Posities door 1-1-2Papendrecht

    Klopt het dat de GM 18-8181 in Dordrecht staat ipv Gorinchem?

    Staat inderdaad op het Leerpark. Stond onder tussen al een tijdje in de overzichtslijst.

    Ja dat klopt. De 6781 zou volgens de informatie waarover ik beschik nu ook het gebied van Gorinchem meenemen. De 6381 en 5481 zouden ook afwisselend in dienst zijn. @Tiemen Schuit Fotografie verbeter me als dit niet klopt.

    Klopt helemaal. Dat is al sinds het begin van het invoeren van 'warme' en 'koude logistiek' in Zuid-Holland Zuid.


    Voorheen inderdaad wisseldienst 18-8181/18-6781 en 18-6381/18-5481. Tegenwoordig staat de 18-6381 ook vrijwel altijd op het Leerpark geparkeerd, dus je zou nu kunnen concluderen dat de Hoeksche Waard + Dordrecht en Zwijndrechtse Waard onder het werkgebied van de 18-5481 vallen en de rest van Zuid-Holland Zuid onder de 18-6781.

    Lijst bijgewerkt

    Dan nog terug Komend op een Andere Vraag Er Staat Een HAB Staan op Spinel Veiligheidscentrum Zo Ook Een HAB Ademlucht
    Maar Wat Voor bakken Zijn De 18-9484 en de 18-9485/86 Voor bakken en merk dat er weinig AB Zijn oftewel Maar een wordt die dan gewoon Nog in gezet En de 18-7183 wat voor voertuig is dat, En Dan De HAB 18-6763 Wat Voor een Ha is dat.
    En Is Er een Roepnummer Van Die 2 HOvD En Die 3 Ts 9431 Tmt 9433 staan die op Oranjepark zelf of niet Want Ik ben net begonnen In Zuid Holland Zuid en wil Wel een goed en snel afhandeling Snelheid Mvg Nick

    • De adembeschermingsbak is, als dat nodig is, beschikbaar, maar men heeft op de logistieke wagens in Zuid-Holland Zuid al een voorraad ademluchtflessen bij zich. De logistieke voertuigen die op uitruk staan zijn GM 18-5481, 18-6381, 18-6781 en 18-8181. Deze worden tevens gealarmeerd als men vervuilde bluskleding heeft op het plaats incident en er schone bluskleding moeten gebracht worden (arbeidshygiëne).
    • De 18-9484 en 18-9485 zijn haakarmbakken met oefenmateriaal, de 18-9486 is een bak vol met hout, kettingzagen en benodigdheden om het zagen van bijvoorbeeld bomen te oefenen(Woody trainer).
    • De 18-7183 heb ik uit de lijst gehaald omdat ik ook niet zou weten welk voertuig/materieel dit moet zijn. Voorheen was dit de aanhanger met Dixi toiletten, maar sinds de nieuwe mobiele toiletaanhanger 18-7187 in dienst is, is de 18-7183 uit dienst gegaan.
    • De opleidingstankautospuiten staan inderdaad op het Oranjepark. Men heeft ze daar tijdelijk in de uitrukhal gestald. Deze voertuigen staan daar vermoedelijk omdat deze anders in de weg staan op het Spinel Veiligheidscentrum als ze niet gebruikt worden om mee te oefenen.

    Vanavond bij de grote brand in Dordrecht werd er op een gegeven moment een 2e Hovd gealarmeerd. Volgens de scanner kwam hij uit Mookhoek, is hier meer over bekend?


    https://alarmeringen.nl/zuid-h…erplaat-in-dordrecht.html

    De 2e Hovd rijd in een privéauto. Dient als back-up als de 1e Hovd afgelost moet worden

    Wat is de 18-6192 voor voertuig kom uit op Icu intensief care unit van ambulance

    ICU = Incident Commando Unit, ofwel een Verbindings- en Commandowagen (VC)

    Ik heb even zitten googelen en kon van Q8 en Akzo de voertuigen vrijwel geheel duidelijk vinden maar van Pernis en Gunvor nier echt. De locaties kon ik ook niet vinden. Weet jij dit misschien wel?

    • Q8 en Gunvor zijn hetzelfde. Geen van de kazernes weet ik te zitten.

