Posities door stijnh

    @stijnh, Haakarmbak Waterongevallen kennen we niet in Nederland.
    Deze zal dus ook niet van toegevoegde waarde zijn voor het spel.


    In Nederland hebben we wel een WO (Waterongevallen Voertuig) en een WOA (Waterongevallen Aanhanger) (naast het OvRT).
    De aanhanger zal zoals hierboven al aangegeven denk ik pas later komen, omdat we nog geen aanhangers kennen in het spel...


    Marine is volgens mij überhaupt niet de bedoeling, dat is weer iets wat met Defensie te maken heeft...

    Daarom dat ik ook zei dat het een Belgische visie was, dus ik vertelde gewoon hoe het in België is ;-). Maar dit is de NL versie, dus zal het zijn zoals in NL :-p



    Kan U mij vertellen wat er allemaal in een WOA zit ? Of dit in combinatie met een boot ? Of is deze nog apart ?
    En voor wat staat de afkorting OvRT juist ?




    ps: Met die marine bedoelde ik de KNRM ( heb bovenstaande post reeds aangepast ) :-)

    Ik heb verschillende alarm en uitrukregels gemaakt.
    Momenteel heb ik ook knoppen voor iedere heli dat ik heb ( 2 medische , 2 politie ). Zo kan ik deze onmiddellijk alarmeren.



    Sinds 2 weken is er 1 MMT dat ik niet meer kan alarmeren ( bij uitruk verder dan 50km van de post ) via de aangemaakte knop, of via 'beschikbare voertuigen' ... Ik krijg steeds de melding dat het voertuig onbeschikbaar is terwijl deze wel in status 2 staat.
    --> als ik op het MMT zelf klik kan ik deze wel nog zo doorsturen naar een interventie


    Volgens Wouka of Timo ( ik weet niet wie de facebookaccount doen ;-) ) is dit zo ingesteld dat men deze niet meer weergeeft omdat ik te veel voertuigen heb ( en wil men zo capaciteit op de server weergeven ).



    Zijn er nog mensen die dit probleem hebben ? Misschien is het een oplossing om er voor te zorgen dat deze instelling niet van toepassing is voor de heli's ?

    Mijn visie : ( let op geschreven door een Belg, dus wellicht niet volledig volgens het Nederlandse systeem ;-) ).



    Mogelijke wagens:


    - Duikerswagen (waterongevallenwagen) bvb type mercedes sprinter --> voor standaard inzetten
    - Haakarmbak waterongevallen ( In België in gebruik bij sommige korpsen, breng regionaal duikmateriaal bij grote inzetten )


    [Blockierte Grafik: https://lynnmoray.files.wordpress.com/2014/04/brandweer-grobbendonk-huldigt-nieuw-haakarmvoertuig-in-id3090477-1000x800-n.jpg]












    - Vrachtwagen met duikers + boot + kraan + extra materiaal
    [Blockierte Grafik: https://pbs.twimg.com/media/BPdCG6PCAAAI9cY.jpg][Blockierte Grafik: http://static.skynetblogs.be/media/63395/2590272034.JPG]



    - Boot ( kan zowel op aanhangwagen als op haakarmbak ) --> maar dan is de vraag, indien op aanhangwagen .. krijg je die dan automatisch bij de waterongevallenwagen of apart bijkopen ??



    Welke opleiding:


    Of je kan 1 opleiding voorzien voor alle duikers/oppervlaktredders


    Ofwel opsplitsing duikers / oppervlakte redding ( waarbij de duikers dan zowel oppervlakte reddingen kunnen doen als duiken )




    POI's:


    Het lijkt me een beetje gek dat je een drenkeling krijgt op een snelweg.
    Dus waarom de watergerelateerde interventies niet enkel bij opgegeven POI's ? Het zou dan ook handig zijn dat er verschillende POI's bijkomen, ik denk hierbij aan ( zwemvijver, rivier, haven, jachthaven, ...)



    Inzetten:


    Persoon te water


    Dier te water


    Plezierjacht maakt water


    Auto te water


    Brand op binnenschip


    Bijstand politie ( speurtocht naar wapens,...)





    p: Ik heb in mijn regio geen KNMR of reddingsdiensten dus hier spreek ik me niet over uit

    Ben zelf niet zo heel erg thuis in de politie, maar meldingen zoals verward persoon zouden ze ook prima op kunnen rijden.Zeker een leuke toevoeging net zoals ME, ik meende dat beide op de bekende ''To do list'' staan.

    Klopt je kan eerst een interventie hebben van een verwarde persoon, en deze eventueel laten opschalen naar poltie en een 2e maal laten opschalen naar een AT

    Overigens is het wel zeer merkwaardig te noemen dat het merendeel van de ambulancechauffeurs in België vrijwilliger is. Is er in België geen bereidheid om meer geld uit te geven aan beroepspersoneel voor dit zeer belangrijke onderdeel van de hulpverlening?


    Niks ten nadele van de vrijwilligers! Het is natuurlijk zeer nobel om vrijwillig ergens anders dan thuis te overnachten om andere mensen te helpen.

    tsjah waarom is er geen bereidheid in Belgie .


    Het medische systeem tussen België en Nederland kun je op bijna geen enkel punt vergelijken.
    In België is de meldkamer ongeveer verplicht om een ambulance te sturen, ook al is dit voor iemand dat al 7 weken tandpijn heeft .... Ook kost een ambulance rit hier 62€ voor de eerste 10 kilometer.


    Hier heb je op een gewone ambulance geen verschil tussen de persoon die vooraan of achteraan zit ( 120u theorie en 40u stage )




    Hier staat de ambulance meestal sneller aan je bed, maar dan met 2 bls'ers ... Indien nodig zal de meldkamer een pit en/of een mug meesturen ( of vraagt de ambulance deze bij ).


    Een pit is een ambulance met verpleegkundige ( vergelijkbaar met een ambulance in Nederland)
    En een Mug is een wagen met een arts en seh verpleegkundige ( 2 met heli, 10-tallen met de wagen ).

    Vrijwillig ambulancechauffeur? Zonder disrespect uiteraard, maar hoe wil je dat zo doen dat het veilig is voor het slachtoffer? Want de aanrijdtijd lijkt mij dan een stuk hoger.

    Wat bedoel je met veilig ? Ik heb dezelfde opleiding als een beroeps ambulancechauffeur in Belgie... En vrijwilligers slapen bvb in op een ambulancepost,zodoende zitten we binnen de 2 minuten in de wagen op weg naar het slachtoffer. Ik denk dat bijna de helft van de ambulancechauffeurs in België vrijwilliger is.

    In Nederland zit er op iedere ambulance een verpleegkundige vergelijkbaar met de PIT's in België .... Komt er dus op neer dat een VPK in Nederland heel veel mag en dat het aantal MMT interventies is heel laag in vergelijking met de MUG interventies van Belgie ;-)

    Kunnen jullie niet instellen dat de zorgambulance een grotere sector heeft ? Nu komt hij enkel in een straal van enkele kilometers rond de post.



    Tijdens een opdracht kan je de zorgambu ook een volgende opdracht geven,.... kan dit ook niet uitgebreid worden zodat hij 5 of 6 ritten na elkaar kan inplannen ?