Posities door tazbrw

    Waar zitten ze dan wel?
    En wat zit er dan WEL op de veilingweg?

    De Landelijk Eenheid zit in Waddinxveen, Dordrecht, Willemstad, Vlissingen en Breda

    En wat er wel zit, is Team Verkeer Rotterdam, de TPE, AT Rotterdam, diverse opleiding- en trainingsfaciliteiten en nog zat ondersteunende afdelingen(die hier niet van toepassing zijn)

    TPE, ME (en waterwerpers), en DSI zitten allemaal aan de veilingweg, en voor zover bij mij bekend, ook de VOA. Het zou gek zijn als dit geen LE standplaats betreft.
    Waar heb jij deze info vandaan? En ja, TV Rotterdam zit er ook. Best een groot bureau...

    Omdat het geen bureau is van de Landelijke Eenheid, maar van de Eenheid Rotterdam. Kom er geregeld ;-)


    Mijkenbroek Breda is overduidelijk LE standplaats van daar staan ook TV Motoren en de VOA staan daar alleen de SIVs staan bij Politie Markdal


    Het is een combi bureau met Team Verkeer Zeeland-West-Brabant.

    Veilingweg 66, Rotterdam is geen LE standplaats. Is van Team Verkeer Rotterdam. Evenals Mijkenbroek in Breda.


    Is er al iets meer duidelijkheid over de roepnummers? Ik zie veel informatie wat elkaar tegenspreekt, ook met de adressen. Zo ja, kan iemand dit dan ook in een berichtje zetten alstublieft? Een van de admins bijvoorbeeld.

    Zover ik de WIS en de verkeerscentrale sprak. Hebben alleen de VC's, OvD-RWS nat en droog en de boten een LE roepnummer. De rest van de WISsen werken met hun naam nog. Er kan wel iets zijn van een roepnummerplan bij hun, maar dat werkt nog niet of ze werken er nog niet mee.


    Ik zag laatst op ridderkerk en numansdorp beide een handjevol WIS voertuigen staan. Is dit dan omdat ze daar pauze hebben, of is het toch een soort standplaats?

    Steunpunt Zuid-Holland voor de WIS is echt Rhoon. Daarnaast kunnen ze wel bij die andere punten voor zoutopslag of materiaal opslag gewoon hun pauze houden.

    Wat je zelf zegt klopt.


    06-B3.40 is het 4e busje van het 3e Bravo peloton van de Eenheid Den Haag.

    06 is de Eenheid

    B is de letter van de ME (Bravo)

    3 is pelotonsnummer

    40 is groepsnummer


    En dat zelfde geldt voor de aanhoudingseenheden, paarden, honden en waterwerpers. Overigens hebben we die niet meer.

    De WIS neemt zijn/haar auto mee naar huis. Vanaf het moment dat hij/zij gaat rijden begint de dienst al. Tot op heden werken ze nog niet allemaal met roepnummers. Wat mij wel bekend is, is dat de verkeerscentrales, OvD's-RWS nat en droog en de boten een LE roepnummer hebben, maar die worden nooit gebruikt.

    Voor Zuid-Holland(regio Rotterdam) is de standplaats voor de WIS, Rhoon. Ridderkerk en Dordrecht zijn alleen zoutopslagplekken.

    In de GB zijn wat omwisselingen geweest:


    AS-IB 171661 -> 172161
    SB 172161 -> 172165
    HA-G 171481 -> 172081
    HA-G 171763 -> 171481
    GSH/HV 171921 -> 171621
    AS 171662 -> 171661
    SVH 171962 -> 171662
    AS 171761 -> 171665
    KR 171981 -> HA-G 171684 (KR-rol is er af, wordt niet meer gebruikt)
    BMH-BBM/CB 172182 -> 171685
    MFH 171684 -> 171689
    HA 172081 -> 171683
    SVH 172062 -> 172162

    En nieuw:
    DV 171803 t/m 171806

    Bron: Brandweerforum.nl