Posities door MPR

    Het heeft wel degelijk zin om deze posten in het binnenland te hebben omdat de BA-RB ook telt als WOA bij incidenten. Zo kan de Reddingsbrigade de Brandweer ondersteunen bij de reguliere waterongevallen.

    Deze kan getrokken worden door beide nieuwe voertuigen en is uitwisselbaar met de bestaande WOA. Dit betekent dat de Reddingsbrigade nu ook bijstand kan verlenen bij bestaande waterongevallen in het spel. Dit maakt dat deze update ook in het binnenland kan worden gebruikt en de voertuigen op de binnenwateren kunnen worden ingezet.

    Ik denk dat er een onderscheid moet zijn tussen Reddingsbrigade op het strand in de zogenaamde strandposten en de KNRM reddingstations https://www.knrm.nl/reddingstations. Nu is er gekozen voor een gebouw waarin beiden zitten. Misschien had de optie beter geweest om ook te kiezen voor strandposten voor de reddingsbrigade op het strand of daar waar ze horen aan meren en plassen. Je kan ook een Reddingsstation op de plek zetten van een Reddingsbrigade en dan geen KHV erin.


    Dat laatste is ook precies het idee. We hebben gekozen voor één gebouw omdat de diensten qua taakstelling in grote lijnen behoorlijk op elkaar lijken. Dat heeft onder andere ook weer voordelen voor de missiegeneratie voor deze diensten.

    Je kunt dit gebouw dus bouwen en met de keuze van de voertuigen die je koopt kiezen voor welke dienst het gebouw is geplaatst.


    Reddingsbrigade: DAT-RB + BA-RB

    KNRM: KHV (+ evt. BA-RB)


    Of je gaat voor een combinatiepost met daarin een combinatie van alle beschikbare voertuigen. Deze invulling biedt de speler de flexibiliteit dit naar eigen inzicht in te richten.

    Er zit een serverwisseling aan te komen. Deze was eerder al aangekondigd maar moest helaas verplaatst worden. Met deze wissel moet de capaciteit ook flexibeler kunnen worden ingezet om pieken op te kunnen vangen.


    Ik kan verder nog geen specifieke datum geven maar deze migratie zal duidelijk aangekondigd worden in het spel.

    Hier maken we een lijst met materieel en roepnummers van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij.

    Laatst bijgewerkt: 20-05-2021
    Toevoegingen kunnen die in de reacties op dit topic geplaatst worden.


    KNRM Station Katwijk aan Zee (Noordduinseweg 4, 2221 BL Katwijk aan Zee)

    KNRM 72-05 (KHV)


    KNRM Station Maasvlakte (GB Maximaweg)

    KNRM 71-25 (KHV)

    KNRM 049 (Waterscooter)


    KNRM Station Noordwijk aan Zee (Bosweg 2A, 2202 NV Noordwijk)

    KNRM 72-15 (KHV)


    KNRM Station Ouddorp (Stoofweg 1a, 3253 MA Ouddorp)

    KNRM 71-55 (KHV)
    “Griend” (Atlantic klasse)


    KNRM Station Scheveningen (Visafslagweg 2, 2583 DM Den Haag)

    KNRM 71-92 (KHV)


    KNRM Station Ter Heijde (Strandweg 13, 2684 VT Ter Heijde)

    KNRM 71-85 (KHV)


    KNRM Station Zandvoort (Thorbeckestraat 6, 2042 GM Zandvoort)

    KNRM 72-25 (KHV)

    Ha Ard, bedankt voor je melding!

    Wat vervelend dat je last hebt gehad van de kleur van de banner. Ik weet niet direct of we dit optioneel kunnen maken en hoeveel werk dit zou zijn voor de ontwikkelaar.
    Het is voor een groot deel van de spelers natuurlijk wel een leuke (en tijdelijke) toevoeging.