    @sanbels geloof dat al sinds een paar jaar de bedrijfsbrandweer is opgeheven van Q8 Shell Pernis Gunvor Kuwait Petroleum Akzo Nobel en de bedrijven. dat komt omdat er moest bezuinigd op personeel. daardoor is de GB gekomen gezamenlijke brandweer die is voor de industrieel gebied.
    Dan nog Wat @Tiemen Schuit Fotografie Er staat dus geen Siv op Albert Plesmanweg Maar dan een TS4, en heeft die ook de roepnummer of staat er een siv en een ts4 op albert plesmanweg. en op keyenburg 2ts en siv of aleen twee ts. of heb ik het fout. oja @Data op de frans haltenstraat staat geen abh die is weg bezuinigd betreft 17-1888 ABH

    • Zeker niet Nick. Het is inderdaad zo dat veel bedrijven geen bedrijfsbrandweer (meer) hebben omdat de GB daarvoor is. Maar Akzo, Gunvor en Shell (en ook BP) hebben wel degelijk nog een eigen korps.


    • Op de Plesmanweg staan momenteel de SIV 17-3561 (in dienst: 8.00-15.00 en 20.00-8.00), TS4 17-9231 (in dienst: 15.00-20.00).
    • Op Keyenburg staan de SIV 17-3361 (in dienst: 8.00-15.00 en 20.00-8.00) en de 17-3331 van de VG Zuid.


    • Haakarmbak 17-1889 VZH is al 1.5 à 2 jaar uit dienst.
    • Status haakarmbak 17-1888 ABH onbekend. Is inderdaad aannemelijk dat deze wegbezuinigd is, aangezien deze nooit gebruikt werd (MD50.1/17-1681 vervoert namelijk ademluchtcilinders).

    Tankautospuit 17-9231 staat als TS4 op Albert Plesmanweg. De beide SIV's op Rotterdam-Zuid zijn tussen 15.00 en 20.00 buiten dienst, aangezien de bemanning van beide wagens de TS bezet (Zitten dan dus 4 mensen op kazerne Plesmanweg). Buiten de vermelde tijd zijn beide SIV's gewoon inzetbaar en staat de 17-9231 buiten dienst.


    Situatie is al een jaar zo (als het niet langer is), maar was nog niet op het forum vermeld. Zodra de tunnelwerkzaamheden afgerond zijn verdwijnen zowel de TRT post (met 17-0661) en de TS 17-9231 weer.



    Ik zag dat BP ook nog zijn eigen bedrijfbrandweer heeft in Rotterdam . (https://firetrucks.smugmug.com…affinaderij-Rotterdam-BV/ ) .


    Zijn er nog bedrijven in de Rotterdamse haven die desondanks de aanwezigheid van de Gezamelijke Brandweer beschikken over bedrijfsbrandweer ?


    Jazeker Stijn, ook Shell Pernis, Gunvor / Q8 Kuwait Petroleum en Akzo Nobel hebben een eigen brandweer

    Dat klopt inderdaad! De 97-9901 tm 97-9905 zijn fictief, dus kunnen wat dat betreft de lijst uit.
    Deze voertuigen ontbreken nog op de lijst:
    17-9900 DA Crisisbeheersing
    17-9906 DA
    17-9907 DA
    17-9908 DA
    17-9909 DA


    17-9101 DA/DB

    Dit is een dienstauto, wordt gebruikt door de afdeling preventie. Kijken bijvoorbeeld een brandbeheersysteem na als deze afgegaan is. ( voorbeeld: P1 Br beheerssysteem (INCI-02) (sprinkler) CIS Dierensteinweg Barendrecht 179101 179232 )


    Laatste drie benamingen zijn correct.
    Zijn gegevens die ik van de VRR heb gekregen.
    Volgens mij alle 3 fictieve roepnummers

    In het verleden had de Verbindingsdienst in ieder geval een eigen voertuig (VD90.1). Of zij momenteel nog een voertuig tot hun beschikking hebben weet ik op dit moment niet. De 97-**** nummers zijn inderdaad fictief.

    Geheel mee eens dat het niet echt meerwaarde heeft in het spel

    Dit omdat het spel door mensen van alle leeftijden te spelen moet zijn (dus ook jonge kinderen) en het wel leuk/gezellig moet blijven.

