Posities door Lazora

    Graag jullie mening!


    Teams die 'oneindig' leden kunnen werven en er niet veel redenen zijn voor spelers om voor nieuwe beginnende teams te kiezen. Ik verzin hier wat manieren om dat tegen te gaan. Naar aanleiding van dit topic waar ik dit idee kreeg: LINK


    1. Een team cap / ledenlimiet te hebben op het aantal leden per team.
    2. Maximaal 10-20 aanmeldingen per week.
    3. Teamrangen: Hoe hoger het rang/grootte van het team, hoe meer ze beperkt worden in hun doorgroei.


    Zelf denk ik niet dat dit snel gaat gebeuren maar wilde toch eens horen wat anderen vinden. Wat denken jullie? En aan welk maximum zou je dan denken? 100, 150, 250 of 300? Of heb je nog een alternatief idee?


    Ikzelf zou denken aan 200-300 leden, dat is al veel en druk voor 1 team toch? (Ik zou persoonlijk 50-100 actieve leden al vol genoeg vinden! :P )

    Ik weet niet hoe de berekening precies is, maar weet wel dat het niet direct leden gebonden is. Ik denk dat het doneer credit gebonden is.

    Zoals Jrh al zegt, het is elke verdiende credit ooit. In ons team hebben we echt geen 1397+ miljoen credits aan donaties gekregen haha! De teamdonaties zijn trouwens pas veel later in het spel gekomen. We staan nu op positie 11, we hebben hiervoor op 8-9e plek gestaan maar zoals ik zei: Bij ons is het geen fanatiek team die alleen credits willen scoren, al doen sommigen goed hun best. Maar stel je kan met een leuke ledenclub die allemaal actief zijn en flink doorgroeien, dan kan het heel hard gaan (10+ miljoen credits per dag).


    Ik kan nog verzinnen dat teams een ledenlimiet krijgen en dus zo een ledenstop moeten houden, zodat er niet 1 megagroep komt die maar blijft doorgroeien en er meer verdeeld moet worden. Maar dat gaat er ook echt niet komen geloof ik.

    Ons team bestaat al vanaf het prille begin, en heeft wisselend een hoop leden gehad en ook weer weg zien gaan. Al die verschillende momenten, het totale resultaat daarvan laat onze score zien. Dat er leven bij ons zit ondanks dat wij een rustiger en kleiner team gebleven zijn (wat we erg prettig vinden). De laatste tijd groeit het bij ons wat meer en dat is ook leuk om te zien, maar we maken ons er niet zo druk om. En zo gaat het continu. Ik zou het jammer vinden als het gebonden zou zijn aan de huidige leden, vooral omdat wij ook inactieve leden na een poos verwijderen uit het team. Dan zou dat betekenen dat we punten weggooien en niet laat zien hoeveel activiteit wij gehad hebben. Plus omdat we realistisch spelen gaat onze score ook niet zo hard als bij sommige anderen die meer voor de punten spelen met allerlei handige tactieken om veel winst te behalen.


    Af en toe kijk ik wel eens hoe we ervoor staan en wat er gebeurt bij de andere teams. Zo viel het mij vorig jaar op dat een vrij nieuw team van een groep spelers voor zichzelf waren begonnen en binnen een jaar tijd ons al ingehaald hadden. Best knap. Je aanname 'dat je nooit hogerop kunt komen op deze manier' is niet juist. Het kan wel! :D

    Hartelijk dank voor de afgelopen jaren! Het was een mooie tijd met jullie!


    Veel updates heb ik voorbij zien komen. Diverse suggesties zijn besproken op het forum, uit de hand lopende discussies (Natuurbrand he..) en nog zoveel meer.


    Lijkt erop dat Meldkamerspel 2020 in het teken zal staan van vele veranderingen, ben benieuwd wat er dan te wachten staat.


    Bij deze ook goede feestdagen en een fijne jaarwisseling aan jullie allemaal!

    Ik heb LSS al eens geprobeerd, alleen wil ik mijn browser graag zo kaal mogelijk houden en gebruikte het te weinig.


    Zal het nog eens proberen om te zien of ik er nu nog meer uit haal en of dat bevalt, maar ondanks dat dacht ik dat deze optie ook in het spel verwerkt kan worden i.p.v. LSSM.

    Waar ik tegen aanloop: Spelers delen hun ziekenhuizen/gevangenissen volop, maar velen vragen hiervoor 40-50% vergoeding. Terwijl ik persoonlijk gebouwen met maximaal 10-20% kies en hebben we ook nog genoeg teamgebouwen die ik zou willen gebruiken. Toch blijft daardoor een waslijst aan gebouwen in de lijst staan omdat ze net iets dichterbij zijn en kan ik veel scrollen + ook nog meer gebouwen laden om die ene spraakaanvraag weg te sturen.


    Hiervoor zou ik graag een instelling zien dat alle gebouwen die een hogere vergoeding hebben dan je aangegeven maximum automatisch worden verborgen in de lijst. Zou een hoop gedoe schelen.


    Hebben jullie dit gevoel ook of hoe gaat het bij anderen?

    Dan heb je waarschijnlijk op de verkeerde knop gedrukt om het gebouw te slopen? Er is 1 knop die je de credits teruggeeft. Als je een andere hebt gebruikt dan krijg je inderdaad geen credits ook al had je die nog wel terug kunnen krijgen.

    Om actief te communiceren met elk voertuig lijkt mij lastig. Wel is het een idee waarover verder doorgedacht kan worden.


