Posities door Maxfararie01

Ik weet dat Haaglanden inderdaad een drone heeft, rotterdam Rijnmond volgensmij ook tegenwoordig en Amsterdam Amstelland. Ze komen wel gestaagd bij de veiligheidsregio's binnen omdat de testen goed zijn bevonden. Ook weet ik dat de politie vaak assisteert met een drone, aangezien hier de drone teams al meer geimplenteert zijn.

Ik weet dat de het systeem ook in de duitse versie wordt gebruikt. het is even wennen maar het werkt wel goed als je het goed instelt. in principe zou je de EOD zo kunnen instellen dat elke DB en VW een robot heeft. zo niet koppel je hem aan een voertuig en zet dit bijvoorbeeld in de naam van het voertuig (bijvoorbeeld: KM 93.00 (EOD Robot) in mijn geval)

Ik heb ondertussen weer de juiste gegevens gevonden:

voor de EOD zijn het de volgende:

KM 93.00 en omhoog: EOD Soesterberg

KM93.60 en omhoog: EOD Den Helder nieuwe haven

Km 93.70 en omhoog: EOD/CBRN Vught

voor de duikploegen vallen deze onder de KM 93.60, deze divisie wordt namelijk gekenmerkt als de EOD-Maritiem.

Ik zal ook nog een volledige lijst maken als ik de tijd heb met alle KMAR nummers van de districten etc.

Voor de nieuwe EOD en duikgroep uitbereiding, hier de voertuigen in nederland:

Soesterberg:

KZ-00-07 EOD
    30-8158 KZ-00-08 EOD
    30-8154 KZ-00-09 EOD
    30-8153 KZ-00-10 EOD
    30-8152 KZ-00-11 EOD
    30-8151 KZ-00-12 EOD
    30-8150 KZ-00-13 EOD

Den Helder nieuwe haven:

30-9711 KM-17-01 Defensie Duikgroep
    30-9712 KM-77-03 Defensie Duikgroep
    30-9713 KM-77-04 Defensie Duikgroep
    30-9714 KM-73-02 Defensie Duikgroep
    30-9715 KM-73-03 Defensie Duikgroep

Ik weet dat de EOD ook bij Den Helder zit, echter heb ik deze roepnummers nog niet kunnen vinden, en ik had een site met de Kmar nummers, maar ook die is ergens verdwenen

Ik weet uit mijn ervaring dat de GGB haakarmbak wel een zeldzaamheid is. Ik weet van het bestaan, volgensmij heeft (toen der tijd nog) korps Alkmaar er 1 gehad, samen met een Sigma team etc, maar je ziet ze niet heel veel meer. Auto's zijn sneller en voordeliger voor een veiligheidsregio dan een haakarmbak met een haakarm voertuig.

Goedenmiddag,

Zojuist hebben wij met ons team even de nieuwste update uitgezocht omtrent de Kmar, echter viel ons allen op dat bij de kazerne defensie een uitbereiding zit voor ME, maar dat deze personen nergens opgeleid kunnen worden. Nou is de vraag is dit een fout, of moet deze nog toegevoegd worden.

Omdat er ook een taak met een leuke beloning aan het uitbereiden van de kazerne zit, zou het zonde zijn als deze vervolgens niet te gebruiken is.

Voor de voertuigen van Tata Steel het volgende:

Dienst Bedrijfsbeveiliging:

12-9050: Dienstbus OVD DBB

12-9051: Dienstbus DBB

12-9052: Dienstbus DBB

12-9053: Dienstbus DBB

12-9054: Dienstbus DBB

12-9056: Trainingsvoertuig OGS DBB

Verbandkamer (onderdeel van Rode Kruis ziekenhuis:

12-9055: PIketvoertuig spoedeisende hulp

Bedrijfsbrandweer Tata Steel:

12-9001: Dienstbus

12-9002: Dienstbus

12-9003: Dienstbus

12-9004: Dienstbus

12-9005: Dienstbus

12-9031: TS Industrieel brandbestrijding

12-9032: TS Industrieel brandbestrijding

12-9033: TS Industrieel Brandbestrijding

12-9071: HV brandbestrijding (heeft aan boord vooral grote ventilatoren en extra middelen voor het bestrijden van Industriële branden)

12-9081: Gereedschap en materialen wagen

12-9091: Dienstauto OVD

12-9092: Reservevoertuig OVD

Ondanks dat de voertuigen van de Dienst Bedrijfsbeveiliging en de verbandkamer geen brandweer voertuigen zijn, zijn deze wel onder gebracht bij de bedrijfsbrandweer van Tata Steel IJmuiden. Dit i.v.m. dat deze voertuigen gebruik maken van OGS. De Dienst Bedrijfsbeveiliging functioneert als een soort politie op het terrein, en de verbandkamer heeft een piketvoertuig staan wat functioneert als een Rapid Responder.

Een goedendag,

Ik heb het volgende idee. is het misschien iets om de Dierenpolitie (DCG) toe te voegen aan het spel. Aangezien MKS een aantal meldingen heeft voor de politie met betrekking tot dieren die verwaarloosd worden of waar een delict mee wordt gepleegd. Misschien dat er ook een aantal extra meldingen mee gemaakt kunnen worden om het nut van de Dierenpolitie in MKS dan meer zin te geven.

Ondertussen is in Nederland namelijk de Dierenpolitie niet meer weg te denken en is het bijna bij elk basisteam een vast gegeven geworden.

