Posities door Data

    Laat ik eerst een kort achtergrond verhaal schetsen...


    Onze versie, Meldkamerspel.com, is ontstaan uit Leitstellenspiel.de, een flink aantal jaren terug.
    Bij het "opzetten" van deze Nederlandse versie zijn een groot aantal Duitse meldingen geïmporteerd en alleen vertaald qua benaming.
    Dit zorgt ervoor dat met name meldingen met lagere ID's soms vreemde vereisten hebben, omdat deze gemaakt zijn aan de hand van de Duitse standaarden, en vertaald.




    De suggestie die je hierboven hebt genoemd is exact het opschalingsmodel: het zorgen voor meer realisme binnen de meldingen.


    Dit model zou ervoor zorgen dat:

    • Alle meldingen worden herzien qua vereisten.
      Van toepassing op alle spelers.


    • Alle meldingen starten vanaf kleine brand (1 TS), en vanaf daar opschalen.
      Van toepassing op alle spelers die deze optie inschakelen.


    Achter de schermen zijn wij nog steeds bezig met het opschalingsmodel, maar het grootste probleem is dat - zoals je aangaf - het enorm veel tijd kost om alles te herschrijven.
    Het laten helpen door de community om alle meldingen te herschrijven zal technisch erg lastig worden, omdat dit in tools moet gebeuren die alleen voor intern gebruik zijn...


    Daarbuiten is het zo dat de "onderhandelingen" over dit model - wat in principe het hele spel op de schop gooit - opnieuw moeten beginnen door de wisseling van eigenaar.
    Uiteindelijk zal het zeker komen, maar voor nu kunnen wij geen tijdindicaties meer geven over wanneer dit geïmplementeerd wordt, waardoor wij dit hebben bestempeld als "uitgesteld voor onbepaalde tijd".

    Inderdaad. Zoals @Jrh1997 al aangeeft, bestaat er een "anti-cheat" mechanisme voor spelers met een buitengewoon aantal kazernes op korte afstand van elkaar.


    Ik ben zelf niet helemaal op de hoogte van de interne werking ervan, maar heb een eerdere chat met Sebastian teruggezocht.
    Volgens hem wordt dit mechanisme geactiveerd bij "Veel meer kazernes in een gebied dan gemiddeld. Er is geen vast aantal".



    Ik weet niet of het helpt om nieuwe kazernes verder weg te bouwen, maar anders zal je ze moeten verwijderen/verplaatsen.


    Dat weet @Data misschien wel

    Er is een kans dat dit inderdaad voor een oplossing zou zorgen, maar dat is erg afhankelijk van hoe het algoritme alles berekent.
    Áls het al zou werken, gaat het een enorm aantal kazernes kosten om 13 á 14 kazernes in een stad als Sittard - gezien de beperkte oppervlakte ervan - te kunnen compenseren.


    De enige reële oplossing zou dus inderdaad zijn om gebouwen te verplaatsen.
    Mocht je nog gebouwen binnen de 24 uur hebben zitten, kun je deze uiteraard verwijderen met teruggave van het geld.



    is mij in begin als tip gegeven zet alles dicht bij elkaar doe ik dat word ik geforceerd om echt geld uittegeven of spullen gwn te verwijderen (aub iets hierover)

    Heb je toevallig een link van de plaats waar wij als moderatieteam die tip hebben gegeven, of is dit een tip geweest van een andere speler?

    HON: Hoofd Ondersteuning Brandweer (Zie: https://internevacatures.vrh.n…ndweer_hon_165142_12.html)


    GOE-BU: Grootschalige Ontsmettingseenheid - Bevoorradingsunit
    GOE-DU: Grootschalige Ontsmettingseenheid - Decontaminatie-unit
    DB-CBRN: Dienstbus Chemische, Biologische, Radioactieve en Nucleare Incidentbestrijding


    De laatste 3 zijn voertuigen binnen Haaglanden omdat deze regio één van de landelijke 6 CBRN ondersteuningsregio's is.
    Met andere woorden: Haaglanden heeft materieel voor (inter)regionale bijstand ten behoeve van Grootschalige Decontaminatie van slachtoffers en/of personeel




    Edit: Ter info, de overige 5 CBRN ondersteuningsregio's zijn:

    • Groningen
    • Noord-Oost Gelderland
    • Amsterdam-Amstelland
    • Rotterdam-Rijnmond
    • Zuidoost-Brabant

    Nee, al een tijdje niet meer...


