Posities door Cpt-Speed

    Ik heb een Hoofdmeldkamer 112-België dan zijn de meerdere provincies ook opgedeeld in meldkamers.


    Nu heb ik gemerkt als ik alles onderbreng in 1 meldkamer dat ik veel grote meldingen krijg.


    Als ik per provincie op deel worden het eerder kleine meldingen. Voor iedere provincies is de lijst beschikbare meldingen 'Groen'.


    Iemand een idee waarom dit gebeurd ?

    Op zich niet zo erg vind ik omdat hij op een hoofdbureau staat en als het goed is heb je een Arrestantenwagen daar dus meestal stuur ik die mee of laat de Arrestanten ophalen.

    Thx deze uitleg is zeer nuttig !

    Na heel wat Duinbranden te hebben geblust valt mij op dat je deze eigenlijk nogal vrij onlogisch kan afronden.


    1TS + WTs voor je water en al de rest wat gevraagd is en je rijd de melding dicht.


    Kan hier geen minimum aan TS worden toegevoegd van bv 3 a5 TS ?

    Het is helemaal niet logisch dat naar zo een vrij grote brand met vaak 100.000+ Liter water slechts 1 TS gaat en de rest WTs/Slangen/Pomp

    Is er een mogelijkheid om de melding 'Explosie in een woonhuis' op te nemen in het nablussen ?


    In werkelijkheid wordt er soms dagen gezocht naar slachtoffers.


    Dus het nablussen hoeft niet alleen door TS gedaan te worden maar denk bv aan HV - Verkenning - Politiehond ?

    Als je PM-OR als een voertuig in je waterredding hebt staan deze gelden ook als een strandvoertuig.

    Strange want ik heb O-Vl - W-Vl compleet uitgebouwd en voor antwerpen een deel en ik mis alleen de MUG Geel en Turnhout maar ik moet in de kempen de BW kazernes nog van Ambu voorzien dus als ik die doe dan heb ik ook beide MUGs.

    ja ik heb ook te weinig mmt (mug) voertuigen om het spel reëel te houden jammer genoeg

    Als je al je BW posten de uitbreiding ambu geeft en aantal rode kruis posten bouwt kom je er gemakkelijk met je MUG voertuigen

    Rekensom:


    2x ambu = 4 personen (zonder evt. stagiaires/nieuwe collega's mee te rekenen)
    1x TS = min. 4 pers.

    1x. OvDG = 1 pers.

    1x MMT = 2 pers. (de piloot blijft bij de heli)
    1x NH = 2 pers.

    Dan zit je al op 13 personen. Voeg daar gemiddeld 2 AED-alerts bij en je zit al op 15 personen voor 1 reanimatie. Teveel mensen wil niet automatisch zeggen dat het ook beter is......

    In België is dit :


    1 Ambu/PIT : 2 Personen.

    1 MUG : 2 Personen.


    En tegenwoordig soms als eens politie omdat die ook tegenwoordig over een AED.


    Dus normaal 4 personen; maximaal 6 ......Een heel ander kostenplaatje ook.

    Melding Kinder reanimatie stuur je een Rapid en 1 normale Ambulance blijkt de responder niet te tellen als Ambulance is dit expres zo gedaan dat een Rapid responder niet telt als Ambulance voertuig lijkt mij dat een rapid responder ook telt als een ambulance in werkelijkheid kan er ook een rapid en een gewone ambulance staan bij een ( kinder) reanimatie

    Ik bouw geen RR meer ze zijn quasi nutteloos in het spel.