Posities door MPR

    Is een optie om teamgebouwen apart uit te kunnen zetten misschien nog een goede toevoeging? Dan kan men kiezen, Alle gebouwen zichtbaar, teamgebouwen zichtbaar of gebouwen van teamleden zichtbaar

    LSS is momenteel gedeactiveerd. Dit heeft te maken met het feit dat V2(huidige versie) Na de updates van de afgelopen dagen te veel fouten/buggs bevatte. Momenteel wordt er aan V3 gewerkt waarbij de fouten zullen worden opgelost. Tot die tijd hebben de makers besloten het script niet langer beschikbaar te stellen.

    LSS is niet geupdate, maar gedeactiveerd. Dit heeft te maken met het feit dat V2(huidige versie) Na de updates van de afgelopen dagen te veel fouten/buggs bevatte. Momenteel wordt er aan V3 gewerkt waarbij de fouten zullen worden opgelost. Tot die tijd hebben de makers besloten het script niet langer beschikbaar te stellen.

    Mooie toevoeging, een goede functie waar veel teamadmins vast blij mee zullen zijn: De mogelijkheid voor leermeesters/docenten om een maximaal aantal deelnemers per speler in te kunnen stellen bij teamopleidingen. Dit voorkomt dat mensen misbruik maken van de Teamscholen/opleidingen

    Ja @MPR. Daar had ik als eerste gekeken en tot de conclusie gekomen dat hij alleen POI Rivier had. Maar stond hij niet in. Dus vandaar ook de vraag of er varianten van gemaakt kunnen worden voor andere POI's die met water te maken hebben. Want een persoon te water kan op meer plekken gebeuren dan alleen een rivier.

    Ach zo, momenteel alleen POI rivier. Een variant bij een kanaal of sloot zou een goede toevoeging zijn natuurlijk, zeker aangezien het team alles zoveel mogelijk in heel Nederland mogelijk wil maken. Even afwachten wat ze ervan zeggen!

    De originele afbeeldingverzameling voor incidenten 'Icons by Frankyr80' In een nieuwe/herziene versie door MPR.


    Ik heb de Iconset van Frank aangevuld aangezien er nog een aantal afbeeldingen ontbraken, Dit maakt de set weer veel relevanter voor alle gebruikers van de ondertussen meest-gebruikte iconset van het spel In zowel de NL als de Duitse versie!
    Er missen momenteel nog 7 icoontjes. Daarvoor heb ik geen geschikte afbeeldingen gevonden en ben ik met Frankyr80 in overleg om alsnog aan geschikte Icons te komen
    https://www.meldkamerspel.com/mission_graphics/63


    Vragen of opmerkingen graag via PB!


    Deze upload is toegestaan door Frankyr80 zelf na contact met hem te hebben gezocht via de Duitse versie van het spel.


    Veel Speelplezier,


    MPR





    EDIT: VOOR VERVOLG ZIE POST HIER: Icons by Frankyr80 (Updated)

    Sinds kort loop ik tegen wat kleine probleempjes aan. Niets ernstigs, maar vroeg me af of men dit nog gaat verhelpen in deze of de nieuwe(v3) versie.


    Bug 1: Statuskleuren kloppen niet meer.


    dit zijn de nieuwe volgens de FB-pagina:



    Alleen de kleuren in de LSS-menu's zijn nog niet aangepast aan deze nieuwe statussen. Status 5, vrij op post knippert nu constant.


    Bug 2:


    Sinds de UI-update is er een grijs vlak bovenin het scherm. daarnaast overlappen de logo's en zijn de meldingiconen nog minder zichtbaar dan eerst. (zie bijlage)


    Zoals aangegeven, Ik weet dat er aan een nieuwe versie wordt gewerkt. Ik wil daarom deze bugs vooral aangeven zodat ze kunnen worden meegenomen in het nieuwe ontwerp of een 'snelle' tussentijdse update.


    m.v.g.


