Posities door Fire-Ard

    Ik had dat bericht ook wel gelezen maar ik blijf het vreemd vinden dat je in dit onderwerp dit erbij hebt gehaald.

    Had dan een nieuw topic gestart of had geaccepteerd dat het antwoord gegeven is en dat er een reden voor is.


    Er is een antwoord gegeven en daar kan je het niet mee eens zijn, maar dan is het denk ik niet goed om in een ander topic die discussie opnieuw te beginnen.

    En jij wil die functie hebben, een volgende die, een derde weer een ander.

    Daarom ben ik er op tegen. Het spel kan je prima spelen zonder te weten hoeveel meldingen je nog moet. Daarnaast zijn er geen functies in het spel die alleen maar met premium zouden kunnen. Er zijn een aantal zaken die voor grote spelers prettig zijn met premium maar het heeft geen invloed op het spel zelf.
    Je krijgt niet meer meldingen (is namelijk gekoppeld aan je gebouwen) uitbreiden of scholing gaat niet sneller en is niet goedkoper.

    Kortom: Premium is een luxe die voor 10 euro op jaarbasis (nog geen euro per maand) aan te schaffen is. Die keuze is voor iedereen een persoonlijke keuze. Voor mij is een van de redenen om premium te nemen ook geweest dat ik wil dat het spel ontwikkeld blijft en dat het goed draait. Door mijn steun met premium draag ik daar mijn steentje aan bij. En verder moet iedereen die beslissing zelf nemen maar ik zou het niet goed vinden als het verdien model uitgekleed moet worden omdat mensen functies die bij premium horen ook bij de gratis versie krijgen.

    En verder is het jammer dat bij dit onderwerp wat ik gestart ben er nu een discussie is ontstaan die ik op geen enkele manier heb gewild en die ik ook niet bij mijn eerste inbreng voor ogen had. Het is een lijst met zaken die ik benoem. Niet een algemeen onderwerp.

    Dat is ook wel zo alleen ik ben van mening net als die ene speler dat je bepaalde premium zaken zoals die getallen bij meldingen als je dooralarmeert dat dat ook zonder premium te gebruiken moet zijn en nee ik ga geen premium aanschaffen als ik tijd heb om 2x per maand een weekend te kunnen spelen dat wordt voor mij te prijzig

    Dus omdat jij niet 0.50 cent per weekend dat je dit spel speelt wilt betalen, moeten alle zaken zoals premium maar gratis worden. Ik begrijp dat besparen in deze tijd noodzakelijk kan zijn maar als je 10 euro op jaarbasis bekijkt (en je wacht een goede aanbieding af kan het nog goedkoper zijn) dan is het minder dat 1 euro in de maand en als je dan twee weekenden speelt, is het dus 0.50 cent per weekend dat je speelt.

    Natuurlijk mag je mopperen en zeggen dat dingen anders moeten maar gezien op de lage kosten die er bij dit spel zijn voor de vele extra's die je met premium kan, is het mopperen over 50 ent per weekend dat je speelt absoluut (en dat is mijn mening) overdreven.

    Het probleem is opgelost wat mij betreft.


    Een korte uitleg.


    Je kan een RWS station bouwen. Dit station kan een signaleringsauto of een signaleringsmotor hebben.
    Voor beide moet je een opleiding hebben (Te vinden bij de brandweer accademie)


    Als je personeel hebt en deze aan de auto's hebt gekoppeld, kan je het station inschakelen (Staat standaard op uitgeschakeld)

    Er zijn twee nieuwe meldingen en als ik het goed zag waren er ook een aantal meldingen aangepast.
    * Dier op snelweg
    * Voetganger op snelweg
    * Voertuig vast in tunnel
    * Aanrijding met zwaar letsel

    * Vrachtwagenongeval met zwaar letsel

    * Vrachtwagen op file ingereden


    Verder is het vaak 1 wagen die nodig is.

    Ik heb ondertussen een drietal steunpunten voor RWS gebouwd. Daarbij ook de gebouwen ingeschakeld en opgeleid personeel aangenomen.
    Volgens mij moet dat voldoende zijn om de meldingen te kunnen krijgen (ik snap wel dat het gegenereerd moet worden dus ik wacht geduldig)

    Maar wat ik vervolgens dan niet begrijp is dat ik als ik kijk bij mogelijke incidenten geen groene balk krijg bij deze meldingen terwijl ik aan de voorwaarden voldoe.

    Of worden de inzetten alleen aangemaakt als je een brandweerkazerne uitbreidt?


    Ik hoor het graag

    Ik speel ondertussen ruim 3 jaar het spel en ik blijf het als eerste leuk vinden omdat het afwisselend is en als tweede je door de vele functies die jezelf kan beïnvloeden je het spel helemaal naar je eigen idee en inzichten kan invullen. Maar toch leek het me goed, zonder dat ik het als kritiek noem of dat ik iemand wil aanvallen een aantal zaken te benoemen.


    1. Het is al vaker geroepen op het forum maar ik kan niet vinden of het idee bij de ontwikkelaar ligt maar zou de OvD-P dezelfde functie kunnen krijgen als de OvD-G als het gaat om het afhandelen van de arrestanten? De reden is dat er steeds meer meldingen komen waarbij je meer dan 20 of 30 arrestanten te vinden zijn en op die manier scheelt het een stuk vaker klikken. Ik denk dat vooral de grotere spelers hier veel profijt van kunnen hebben.


