Posities door Woukaa

    Tevens wil ik even verwijzen naar de post op de Duitse facebook:


    Ihr habt eine Wache ganz in Wassernähe gebaut und Eure Fahrzeuge brauchen eine halbe Ewigkeit, bis sie beim Einsatz sind? Wir haben eine Lösung für dieses Problem gefunden und berechnen alle Routendaten nochmal neu.
    Heb je een post in een waterig gebied, en doen je voertuigen er een eeuwigheid over om bij het incident te komen? Daar hebben we een oplossing voor gevonden, we berekenen de routedata nogmaals opnieuw.


    Tevens na navraag gedaan te hebben daarnet bevestigd dat het nog niet top is, maar al wel verbeterd moet zijn.


    Sebastian: Sie fahren dann ab heute mit 20 km/h über das Wasser.
    Ze gaan dan vanaf vandaag (vanmiddag) met 20km/u met de veerboot varen.

    Zoals ook in andere topic's inmiddels aangegeven:


    Dit heeft met het kaartmateriaal te maken. Een veerboot is een 'weg' en over een weg kan gereden worden.
    De snelheid is wel afhankelijk van Prio1/Prio2 waarmee er gereden wordt. De 'snelheid van het type weg' is wel te verkrijgen, en dat is dus langzaam.


    Ook komt het geregeld voor dat er een melding plaatsvind op zo'n veerboot, 'op de weg'.


    Dat is het nadeel van het spel, of het wonen in Nederland. Daar heb je in Duitsland eigenlijk nooit last van. En er is voorlopig nog geen oplossing.

    Zoals dus eerder is aangegeven, een voertuig kies voor de kortste/ snelste route. Een voetpad heeft een beduidend lagere snelheid dan overige wegen. Als het dan toch sneller is kies hij toch voor dit voetpad.


    Om eerlijk te zijn, zijn wij niet van plan dit aan te passen. De lokale situatie is gewoon te verschillend. Bij mij is de winkelstraat ook als voetpad getekend, toch is het vanzelfsprekend dat een voertuig daar rijden kan wanneer er brand in de winkelstraat is. Dat ze hier ook doorheen rijden omdat dat een kortere route is naar de andere kant van de stad, neem ik voor lief.
    Ik ben blij dat fouten gepost worden, maar dit is gewoon een missende 'functie' die niet aangepast kan/gaat worden.


    Wanneer iets echt niet correct is verwijs ik je weer naar het materiaal dat gebruikt wordt. Openstreetmap.org

    Klopt. Het is vrij simpel. Maak je foto kleiner.


    Het spel heeft geen functies zelf foto's kleiner te maken. Dat heeft voor en nadelen.
    Je bent nu zelf verantwoordelijk voor hoe groot je de afbeeldingen maakt én zichtbaar is op de kaart.



    Ik adviseer een grootte van 50x50.
    Heb twee afbeeldingen toegevoegd voor verduidelijking.
    1. Ik download een afbeelding. Zie eerste foto.
    2. Ik verklein de afbeelding tot 80x35 (maar net even hoe het uitkomt)
    3. Persoonlijk teken ik er met paint/Photoshop een randje omheen voor de duidelijkheid, verwijder wat pixels in de hoeken vanwege de afronding
    4. Een prachtig gebouw icoon.



    Of het veel werk is.. Mwha. Ik heb zeker niet voor elke post meer gedaan, omdat ik de gewone icoontjes later toch duidelijker vond. Maar als ik het mooi had gevonden had ik dat er wel voor over gehad.

    In de Engelse versie is dit ook Duits gebleven. Dat heeft er mede mee te maken dat het 'bedrijf' nogsteeds Duits blijft.
    Ik weet trouwens niet of je gelezen hebt wat voor lappen tekst er staan, als je geïnteresseerd bent om ze te vertalen, houd ik mij aanbevolen.

    Zoals je misschien weet is leitstellenspiel, einzatsleiter en Meldkamerspel.com eigendom van Sebastian. Het implementeren van deze functies zijn voor hem niet nieuw, allen in de Nederlandse versie wel. Tevens wordt aan einzatsleiter niet meer gewerkt voorzover ik weet.

    Zoals gezegd, en al in meerdere topics. Snelheid is momenteel nog een probleem. Heeft voornamelijk met de hoeveelheid dataverkeer te maken. We willen het spel wel speelbaar houden. Een spel dat offline is heb je zo weinig aan. Helaas helpt verschillende voertuigsnelheden daar niet bij. Toch. Hoop ik ooit dat het wel weer terug komt, Inderdaad, Terug.

    De Rapid Responder staat reeds op het lijstje inderdaad.


    De RR kan kleine meldingen zelf oplossen, is bij meldingen waar 2 ambu's benodigd worden voor 1 slachtoffer, 1 ambu en 1 rapid benodigd.
    Snelheid is nog een probleem. Alle voertuigen rijden even snel.

    De hoogwerker is net zoals een Autoladder onderdeel van de categorie 'Redvoertuigen'.
    Alle meldingen waar een Redvoertuig, dus een voertuig dat in de hoogte kan, kan een Autoladder én een Hoogwerker de melding oplossen.


    Beide voertuigen zijn even duur, beide doen precies het zelfde maar toch heeft het voor veel mensen een persoonlijk voordeel zodat de afbeeldingen en de naam overeen komen.

    Leuk dat je een OMS melding had! OMS staat voor openbaar meld systeem, ookwel een automatisch meld systeem in het echte leven zijn deze automatische melding 90% foutief. Als het eerste voertuig ter plaatse is zal gekeken worden of er wel degelijk brand is.