    Het is al een tijdje terug dat alles is verplaatst, maar zover ik mij kan herinneren:

    • 15-5490 --> 15-6599 (COH-Monodisciplinair 's-Gravenzande)
    • 15-7680 --> 15-6580 (HA 's-Gravenzande)



    • 15-5499 --> 15-6699 (COH-Multidisciplinair Honselersdijk)
    • 15-5480 --> 15-6680 (HA Honselersdijk)


    Dit kwam tegelijkertijd met de nieuwe Basis Ontsmettingseenheid (BOE 15-5481) van Pijnacker-Nootdorp.

    De ontwikkelaar is sinds het doormelden ermee bezig.


    Wat betreft de TS-OR die niet in het WO tabblad staat:
    De laatste update die ik vrijdag gekregen heb is dat het nog niet mogelijk is om de TS-OR in zowel het TS als WO tabblad weer te geven.
    Ze zouden dit ondertussen wel aan het aanpassen zijn zodat dit wél mogelijk wordt


    De fout met de A&U heb ik nog geen update over gekregen van ze.

    Zoals op Facebook reeds gemeld is, zullen de filteropties de komende tijd verder worden uitgebreidt.
    De update van vandaag was puur een beginnetje...


    De ontwikkelaar heeft hier zelf al plannen voor, en mochten we hierna nog wat missen, kunnen wij dit altijd nog voorstellen.

    Beste spelers,


    Zoals jullie gemerkt hebben, is er de laatste tijd weinig communicatie geweest rondom het opschalingsmodel.
    In dit bericht willen wij jullie graag op de hoogte brengen van de huidige situatie rondom deze update, alsook de reden waarom het zo lang stil is geweest.


    Begin dit jaar hebben wij - zoals velen weten - een grote wisseling gehad van zowel de ontwikkelaar (SHPlay -> Xyrality), alsook ons Nederlandse team.
    Het opschalingsmodel is hierdoor enigszins stil komen te liggen, zodat wij tijd hadden voor het verdelen van alle taken en het opdoen van alle kennis rondom de meldingscode.


    Daarnaast hebben wij het als team vaak enorm druk met het maken van nieuwe inzetten, updates, en het verzorgen van communicatie naar jullie en Xyrality.
    Mede hierdoor hebben wij als team weinig tijd kunnen vinden om verder te werken aan deze update, waardoor alles zo goed als stil is komen te vallen.


    De huidige situatie rondom het opschalingsmodel is hierdoor als volgt:

    • Op dit moment is het opschalingsmodel uitgesteld voor onbepaalde tijd.
      De reden hiervoor is dat wij een aantal andere updates en uitbreidingen hebben die een hogere prioriteit hebben, en minder tijd kosten om voor te bereiden en te implementeren.
    • Achter de schermen blijven wij als Nederlands team uiteraard druk verder werken aan het opschalingsmodel.
      Hieronder valt niet alleen het herzien van het model zelf, maar ook het herschrijven van onze eigen ondersteunende applicaties en de 600+ meldingen die nu in het spel zitten.


    Wij zullen jullie via deze forum discussie op de hoogte houden wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is.


    Team Meldkamerspel.com

    Probleem hier is dat wij dit niet kunnen bepalen.
    We kunnen het een keer voorstellen bij de ontwikkelaar, maar dan moet dit in álle landen verandert worden.


    We kunnen dus geen garanties geven of dit wel of niet mogelijk is.

    Klopt alle landen liggen weer plat. Behalve DE.

    Die hebben nog steeds het geluk op andere servers en serverproviders te draaien :D


    We hadden het al doorgegeven aan XY, waarna ik eerst Facebook ben gaan wegwerken.
    Vandaar mijn vertraagde reactie hier op het Forum.


    Hopelijk blijft het de rest van de avond stabiel, en anders nemen we weer contact op met ze.

    Ik kan - zoals bij bijna elke suggestie op het forum - helaas geen indicaties geven waar dit specifieke idee zich in de update-volgorde bevindt.
    Buiten dat wij updates zelf liever niet van tevoren willen aankondigen, maakt het feit dat wij voor updates volledig afhankelijk zijn van de implementatie door Duitsland het ook niet makkelijker.


    In ieder geval zijn wij als team de dubbel-functie voertuigen niet vergeten :thumbup:

    Nee, inzet generatie op voertuigen is niet mogelijk.


    Een dergelijke functie vereist het compleet herschrijven van alle melding-generatie gerelateerde onderdelen, omdat die compleet gebaseerd zijn op post aantallen en niet op voertuig aantallen.


    Kun je je posten met alleen WOA niet op non-actief zetten?
    Heb het met de WO uitbreiding nooit geprobeerd maar zou net als de rest moeten werken en niet mee tellen in de vereisten

    Wij hebben als team een lijst meldingen die wij graag willen herzien.
    Dit gaan wij regelen met het opschalingsmodel (wanneer deze komt), zodat alles in 1x kan.


    Wij zullen hier dan ook naar kijken.