    2. Soms moeten we voor een weekendtaak of tegenwoordig een dag taak een groot aantal politiemeldingen doen. Nu vind ik het vreemd dat de meldingen die door een hoofdbureau van de Politie worden gegenereerd niet meetellen met die aantallen. Ik denk dat als er een melding komt zoals persoon vermist waarbij je naast noodhulp eenheden ook de ME moet sturen deze niet meetelt voor het gehaalde aantal meldingen op het gebied van de politiemeldingen het wat lastiger uit te leggen valt.


    3. We hebben bij de teamevents keuze uit hittegolf, storm, uitgaansnacht en wateroverlast. Zou het niet leuk zijn om ook voor de andere seizoenen ook een teamevent te kunnen maken? (ik heb het idee dat hittegolf bij de zomer hoort en storm bij de herfst) Misschien is dat technisch wel onmogelijk maar het zou een mooie en leuke aanvulling kunnen zijn.


    4. De namen van de slachtoffers en de mensen die werkzaam zijn kent erg veel overeenkomsten. Ik wil best wel (als er behoefte is) meer namen voor zowel de mannen als de vrouwen uitzoeken en doorsturen zodat er op dat gebied ook meer variatie kan ontstaan.


    5. Verder snap ik niet dat waar de kosten van een politiebureau en een brandweerkazerne na de 25e gebouw steeds duurder wordt, dit bij de ambulance niet het geval is. (Misschien schop ik nu tegen een kostenpost voor degene die verder willen uitbreiden maar ik verbaas me er eerlijk gezegd over)


    Nogmaals het is niet mijn plan om het spel af te kraken maar meer om mee te denken en wat input te geven waar misschien iets mee gedaan kan worden.

    Geen idee eigenlijk. Zou ik in de code moeten nakijken, heb het nog nooit gezien.

    Ze gebruiken ook dezelfde waardes aangezien al die getallen maar 1 functie is in de code.


    Heb je toevallig ververst? Was het daarna nog steeds?

    Na de tweede keer verversen was het weg. Volgens mij was er als ik het verschil qua aantal zie een besteld vervoer meegerekend die misschien was blijven hangen. Vandaag is alles weer normaal dus er zat ergens een beetje ruis op de lijn (zal waarschijnlijk niet meer te achterhalen zijn)


    Bedankt dat je er even naar wilde kijken.

    Lijkt mij dan realistischer dat niet het aantal deelnemers verhoogd wordt (niet helemaal fair tegenover spelers en teams die wel voorzien in grotere aantallen opleiidngsplekken) maar dat er dan een mogelijkheid komt om inderdaad het aantal klassen uit te breiden op een academie.

    Of er een constructie komt waarin je gebouwen kan samenvoegen, het gebouwencomplex maar dan voor scholen.

    Dan kan je toch net zo gemakkelijk een aantal extra scholen neerzetten dan bereik je hetzelfde of is het probleem dat 4 volle klaslokalen te weinig is? Want alleen van de ME heb je meer dan 40 mensen nodig en met het feit dat de uitbreidingen meerdere dagen duren, zie ik het nut niet in om in een keer 8 lokalen vol met de zelfde opleiding te hebben (maar ik kan het natuurlijk mis hebben)

    Ik ben toch met bijna 390 kazernes geen kleine speler maar ik ben nog nooit lokalen van welke opleiding dan ook tekort gekomen. Gewoon een kwestie van plannen en deze dan overnemen naar de kazerne waar je ze nodig hebt.
    Maar misschien komt het wel omdat ik realistisch speel en meestal (omdat ik in een klein team zit) maar 2 of 3 kazernes erbij bouw in de week.

    Ik denk wel dat het voor de teamgebouwen gemakkelijk kan zijn. Maar waarschijnlijk zal dit dus niet gescheiden kunnen worden.

    Zonder overal de oplossing voor te willen weten, kan je misschien beter kijken naar de inzetten waarbij een helicopter (nu vaak van de politie) nu vaak van de politie nodig is om deze te kunnen oplossen. Uit mijn hoofd zijn dat twee of drie meldingen bij de waterredding (voor de SAR er was)
    Als je bij daar een SAR-heli toevoegt aan de inzet, heb je het genoemde probleem getackeld.

    Nogmaals ik probeer alleen maar mee te denken.

    Als de ontwikkelaar toch naar het probleem aan het kijken is, als je een patiënt hebt overgedragen aan de haven dan blijft de melding groen ook als je nog een ambulance moet sturen om de patiënt van de haven naar het ziekenhuis te brengen.


    Bij arrestanten is de melding wel rood namelijk.

    De vervolg inzet is als goed is nog niet beschikbaar.
    De aanpassing in de inzet voor een toekomstige MiMo is door de ontwikkelaar al live gezet.
    Wij werken continu aan het verbeteren van de inzetten. Dus naast nieuwe inzetten kunnen er ook wijzigingen plaatsvinden aan inzetten.


    Edit:
    De wijziging is al beschikbaar vanaf maandag. Dus is ook al een paar dagen actief.

    Waarschijnlijk zal ik wel dom zijn maar ik snap niet veel van het verhaal


    Als ik het goed begrijp zijn er dus meerdere inzetten aangepast? Dan zou het toch fijn zijn dat dit voor de spelers ergens gemeld zal worden of hoort het pas aankomende maandag online te komen? Maar dat begrijp ik dan weer niet met de melding dat er deze twee weken geen nieuwe meldingen zouden komen.


    Neemt niet weg dat ik het leuk vind en de mogelijke vervolginzet ook daar gaat het niet om.