Posities door Lazora

    Ik heb vluchtig de handleidingen bekeken, en kon het niet zo gauw vinden. Maar ik verwacht niet dat je alles had doorgelezen en er zo achter was gekomen (tijd kost ook credits!).


    Voor de ene speler is het logisch, en een ander staat er niet bij stil, zo maken we allemaal vergissingen. Je krijgt geen credits voor een melding waar geen voertuigen staan (of weggestuurd met patiënt/arrestant zijn), dat heb je nu ontdekt. Zo heb ik ook genoeg credits misgelopen en heel soms nog steeds als ik vergeet iets meer mee te sturen.


    Even balen, maar die credits haal je gemakkelijk weer in! :)

    In het verleden hebben we dit ook wel eens gehad, maar zou je het niet eerst in privé berichten op proberen te lossen? Overigens blokkeren we daarna meestal de verzender.


    Wat betreft de klacht: Het komt best wel vervelend over als iemand leden wilt pikken, en ook de manier van schrijven klinkt nogal denigrerend over het andere team. Dus dat zegt vooral iets over de schrijver...

    Ik weet niet of ik het goed begrepen heb gezien de reactie. Het gaat over een 'tijdelijke' chat voor redenen zoals bijv. openstaande meldingen, te maken en verwijderen door (co-)admins?


    Mijn antwoord blijft hetzelfde:


    - Het forum is voor mij voldoende voor problemen
    - In de algemene chat kan er besproken worden als er iets aan de hand is


    + wat Joolde al zei: Bij een gedeelde melding kan er gebruikgemaakt worden van de optie om een reactie te schrijven en daar hulp kan vragen. Ik denk dat ik het daarom onduidelijk/onlogisch vind, je hoeft toch niet hele gesprekken te voeren over 1 melding? Of mis ik nu echt het punt (heb het inmiddels 5 keer overgelezen)?

    Voor ons is het 'alleen (co-)admin' forum voldoende, voor die paar dingen zoals: Waarschuwingen / klachten / regels / ideeën. Daarnaast kan je het meeste ook bespreken in de chat, een beetje transparantie mag en evt. overleggen met de leden is ook beter als team lijkt me. Als het bestaat zou ik het weinig gebruiken.

    @stijnh Ben ik het mee eens, ik zou deze toevoeging ook niet nodig hebben. Ik wil wel meedenken met anderen die het nuttig vinden (al zou ik misschien zoveel mogelijk alvast bouwen en daarvoor 'werken', is ook wel grappig). En als Meldkamer ben je ook niet bezig met het bouwen van posten, dus in die zin zijn we nu al fout bezig..? :P Ik persoonlijk vond alleen het idee om een apart potje te hebben zo omslachtig, want dat potje kan je toch ook weer uitgeven? Dus dat klinkt mij te vrijblijvend en te verdeeld.

    Creatieve ideeën wel, maar een credits-spaarpot? Er zijn mensen die hebben moeite met sparen omdat ze het uitgeven aan overbodige luxe. Maar ik zie niet in hoe je je credits hier 'onzinnig' kan uitgeven. Je kan niet het personeel trakteren op hamburgers, ik noem maar wat geks. Misschien geef je het uit aan een uitbreiding terwijl je iets groters had willen aanschaffen, maar uiteindelijk word alles duurder, en hoewel soms je investering niet de beste keuze op dat moment was, als je lang genoeg doorspeelt krijg je uiteindelijk wel wat je wilt. De vorm 'spaarpot' zie ik niet zoveel in.


    Ik heb wel een variant op je idee waardoor je het probleem ook kan oplossen: Als je te weinig credits hebt om bijv. een MMT-standplaats te bouwen, maar daar wil je wel mee beginnen met bouwen, dat je de bouw kan starten voor 100k credits, en dat je de overige 900k credits kan verdienen door te spelen. Zodra je alles bij elkaar verdient hebt, is het gebouw compleet en kan je het gebruiken. En misschien nog de optie dat je kan instellen hoeveel % verdiende credits er aan de bouw uitgegeven mag worden.


    Zelf ben ik een spaarder, ik geef pas uit zodra ik een flinke pot over heb.

    Je kan zelfs 9 coins via de app kopen? Wauw. Je kan gerust zeggen dat het een compleet andere lijst met coins en prijzen is.


    Als ik op aankopen klik, dan gaat de betaling via de Apple Store. Ik denk dat daar de reden ligt van de verschillende prijzen, dat het extra onkosten (=minder winst) geeft.

    Bedankt! Ik had het gelezen inderdaad, maar dacht dat het meer ging over awards en vormgeving.


    Het bovenstaande zou mij dus leuk lijken op de profielpagina. En inderdaad statistieken zoals het totaal aantal gebouwen, voertuigen en gereden kilometers vind ik ook leuk om terug te zien.


    Alle ideeën voor de profielpagina zijn hier welkom!

    Als je bij spelers (van andere teams of zonder team) op het profiel kijkt, zie je niets over ze behalve een veelal lege tekst/foto pagina (waar niemand iets op weet te plaatsen) en de verdiende credits en awards. En ook bij je teamleden moet je even gaan puzzelen om te zien hoe en wat ze doen. En om het aan iedereen te vragen (en onthouden) is ook niet te doen voor iedereen.


    Ik zou willen dat het profiel iets meer over jou (als Meldkamer) zegt. Ik dacht aan het volgende: Land, District/Regio, Provincie en Speelstijl. Zo kan je zien welke mensen waar en hoe spelen. Dat dit het eerste is wat je ziet als je op iemand zijn naam klikt. Het moet iedereen helpen om jezelf makkelijk en snel te omschrijven.


