige toevoeging is.. achja, uitzetten en verdergaan. Alleen mis ik nu wel het oude systeem dat je de lijntjes 'golvend' ziet lopen...


    *Het veranderen om het veranderen, en dan met schokkende animaties i.p.v. mooi vloeiend. Ik denk dat ze hier niet realiseren dat Meldkamerspel al perfect was en dit soort aanpassingen niet nodig heeft...

    Graag zou ik net als bij de andere (pas besproken) update (altijd aan/uit teamchat) ook voor de knop een poll zien zodat iedereen er voor of tegen kan stemmen, of dat er nog gekeken kan worden naar alternatieve toepassingen waar ik in eerdere posts in dit topic ideeën voor gegeven heb.

    Ik heb wat gemist dit weekend zo te zien, deze update vind ik prima, de vorige update veel minder haha. Dus 2018 van Meldkamerspel staat in het teken van experimentele veranderingen lijkt het, dat belooft nog wel wat. Hoor nu eindelijk wel een punt waarom mensen tegen deze verandering zijn, daar wil ik wel even over doorvragen/reageren.


    In dit geval ben ik het helemaal met @brandje32 eens. Het is wel degelijk een vervuiling van de chat. Ja er worden een hoop meldingen open gezet om bepaalde voertuigen van iemand anders te vragen. In dat geval vinken wij de melding aan in de chat. Bij grote inzetten. wat bij ons "RUIM" 15 keer per dag voorkomt zet iedereen een puntje in de melding om aan te geven dat we er een voertuig naartoe gestuurd hebben zodat we niet iemand over het hoofd zien. En nu is het zo dat er tussen elk "Zinnig bericht" 15 tot 20 "Onzinnige puntjes" staan. De tijd die erin is gestoken om deze update uit te brengen had beter besteed kunnen worden om eerst een poll aan te maken of het wel een wenselijke update is. Ik heb nu ook gezocht of er de optie was om dit uit te zetten in de meldkamer zoals er eerder is aangegeven maar dat is er ook niet. Ja dit is misschien mijn eerste bericht hier op het forum, maar vond het nu toch echt van belang om ook mijn stem en mening erover te geven. Maak het wenselijk voor de gebruiker om het aan of uit te zetten in de meldkamer.

    Ook voor @brandje32, als ik het goed begrijp plaatsen jullie een punt in de chat als teken dat je een voertuig naar de melding gestuurd heb? Als dat het enige is dan is dat juist verspilde tijd, gezien er achter elke melding een *sterretje* staat als er nog geen voertuig gestuurd is. Deze ster zie je achter de melding in de lijst met meldingen, maar ook linksboven als je de desbetreffende melding open hebt staan. Mochten jullie dit nog niet weten, dan gaat er misschien nu wel een wereld voor jullie open. :D

    Ze hebben als eis: Aanname van nieuwe leden is vanaf 50.000 verdiende credits.


    Maar hier zit je al dubbel overheen, misschien heb je je aangemeld toen je nog onder 50k zat? Ik denk dat ze je met een persoonlijk berichtje je wel aannemen. Anders, mocht je in de buurt van Rotterdam en omgeving zitten (VRR, HM of ernaast) dan ben je ook welkom bij ons hoor als je wil, ons team kan je vinden door de link onder mijn bericht te klikken.

    Hartelijk gefeliciteerd! Nu 2 jaren verder en het spel is al in zoveel opzichten veranderd.


    Ook dank voor deze jaren waarin jullie zoveel (vrijwillige) inzet en tijd hebben gestoken om het spel te laten opbloeien voor ons allemaal! Ik hoop dat het zo mag door mag blijven gaan en dat er nog veel updates mogen komen. :thumbsup:

    Het is nu minder erg door de gewenning, in het team is het ook minder, ik heb zelfs een dag foutloos gehad, maar de laatste dagen merkte ik dat ik er (weer) meerdere keren op klikte. Juist de positie van de bovenste balk, daar zit ie precies tussen de andere knoppen in die ik wel gebruik, dus je klikt hem best gemakkelijk. Daarom dat ik later een post maakte met nieuwe suggesties van alternatieven om er misschien nog iets anders mee te doen (i.p.v. optioneel/verwijderen). Van mij mogen de knoppen best wel naar links opgeschoven worden want het gaat niet alleen om gewenning maar ook om de functionaliteit.


    Ik houd zelf wel een beetje van minimalisme, dus alles wat niet nodig is mag van mij wegblijven. Verder dacht ik erover na wie dit zou willen gebruiken, maar de mensen die dit soort knoppen graag willen gebruiken moeten toch wel in een team zitten waar iedereen alles deelt en waarbij je met alle meldingen mee probeert te doen om veel credits te scoren, daar lijkt het op en een ander nut kan ik er niet van inzien. En zo extreem zijn wij niet bezig in het team en vooral niet gezien er ook een lichte verspreiding is tussen elkaar.

    Dit is juist 1 van de verdienmodellen voor het spel. Je kan ze op dit moment gratis krijgen (1 per dag), dat is ook een beetje de uitdaging ervan.


    Al zouden mensen het een goed idee vinden om met credits te kopen, dan nog is het gewoon niet uitvoerbaar gezien het spel ook ergens inkomsten van moet krijgen...

    misschien het idee om er een spatial tussen te doen zoals onderstaande afbeelding, doordat de keuzes te dicht bij elkaar staan maak je snel genoeg de fout door een spatial ertussen te doen word [plaatje] je zeg maar niet verblind.

    Dat is wat ik met punt 2b bedoelde inderdaad, maar dan met het oog op de knoppen bovenin.


    Maar ik blijf het een rot update vinden. Via een browser add-on lukte het mij om de knop (tijdelijk) te verwijderen, maar dat is dan alleen geldig voor de melding die openstaat en het komt helaas weer terug als je dat venster sluit dus dat is ook niet handig, anders had ik het probleem zo zelf opgelost.

    Gezien er nog verder geen reactie op is gegeven wil ik nog het volgende erbij voorstellen (mocht de knop om welke reden dan ook absoluut niet optioneel kunnen worden):


    1. Maak de combi-knop kleiner (alleen bovenin)
    2a. Geef de combi-knop een andere plaats, helemaal links of erboven/eronder een rij met bijzondere knoppen bijvoorbeeld (want naast de nieuwe combinatieknop zal er vast in de toekomst meer bij verzonnen kunnen worden en toegevoegd waarbij een aparte rij benodigd is).
    2b. Maak een kleine tussenruimte (net zoals nu bij de 'vorige/volgende pijltjes' ernaast zit) zodat deze knop nog een beetje apart staat van de andere knoppen


    Uiteraard mochten anderen nog meer ideeën hebben dan hoor ik die ook graag erbij, maar ik hoop echt dat er iets nog eraan veranderen kan, gezien ik deze knop voor 99,99% niet ga gebruiken en hij wel nutteloos dominant erbij blijft staan. Wat ook storend is: Bij meldingen die niet gedeeld kunnen worden of al zijn staat deze knop er NIET bij, dus het verschilt ook elke keer weer (en wisselt het op die manier continu) waar je moet klikken.

    @Woukaa zie je nog mogelijkheden in een van deze suggesties? Hoor graag wat wel of niet mogelijk is.