Posities door MPR

    We zijn op de hoogte dat dit nog steeds niet helemaal werkt zoals het zou moeten en de ontwikkelaar is aan het onderzoeken waar het mis gaat en wat ze kunnen doen om dit probleem te verhelpen!

    Bedankt voor je eerlijke melding.

    Kan iemand mij uitleggen hoe het spel bepaald welk voertuig als trekkend voertuig wordt gekozen/gebruikt voor een WOA?
    Stel ik alarmeer alleen de WOA uit die post, dan kiest hij een random voertuig dat kan trekken?
    Stel ik alarmeer een TS en een WOA uit die post, stuurt hij dan alleen die twee voertuigen (de TS doet direct dienst als trekkend voertuig) of kiest hij een extra voertuig om te trekken?


    Ik heb het originele topic even opgeschoond en deze discussie geïsoleerd.


    Er is op dit forum alle ruimte voor een goede discussie maar dan moet dit ook wel een redelijk gesprek blijven. Daar is naar mijn inzien hier helaas geen sprake meer van. De berichten die geen inhoudelijke bijdragen leveren aan het gesprek zijn dan ook verwijderd.

    Over het onderwerp informatievoorziening:
    In de basis zijn wij als gameteam verantwoordelijke voor een juiste informatievoorziening aan de spelers van Meldkamerspel. Wij doen dan ook ons best om via verschillende communicatiekanalen alle informatie overzichtelijk voor de speler beschikbaar te maken.
    Zo hebben we het blog en de Facebookpagina voor de nieuwsberichten. En de handleidingen en sinds kort ook de FAQ voor de spelers die extra (specifieke) informatie zoeken.
    Het bijhouden van deze verschillende communicatiekanalen is een behoorlijke klus en het kan daarom even duren voor ook daarin alle nieuwe informatie is opgenomen.

    Als Nederlands Gameteam hebben wij een bijzondere positie. Alle informatie die wij delen komt rechtstreeks van de ontwikkelaar of is bij de ontwikkelaar geverifieerd. Lang niet alle andere versies van het spel hebben zo'n team met de positie om direct met de ontwikkelaar aan het spel te kunnen werken. Wij doen dit allen in onze vrije tijd naast onze reguliere baan en sociaal leven. We staan in goed contact met de ontwikkelaars en proberen elke dag het spel weer een stukje beter te maken.

    Om terug te komen op de inhoud van het gesprek over informatie en andere bronnen. Het spel is van origine Duits en de Duitse versie kan dan ook worden gezien als de basisversie van het spel waar de andere varianten spin-offs van zijn. Dit betekent dat de Duitse versie voorop loopt en een community heeft die al wat verder ontwikkeld is dan de onze. Met een groter aantal spelers worden meer vragen gesteld en komt steeds meer informatie naar boven die inzichtelijk gemaakt kan worden. Door de overeenkomsten en gedeelde broncode van het spel is het zo dat info over de Duitse versie soms gelijk staat aan de Nederlandse versie, als je beide spellen speelt kun je daarin dan ook overeenkomsten tegenkomen, maar vaak gelden er ook uitzonderingen en zit het voor Meldkamerspel net even anders in elkaar. Uit de overname door XY-Rality en de behoefte aan overzichtelijke informatie is recentelijk dan ook de FAQ ontstaan. Deze is recent vertaald naar het Nederlands en zijn we nog aan het bijwerken.

    LSSM is een bijzondere toevoeging, de makers van LSSM hebben met de ontwikkelaar een eigen regeling waarmee zij info verkrijgen voor het draaiend houden van hun add-on voor het spel. Dat betekent dat ze daar specifieke info voor ontvangen die voor de gemiddelde speler minder relevant is. Daar is het onderwerp van de discussie, het maximale aantal gebouwen een duidelijk voorbeeld van: Dit is een keer een snelle update geweest waarbij de informatie niet direct is overgenomen in de FAQ. Het veranderd echter wel de broncode van het spel en dat maakt dat het bij scripters zoals het team van LSSM wel naar voren komt en geregistreerd staat.

    In het kort: Alle informatie over de werking van het Nederlandse spel wordt vanuit de ontwikkelaar via ons gecommuniceerd. Wij zorgen voor de berichtgeving op de verschillende kanalen en proberen alle informatie zo inzichtelijk mogelijk te maken voor de spelers. Daarbij zijn er af en toe ook zaken die voor andere versies al gecommuniceerd zijn en die wij eerst moeten verfieren. Dat er dan via andere kanalen al een antwoord komt is dan goed mogelijk, deze zal soms kloppen, en soms ook niet. We zijn er als community om elkaar te helpen en elkaars vragen te beantwoorden. Dit is onder andere waarvoor het forum bestaat en dit juichen we dan ook alleen maar toe. We vragen iedereen hier wel om redelijk te blijven en vinden het niet erg als er een constructieve discussie ontstaat. Maar dan moet dit wel constructief blijven en niet afzinken naar een niveau waarop we elkaar gaan aanvallen/beledigen of uit de tent aan het lokken zijn. Hier zullen wij dan ook de grens trekken en optreden.

    Hier wordt momenteel door de ontwikkelaar naar gekeken. We verwachten zeer spoedig een fix te hebben.
    mk1 Bedankt voor het melden, netjes van je. In het geval dat dit per abuis is gebeurd door een fout in het spel is dit de speler natuurlijk niet aan te rekenen. Op het moment dat hier bewust misbruik van wordt gemaakt is het een ander verhaal. Maar het is aan de ontwikkelaar om daar op in te grijpen. Wij kunnen als Nederlands team daar niets over zeggen.

    Off-topic discussie is naar een eigen plek verplaatst

    We zijn druk bezig de handleidingen weer up-to-date te krijgen. Ondertussen is de FAQ al aangepast.
    Naar aanleiding van dit topic is aan de FAQ een extra pagina toegevoegd over verschillende speelstijlen. Bedankt dus voor de tip, we gaan kijken of dit ook een plek kunnen geven in de handleidingen!

    Als community zien we samen meer dan wij alleen als team. Dit soort opmerkingen brengen punten naar voren waar wij zelf misschien niet meer tegenaan lopen of die niet direct op onze radar staan. Daarom zijn we erg blij met dit soort aanvullingen zodat we voor iedereen zoveel mogelijk juiste informatie over het spel beschikbaar kunnen stellen.

    Bedankt dus!