Posities door Karst

    Momenteel zijn er inderdaad weer wat grotere issues met de server. dit op een ongewoon tijdstip. De ontwikkelaar is hiervan op de hoogte en zit er bovenop.

    Laten we het hopen. Ik heb gisteren een pittig mailtje gestuurd naar de ontwikkelaar met het bericht dat ik niet blij ben met hun inzet voor het spel als het gaat om oplossen van fouten en serverproblemen.

    Nu weet ik dat het al sinds het begin van het spel bekend is dat voertuigen weleens over de map willen vliegen in plaats van een normale route rijden. Echter lijkt het vandaag erger te zijn dan normaal. Is er een storing of iets dergelijks in de routeberekening?

    Dankjewel voor je antwoord michaelkraan

    Dan zal ik een oplossing moeten bedenken aangezien ik realistisch speel

    Dat probleem heb ik ook. In mijn regio is HOVD-AGS een combifunctie en worden verschillende DB gebruikt voor meerdere functies zoals OWR en VEB. Ik heb het gewoon opgelost door de HOVD en AGS hezelfde voertuignummer te geven en in de A&U te koppelen. Voor de OWR heb ik gewoon een PM-OR gebruikt met het DB nummer en voor de VEB heb ik gewoon de PM-VEB gebruikt met het in de regio fictieve VEB nummer.


    Voorbeelden:


    HOVD-AGS: 08-9391 (west) en 08-9291 (Oost). Voor elk nummer een aparte HOVD en AGS gekoppeld. 4 voertuigen totaal dus.
    PM-OR: 08-6381 (DB nummer)

    VEB: 08-9823 (VEB nummer wordt gebruikt in melding, maar rukken uit met de DB 08-6381)

    Ik heb 12 zorgambulances. Je krijgt maximaal 10 meldingen. Ik heb er geen probleem mee qua kosten. Ik speel graag op realisme en daar hoort alles wat mij betreft bij, dus ook de zorgambulances.

    Ik heb bij mijn ziekenhuizen die een helideck hebben een (H) toegevoegd aan de naam. Zo kan ik in en oogopslag zien welke ziekenhuizen geschikt zijn voor een heli en ze daarheen sturen. Dit zijn overigens in 95% van de gevallen de door Nederland aangewezen traumacentra zoals het UMCU en het EMC. Geen heli? Dan geldt bij mij gewoon het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

    Bovenstaande lijst weer bijgewerkt:


    - Zorgambulances 09-440 serie verwijderd

    - Middencomplexwagens 09-200 serie toegevoegd

    - Adres ambulancepost Amersfoort centrum aangepast

    - Adres ambulancepost Nieuwegein aangepast

    - Post Amersfoort Terminalweg toegevoegd

    Sinds de update van vandaag werken de statustellers in V4 niet meer correct bij mij. Mijn status 5 (op post) voertuigen worden nu weergegeven als status 7 (spraakaanvraag). Gisteren was dit nog prima. Zijn nu de Duitse statussen gebruikt ipv de Nederlandse?

    Er worden inderdaad wat zaken door elkaar gehaald. De fysieke kaart van OSM is wel up to date. Echter de route en adresgegevens die het spel gebruikt zijn dat niet. Die staan los van de OSM kaart.


    Voorbeeld: De gemeenten Giessenlanden en Molenwaard en de gemeenten Leerdam, Vianen en Zederik zijn in 2019 gefuseerd tot de gemeenten Molenlanden en Vijfheerenlanden. Op de kaart is dit goed weergegeven, maar wanneer er een melding gegenereerd wordt in deze gebieden worden bij de adresgegevens nog steeds de oude gemeentenamen weergegeven. Dit geldt overigens ook voor de gemeenten Geldermalsen, Neerijnen en Lingewaal die ook in 2019 gefuseerd zijn tot de gemeente West Betuwe. Ik zou dus ook graag snel een update van deze gegevens zien.

    07-B1.00 voor de ME commando, 07-B1-10 tm 07-B1.60 voor Flex. Bij de AE geldt hetzelfde, maar dan wordt de B vervangen door een R. Als je een tweede peloton bouwt veranderd de 1 in een 2 enz. Dat zijn de officiële nummers voor zover ik weet.

    Hebben we nou 5 lifeliner standplaatsen of begrijp ik het verkeerd?😅


    Zit sinds een paar dagen op flightradar24 te kijken en zie ze allemaal ook PH-OOP (lln5) en de laatste reacties hier hebben me een beetje in de war laten raken😅😂

    De PH-OOP en PH-HOW zijn van origine ambulancehelikopters, geen traumahelikopters. Zij vliegen afwisselend als Medic01 op de waddeneilanden vanaf Vliegbasis Leeuwarden, om patiënten die naar het ziekenhuis moeten te vervoeren via de lucht ipv het vaste land wat in dat geval vaak moeilijker is. De laatste tijd doet de dienstdoende heli ook dienst als Lifeliner 5 voor het overplaatsen van IC-Covid patiënten. Hij is dus niet voor reguliere lifeliner inzetten bedoeld. Snap je het zo beter?