Posities door Centralist18

    Centralist18 zou je misschien wat screenshots kunnen sturen zodat we kunnen zien wat je bedoelt? en heb je misschien de URL-link van de melding zodat we eventueel kunnen meekijken?

    Ik klik op 'Bild', om een foto toe te voegen, maar wat moet er precies bij Quelle en Verlinkung? Mijn Duits is vrij goed, maar hier loop ik vast :p
    En waar haal ik de URL naar de melding vandaan?

    het balkje moet toch ook niet teruglopen?

    hij moet alleen vol zijn toch?

    Bij normale inzetten loopt het balkje vol naarmate je meer voertuigen aanklikt. Bij onze teaminzet doet 'ie dat echter niet.



    Toevoeging trouwens: het is niet per definitie zo dat de melding niet wordt afgerond. Het balkje vult zich enkel niet.

    Hoe worden meldingen gegenereerd? Gaat dat volgens het aantal posten of via de grote van je gebouwen?


    Wij (ons team) spelen ook in de speciale gemeentes van Nederland (Aruba, Bonaire, etc.) We hebben tot nu toe alleen een paar ambulanceposten, kazernes en opkomstbureaus geplaatst. Maar we kregen een melding waar een ovd-p voor nodig was, terwijl we niet in de buurt een hoofdbureau...

    Voor zover ik weet gaat dat op basis van het aantal posten en je uitbouwen. Oftewel: hoe meer posten, hoe meer en hoe grotere meldingen je krijgt en bepaalde meldingen krijg je pas als je bepaalde uitbouwen (denk aan vliegtuigbrandbestrijding of waterongevallen) hebt.
    Mijn OVD-P rijdt ook heel mijn regio door - evenals mijn OvD-G's trouwens ;)

    moment zijn ze binnen de regio aan het schuifen met voertuig in het begin van dit jaar komt er een defensieve lijst met vaste plaatsing ook om dat de veiligheids regio 3 haakarm baken per haak arm wil gaan plaatsen de coh van Roosendaal gaat bijvoorbeeld naar Rucphen en de hw van Moerdijk wordt weg bezuigt om dat deze toch all bijna niet werdt ingezet om dat post Moerdijk haven allen voorde haven gebied is.

    Aah oké, thanks!
    Geen fijne ontwikkeling voor de spelers van dit spel :p

    Vanaf heden hebben we een eigen Discordserver waar je ook een kijkje kunt komen nemen als je nog geen teamlid bent, maar wel benieuwd bent of het team iets voor jou is. Interesse? Stuur mij (Centralist18) een persoonlijk bericht!

    We hebben Ruben mogen verwelkomen, dus het lijstje is weer geüpdate.

    Vrije veiligheidsregio's:

    05 - Twente

    11 - Zaanstreek-Waterland

    14 - Gooi en Vechtstreek

    22 - Brabant-Zuidoost

    23 - Limburg-Noord

    24 - Zuid-Limburg

    Dag allen!


    Binnen ons team zijn een paar dingen veranderd na het vertrek van Wouter en Timo. Om te beginnen zijn LexN, Casper_112 en ik nu Team-Admins.

    Daarnaast is het natuurlijk wel weer eens tijd om de lijst met spelers te updaten. De lijst bovenaan dit topic is niet meer up to date. Een recentere kan gevonden worden op onze teampagina in het spel. Voor het gemak een overzichtje van de veiligheidsregio's die op het moment vrij zijn:


    05 - Twente
    09 - Utrecht
    11 - Zaanstreek-Waterland
    14 - Gooi en Vechtstreek
    22 - Brabant-Zuidoost
    23 - Limburg-Noord

    24 - Zuid-Limburg

    Binnen ons team spelen we realistisch, dat wil zeggen dat alle gebouwen (brandweer, politie, ambulance, meldkamer) op de echte plaatsen staan en dat iedere post dezelfde voertuigen heeft als in het echt, inclusief roepnummers.

    Ongeveer iedere 24 uur hebben we een teaminzet.


    Heb je nog vragen? Stuur dan een van de admins een berichtje!
    Als je je wil aanmelden, doe je dat door een berichtje te sturen naar een admin met daarin welke veiligheidsregio jij voor je rekening wil nemen en door je in het spel aan te melden bij het team.


    Hopelijk tot snel!

    MICU transporten staat momenteel ook hoog aan Sebastian's Duitse lijstje.
    Ook heb ik begrepen dat er een systeem komt van "Zorgambulance+". Dan krijgen we straks 3 type zorgambulances in het spel?

    Wat ik nu ga zeggen hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar om er in een ander topic naar te verwijzen vind ik ook zo wat.


    Met betrekking tot wat je hier zegt: ik hoop niet dat het prioriteitenlijstje van Duitsland wat betreft de witte kolom veel overeenkomt met de Nederlandse. MICU en ook die zorgambu+ lijken me vooral toekomstmuziek. Goed om erover na te denken, maar mijns inziens heeft het geen voorrang op bijvoorbeeld een Rapid Responder of, om de rode tak er maar even bij te halen, zaken als de SB(H), SLH, verscheidene aanhangers enzovoorts. Zeker omdat deze voertuigen toch wel in veel, zo niet alle, regio's te vinden zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een MICU.


    Als ik te voorbarig ben met bovenstaand, dan mijn excuses en in dat geval mag mijn post als niet geplaatst worden beschouwd :p

    De roepnamen van de helikopters veranderen inderdaad niet, maar de helikopters zelf wisselen zeer regelmatig:) ik weet geen precieze momenten, maar ik denk dat elke 1-2 maanden wel ergens gewisseld wordt voor onderhoud

    Dat ze wisselen voor onderhoud spreekt voor zich. Ik bedoel echter de heli's onderling. Wisselen ivm onderhoud is in het spel immers niet aan de orde, aangezien die heli's geen onderhoud behoeven ;)

    En ik denk dat er ook nog een slag te maken is in de incidenten. Iets meer diversiteit en misschien ook met de termelogieen die wij gebruiken. Dit krijgen wij ook te zien in het scherm(MDT). Ik zie soms een melding 'telagesuiker' voorbij komen en opzich klopt dat ook. Maar officeel wordt het een hypoglycemie genoemd. Een allergische reactie wordt een Anafylaxische reactie genoemd.


    Ik denk dat we de lijst van meldingen met kleine dingetjes kunnen uitbreiden. Sepsis(bloedvergiftiging), Exercabatie COPD, Decompensatie cordis etc.
    Wat is jullie mening erover?
    Gr Jeroen

    Ik weet zeer weinig van geneeskundige hulpverlening, maar toch (of juist daarom ;) ) wil ik hier even reageren.
    Als we er medische termen als hypoglycemie en sepsis doorheen gaan gooien, zullen de spelers zonder ervaring in de geneeskunde al heel snel zwetende handjes krijgen. Daarnaast denk ik dat de "simpele" benamingen juist de kern van de meldkamer (waar het spel uiteindelijk om draait) weergeven: iemand belt met de mededeling dat er een slachtoffer is met benauwdheid, met een allergische reactie of wat dan ook. Weinig bellers die tegen de centralist zullen spreken van een anafylaxische reactie. Ik zou het mijn strot niet eens uitkrijgen denk ik.