Posities door Brandweermansander

    Ik weet niet of dit gezegd is door iemand maar in Hellevoetsluis is de 17-2531 die heb meerdere functie want hij is niet alleen TS-OR maar ook een TS-HV en als je ze samen voegt voor sommige die niet snappen krijg je TS-HV-OR. Deze functie heb ik gevonden in een officiële boekje die ik ooit gekregen heb van een brandweerman die daar toen nog werkte in de regio maar nu is die met pensioen.

    Dit zijn de standplaatsen van de Verbinding-/commandovoertuig in de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond.

    99IjsselmondeBarendrechtMobiele Commando UnitMCU17-9996
    99IjsselmondeBarendrechtVerbindings-/CommandowagenVC-217-9997
    99IjsselmondeBarendrechtVerbindings-/CommandowagenVC-217-9998

    Misschien help dit? Want deze tekst heb ik gevonden op de website van de Reddingsbrigade zelf.

    Vindt toezicht op het strand altijd plaats door lifeguards van een reddingsbrigade?

    Aan zee, bijna altijd. Maar er zijn uitzonderingen, zoals de Friese waddeneilanden (Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog), waar KNRM-lifeguards zorgen voor de veiligheid. Op andere plaatsen (Den Helder, Vlissingen, Schouwen-Duiveland, Hoek van Holland) heeft de gemeente organisaties benoemd die waken over de veiligheid van het strand. Veelal vindt dit plaats in nauwe samenwerking met lokale reddingsbrigades, die opleidingen verzorgen of mankracht leveren. Texel is een geval apart. Op de noordhelft van dat waddeneiland wordt toezicht gehouden door de vrijwilligers van de Texelse Reddingsbrigade, op de zuidhelft door studenten van het Utrechtse Studenten Corps (USC) die een opleiding van Reddingsbrigade Nederland volgden.

    In het binnenland zijn ook lifeguards van reddingsbrigades actief met toezicht op de stranden (waaronder Almere, Zwolle, Zoetermeer). Maar daar komt het vaker voor dat de lokale beheerder dit vormgeeft. De wet schrijft daar niet iets dwingends in voor, maar bepaalt alleen onder welke omstandigheden de beheerder van het water verplicht is voor toezicht te zorgen.

    ik vroeg mij af weet iemand waar de werkplaats Noordwijkerhout zit want daar gaan alle oude TS naar toe als de nieuwe TS in dienst zijn + alle nieuwe voertuigen worden daar klaar gemaakt voor in dienst te komen?

    Ik denk dat ze naar het buiteland gaan of ze worden reserve neergezet op de kazerne.

    Als ze naar het buiteland gaan worden ze heel soms gestript wegens privacy van Nederland en wegens de spullen die wij als Nederlanders hebben en dan bedoel ik de brandweer die op de wagen spullen hebben.

    Als ze reserve worden dan blijf de spullen erop maar dan worden ze naar een locatie gestuurd en daar blijven ze staan totdat een voertuig naar een reparatie of voor een keuring gaan en dan worden die reserve even gebruikt totdat die voertuig terug is.

    kan er in de spel een TS-SB kunnen komen omdat sommige brandweerkazerne er 1tje hebben in de combinatie van de genoemde voertuig die ik net zei en ik hoop dat deze suggestie wordt over nagedacht of dat is en ik hoop dat die bij de uitbereiding komt van de schuinbussing (SVM) want het is een hele mooie combinatie een TS-SB. voor in de spel.