    MPR

    Ik heb Frankyr80 Gesproken en toestemming gekregen om de Afbeeldingsverzameling te updaten.
    Hij heeft me toestemming gegeven om de nederlandse set opnieuw te uploaden en de missende afbeeldingen aan te vullen met icons uit zijn (grotere) Duitse verzameling. Daarnaast mag ik hem een lijst sturen met icons die nog missen.


    Eens kijken hoever ik kan komen. Als ik verder ben of meer nieuws heb laat ik het hier natuurlijk weten.

    Ik heb frank op leitstellenspiel een bericht gestuurd met de vraag of hij plannen heeft om de iconset voort te zetten of dat ik anders eventueel onder zijn naam de iconset kan bijwerken vanuit zijn uitgebreidere duitse versie van de set.

    Idd, in nederland wordt dit voornamelijk gedaan door RWS met de wagens van de Weginspecteurs.


    Een optie om deze toch in je spel te krijgen is wat complexer, maar wel goed te doen:



    • Maak een privé-afbeeldingcollectie aan. (zolang deze prive is kun je er ook voertuigen uit andere afbeeldingsverzamelingen in gebruiken)
    • Teken zelf een afbeelding, of vraag indit forum in een van de topics of iemand je daarbij wilt helpen of er een voor je kan maken.
    • Vervolgens wijs je die afbeelding toe aan de Dienstbus. Dan noem je je dienstbus om tot Signalistiewagen en dan heb je je eigen signalisatiewagen in het spel!

    Ik heb in mijn topic evt wel wat belgische voertuigen staan. (Ambu en MUG)


    dit heb ik eventueel voor je als Ambustandplaats:


    Weet niet van welk ziekenhuis je een logo zoekt? anders kun je altijd de star of life pakken van de eerste pagina van dit topic:


    Specifieke logo's kan ik evt wel voor je maken, Gelieve daarvoor hier even posten:
    Design Gebouwiconen MPR



    MPR


    Gereageerd en 'gekaapt' met toestemming van Kevej

    Voor onze zuiderburen:


    XC90 MUG:


    Nieuwe Versie met battenburg:


    Volvo XC90 Ambulance:


    N.B. Mocht je deze voertuigen willen gebruiken in een openbare afbeeldingsverzameling, stuur dan even een PB.

    Wat is hier dan anders aan dan het huidige HA voertuig, afgezien van de kraan?


    De Kraan heeft nog geen functie in Meldkamerspel, mede omdat er in Nederland amper brandweerkranen zijn (Weet eigenlijk alleen Den Haag)


    Mochten er ooit kranen komen dan zul je deze waarschijnlijk gaan tegenkomen op HV's en HA's inderdaad. Maar aangezien de nederlandse vertegenwoordiging van de ontwikkelaar graag functies willen toevoegen die door het hele land toepasbaar zijn lijkt jouw verzoek me wel erg specifiek. Misschien dat ze later inderdaad wel incidenten toevoegen waarbij een kraan nodig is, maar om dit volgens hun filosofie bruikbaar te maken zouden ze dan een HA-K, een HV-K en een BRW-kraanwagen moeten toevoegen. Dit is an sich geen slecht idee maar denk dat het nog wel even gaat duren voordat je dit terug gaat zien.


    Maarja, uiteindelijk kunnen natuurlijk alleen Wouka, Timo en Data hier echt iets zinnigs over zeggen.

    In een ander topic kwam ik het volgende tegen wat misschien uitkomst geeft op je vraag @thomas39.


    @Data kwam namelijk met de volgende tip:


    Gebruik je Google Chrome?
    Dan kun je CTRL + SHIFT + G gebruiken en dan het roepnummer van het voertuig intypen.
    Dan gaat hij voor je zoeken naar dat roepnummer...

    Dat is inderdaad een snelle oplossing die ook werkt. Toch zou een aparte zoekbalk voor voertuigen geen slecht idee zijn om nog een keer toe te voegen