Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Er zat blijkbaar een klein foutje in de configuratie van WordPress, vanaf het moment dat we de nieuws berichten van het Forum naar het Blog hebben verhuisd.
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Er zat blijkbaar een klein foutje in de configuratie van WordPress, vanaf het moment dat we de nieuws berichten van het Forum naar het Blog hebben verhuisd.
Cahjo Ik wil niet heel vervelend doen, maar weken geleden bij die acties was er eerst een systeembericht en kwam het facebook er een paar minuten daarna pas achterna.
De Facebook pagina is van de ontwikkelaar, wij beheren hem alleen.
Als de ontwikkelaar besluit ons bericht te kopiëren en deze eerder dan de geplande Facebook datum als systeembericht eruit te gooien, kunnen wij daar weinig aan veranderen
Maar goed. Je punt is duidelijk. En zoals aangegeven, wordt vervolgd.
Zou ik moeten navragen, volgens mij gebeurt dat handmatig...
Voertuigen hebben allemaal een 'Geschwindigkeit', ofwel: (relatieve) snelheid.
De actuele snelheid is eachter afhankelijk van de ter plaatse geldende maximumsnelheid en de prioriteit die ze hebben tijdens het rijden (P1/P2).
Met andere woorden: de voertuigen passen zich aan de maximumsnelheden van de wegen waar zij overheen rijden aan.
Nu kan het voorkomen dat bepaalde snelheden verkeerd in het systeem van OSM staan.
Dit is dus geen fout bij ons, maar bij de kaartmaker (OSM) die door Meldkamerspel wordt gebruikt.
De oplossing in dat geval zou alleen zijn om zelf deze snelheden te corrigeren in het OSM systeem.
???
Ik volg het even niet.
Excuses voor mijn vorige bericht...
Dit Forum had zojuist blijkbaar besloten om alle Administratoren en Moderatoren te blokkeren uit dit specifieke topic.
In een poging de toegang terug te krijgen plaatste ik per ongeluk een bericht, die ik vervolgens niet meer kon verwijderen, omdat ik dus geen toegang had
Dan kan ik je in ieder geval geruststellen dat die "streep" na vanacht weer weg is
Deze "streep" is onderdeel van de België banner, die vandaag actief is in verband met hun Nationale Feestdag.
Buiten de frietzakjes hebben wij daarom de "Belgische Brandweer Striping" (Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/BVV-striping)
Klopt, het oude forum had nogal wat problemen, waaronder de Captcha's die nooit werkten.
Met het nieuwe forum werken de beschikbare Captcha's gelukkig wel, maar helaas hebben wij maar 4 "plekken" om deze in te schakelen.
Buiten deze 4 verschillende Captcha's, waarvan één bij het registreren, staat ook de e-mailverificatie aan bij het maken van een account.
Dit houdt dus in dat de spammers op dit Forum successvol de e-mailverificatie doorlopen.
Uiteraard, het aanmaken van een e-mailadres of het gebruik van een tijdelijk e-mailadres is super simpel, maar de verificatie is wel een stap extra.
Ik kan nogmaals vragen aan Xyrality of er een mogelijkheid bestaat om meer anti-spam opties te krijgen, wellicht via een plug-in o.i.d.
Dus wordt hier dan ook mee gezegd dat als je LSSM gebruikt met verbeterde spraakaanvraag je dan strafbaar bent?
Nee. De makers van LSSM hebben voor alle gepubliceerde scripts die onder de "verboden, maar stuur een mail naar Xyrality" categorie vallen toestemming gevraagd.
Je kunt er bij LSSM dus ook van uit gaan dat alles legaal is, maar er zijn zeker onderdelen waar zij eerst toestemming voor nodig hebben gehad voor publicatie.
Sebastian zal z'n geld niet krijgen, die heeft het spel vorig jaar verkocht
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoeveel geld er wordt betaald door bedrijven die dit soort reclames maken.