Bijgevoegd heb ik een paar voorbeelden en de uitleg van de Dierenpolitie toegevoegd

Een goedenmiddag,

Ik wil graag het volgende voertuig/haakarmbak aan dragen als mogelijk nieuw voertuig. Bij de Brandweer wordt steeds vaker ingezet op de Basis Ontsmetting Eenheid (BOE). Veel kazernes hebben deze al of zijn druk aan het oefenen om deze te kunnen bemannen. Daarom leek mij dit een voertuig wat zeker in het spel thuis zou horen.

Over de incidenten waar hij aan toegevoegd kan worden lijkt me het het Simpelst om hem aan de Industrie/Chemie inzetten te koppelen, aangezien de BOE vaak wordt ingezet bij inzetten met gevaarlijke stoffen om Slachtoffers en Brandweerpersoneel te reinigen en zo te zorgen dat deze geen gevaarlijke stoffen (verder) in zich op kunnen nemen.

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden,

Met vriendelijke groet,

Max

Weet iemand welke posten in de regio Utrecht geschikt zouden zijn voor een hoofdbureau en welke eenheden op dat hoofdbureau zouden kunnen?

Ik heb nu op bureau Paardenveld (Kroonstraat 25, 3511 RC Utrecht) een hoofdbureau staan met daarin OVD-P/DHG/AV/ME/ME-AE maar ik weet niet of ze die daar ook daadwerkelijk hebben...

Daar heb ik ze ook staan. Naar mijn weten is dit ook het hoofdbureau van politie Utrecht. Verder denk ik dat bij het politie bureau in Amersfoort (Van Asch van Wijckstraat 45, 3811 LP Amersfoort) nog wel het een en ander staat. deze hebben achter het politiebureau de parkeerplaats voor dienstvoertuigen, maar ook nog een ondergrondse parkeergelegenheid. Denk dat daar nog wel is het een en ander kan staan

Dan lijkt mij dat een goede oplossing. En anders komen de voertuigen in ieder geval retour zodra de UGS eindigt. Misschien de UGS iets eerder aanmaken, zodat die binnen een bepaalde tijd na het afsluiten van het event eindigt? Dit lijken mij de beste oplossingen voor jullie omdat het probleem niet gereproduceerd kan worden.
    Bij de test had ik 2.000 voertuigen op de UGS staan en geen problemen. Indien andere spelers hetzelfde probleem ervaren zal dat vanzelf gemeld worden en kan er misschien wel een oorzaak gevonden worden.

voor nu is het een oplossing, alleen voor de grotere spelers een hoop werk natuurlijk om door de hele lijst met voertuigen elke haakarmbak te selecteren. De UGS eerder aanmaken heeft weinig effect, omdat ook als de UGS weg is de bakken hier blijven staan.

Natuurlijk snap ik dat, omdat het probleem niet gereproduceerd kan worden, de oplossing ook nog ver te zoeken is natuurlijk. ik heb in ieder geval binnen ons team de vraag gedaan om het in de gaten te houden, en als het voorkomt dit via dit kopje te melden. Misschien dat inderdaad zodoende er wel een oplossing gevonden kan worden

Ik heb het proberen te reproduceren, maar bij mij gaan de bakken en voertuigen gewoon retour post. Zowel met gekoppelde bakken en voertuigen als automatisch toewijzen.

Dan is het waarschijnlijk een vrij apart geval. zou het eventueel anders kunnen komen door het grote aantal voertuigen dat terug wordt gestuurd vanaf de UGS en dat vervolgens misschien hierdoor de haakarmbak overgeslagen kan worden?

Als ik de bakken trouwens eerst selecteer en vervolgens weg stuur (en dan pas de overige voertuigen) gaat het wel 9 van de 10 keer goed

Een goedenavond,

De afgelopen dagen/weken is het mij opgevallen dat bij het terug alarmeren van voertuigen vanaf een UGS de haakarmbakken blijven staan en alleen de Haakarmvoertuigen terug worden gealarmeerd. Hierdoor gebeurt het vaak dat als een haakarmbak wordt geselecteerd bij een melding het haakarmvoertuig eerst naar de UGS moet rijden, waardoor de aanrijdtijden enorm oplopen soms.

Dit gebeurt zowel als een haakarmbak gekoppeld is aan een voertuig als niet gekoppeld aan een voertuig.

Binnen ons team maken wij elke zondag een team evenement en maken daar een UGS voor aan om de aanrijdtijden te verminderen voor veel spelers. Echter blijkt het dus dat bij het terug alarmeren van voertuigen de haakarmbakken blijven staan. dit is niet alleen bij mij, maar bij meerdere binnen ons team.

Dit betekent dus als iemand zijn posten in bijvoorbeeld Noord-Holland heeft staan en wij een UGS maken in Limburg en na het evenement stuurt diegene alle voertuigen terug naar de posten, en de haakarmbakken blijven staan, dat er soms dus een aanrijdtijd van ongeveer 3 uur is voor een haakarmbak naar een eigen melding. als je vervolgens de haakarmbak deselecteerd en je hem de volgende keer wilt alarmeren, blijft deze nogsteeds daar staan.

in de UGS zelf word de haakarmbak niet weergegeven, en ook in de post staat de haakarmbak gewoon als op de post, zonder de tekst (Op UGS) erachter.

Ik hoop via deze weg dat hier misschien iets van een oplossing voor is te vinden.

Met vriendelijke groet,

Maxfararie01