    Wat je in ieder geval op korte termijn zou kunnen helpen bij dit soort problemen is het gebruiken van kleurfilters. Deze optie is ingebouwd in de meeste besturingssystemen (zowel PC als mobiel) en vaak zelfs met sneltoetsen in- en uit te schakelen.
    Mogelijk kan dit voorkomen dat je het spel helemaal niet kunt spelen.

    Heb het even getest en hier werkt het inzetvoorstel voor RR's ook voor de RR-DM. Op dit moment is het nog niet gepland om een onderscheid te maken tussen de RR en RR-DM in de Inzetvoorstellen.

    Heb je de voertuiginstellingen nog eens nagelopen of er niet per ongeluk een instelling is gewijzigd?


    Deze twee moeten niet aangevinkt staan.

    Ik lees dat de melding na het verversen van de pagina toch afgerond is. Ik zal het topic dan ook archiveren.


    Verder worden hier een hoop goedbedoelde adviezen gegeven maar lopen de gemoederen ook al snel op.
    Hierbij een verzoek om normaal met elkaar te blijven omgaan. Discussiëren mag, maar hou het netjes!

    Ik heb jullie vragen gebundeld en de volgende antwoorden van de ontwikkelaar ontvangen:

    Wat zijn de voordelen van een gebouwcomplex?

    Naast een beter overzicht over de kaart krijg je extra parkeerplaatsen en extra voertuig-efficiëntie, dit betekent dat voertuigen hun meldingen sneller kunnen afhandelen.


    Waarom is er een prijsverschil (twee keer zo duur als in LSS.DE)

    Op de Duitse server is er geen extra voertuig-efficiëntie, dus hebben ze minder voordelen.


    Waarom kunnen we het politie hoofdbureau niet toevoegen aan een complex? Of andere gebouwen. Is dit gepland?

    We zijn aan het evalueren of er meer gebouwtypes kunnen worden toegevoegd, maar daar kunnen we nog geen verdere details over geven.


    Waarom moeten er 5 gebouwen in een complex worden gebouwd?

    Dit is om het spel gebalanceerd te houden. En de nieuwe functies en voordelen niet de reguliere gameplay te laten verstoren.


    Heeft het gebruik van de een gebouw-complex invloed op het valsspeel-mechanisme?
    Nee het spel houdt er rekening mee dat het om een gebouw-complex gaat en zal het valsspeel-mechanisme zodoende niet activeren.

    Wat houdt de 'extra voertuig-efficiëntie' precies in?

    Voertuigen uit een gebouw-complex handelen meldingen sneller af.

    Er zijn vermeldingen van een kleine variant op gebouwencomplexen te vinden in het spel, hoe zit dit?
    Dit zal niet in werking treden in Meldkamerspel omdat de Nederlandse versie maar 1 variant van de kleinere gebouwen kent (VWS-post)

    Bedankt voor jullie reacties en feedback. Helaas hebben wij niet direct een antwoord op alle vragen die hier gesteld zijn. We hebben daarom expres even gewacht met reageren om jullie vragen te bundelen en te kunnen overleggen met de ontwikkelaar. Jullie vragen zijn nu dan ook doorgegeven aan de ontwikkelaar en als we meer info hebben zullen we dit natuurlijk met jullie delen.


    Blijf tot die tijd hier vooral je feedback delen zodat we dit met de ontwikkelaar kunnen overleggen!

    Thanks voor je melding!


    Ik denk dat de servers van de Kaartenmaker (OSM) het even lastig hebben dan. Dit is hoogstwaarschijnlijk niet een probleem dat met de werking van het spel te maken heeft of met het paasevent, maar eerdermet de informatie die niet volledig binnenkomt vanaf OSM.

    Ik heb het teruggekoppeld naar de ontwikkelaar en er wordt naar gekeken!

    Zover ik weet is dit een nieuwe update! Er zal vast zo snel mogelijk een Facebookbericht geplaatst worden over deze update ;)



    We komen zo snel mogelijk met de officiële aankondiging! Dan zullen de meeste vragen beantwoorde worden.
    Het is nog even wachten op de laatste toestemming van de ontwikkelaar.