    Maar om hier nog even op in te haken. Meen me te herinneren dat er in '112 Simulator' wel slt. dood konden gaan en opgehaald moeten worden met een mortulance. In ieder geval netjes dat 'Meldkamerspel' dan wel aan alle leeftijdsgroepen denkt ;-)

    " @ravzhz : Rapid Responder wordt 18-353; Zorgambu's worden 18-440 en -441; bikes worden 18-357, -358, -359; nieuwe lesvoertuig wordt 18-445 (bewust in de 400-serie zodat hij ook reserve Zorgambu kan zijn). Voor A-wagens is de range 100-169 voortaan voor @AmbulanceZorgRR en 170-199 voor ons. "


    Aldus een tweet van de ambulancedienst. Dienstvoertuigen, logistiek en GGB behouden hun huidige nummer. Hoe het met de ambu's zit kijk ik de komende tijd even aan. Ik vermoed dat ze daar verder niet aan gaan sleutelen aangezien alle nummers binnen de range zitten. Succes @Data

    Zoals de lijst er nu staat klopt deze @Data :thumbup: Het enige wat er niet klopt is dat Schiedam een VWS-post is. Schiedam is een volwaardige opkomstlocatie.


    https://twitter.com/ArjenLittooij/status/1059509612863467520


    Oja, en er komt een nieuw opleidingsvoertuig aan. Een Mercedes-Benz Sprinter, welke vermoedelijk het roepnummer 17-541 gaat krijgen. Ik zal dit nog laten weten als het vaststaat welk nummer hij krijgt.

    Bedankt. Ik zag al wel dat ambulances geen vaste standplaatsen in deze regio hebben @Tiemen Schuit Fotografie. Hopelijke vullen ze later de gaten op met de roepnummers. ;-)


    Ben namelijk op het moment druk bezig alle ambulanceposten te bouwen van Regio Rotterdam-Rijnmond.


    De ambulances hebben inderdaad geen vaste standplaats, op de Rapid Responders, motoren en zorgambulances na. Maar het is wel zo dat bijvoorbeeld de 17-124 vrijwel alleen maar op Rotterdam-Zuid rijdt en dan dus de standplaats Breslau is.


    Dus de 17-170 blijft gewoon bestaan, of is die ook omgenummerd?Gezien alle 17x-nummers en hoger zijn omgenummerd.



    Bijgewerkt.
    Iemand die de opkomstlocaties nog eens kan nalopen die er wat meer informatie over heeft dan ik?
    Ook betreffende welke posten nog meer brandweer zijn, of dat dit compleet is.


    De 17-170 blijft tot nog toe zijn huidige nummer behouden inderdaad.
    De opkomst/VWS-locaties ga ik nog even na.

    Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met het samenvoegen van de vroegere gemeentelijke ambulancediensten tot 1 Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond (VRR/BIOS-groep). Waarom de nummers heden ten dage nog niet aansluiten is bij mij niet bekend... Men is wel meer bezig met de gaten op te vullen en oude roepnummers zijn ook weer teruggekomen (17-113, 17-115, 17-151).

    De A-Ambulances 17-172, 17-174, 17-175, 17-176, 17-177 & 17-180 zijn omgenummerd naar 17-119, 17-120, 17-121, 17-122, 17-123 & 17-124. Dit om verwarring te voorkomen op de meldkamer, aangezien ADZHZ de nummers 18-172, 18-174, 18-175, 18-177 heeft.


    17-172 A-Ambulance --> 17-120


    17-174 A-Ambulance --> 17-121
    17-175 A-Ambulance --> 17-123
    17-176 A-Ambulance --> 17-122
    17-177 A-Ambulance --> 17-124


    17-180 A-Ambulance --> 17-119

    Ja precies, maar in sommige regio's hebben ze standaard roepnummers op een VWS staan, ondanks dat het VWS genoemd wordt...
    Maar dan is dat bevestigd, bedankt weer voor de aanvullingen! :thumbup:

    Om hier op terug te komen. Er staat zoals eerder aangegeven geen vaste wagen op Streefkerk, maar de 18-185 staat er verdacht vaak ten opzichte tot de andere ambulances van post Papendrecht :P


    Ambulancepost Schelluinen is naar verwachting open eind 2019. Vanaf die tijd blijft men vanuit Meerkerk op ZHZ rijden, meldingen in Meerkerk zelf worden gereden door ambulances uit VRU.

    VWS Post Gorinchem komt te vervallen als ambulancepost Schelluinen geopend wordt. De ambulances van Meerkerk staan tegenwoordig vaker op Gorinchem dan op Meerkerk, dus zo onderhand kan het woordje VWS wel weggehaald worden ?(