Maar als je kijkt hoe duur een pakket met coins is en daarmee het bedrag per losse coin uitrekent, ben ik bang dat dat niet zo hoog ligt.
Beste spelers,
Recentelijk is de vraag ontstaan vanuit een aantal spelers en script-makers wat de richtlijnen zijn omtrent het schrijven en gebruiken van Meldkamerspel Scripts.
Wij hebben deze vraag doorgezet aan het Hoofd Game Design van de ontwikkelaar, Xyrality, en willen het antwoord op deze vraag graag met jullie delen.
Zoals velen zullen begrijpen is het erg lastig om een 100% waterdichte richtlijn te geven, omdat veel Scripts zaken veranderen waar wij niet zo snel aan zouden denken.
Om deze reden is het volgende besloten:
Visuele Aanpassingen: Toegestaan
Hieronder valt het aanpassen van het "uiterlijk" van elementen die reeds beschikbaar zijn in het spel.
Denk hierbij onder andere aan het verbergen van bepaalde elementen, zoals de "Alarmeren, Delen, Volgende" knop.
Deze toevoegingen hebben geen functionele aard en hebben alleen als doel de speler een "betere" lay-out te geven.
Visuele Toevoegingen: Toegestaan
Hieronder valt het toevoegen van nieuwe, visuele elementen die nog niet beschikbaar waren in het spel.
Denk hierbij onder andere aan de "Credit Counters", "Credit Labels", et cetera, die de afgelopen tijd beschikbaar zijn gesteld op dit Forum.
Deze toevoegingen hebben geen functionele aard en hebben alleen als doel de speler een "betere" lay-out te geven.
Functionele Toevoegingen: Verboden
Hieronder valt het toevoegen van nieuwe, functionele elementen die nog niet beschikbaar waren in het spel.
Denk hierbij onder andere aan het toevoegen van een knop om automatisch naar een volgende spraakaanvraag te gaan.
Deze toevoegen zorgen ervoor dat de speler zelf minder handelingen hoeft uit te voeren, waardoor deze een voordeel heeft ten opzichte van spelers zonder dit Script.
Gedeeltelijke of Volledige Automatisering: Verboden
Hieronder valt het automatisch uitvoeren van bepaalde handelingen op het spel die normaal gesproken door de speler gedaan moeten worden.
Denk hierbij onder andere aan het automatisch afhandelen van alle spraakaanvragen of het volledig automatisch afhandelen van alle meldingen in het spel.
Deze toevoegen zorgen ervoor dat de speler zelf minder handelingen hoeft uit te voeren, waardoor deze een voordeel heeft ten opzichte van spelers zonder dit Script.
"Grijs Gebied"
Uiteraard zijn er reeds bepaalde Scripts beschikbaar, zoals LSSM, die strikt gezien in de "Verboden" categorie vallen.
Het gebruiken van dit soort functionaliteiten is in een aantal specifieke gevallen toegestaan, maar alleen met toestemming van Xyrality.
Zoals hierboven beschreven kun je contact opnemen met Xyrality via het genoemde e-mailadres, waarna zij hierover een beslissing zullen nemen.
Zonder deze expliciete toestemming geldt "Functionele wijzigingen verboden, visuele wijzigingen toegestaan".
Vertaling Algemene Voorwaarden
Tot slot, met betrekking tot een ander verzoek dat wij kregen:
Ja, de Algemene Voorwaarden zullen wij in de zomervakantie vertalen van het Engels naar het Nederlands, zodat dit voor iedereen duidelijk is.
Hoe vaak verdwijnen er afbeeldingen? Ik blijf aan het veranderen. :\
Zo vaak als dat de makers van de afbeeldingen deze zelf offline halen.
Makers van afbeeldingen hebben hierop het auteursrecht, en mogen deze dus ten alle tijden offline halen.
Wij kunnen daar niks aan doen, omdat wij mensen niet kunnen verplichten om afbeeldingen te publiceren, terwijl zij daar de rechten op hebben
Helaas worden deze beslissingen niet door ons genomen, maar door de ontwikkelaar voor alle versies van Meldkamerspel.