    Ik denk dan aan dat er een uitroepteken een melding en/of aanrijdend voertuig komt die aangeeft dat er iets bijzonders aan de hand is (opschaling), en als je hierop klikt je dan kan lezen dat er meer voertuigen nodig zijn. Hoewel er al veel ideeën op de lijst staan, er kunnen er altijd meer bij en ik heb begrepen dat we niet hoeven te stoppen met het verzinnen van ideeën!

    Een afvalbak blussen levert gemiddeld 110 credits op, dan kom ik uit op zo'n 32 afvalbakken totaal. In verhouding vind ik dat nog best goed, je hebt credits voor nog zoveel meer dingen nodig.


    Wat doen de extra kosten? En hoe gaat dit dan bijdragen tot een beter spel? Ik heb momenteel ook 'teveel' credits over, dat komt vast wel goed met nieuwe updates.


    Ik denk dat er beter afgewacht kan worden welke richting dit spel op gaat gezien de recente berichtgeving qua overname, en het nu weinig zin heeft om suggesties te doen eigenlijk...

    Ben benieuwd! Maar ook huiverig, zulke veranderingen kunnen het spelplezier veranderen.


    Al zie ik ook kansen voor verbetering, de updates en ontwikkelingen verliepen traag, soms voelt het wat eentonig.


    Wat ik mij afvraag:
    - Blijft dit forum actief bereikbaar, of gaat dit over in iets anders straks?
    - Blijft de kern van het spel gelijk, of zal het (geleidelijk) een andere kant op gaan?
    - Blijft het spel leuk voor alle spelers, of krijgen we straks verschillen daarin?


    De tijd zal het leren. Veel succes met de overname.

    Verschil van Natuurbrand was vroeger nog groter ;) maar dat is later bijgesteld.


    Tja, elke situatie is anders en vaak niet voorspelbaar. Bij veel meldingen zal je ook verschillen zien in opbrengst.


    Ik vind het wel iets hebben, altijd een verrassing. Maar soms lijken de verschillen ook erg onlogisch dat vind ik ook.


    Wat wil je ermee doen?

    Een schuifbalk voor het afstemmen van de inzetgeneratie heeft geen boekwerk nodig om te begrijpen, als er links "Langzaam" en rechts "Snel" staat met tijdsaanduidingen tussendoor dan lijkt mij dat niet ingewikkelder dan de huidige vorm maar dat verder terzijde.


    Dit idee had ik al lang en was benieuwd naar de reacties/interesse met misschien wel andere suggesties. Er is te weinig animo voor zover ik het zie. Dan zal ik mijn speelstijl erop moeten aanpassen (wat ik wel jammer vind). Bedankt voor alle reacties!

    Ze hebben niet voor niets een pauzeknop toegevoegd. Dus ik zou zeggen: gebruik die ook.
    Nu wil jij een inzetgeneratie van 2 min. en morgen wil er iemand weer 1,5 min. Zo blijven ze aan de gang met eigenlijk, in mijn ogen, nutteloze updates!!!


    Ik zou veel liever andere updates zien!!!!

    Ik vraag om meningen voor mijn suggestie en snap dat je graag andere nieuwe updates ziet. Alleen werkt het niet op de manier zoals je aangeeft.


    De pauzeknop is handig om langdurig te kijken hoe je alles wilt uitbouwen zonder afleiding van meldingen. Dat helpt mij niet. De pauzeknop is qua functie dan hetzelfde als de inzettijd steeds te veranderen. Het verschil tussen 1 of 3 minuten is voor mij behoorlijk groot waardoor ik geen van beide snelheden kan gebruiken en daar plezier van heb.


    Het lijkt mij dat dit een eenvoudige update is die in een paar minuten gedaan kan worden omdat er geen bijzondere/nieuwe dingen eraan toegevoegd hoeven te worden, tenzij ik mij vergis?

    Regelmatig speel ik met de incidentgeneratie-snelheid (zoals dat heet) meldingen op 1 minuut/Normaal en ook 30 seconden/Snel. Met periodes waarin ik korter tussendoor wil spelen zet ik dan op 3 min/Realistisch. Even up-to-date in het team blijven en een aantal openstaande meldingen afwerken. Het nadeel is dat de meldingen dan (te) slecht op gang komen waardoor er weinig te spelen valt en er haast geen opbrengst is. Zet ik hem vervolgens weer op 1 min, dan gaat het vaak te snel in die situatie. Na de update waarbij meldingen 10 min lang door blijven genereren is dat verschil nog groter geworden, vooral als ik soms even via de mobiel speel en niet al teveel/snel kan klikken.


    Voor het speelplezier in drukke tijden zou het een uitkomst zijn als er een snelheid van 1 melding per 2 minuten zou zijn die er tussenin zit. Wel wat meldingen, maar toch iets rustiger. Een paar suggesties voor de naam: "Gematigd", "Rustig", "Ontspannen".


    Zijn er meer spelers die net als ik soms wat meer ontspannen spelen en ook liever een middenweg erbij willen hebben? Ben benieuwd! :D

    Zou je daarop gaan letten? Ik denk het niet.


    Zodra een locatie vol is, kan je gaan bedenken of het zinvol is om die locatie verder uit te breiden.


    Dus ik zie er nu niet het nut van, tenzij ze hier het een leuk idee vinden dat gevangenen en patiënten verschillende verwerkingstijden krijgen vanwege verschillen kleine/grote criminelen, lichte/ernstige patiënten.


    Volgens mij is die suggestie nog niet eerder benoemd. Vinden anderen dat een leuk idee? :)