    Bijvoorbeeld:


    Speler 1:
    Land: NL
    Speelstijl: Realistisch
    Regio: Hollands-Midden, Rotterdam Rijnmond
    Provincie: Zuid-Holland


    Speler 2:
    Land: FR
    Speelstijl: Onrealistisch
    Regio: Geen regio/Niet van toepassing
    Locatie: Anders, namelijk: Parijs


    De verschillende keuzes:


    - Land:
    NL, BE, DE, FR, UK, 'Anders, namelijk: <..>'
    - Speelstijl:
    1. (Grotendeels) Realistisch, 2. Onrealistisch, 3. Anders, namelijk:
    - Regio:
    Alle *NL regio's 1-25 of *BE, Anders, namelijk: <..>
    - *Bij realistisch:
    Provincie: *12 NL provincies of *10 BE provincies, 'Anders, namelijk: <..>'
    - *Bij onrealistisch of 'anders, namelijk':
    Locatie: <zelf invullen>


    Dit kan vast nog wel wat verbeterd worden of nog meer uitgebreid. Mij lijkt het vooral leuk dat het overzichtelijker is wie wat doet. Ik hoor graag reacties! :D


    Nog iets: Het moeten m.i. geen persoonlijke vragen worden, een 'Meldkamer' is onzijdig en geen persoon.

    @Leurs Wanneer de melding opgeschaald: De voertuigen komt aan, en constateren dat de melding/brand erger is dan ze dachten. Zulke dingen gebeuren in het echt ook, dan zullen ze aangeven dat er meer voertuigen nodig zijn en moet je extra nasturen. Dat is realistisch.


    Gezien ik een +1 van Woukaa (admin) kreeg op mijn vorige antwoord, vind hij mijn uitleg die ik je gaf goed verwoord. Het spel draait om realisme/simulatie, en daarbij dus uitdaging. In andere forum topics is dat ook wel eens gezegd dat ze niet willen dat je van te voren precies weet wat je moet sturen. Stel je voor! Dan zou het robotachtig lopende band spel worden zonder na te denken. Op basis van de melding en je eigen kennis stuur jij wat je denkt dat er nodig is, en moet je al die meldingen ook in de gaten blijven houden.


    Wanneer je het teveel meldingen vind worden, heb je de keuze om offline te gaan voor een periode (en dan worden ze in de achtergrond opgelost), of je inzet snelheid omlaag te doen. Ik speel zelden op 30 seconden, gezien ik dit ook te snel vind en het liever rustiger tussendoor speel. Anderen hebben geen probleem met 50 meldingen beantwoorden, en tja als je vergeet op te letten dan heb je een hoop in te halen, en dat vind ik af en toe dan ook niet erg. En zoals stijnh al zegt, er zijn ook trucjes om het sneller te doen, ik persoonlijk maak daar (nog) geen gebruik van.

    Hoe speel jij het spel dan @Leurs, zoals op die afbeelding zonder de andere vensters? Ik gebruik die map zelf niet zoveel, het is een handig overzicht maar daar blijft het bij. En als een melding geel of rood is lees je bij het meldingenscherm meteen wat je nog moe(s)t sturen. Soms twijfel ik of er genoeg gestuurd is, en dan open ik de melding en kijk of er nog meer bij moet.


    Maar ik denk dat jij dit bedoeld: Een extra kleur (oranje) toevoegen voor meldingen waarbij je wel iets hebt gestuurd (aanrijdend), maar dat er nog een wagen erbij moet. Je hoeft dan niet zelf de gele meldingen langs te gaan (die erna rood worden omdat niet alles gestuurd is) om meer te sturen.


    Hoewel er een handigheid in zit, denk ik niet dat dit de bedoeling is van het spel. Je moet een inschatting maken als Meldkamer wat de melding nodig heeft, en daarbij maak je dus ook fouten. Als het spel dit 'verklapt' door middel van een oranje kleur, dan haal je de uitdaging weg. En in feite heel het doel van het spel.

    Dit hoort eigenlijk thuis in het topic "Suggesties".


    Gezien continu in het speelscherm kijk en de chat onderaan staat wil ik liever de nieuwste berichten bovenaan zien zodat ik niet helemaal naar onderen moet kijken of er nieuwe berichten zijn. Het ligt er ook aan welke layout je gebruikt en waar het chatscherm staat.


    Dan zou er in het spel een sorteervolgorde optie bij moeten dat je zelf de richting kan bepalen. Je hebt vaak verschillende voorkeuren :)

    Eerst had ik hetzelfde idee/voorstel als een eerder topic (zie HIER) om de kleinste grote inzet te verwijderen omdat het meer een standaard melding betreft zo klein dat het inmiddels is, of dat de inzet zou worden opgehoogd.


    Ik geloof niet dat iemand eerder dit geopperd heeft, het lijkt me vrij makkelijk om toe te voegen:


    - Wanneer een grote inzet is gestart, staat onderaan het inzetscherm wanneer de laatste keer is geweest dat er ingezet is. Het zou nog praktischer zijn dat de laatst gebruikte inzet altijd is aangevinkt? Of dat de laatste inzet in een apart kadertje staat met de optie: Laatst gebruikte incident (opnieuw) starten.


    Niet erg ingewikkeld toch? Het scheelt toch weer wat klikwerk per dag en iedereen heeft dan de inzet die ze wensen. :D

    Ik wil even weten of ik in de war ben of dat dit tussentijds is veranderd:


    Het maximale level bij het uitbreiden van brandweerposten, was het altijd al level 16? In mijn herinnering was dit level 20 maar misschien is het mijn verbeelding.. ?(


    Ik hoor het graag!

    De aanpassing is al gedaan. Dat betekend dat het spel het nog even moet verwerken/doorvoeren, dat duurt niet langer dan 17 uur hoor ;)