En met het oog op de hoeveelheid bugs die ze hebben liggen zal het nu alsnog implementeren van een award voor alle versies lastig zijn.
Correct.
Toevallig had ik het er gisteren over met een van de content managers van Xyrality.
Zodoende zijn wij ook op deze tijdelijke oplossing gekomen...
In de toekomst zal het een functie krijgen, maar vooralsnog is het een feature die "per ongeluk" uit Duitsland meegekomen is en weinig doet behalve het oplossen van dit probleem
Voor wie het inmiddels nog niet gezien had:
Met de OvDG-RR update van vandaag zouden de TS-OR en PM-OR ook weer zichtbaar moeten zijn in het Waterongevallen tabblad.
Bedankt voor het melden, deze fout gaan we morgen ook doorzetten naar de ontwikkelaar.
Ze hebben wel een stapeltje aan werk liggen, met name gezien de OvDG update, maar hopelijk wordt dit zo spoedig mogelijk opgelost.
Tijdelijke Oplossing
Als Nederlands team hebben wij de oorzaak, en een tijdelijke oplossing hiervoor, inmiddels gevonden.
Op dit moment is Xyrality nog bezig met het verhelpen van dit probleem, aan de hand van onze bevindingen.
Onze tijdelijke oplossing, in de hoop dat het voor iedereen werkt:
Tankautospuit - Oppervlakteredding
1. Klik op "Bewerken"
2. In het veld "Eigen voertuigtype", vul "Tankautospuit - Oppervlakteredding" in
Let op: Deze benaming exact overnemen, inclusief alle spaties, zonder de aanhalingstekens.
Materieelvoertuig - Oppervlakteredding
1. Klik op "Bewerken"
2. In het veld "Eigen voertuigtype", vul "Materieelvoertuig - Oppervlakteredding" in
Let op: Deze benaming exact overnemen, inclusief alle spaties, zonder de aanhalingstekens.
Edit: Dit is dus het alternatief voor het voertuig verwijderen, en is alleen nodig na het veranderen van voertuiginstellingen (naam, personenaantal, etc.)
Hier loopt reeds een topic over...
Daar is tevens gemeld wat de stand van zaken is.
https://forum.meldkamerspel.co…php/Thread/2901-inloggen/
De reden dat dit hier niet staat is dat de server niet offline is en het spel in de basis nog gewoon bereikbaar is, waardoor deze fout eigenlijk niet in dit topic thuis hoort...
Foutmelding zal morgen bij Xyrality aangemaakt worden.
Ik zelf heb de laatste weken geen enkel probleem gehad, maar vandaag meermaals de ERR_INCOMPLETE_CHUNKED_ENCODING in de Console.
Mogelijke oorzaak van LSSM / TamperMonkey is uitgesloten, die is op deze laptop nog nooit geïnstalleerd...
In ieder geval, ik ga het doorzetten, en hopelijk dat ze bij Xyrality een oplossing kunnen vinden.
---
UPDATE: De ontwikkelaar is ondertussen aan het onderzoeken wat de oorzaak van deze problemen zijn
DP 1 en DP 3 zijn er nog aan toegevoegd.
Ik heb DP1 (Den Hoorn) zojusit ook even aan het materieeloverzicht toegevoegd...
Denk dat je onderstaand bericht gemist hebt met betrekking tot DP3 (Wassenaar), gezien je hem nog op je kaart hebt gezet?
Klopt niet, in 2019 was dit zo, alleen na de zomervakantie is het veranderd toen het ziekenhuis gesloten is in Wassenaar.Want de helft van Wassenaar betaald nu gezondheidsgeld aan het ziekenhuis in Leiden, dus de ambulancezorg wordt betaald aan VRHM en niet meer aan VRH.
Dus de helft van Wassenaar rijdt de ambulancezorg van Leiden op de ritten en de andere helft rijdt de ambulancezorg van Leidschendam op.